K_at |
|
(9.3.2017 6:03:25) Vadi. Chapu a respektuji to, samozrejme. Ale je to podobne, jako kdybych pri potizich s deckem bezela za reditelkou ja misto konzultace s rodici.
|
K_at |
|
(9.3.2017 6:06:34) Jeste musim dodat, ze se nam to stava malokdy. Spis u opravdu problemovych rodicu, kdyz proste neskaceme tak, jak oni piskaji....takovi ti vecne nespokojeni.
|
Majákova |
|
(9.3.2017 6:23:29) Díky za názory. Ano, cítím to stejně, jako tady někdo napsal. Přijde mi to stejné, jako bych s nějakým problémem běžela za ředitelem a neřešila předtím záležitost s dítětem a jeho rodičem. Pořád mám z toho pocit, že se děje něco za něčími zády, poťouchlost, žalování, snaha učitelce zavařit. A pokud ne toto, tak prostě jen obyčejná neslušnost. Pokud není rodič spojojen s hodnocením nějakého testu, měl by tedy učiteli říct, co se mu nelíbí, a dát prostor učiteli, aby mu vysvětlil svá hodnotící kriteria. Moc také nerozumím tomu, jak může rodič hodnotit klasifikaci slohové práce, když to není vůbec jeho obor. Zástupce stejné aprobace hodnocení prověřil a konstatoval, že známka by neměla být 3, ale 4, že nestojí ani za psí štěk, prostě odbytý domácí úkol narychlo napsaný. Chápu, že u jedničkáře tato známka vadí, ale řešit to takto? Mně to hlava prostě nebere.
|
Senedra |
|
(9.3.2017 6:48:42) Vadí mi to - kolikrát stačí opravdu jen pár vět na vysvětlení, vyjasnění situace a problém je vyřešen. Jedni rodiče měli podobné tendence, jedno sezení proběhlo přímo u ředitele, když se snažili podruhé, ředitel jim řekl, že problém, který chtějí řešit je v mojí kompetenci. Od té doby je klid. Cokoli ohledně dítěte řešíme, tak řešíme přímo spolu.
|
|
Alena |
|
(9.3.2017 8:58:09) "Pořád mám z toho pocit, že se děje něco za něčími zády, poťouchlost, žalování, snaha učitelce zavařit. A pokud ne toto, tak prostě jen obyčejná neslušnost."
Chapu, ze ta situace neni prijemna. Ale tohle me pripada prehnane, si to takhle brat. Jses ucitelka a musi ti byt jasne, ze do skoly chodi deti ruzne a setkas se s celou skalou rodicu, kteri treba nemaji vzdelani, vyrostli v divnych podminkach i v dobach, kde se s uciteli vubec nemluvilo. Takze si myslim, ze ve vybave ucitele by melo byt s takovou situaci nejak poradit a neprozivat to. Proc hned "snaha ucitelce zavarit"? Mam kamaradku, vynikajici ucitelku prvniho stupne a ta rika: to mas tezky, 80% mých kolegyn bere jakykoli odlisny nazor rodice jako osobni utok a komunikovat s rodici neumi a nejsou na to zvykle.
|
Martina, 2 kluci |
|
(9.3.2017 9:11:15) Brát si osobně názory rodičů je cesta do pekla...ale mnoho kolegyň se takhle trápí a pak zase ony trápí ty rodiče neadekvátní reakcí. Někteří kolegové jsou zase ze břehu "ty rodiče, víš, co mi můžou, já jsem král světa" a ti s rodiči zametaji stejně.
|
|
|
Pruhovaná |
|
(9.3.2017 10:09:30) To promiň, to tedy hodnotit můžu. Nebo abych zhodnotila práci třeba podlaháře jako zmršenou, musím být vyučena v oboru? Můžu hodnotit třeba to, že u hodnocení slohové práce nebylo napsáno zdůvodnění, což znamená, že chybí zpětná vazba a celé hodnocení je tedy zcela k ničemu. A můžu hodnotit i známkováni diktátu, přestože to také není můj obor, a také jsem v takovém konkrétnim připadu učiteli onen diktát přinesla, i s vyznačenymi chybami, které se vůbec neobtěžoval opravit. Protoze cílem hodnocení přece sakra nejsou známky, ale to, aby se žák z chyb poučil, mohl poučit, a zdá se mi, že takováhle základní věc nedochází ani tobě.
