| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Zamyšlení nad školstvím

 Celkem 167 názorů.
 Gladya, bývalá dasa, 


Téma: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 19:35:05)
O školství se tady hodně píše, chodí sem učitelky. Sepíšu menší elaborát, pro ty, kdo nenají chuť číst to celé, nejdřív to hlavní.

Školství v řadě aspektů zůstalo hluboko v minulém tisíciletí. Dnešní doba vyžaduje jiné kompetence, než chtějí školy. Osvícených učitelů, kteří si to uvědomují, je dost. Takoví učitelé pracují s žáky tak, aby to odpovídalo 21. století. Jenže dělají to spíš navzdory školskému systému.

A teď pár chaotických poznámek pro ty, kdo to vydrží číst.

Jedna izolovaná zkušenost, která ilustruje jádro problému: žákyně deváté třídy „se učí“ v matematice goniometrické funkce a rovnice o dvou neznámých, bez velkého úspěchu, protože neumí základy. Děsivé je, že neví, kolik je 10 % z 3 000.

Z reprezentativnějšího vzorku: studenti na VŠ nejsou zvyklí, že se mají látku nejen naučit, ale pochopit. Otázkou PROČ u zkoušky studenta většinou rozhodím. Často neumějí aplikovat např. jednoduchou matematiku na úrovni znalostí ZŠ v ekonomii, naučili se kdysi počítat příklady, to ale byla matematika, nikdo jim neřekl „k čemu to je“.

Co s tím? Držet se hesla méně může být více. Jako základ bych z každého předmětu stanovila nepodkročitelné minimum, to co s jistotou musí zvládnout i „čtyřkař“ , v důležitých písemkách by vždycky měly být i jednoduché otázky prověřující zvládnutí těchto základů. Samozřejmě, je otázka, jak toto minimum stanovit. Přírodovědci budou možná považovat za základní znalost, zda je splešťule blátivá hmyz s proměnou dokonalou nebo nedokonalou (netuším a splešťuli znám jen z Ferdy Mravence). To by se muselo pořádně promyslet a propracovat.

Uvedu příklad, aby bylo jasné, o co mi jde. Je opravdu nutné, aby trojkař nebo čtyřkař v jazykových rozborech „řešil“, zda je vedlejší věta příčinná či důsledková nebo slovesné třídy a plaval přitom ve vyjmenovaných slovech a určení základní skladebné dvojice?

Vše by se mělo učit v kontextu. Další příklad. Jeden z letopočtů, který si dost lidí zapamatuje, je 1212 Zlatá bula sicilská. Kdo však ví, co znamenala, kdo a proč ji podepsal? A jen minimum lidí asi ví, proč byla sicilská, no to už je spíš pro zájemce o historii. Má taková „znalost“ letopočtu smysl?

Přitom bych v žádném případě úplně nerezignovala na „biflování“ a tréning paměti. Člověk zkrátka nemůže spoléhat na strýčka GOOGLE a tetu WIKI, pokud neumí s informacemi pracovat a nemá elementární přehled, skočí na každý nesmysl, který tam najde.
Problém je podfinancování školství. Nejde zdaleka jen o platy, ale o celkové klima a přístup k téhle profesi.

Pár kacířských nápadů, které by podle mě prospěly, ale samozřejmě je to do debaty a nic z toho nejde realizovat ze dne na den. A musím uznat, že něco je momentálně fantazmagorie.

Se známkováním počkat, určitě nezačít v první třídě. V hodnocení přitvrzovat opatrně, ani méně nadané dítě nemusí hned na začátku školní docházky narazit na neúspěch. Známky se vůbec moc řeší, samozřejmě je to racionální v situaci, kdy prospěch na ZŠ rozhoduje nebo spolurozhoduje o přijetí na SŠ.

Hodnotit víc znalosti než chyby, nevím jestli ještě někde platí „hrubá chyba, snížení známky o stupeň“ , ale ten princip je úplně špatně, daleko lepší je procento úspěšnosti, ale ani to není ideální.

Asistent pedagoga by měl být vysoce kvalifikovaný a v každé třídě, ne jen pro zabezpečení inkluze, ale i pro práci s nadanými dětmi.

Velké slovo do pranice. Žáci by měli být o něco déle ve škole a připravovat se víc ve škole. Vím, tohle by úplně nabouralo zvyklosti. Jde třeba o to, že pokud rodiče nemohou nebo nechtějí dítěti se školní přípravou pomáhat, je dítě velmi znevýhodněno. Kolikrát tady někdo potřeboval poradit s úkolem, který dělalo dítě do školy. Je to v pořádku?

Další „revoluce“. Na druhém stupni by se mi líbilo, kdyby na předměty jako čeština, matematika, ale i další byly žáci rozděleni alespoň částečně podle úrovně. Pak by nebyla nutná předčasná selekce do víceletých gymnázií.

