Nevím, mně celý to zohledňování přijde přinejmenším zvláštní.
Dítě, který by jinak mělo pětku má čtyřku a nepropadne - OK, to chápu.
Ale proč by mělo mít třeba jedničku, když ty reálné schopnosti ve srovnání s žákem bez úlev jsou na pětku?
Syn má jednoho spolužáka, který nějakou úlevu má, ne asi nic extra závažnýho, protože nemá asistenta ani nějaký speciální výukový program, jen se v něčem známkuje o ten jeden stupeň mírněji. Takže má čtyřky místo pětek. A výsledek je ten, že na ty předměty s úlevou prostě kašle, protože ví, že bude mít čtyřku tak jako tak. Toho kluka znám, zcela normální puberťák s normálním intelektem, ale škola ho obecně nebere. Tak si říkám, jestli úlevy v tomhle případě nejsou spíš kontraproduktivní. Takhle ví, že má čtyřku zadarmo a nemusí vyvíjet vůbec žádnou snahu (a tudíž ji ani nevyvíjí).