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 10:14:30) "Můžu hodnotit třeba to, že u hodnocení slohové práce nebylo napsáno zdůvodnění, což znamená, že chybí zpětná vazba a celé hodnocení je tedy zcela k ničemu."
To mi teda na laika přijde trochu dost kategorické, a kdybych to měla potřebu řešit, tak by to bylo dotazem na toho učitele, ne na jeho nadřízeného, a nikoli konfrontačně.
|
|
Delete |
|
(9.3.2017 15:55:25) Jitys,
tos měla vidět, jak někteří rodiče nadskakovali, když jsem jim toto sdělovala na začátku svého působení . Naštěstí jsem v tom nezůstala sama a někteří rodiče i souhlasili, že cíl je v něčem jiném, než ve známnkách.
Ale že to v českém školství nefunguje není vždy chyba školy .
|
|
|
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 10:23:31) No a proto je tak škodlivé, že je u nás školství feminizované, kvůli podobným pocitům. Ty tady nemají co dělat. ohrožují tvůj přístup k dětem, tvé schopnosti být férová. Absence nadhledu a pochopení rolí ve školství, je prostě špatně. Ty jsi zaměstnanec kterého vedení školy pověřilo se starat a vzdělávat žáky jak nejlépe dovede. Součástí toho je vhled do rodinného zázemí a komunikace s rodiči. Rodič si u vedení školy objednal nějakou službu, že byl prostředníkem stát a možná ho k tomu donutil je jiná věc. Na to, že služba neprobíhá tak jak se mu líbí si může stěžovat komukoliv ho napadne a je to jeho právo. Se slušností to nemá nic společného. Můžeš mu být nesympatická a může mít nechuť se s tebou setkávat a pořád je to normální.
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 10:26:54) A jak to souvisí s FEMINIZACÍ školství?
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(9.3.2017 10:31:49) Asi že ženy mají větší sklon jednat slepiciózně. Ale v podstatě souhlasím, nám se taky třída dost srovnala, když děti dostaly do 3. třídy učitele. Má to systém, dynamiku, nápad, děti mají pevná pravidla a naše holka oproti minulým dvěma ročníkům úplně rozkvetla a do školy se těší. Loni nosila poznámky, letos zatím ani jednu. Učitel prostě nemá potřebu stěžovat si na kdejakou kokotinu, kterou děcko řekne nebo udělá.
|
svetlana belichina |
|
(9.3.2017 10:35:44) Možná některé učitelky si vybíjí na dětech své komplexy a svoji nespokojenost. HelenaP možná svoji zášť vůči kolegyni z kabinetu. Z+2 si myslí, že chlapi by tohle nedělali a jeden bod sem a tam by považovali za malichernost a tu 4+ prostě nedali. Ale že učitelky jsou fachidioti jedoucí přesně dle pravidel a často jednající bez zdravého selského rozumu. Někdy to tak asi je, ale to i u jiných povolání.
|
Alena |
|
(9.3.2017 10:40:21) To ja jsem to pochopila tak, ze zen se vic veci dotyka, muzi by casto nad tim, ze si nekdo kvuli nejake malichernosti stezoval nadrizenemu, ktery kvuli tomu navic zadne zavery nedela, proste mavli rukou.
|
|
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 10:37:31) Margotko, a ony by neměly ani učitelky pokud by jich ve škole nebyla tak velká většina a vzájemně se neujistily, že je to tak normální a správné.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(9.3.2017 10:46:38) Tak samozřejmě. Ptala jsem se dcery, jak řeší učitel nekázeň, tak prý přidává cvičení. Takže já ani nevím, jestli neměla náhodou trest, protože naše holka je rychlá a je schopná to napsat o přestávce a hned odevzdat. A když jsem byla na konzultacích, tak učitel řekl, že naše dcera je dítě, které rozhodně vyniká ve všech směrech. Ve schopnostech, dovednostech a studijních předpokladech,jakož občas i ve zlobení. Ale není to nic k řešení, nemá problém si to s ní vyříkat a srovnat si ji . A já jako rodič přece vím, že mám děcko šikovné a chytré, ale taky prostořeké a vyjadřující všude svůj názor. Co mi pomůžou poznámky v žákovské, když to přece pro mě není žádná nová informace. A většina rodičů snad povahu svého dítěte zná
|
|
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 10:39:57) No to je ale s prominutím nesmysl.