Uznávám, moc dlouhé a trochu chaotické, ale třeba to někdo přečetl~;)





 Termix 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 19:55:14)
Mluvíš mi z duše.
 Jája a spol. 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 19:59:54)
Dáša na hrad
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:00:17)
K jednotlivým bodům se vyjadřovat nebudu, v podstatě souhlasím. Sama bych fandila ještě věkově smíšeným kolektivům a vyučování spíš v blocích. Ale to nemusí vyhovovat každému.Takže bych byla hodně pro větší různorodost škol, aby si každý v nějakém rozumném okruhu mohl vybrat typ, který mu nejvíc sedí.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:09:32)
Já taky ne, tedy stačilo by kdyby, někdo z politiků skutečně pochopil, že vzdělání je základ "konkurenceschopnosti" a mělo by být opravdu prioritou.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:14:49)
Ty skupiny nemám úplně promyšlené, vím jen, že to v některých zemích funguje. Je to jen jedna z možností, jak řešit rozdílné tempo žáků. A uznávám, že by to úplně překopalo třeba hodnocení.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:02:22)
Divá Báro,

hlavně musí učitel rozmluvit i ty slabší a plašší, což může ýt při výrazných rozdílech v jazykových dovednostech dost problém......
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:15:09)
Diva Baro,

tak to pak klobouk dolů :) Škoda, že jsem na Tebe nenarazila jako dítě před 15 lety.... Já totiž byť jsem byla v začátečnících, tak jsem se nerozmluvila, protože častěji mluvili ti, kterým to šlo lépe (a v začátečnících byli třeba proto, že na ZŠ měli němčinu)..... Je pravda, že bezpečná atmosféra je základ, ale když je někdo totální introvert jako já, tak ani to nemusí pomoct :(
 Lída+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 6:29:42)
ještě bych doplnila Belgii s kterou mám zkušenost já:

V 5. třídě děti přecházejí na 8leté technické školy, první 4 roky jedou stejné učivo a na poslední 4 roky si vybírají obor, v té škole co byli kluci byl: truhlář, automechanik, něco s elektro a ještě jeden.
Od 1. roku mají děti dílny, pájí, pracují s ohýbačkou a podobně.....vrtačkou.....
Rodiče mají možnost si nechat ve škole opravit auta. Ráno to tam nechají.....odpoledne vyzvedávají.¨
Většina rodin má doma linky a nábytek ze školy.
Kdo chce na Vš, tak může i z této školy.

Výstupní práce z posledního ročníku, může být právě kuch. linka u sousedů. Když tam byl mladší syn jeden studen právě dovyrobil loď.

No poučení pro moje kluky, hned hlásili: " Mami jsme proti nim naprosto nemožný cokoliv vyrobit a opravit!"

Myslím, že i toto by byla cesta, k 8 letým gymplům, 8leté technické školy.....nejprve vše a později se dělit.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:16:56)
Jitys, ale třeba v jazycích s rozdělováním na začátečníky a pokročilé problém není :)
 HelenaPa 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:28:15)
Alčo, omyl. Oficiálně to nejde, protože v rámci inkluze "všem stejně rovným dílem". ~a~Ale že se to často různě obejde, je fakt. Také vidím jako smysluplné u jazyka dělení podle pokročilosti a ne podle abecedy.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:33:37)
Heleno, tak je fakt, že já sjem ze střední pryč přes 10 let, brácha 5, takže nemám nejnovější náhled, za nás bylo dělení dle úrovně běžné. Ale je fakt, že se bohužel dělilo na začátku a pak už byla celou dobu stejně skupina stabilní.....
Jás e teď učím druhý cizí jazyk v zahraničí a být ve skupině třeba s B2 (sama sjem úroveň A2), tak oni se nudí a já se nic nenaučím, protože mě to nebude nutit mluvit.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:39:55)
Tak já bych cca do 3. třídy s delší výukou souhlasila, stejně až na vyjímky chodí všichni minimálně do 14:00 do družiny. Tak by mohli míttřeba v půli vyučování nějakou delší pauzu a po obědě něco jako doučování, že by si třeba dělali nějaké zábavnější pracovní listy nebo hráli stolní hry, nebo i ty úkoly a učitelka by měla čas se pár z nich pověnovat individuálně.
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:41:10)
Dabo,
mě přijde,že ty malé děti se celkem rychle unaví a trápit je po obědě znovu a doma zase úkoly mi přijde kruté.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:49:10)
No, moje zkušenost je ta, že dítě 1-3. třída je do 5ti v družině, kde si úkoly psát nesmí. Potom jde domů a teprve píše úkoly, nebo má ještě nějaké kroužky a domů se dostane třeba taky v půl osmý a píše úkoly. To ti přijde lepší?
Každej prostě neni doma nebo nedisponuje babičkou na plnýúvazek.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:07:49)
To muž ještě fungoval, nicméně jeho práce - 12tky krátkej dlouhej neumožňovala vůbec nic, Já si kvůli dítěti zkrátila úvazek, abych ty otvíračky školky/družiny vůbec stihla. I tak jsem tam byla v 5 jako na koni, víc nelze, i tak jsem tu práci měla ze známosti, jinak bych měla smůlu. Ale nemyslím, že jsem v tom sama, co pamatuju tak v 1. třídě chodili do družiny úplně všichni, netvrdím že do pěti, ale určitě nechodili domů v půl dvanáctý.
A vzít tomu děcku sport, to už by bylo fakt moc, školu nesnáší od září první třídy, nic jinýho by jí nezbylo.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:21:42)
Divá Báro, ale fakt nevím jak bych to měla jinak řešit aniž bych jí poškodila zase jinak - třeba že by neměla co jíst...
Naštěstí je sova, takže ty večery celkem dává.
Ale možnost napsat si ve škole úkoly, případně tam mít nějaké doučování... mě prostě přijde dobrá. Za nás se úkoly v družině psaly běžně.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:27:48)
navíc se přiznám, že na ní často ani nemám nervy, ten profesionál má snad větší odstup a nebere si osobně, že porodil tak nedůvtipný dítě ~t~
Jiank bych něměla problém za kroužek psaní úkolů něco zaplatit, pokud by to teda nebylo 650 na hodinu, jak tu někdo inzeroval doučování AJ ~;)
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:28:45)
Já taky dělala přípravu v družině. Po odchodu dětí, co chodily dřív, se sedlo ke stolům, vytáhly se úkoly a souška vychovatelka dohlížela, jak kdo pracuje, a případně dovysvětlila, co bylo třeba. Sociální případy, a že jich nebylo v zapadlém pohraničí málo, si učitelky ještě brávaly na chvíli z družiny, a doučovaly. V případě potřeby, např. po delší nemoci, k nim přibraly i další děti. Ale celý to stálo hodně na tom, že nás ve škole bylo míň, než je kolikrát dnes ve třídě.
 Lída+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 6:22:47)
daba+holčička ,
když nám šlo dítě starší do první třídy, manžel měnil práci, aby nám nejezdil domů jen v pátek.(měli jsme to jak u Konvalinků, jen né takovou šílenost co popisuje ona, nějak spolu líp vycházíme či co)