Existuje spousta velmi schopných učitelek-žen, i učitelů-mužů, a neschopní jsou také zastoupeni v obou pohlavích.
Argument o škodlivosti feminizace školství slýchám především od zamindrákovaných hlupáků, kteří si tímto způsobem řeší vlastní problémy se ženami. Je mi to krajně nesympatické.
|
Alena |
|
(9.3.2017 10:42:08) Hm, ale ja jsem zena a take si myslim, ze casto vznika vlievm feminizace napr. na prvnim stupni nesmyslne precitlivele prostredi, smiseny kolektiv je proste prinosny.Kamaradka ucitelka si to mysli take ("nesnasim ty zenske zabomysi valky")
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(9.3.2017 10:48:16) Aleno, přesně. Také tak.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 10:43:35) No ale lze to patřičně komentovat.
Moje zkušenost je, že někteří lidé se BOJÍ zeptat napřímo, protože mají strach, že se jim dotyčný bude mstít (v naprosté většině případů zcela neopodstatněný), a tak jednají iracionálně a "ženou to vejš" a zbytečně to nafukujou v momentě, kdy by skutečně stačil jen rozhovor, který něco uvede na pravou míru.
Zavedla bych do škol předmět "konstruktivní řešení konfliktů"
|
Alena |
|
(9.3.2017 10:48:38) "konstruktivní řešení konfliktů" kdo by to ucil? Vzdyt u rady ucitelu je prave tohle problem. Pedak by mel ucitele pripravit na takove situace na praci s rodici, nejsem si jista jestli to tak je.
|
Majákova |
|
(9.3.2017 10:52:36) Aleno, ale já bych tak ráda spolupracovala s rodičem. Mám ráda, když mě někdo osloví s nějakým dotazem, se spoustou rodičů komunikuji po mailu, dělám v tomto ohledu skutečně hodně práce navíc nad rámec své povinnosti. Jsem vždycky přístupná komunikaci, jsem za to ráda. Proto mně vadí, že když má někdo nějaké výhrady, nepřijde si za mnou o tom popovídat, eventuelně nenapíše mail nebo na bakaláře.
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 10:57:29) Ale tak nikdo Ti nebrání setkání inicializovat. Ale prostě rodiče mají naprosté právo si stěžovat nadřízeným a komunikovat s nimi, pokud jim komunikace s Tebou z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje. Jinak představa, že komunikace s rodiči je nad rámec povinností učitele je taky povedená. To je součást povinností učitele, jen vedení škol to učitelům nedostatečně zdůrazňuje.
|
|
Sio |
|
(9.3.2017 11:02:36) Vykašlala bych se na to. Rodič tím docílil pouze toho, že o něm teď půlka školy ví, že je otravnej prudič. Neuškodil tobě, ale sobě.
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 11:16:12) Siobhian, to, že o Tobě někdo ví, že jsi otravnej prudič, Ti nijak extra neuškodí.
|
|
|
Alena |
|
(9.3.2017 11:13:43) JO, mam i s ostatnich projevu ten samy doejm, o zabavu moc nejde. Ale asi by bylo lepe toho pocitu ukrivdenosti se zbavit nez hledat ujisteni, ze rodice jsou "socialne nevyspeli jedinci".
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 11:22:13) Já si myslím, že není nic špatného na tom, že se nás ne zcela korektní jednání druhých lidí dotýká, ani na potřebě ujistit se, že to jednání je opravdu nekorektní a že není "chyba na našem přijímači".
Vůbec nechápu, proč to Majákové vyčítáte, její přístup mi přijde naprosto v pořádku.
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 11:50:58) Já to vnímám tak, že jí to vadí a považuje to za zbytečný, protože ona by s tím rodičem byla ochotna bez problémů jednat.
Jako když někdo bude mít problém se službou, kterou mu poskytuješ, a ač by to mohl říct Tobě a bez problémů u Tebe dosáhnout nápravy, tak Ti neřekne nic a půjde si rovnou stěžovat šéfovi, tak nehneš ani brvou ve smyslu, že by Ti to lidsky vadilo?
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 11:56:14) Kudlo, ale to je naprosto v pořádku. Je na "zákazníkovi" aby si vybral formu komunikace. Pokud, Ti to vadí jsi slovy Majkové nedostatečně sociálně vyvinutý jedinec. Ve školství to platí ještě výrazněji.
|
|
Majákova |
|
(9.3.2017 11:57:31) Jitys, ano, narazila jsi hřebíček na hlavičku. Rodič hodnotí mé chování a postup, já pak následně hodnotím jeho chování a postup, na což mám jistě také právo (když už zde taháme práva)... Nebylo by lepší, kdyby si promluvili spolu (popř. napsali si, zatelefonovali) aktéři "sporu", než do toho prioritně zatáhnout třetí osobu, která o tom ví prd? Jak dobře napsala Kudla...proč to nedělat jednoduše, když to jde složitě a v mnoha situacích úplně zbytečně.
|
Alena |
|
(9.3.2017 12:01:14) "Rodič hodnotí mé chování a postup, já pak následně hodnotím jeho chování a postup, na což mám jistě také právo" proc si myslis, ze mas na to take pravo?
|
libik |
|
(9.3.2017 12:05:44) A proč by neměla?
Pokud se rodiče rozjedou a dotáhnou to na ministerstvo, myslím, že ve svém zájmu učitel uvede nějaké případy ze spolupráce s rodinou.
Pokud jde o to, že si učitelka v duchu pomyslí něco o vadných hysterkách (a bezpečně to napíše třeba anonymně na Rodinu), jde o to, aby zůstala profesionální, ale myslet si snad může, co chce?
|
Alena |
|
(9.3.2017 12:11:42) "Pokud jde o to, že si učitelka v duchu pomyslí něco o vadných hysterkách (a bezpečně to napíše třeba anonymně na Rodinu), jde o to, aby zůstala profesionální, ale myslet si snad může, co chce?"
To si take myslim, ze si muze pomyslet co chce a je to v poradku :). Ale v okamziku, kdy to na rodinu napise, tak si zase o te jeji reakci muzu myslet take co chci, ne?
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 12:14:56) Napsáním na Rodinu se přece nedopouští žádné neprofesionality, je to tu anonymní.
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 12:17:24) Vyjadřuje svojí neprofesionalitu a nechává si ji schválit.
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 12:36:17) Co je neprofesinálního na tom konstatovat, že ten člověk by se mohl v pohodě dohodnout s mnou a proto nechápu, proč měl potřebu se obrátit na mého nadřízeného?
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 12:39:07) Ale on se s Tebou dohadovat nechce. Jeho věc. To, že ti to vadí je naprosto neprofesionální přístup.
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 12:47:44) "to, že ti to vadí, je naprosto neprofesionální přístup"
to, že jí to vadí, je její POCIT.
PŘÍSTUP je to, co s tím udělá.
Jak si profesionálně zakážeš POCIT?
|
Majákova |
|
(9.3.2017 12:57:17) To jsem přesně chtěla napsat - co mně vadí, je moje věc, nijak se to neodráží v plnění mých pracovních povinností. To, že si chci o tom anonymně popovídat zde, je také moje věc, najak nenarušuji cizí soukromí, neuvádím, jména, data bližší informace, konkrétně tím nikoho nedehonestuji. A to, že o něčem debatuji na diskusním fóru, mi také přijde normální, od toho diskusní témata jsou - já nikomu neupírám právo diskutovat, třebaže mám názor jiný. Kdo nechce číst moje názory, nebo jiné názory zde, ať je nečte, ať z diskuze odejde a čte něco jiného. Můj příspěvek byl určený pro učitelky, pokud by nebyl, vložila bych příspěvek třeba do Povídání o škole. Takže otázky typu proč to řešíš? mi přijdou irelevantní - k tomu diskuze totiž slouží.
|
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 13:03:22) Protože ten pocit ovlivňuje práci a to přestože se učitel snaží , aby neovlivňoval. Proto je už ten pocit neprofesionální. Jde o špatné nastavení vnímání. Bohužel je to založené na dlouhodobé nekvalitě našich Pedagogických škol. ty neumí definovat a ani vymezit roli učitele.
|
|
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 13:05:16) Zefýr, pokud si to opravdu myslíš, tak to prostě neprofesionální je. A těžklo mně přesvědčíš o opaku. Tvé jednání to ovlivňuje.