já jsem chodila prvního víc jak půl roku do práce jen od 8-12h...pak se mi v dubnu naskytla jiná práce.....na celý úvazek, nechtěla jsem ji vzít, protože jsem chtěla být odpoledne s klukama.....normálně jsem to při pohovoru řekla.....a ejhle....můžu si do práce chodit jak chci......stačí dost hodin na konci měsíce.
Hodně nám to pomohlo. To byl ten nejlepší bonus.

Takže jsem hodně let chodila do práce 4-14hněco si nadělala. Později 5-14h.....,ale dařilo se mi je brát někdy i po O domů, okolo té 12h byli minimálně 1x týdně doma. jinak u nás je družina do 16h. Déle ne. A bývalo tam max. 3 děti od 15:30.
Manžel zajištoval rána(k velké nespokojenosti dětí, nebyly v družině v 6:30 jak chtěly). Na mě byla odpoledne. Manžel pokud byli kluci doma a né na OB, tak je bral od 17h ještě na kolo, většinu roku.

Prostě je potřeba se přizpůsobit...aspoň na čas.....když byl starší v jakoby 7. třídě, manžel zase měnil práci a jezdil domů ve čtvrtek.....s tím, že my to tu dáme v pohodě sami.

A nyní je to vůbec paráda, starší má 2 roky řidičák, rok jezdil jen s dozorem a od podzimu i bez.....zařídí toho spoustu místo nás.~;) Stačí, když to zůstane v autě, on si všimne a pořeší.....aniž bych to

Babičky, tetičky za zadkem nemáme ani na prázdniny, vždycky jsem to řešila až 6 týdny táborů.
Hlídačka v té době u nás neexistovala. Agentura na hlídání je tu posledních 6let.

 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:13:12)
Jitys, ony ty úrovně nemusí nutně být o horších žácích. My na VŠ třeba měli u několika předmětů na výběr dvě úrovně - jednu volili ti, pro které daný předmět nebyl stěžejní, druhou ti, kteří tušili, že to budou potřebovat. Prostě jedna potřebné minimum, druhá nadstavba.
 Tizi 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:14:16)
Já myslím, že rozdělení podle úrovně je dobrá myšlenka. Hodně mě štvala na synově škole angličtina, tam se učila až od druhé třídy a stejně se rozdělovali, ale ne podle úrovně, ale nesmyslně podle abecedy. Přitom učit se od nuly ho samozřejmě demotivovalo.

Naopak bych nechtěla, aby děti zůstávaly ve škole povinně déle kvůli školní přípravě. Bylo by fajn mít tu možnost, ale nechtěla bych ji jako povinnost. Protože spousta dětí má nějaké koníčky, kterým se chce věnovat intenzivněji a to je kolikrát problém stíhat i se současným rozvrhem.

A podporovat čtení. Já si třeba spoustu dějepisných dat pamatuji ze čtení historických románů, třeba zrovna Vondruška v Přemyslovcích popisoval proč se zlatá bula sicilská vlastně jmenuje sicilská :-)
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:19:06)
Jo, moje oblíbené historické romány. Dost věcí jsem si díky nim vyhledala a ujasnila. Ale na Vondrušku někdy pozor, odborníci mu prý vytýkají i v epopejích některé nepřesnosti~;). Samozřejmě pro běžné čtenáře jako jsem já je to ok.
 Tizi 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:43:08)
Ano, starší čtenář by si měl uvědomovat rozdíl mezi beletrii a literaturou faktu, tedy být si vědom toho, že v historickém románu mohou být nepřesnosti. Ale minimálně to často vzbudí zájem se o tom období nebo postavě dozvědět něco více. Já jsem myslím už na základní škole chápala, že padouch kardinál Richelieu, proti kterému bojovali tři mušketýři, byla pro Francii v mnohém přínosnější postava než královna Anna, která randila s Buckinghamem.
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:08:39)
S něčím souhlasím- spíš míň- než víc- s něčím nesouhlasím vůbec...
Jen nechápu-jak jako rodiče pomáhat s přípravou? Osobně si myslím,že by dítě mělo co nejdřív pochopit,že je to jeho škola- jeho příprava.Jinak bude,co se týče školní přípravy dost nesamostatné.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:11:58)
Jistě,s přípravou máš pravdu tak by to mělo vypadat. Ale jaká je realita?
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:17:58)
Někdo to má jako běžnou povinnost rodiče- že dítě učí, zkouší pravidelně, sedí od první třídy 2-3h denně nad přípravou....Za mě otročení-a pro dítě taky špatně....Někde rodiče jdou tak daleko,že dělají i referáty a kreslí obrázky....To není o škole-to je o rodiči- něco je ctižádost- něco neschopnost osamostatnit a plně nekontrolovat dítě....Víc na to doplatí to dítě-než,že to je prospěšné....
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:22:22)
Sedět 2-3 hodina nad přípravou, nebo dokonce dělat věci za dítě je něco jiného. Jde o to, že skoro každé dítě někdy potřebuje poradit.
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:24:39)
souhlas- někdy- nepravidelně, sem-tam málo ;-)
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:36:36)
Jitys,
já jsem to vybarvování s dcerou dělala taky. Měli vždycky úkol a v tom pracovním sešitě to měli také na té stránce vybarvit. Tak jsme spolu vybarvovaly a já jsem se u toho dozvěděla všechno co bylo ve škole.:-)
Mě to taky bavilo. Navíc u nás na škole měly děti žákajdy,kde každý rok byl jiný motiv. Jednou bubáci, jindy Mach a Šebestová atd. Taky to měly za úkol vybarvovat.
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:18:50)
Jordano, zejména na prvním stupni je zcela běžné, že rodiče v podstatě doučují to, co škola nezvládá. Prvňáčkovi, který nechápe, která bije, je samostatná příprava dost na houby. My tu aktuálně máme šílený počet dětí ve třídě a absolutně se nezvládá procvičovat učivo. Bez rodičů se to neobejde.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:21:15)
Jo, moje dítě v hodině nepochopí prakticky nic, novou látku vysvětluju já a youtube. Do školy chodí zmého pohledu na prvouku, tělák a výchovy a písemky, který píšou snad obden.
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:25:52)
A tušíš proč? Je slabá, nějaká porucha, špatný pedagog, málo času....
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:33:18)
Kombinace všeho,je trochu slabší, mírná porucha pozornosti, slabší dysfunkce, mladá učitelka co je jí všechno fuk. To že to někdo pochopí na první dobrou a někdo až napočtvrtý mě ale přijde docela normální úkaz. Co ale nechápu, že na ně nasype test, aniž by si to ověřila.
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:56:32)
Jaká třída? Jak si to má učitelka ověřit dle tebe? Poptat se dětiček- třeba to tak proběhlo-a děti si pak doma poví,co chtějí...
Testem si to zrovna ověří ;-)
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:59:44)
Třeba se dívat, jak to počítají, nebo je vzít k tabuli, zeptat se jich na určení pádu a jak na to přišli... Obávám se, že to nedělá. MOžná se jich hromadně zeptá, jestli to pochopili, oni raději řeknou že jo, aby měli pokoj a pak sbíraj bajle.
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:02:42)
První. A jak si to má učitelka ověřit - no za mých školních let si to ověřovala sledováním konkrétního dítěte, měla jsem štěstí na malotřídku.
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:05:45)
Ano, u tabule, podívat se, poptat- pokud učitelka nedělá- je to špatně.....
U prvního stupně je víc času pro práci učitele a žáků- většinou téměř všechny předměty učí třídní....Na 2.st. je času málo......
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:21:06)
Jordano
"Jaká třída? Jak si to má učitelka ověřit dle tebe? Poptat se dětiček- třeba to tak proběhlo-a děti si pak doma poví,co chtějí...
Testem si to zrovna ověří ;-)"