|
Monty |
|
(9.3.2017 13:08:30) Z+2, v tom případě se obávám, že je neprofesionálních 99 % lidí, kteří se v rámci práce setkávají a pracují s jinými lidmi. Kdo si nikdy o nikom nemyslel, že je debil, ať hodí kamenem.
|
Alena |
|
(9.3.2017 13:15:45) MOžna 100 % :). Ale Zetko ma pravdu v tom, ze to muze jednani ovlivnit - viz hned tady priklad HelenyPa, kdy ji kolegyne nstvou a jeji zaver je "Jen mám sto chutí u této žákyně oči nepřivírat". Clovek by se s tim mel naucit nejak zachazet, u ajtaka se to ztrati, u doktoru a ucitelu hur :).
|
Majákova |
|
(9.3.2017 13:22:47) Alena má pravdu, když napsala pocit "může ovlivnit jednání", se Zetkem nesouhlasím, když kategoricky píše, že pocit "ovlivňuje práci". Ano, může ovlivnit další jednání a chování, ale také nemusí. Jde o to, jak ten pocit zvládne dotyčný ukočírovat, jestli se jím dát ovlivnit nebo ne. Profesionál to ukočíruje a nezatíží svůj vztah k dítěti neshodou s jeho rodičem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Majákova |
|
(9.3.2017 12:01:53) Zetko, zcela opomíjíš lidský faktor. Myslím, že by se nelíbilo především rodičům, kdyby se učitelé chovali k jejich dětem jako stroje, bez lidského přístupu, své chování by členil jen na "po právu", "proti právu".
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 12:16:56) Lidský přístup je základní povinnost učitele.
|
|
|
|
Alena |
|
(9.3.2017 11:59:18) Ano, ale ja v nimam rozdil mezi tvym vyznenim: "Já to vnímám tak, že jí to vadí a považuje to za zbytečný, protože ona by s tím rodičem byla ochotna bez problémů jednat." Chapu, reknu si mrzi me to, neprisla jsem na tom v cem byla chyba,mate to stejne? Mate, prima, jede se dal.A vic se tim nezabyvam.
a docela tvrdym odsudkem rodicu (o jejichz hlaseni zase vim z druhy ruky a jejichz motivaci vubec neznam): ...mam pocit, že se děje něco za něčími zády, poťouchlost, žalování, snaha učitelce zavařit. A pokud ne toto, tak prostě jen obyčejná neslušnost. někteří.... hledají si pomocníčky (vedení), které to má za ně řešit. Jednání sociálně nedospělého jedince, dle mého." Ja vazne nechci slyset, ze profesionalove takhle hodnoti rodice. A chtela bych u ucitelky vice nadhledu.
|
Majákova |
|
(9.3.2017 12:08:02) Aleno, jaké myslíš hlášení z druhé ruky? A jsem zase tam, kde jsem byla...proč se mám něco dozvídat z druhé ruky? Ten člověk mě vůbec nezná, nemá se mnou žádnou negativní zkušenost, nikdy jsme se neviděli, nemluvili spolu žádnou formou. Vůbec se nedivím, že to ředitel smetl ze stolu a vyhodnotil hned, že se není třeba tímto více zabývat. Naštěstí byl rodič ředitelem upozorněn, že řešení záležitosti je zcela v mé kompetenci.
|
Alena |
|
(9.3.2017 12:10:12) "Vůbec se nedivím, že to ředitel smetl ze stolu a vyhodnotil hned, že se není třeba tímto více zabývat. " tak proc to porad resis?
|
|
|
Z+2 |
|
(9.3.2017 12:22:00) májková. úplně špatný přístup tvůj i ředitele. Nikdo nemá jakýkoliv podnět rodičů smetávat ze stolu. S podněty rodičů se pracuje. Za podnět od rodičů má kdokoliv ve školství poděkovat a pak se zařídit jak uzná za vhodné. A rodič co se rozhodne řešit něco s vedením školy, opravdu nedělá vůbec nic špatně. Za komunikaci s ním jsi placená ty. Ne on. On si na rozdíl od Tebe může vybrat s kým o školke komunikovat bude a je to jeho právo.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(9.3.2017 12:48:30) Jitys, však ona to asi tak bere, jen potřebovala upustit páru.
|
|
|
|
|
|