No ideálně si to ověří tím domácím úkolem, ale to by z nich ensměli být všichni tak vycukaní, že by s nimi pomáhali rodiče.......
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:22:13)
Ne, ideálně má takový počet dětí ve třídě, aby si to v pohodě ověřila během normální výuky.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:24:47)
Ta za nás to učitel zvládal i ve 30tihlavým davu. Už prostě věděl, kdo by mohl mít problém, tak někoho naťuknul a když to tam nebylo, tak to vysvětlil znova pro všechny a tím měli šanci i ostatní pomalejší.
 Vítr z hor 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:34:55)
No zvladal... Vsechny vybocujici zaky obvykle vytridil do zvlastni skoly a mel klid. Krome toho se od nej necekalo, ze pripravi k maturite a na VS tolik zaku jako dnes.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:39:54)
To máš pravdu, ale já mluvila pouze o tom, že zjistí, jestli třída pochopila výklad. Ale je to samo o jednotlivcích, předcházející učitelka to zvládala.
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:23:38)
Ale látku vysvětlíš,ne? Takže dítě by doma mělo procvičovat na základě toho,že bylo vysvětleno...Jasně,žáci jsou i slabí, kteří nepochopí.....Ale tam pak by mělo fungovat doučování-a pokud není zájem- pak je to tak,jak je.
Nejde o to,výjimečně dítěti pomoci doma- jasně,že jo-ale ne pravidelně- nejlíp denně-a dřít dítě- dělat za něj jeho práci- ne učitelovu-jeho- dítěte!
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:33:34)
Tak žák nemusí být zrovna slabý, aby nepochopil, stačí, aby v kritický okamžik byl duchem jinde nebo něco přeslechl nebo se zaseknul na něčem předchozím. A při vysokém počtu dětí to učitel tak snadno neodhalí. A pak to dítě taky může uvažovat dost jiným způsobem a výklad mu nemusí sedět. S tím mám bohaté zkušenosti :-)
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:58:08)
souhlas-ale jak to souvisí s tématem...
 Lída+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 6:49:54)
Jitys i z tohoto důvodu jsem ráda za to, že i na 8G má starší syn 18 lidí vě třídě a mladší od letoška jen 20. Hned je to znát.....

Na Zš...měl starší syn na té vesnické škole 13 a mladší 25, později jen 22.

A co se bavím s kamarádkama účama, říkají , že nejlépe okolo 20,aby měli 100% přehled, klid a možnost se vracet.

A já si vzpomínám na Zš, nás bylo v 2třídce 16, z toho 4 jsme byli z jednoho ročníku. a pak jsme od 5. třídy dojížděli do města, kde jsme skončili ve třídě a bylo nás 36. Seděli jsme po 3 v lavicích....bordel, hluk, strašné....,ale asi i tak jsem se naučila, proběhlo stěhování, skončila jsem v 30hlavé třídě a byla jsem napřed.

Manžel chodil do 36hlavé třídy, od 1-8. třídy.....strašný strašný, neumí ze zš nic....a podle úvodního příspěvku...odpovídá skoro všemu co se tam psalo.....vždycky si říkám, jestli byl vůbec někdy přítomen na hodině matiky.
zrovna včera jsme zase narazili na nějakou banalitu, kterou on netušil.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:30:25)
Jordano, souhlasím. Ono podle mého by hlavním cílem domácích úkolů mělo být prověřit, zda děti danou problematiku chápou anebo zda je třeba jim ji dovyložit/je potřeba jen víc procvičovat. při pomoci rodičů se vlastně ztrácí informace, co přesně keré dítě umí, chápe a má zažito....
Jinak přílišná pomoc dítěti je fakt na škodu, jedna má přibuzná dokonce pomáhala s diplomkou, což mi už přijde absolutně mimo....
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:52:09)
Jitys, ale právě aby procvičovalo, musí už to do nějaké úrovně umět. Domácí úkol udělaný pod dohledem rodiče, který pomáhá má nulovou výpovědní hodnotu. Ano, dítě si to procvičí, leckdy to pomůže třeba i k pochopení, ale jsme u toho, že rodič supluje práci učitele.
On je problém, jak se u nás DÚ berou - jako něco, co se musí 100% splnit a je problém, když to není. Kdyby všechny strany věděly, že když si s tím neporadí, tak se nic neděje, nebude za to žádná sankce ale učitel to vezme jako výzvu pro zevrubnější opakování, tak to bude mít větší smysl.
 Jordana 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:03:07)
Tak to je ale velmi optimistický nápad-a bylo by to hezké.....
Úkoly se dnes ani nemají klasifikovat- jenže co s těmi,co je ze zásady nedělají- tak i referáty, prezentace atp. Bez sankcí? Jakože,když se na všechno vyprdnu- projde to....A na druhé straně- strach,že když úkol neudělám( nerozumím)- bude pětka- tak šup rodino zapoj se a udělej to za mě.....Obojí je špatně.....A není to domyšlené...
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:25:40)
Já si myslím, že když domácí úkoly, tak dobrovolné. Je nesmyslné je chtít po všech a povinně. Požadovat podpis je naprosto protizákonný. navíc diskriminační. Kdo to dělá by měl být potrestán.
 X__X 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 11:42:29)
Jordano, souhlasím. Ono podle mého by hlavním cílem domácích úkolů mělo být prověřit, zda děti danou problematiku chápou anebo zda je třeba jim ji dovyložit/je potřeba jen víc procvičovat. při pomoci rodičů se vlastně ztrácí informace, co přesně keré dítě umí, chápe a má zažito...

jj, tak to chtěli učitelé a učitelky u mých dvou starších dětí. abychom jim s domácími úkoly nepomáhali a nekontrolovali je, že oni se je zkontrolují sami a podle nich pak upraví látku, co je třeba potřeba dovysvětlit. ale u nich bylo dětí ve třídě nějakých 14-18. u nejmladšího už bylo 26-28 a tam učitelka natvrdo řekla, že ona všechny úkoly stejně zkontrolovat nestihne, tak ať jim je při podpisu překontrolujeme a kdyby bylo potřeba něco dovysvětlit, ať se jí klidně ozveme, že buď ji vysvětlí individuálně nebo látku znova zopakuje v hodině. ale fakt je ten, že úkoly dávala minimálně.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:14:55)
Ad dělení dle vědomostí - my tak měli vlastně semináře ve 3. a 4. ročníku, kdy ti s větším zájmem (a většinou tedy i lepšími výsledky) měli v seminářích nadstavbu. Přišlo mi to fajn.
Je pravda, že je asi blbost učit některé části matematiky všechny, když už je to leckdy tak abstraktní, že to fůra lidí ani nepobere natož aby to někdy využilo.......
Jinak za mě je dost problém třeba výuka jazyků, zjistila jsem, že je leckdy fakt lepší, když se jede bez překladů, ale prostě rovnou. I začátečník to většinou zvládne nějak pobrat. A přijde mi děsně absurdní povinně přidávat druhý jazyk, když dost často studenti válčí s jedním - já bych brala radši více hodin jednoho jazyka než stejný počet hodin rozmnělněný do dvou........ A nebudeme si nic nalhávat, v ČR dost lidí nezvládá ani ten jeden..... A ani lidi z gymplu nezvládají všichni dva jazyky na nějaké slušné úrovni.....
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:32:56)
Totální. Ten kdo to prosadil by zasloužil.
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:33:07)
Totální. Ten kdo to prosadil by zasloužil.
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:39:58)
A proč jsou dva jazyky kravina?
Angličtinu dneska děti pobírají jen tak mimochodem. Sledují filmy, hrají v aj hry takže jim to asi nedělá velké potíže a ten druhý jazyk přiberou cestou. Jeden jazyk budou umět lépe a z druhého budou mít lepší základ,když nic jiného.
 HelenaPa 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:42:29)
Přála bych ti vidět,jak "mimochodem" žáci poberou angličtinu. Tvoje představa je dost naivní. Ano, jsou i tací, ale rozhodně to není většina, zdaleka ne ani půlka.
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:46:06)
HelenoPa,
vycházím z toho co vidím u dětí a jejich kamarádů. Dneska má spousta dětí FCE zkoušky,jezdí na zkušenou do zahraničí, cestují atd. S tím jazykem se naživo setkávají celkem pořád.
 HelenaPa 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:49:06)
To máš kolem sebe vyjímečný vzorek. Já jsem se s tím nesetkala ani v Brně ani na dvou menších vesnicích.
Můj syn z her pochytil je "wička" a "hílnout", ale že by mu to pomohla s praktickým užitím, to ne. Fakt je, že má počítač jen omezenou dobu. S angličtinou dost bojuje. Vidím, že se snaží, ale zatím žádný zázrak. Byť teď udělal za půl roku větší pokrok než za tři roky na předchozí škole.
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:56:13)
Diva Baro,
můj syn ma ADHD takže vím moc dobře,jaké to je pracovat s takovým dítětem.Ale třeba zrovna ta angličtina mu vždy šla líp,než němčina. Teď se sám učí rusky. Ale asi máš pravdu s těmi dětmi. Já mám kolem skutečně vzorek dětí z gymplů. Co je třeba na druhém stupni ZŠ neuším,protože mám-měla jsem děti na 8G a moji kamarádi mají vesměs také děti na 8G tudíž děti si sebou zase táhnou kamarády ze svých škol.
 Monty 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:12:16)
Sam,
můžu tě ujistit, že i na druhém stupni ZŠ existují děti, které umí anglicky a dokonce zvládají i druhý jazyk. ~;)
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:15:25)
Anglicky umí i některé děti na prvním stupni a nemaj problém s druhým cizím jazykem. To ale neznamená, že má smysl učit VŠECHNY děti druhý cizí jazyk.
 Monty 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:17:26)
Z+2,
v tomhle s tebou souhlasím, osobně pokládám povinný druhý jazyk za nadbytečný a nesmyslný.
Odpovídala jsem ale na něco trochu jiného. ~;)
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:30:23)
Monty,
Tak o tom nepochybuji. Myslela jsem to tak, ze nevim, jak daleko jsou v te vyuce a narocnosti od sebe daleko deti na bezne ZS a 8G. Treba u nas na gymplu se delaji ty jazykove pobyty uz od primy. Deti jsou po dvou ubytovani v rodinach a museji se domluvit,
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 23:35:28)
Sam01, no ale kolik rodin na ty pobyty v cizině má? Natož každý rok...... Naši třeba neměli na to, aby mě poslali ani jednou a to jsme byli "střední třída".....
 X__X 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 11:58:25)
Treba u nas na gymplu se delaji ty jazykove pobyty uz od primy. Deti jsou po dvou ubytovani v rodinach a museji se domluvit,

ad jazykové pobyty. zrovna u nás máme holčinu z Německa. baví se spolu děti mezi sebou německy, když výměnné pobyty jsou akcí němčinářek? ani nápad, jedou v angličtině ~d~ když jsou naše děti v Německu, tak taky tak. ve společné části programu se tedy asi němčina používá, na to jsem se holky neptala, ale dávalo by to logiku. nicméně děti mezi sebou mluví anglicky, české děti ji ovládají líp, v němčině jako druhém jazyku se neumí dostatečně vyjádřit, chybí jim slovní zásoba. a třeba moje děti k tomu ani nejsou příliš ochotné, zjistily, že anglicky se domluví i v německy mluvících zemí, tak co si dělat násilí, povinnou němčinu berou jako nutné zlo a akorát si stěžují, že se jim plete s angličtinou a že občas kvůli tomu v angličtině dělají zbytečné chyby ~d~

za mne - ve druhém jazyce nevidím na ZŠ žádný smysl, tím spíš, že ani nemá návaznost na SŠ. nabízela bych ho jako nepovinný předmět pro zájemce.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 14:34:43)
X_X

" třeba moje děti k tomu ani nejsou příliš ochotné, zjistily, že anglicky se domluví i v německy mluvících zemí, tak co si dělat násilí, povinnou němčinu berou jako nutné zlo a akorát si stěžují, že se jim plete s angličtinou a že občas kvůli tomu v angličtině dělají zbytečné chyby"

Jo, to sjem si taky myslela. Pak sjem skončila v bývaléch východním Německu a anglicky se nedomluvím ani na úřadech, doktora musí člověk hledat...... Někdy si říkám, že to mám za to, odříkaného chleba největší krajíc :D Ale faktem je, že ta podobnost je blbá, proto by měl druhý jazyk kor podobný přicházet na řadu až když se ten první zvládne na určité úrovni.
BTW Němčinářka nám tady říkala, že Němčina je dominantní jazyk a tak se dost často stane, že v určité chvíli prostě potlačí aj u nerodilých mluvčích. Údajně je to ale jen jedna fáze a přejde to......
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:49:42)
Diva Baro,
v Praze je ta poptavka 8G mnohonasobne vyssi, nez nabidka. Ja jsem nikdy nelitovala, ze jsem tam deti dala. Bylo to i kvuli praci tridni ucitelky, ktera ty chytre deti zneuzivala.misto, aby je nekam posunovala dal, tak je posilala delat praci za ty deti, ktere to nedavaly. Z 25 deti prechazelo 12 .
 Lada2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:44:16)
Hromada dětí s angličtinou zápasí, není to tak, že by každý jen tak všechno pochytal při hrách.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:45:13)
To nevim, moje dítě je ve 4. třídě (mají AJ od 1.) a složí holou větu, většinou blbě. Komunikovat v AJ neumí ani úplně banálně. Učitelka mluví česky, všechno překládají. Bude na tom stejně jako jsme byli my, ale my měli 2. jazyk až na střední.
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:53:47)
Jo? Že mi do praxe nepřichází studenti co by byli schopní v angličtině bez problému komunikovat. A to mluvím o vysokoškolácích. O maturantech si netroufnu ani přemýšlet, jak na tom jsou.
 Vítr z hor 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:14:44)
To je bezny stav. U nas to bohuzel dopadlo uplne stejne, i kdyz vsechny deti mely perfektne nastartovano ze skolky (vynikajici ucitel - rodily mluvci). Skola se na to vybodla a zacala od 2. tridy vybarvovanim. Tech par deti, jejichz rodice skole neuverili a platili soukromou anglictinu dal, se ve 4. tride na zaklade 1x lekce tydne domluvi v pohode na vsem potrebnem (small talk, predstaveni se, bydleni, konicky, zakladni veci kolem vareni, zahradniceni ci kraliku, moje ctou navic komiksy + casopisy a jednoduche knizky, davaji filmy i bez titulku vc. BBT - tam teda nerozumi vsemu, ale smysl pochopi, jejich kamoska si dopisuje s vrstevniky z Ameriky). Proste to jde! Ostatni deti mezitim vsechno zapomnely...
Minula ucitelka anglictiny, mimochodem dost neschopna, shrnula anglictinu mych deti tak, ze maji talent a cizojazycneho otce. Ze otec mluvi uplne jinou reci, vidi ho minimalne, a ze maji vyborneho ucitele (coz ale neni ona), to uz jaksi neresi.
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:53:28)
Jitys,
já jsem měla dětina škole,kde byla angličtina ,až od třetí třídy. Ty zvířátka, barvičky apod. uměly ze školky takže stejně začínaly znovu.
Někdy cca od 5 třídy už koukaly na ty seriály a hrály hry a začala je ta angličtina bavit.
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:50:35)
Tak pro spoustu dětí to platí. Ale ve skutečném světě se ani tu angličtinu nenaučí většina děti dobře. Proti druhému jazyku nikdo nic nemá u dětí co jim ten první půjde. Ty se mohou učit i třetí, čtvrtej a pátej. Jen ten první povinný je třeba zvládnout a nemyslím, že třeba opravář aut potřebuje dva.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:36:06)
Sam01

"A proč jsou dva jazyky kravina?
Angličtinu dneska děti pobírají jen tak mimochodem. Sledují filmy, hrají v aj hry takže jim to asi nedělá velké potíže a ten druhý jazyk přiberou cestou. Jeden jazyk budou umět lépe a z druhého budou mít lepší základ,když nic jiného."

Sam, já Ti nechci kazit iluze, ale jen tak mimochodem to fakt není, pořád je velké % lidí (a to i mezi mladými), co nezvládají ani jeden cizí jazyk. A teď k tomu ještě přibal ten druhý. Já tohle zažila, nejsem jazykově nadaná, byl to vopruz a pravděpodobně mě ro dost zbrzdilo ve schopnosti dostat na nějakou úroveň alespoň jeden jazyk.......
Za mě fakt na vybranou - druhý jazyk anebo dvojnásobná dotace toho prvního. Mělo by to větší smysl. Jazykově nadaní by se rozvíjeli, ti méně by měli větší šanci zvládnout alespoň něco.....
 Vítr z hor 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:41:31)
"Sam, já Ti nechci kazit iluze, ale jen tak mimochodem to fakt není, pořád je velké % lidí (a to i mezi mladými), co nezvládají ani jeden cizí jazyk. A teď k tomu ještě přibal ten druhý. Já tohle zažila, nejsem jazykově nadaná, byl to vopruz a pravděpodobně mě ro dost zbrzdilo ve schopnosti dostat na nějakou úroveň alespoň jeden jazyk......."

Tohle je problem naseho skolstvi, ne nadani. Jazyk se nauci i mentalne retardovani, jen je potreba je ucit a ne predstirat vyuku.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:51:38)
Vítr z hor

A proto k tomu přidáme ještě druhý jazyk, aby to bylo ještě neefektivnější?
 Vítr z hor 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:28:43)
Alco, no prave. Skolstvi se roze**ra cim dal vic... Anglictinu se za skoro 30 let vyresit nepodarilo, tak se k tomu praskne dalsi jazyk, aby se nekde vykazalo, ze ohledne jazyku se fakt snazime.
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:53:10)
Vetre z hor,
ja soudim skutecne jen z pohledu deti a jejich kamaradu. U dcery na sportu jsou temer vsechny slecny na 8G takze je to porad stejne funkcni skupiny deti. Jsou to holky chytre, motivovane. Nektere studuji i jazykove gymp´y takze maturuji v cj a treba britskou nebo italskou maturitu.
 Alca 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:54:39)
Divá Báro, já bych brala variantu 2.jazyk anebo větší hodinová dotace toho prvního. Mě opravdu bylo na houby, že jsem se 4 roky učila 3 hodiny týdně aj a 3 hodiny týdně nj, ve výsledku jsem to teda nějak držela, ale že bych jazyk aktivně používala to fakt ne. 6 hodin aj týdně už by pro mě mělo větší smysl........
tahle vyarianta by byla výhodná jak pro jazykově nadané (přidali by další jazyk), tak pro ty nenadané (měli by větší šanci, že alespoň jeden jazyk zvládnou na slušné úrovni).....
 Monty 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:25:33)
Jitys,
my měli na ZŠ ruštinu a němčinu. Bohužel na střední se němčina jela zase od začátku, protože ji všichni na ZŠ neměli. Což je s druhým jazykem problém pořád - na každé škole jsou na výběr jiné jazyky a na SŠ ten jazyk buď vůbec není, nebo se zase jede od začátku. Proto si myslím, že je povinný druhý jazyk na ZŠ dost nešťastné nařízení.
 Vítr z hor 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:36:11)
Docela bych si tipla, ze jo. K tomu, aby se clovek nenaucil jazyk, staci 2 malickosti - nebyt dostatecne vystaven jazyku (to jsou ty vsechny ucitelky, co si nekde neco vykladaji cesky, tedy "vysvetluji, aby deti pochopily") a nemit kladny az vrely vztah ke kulture, ktera jazykem mluvi (opet snadne - nudny az otravny ucitel, ktery je jedinym poutem ditete s kulturou, ktera uziva jazyk, jenz se dite ma ucit). Vymalovano. Zde neni sance, aby se nekdo jazyk naucil, protoze toto jsou hlavni predpoklady uspesneho zvladnuti jazyka. Kecy o talentu jsou jen alibi neuspesnych studentu a ucitelu.
 Vítr z hor 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 23:02:08)
Uvedomuji si to presne. Ucila jsem jazyky, obcas doucuji, ale mou hlavni pracovni naplni je neco jineho. V podstate moje soucasna nejvyssi ambice je, aby se naucily moje deti a jejich spoluzaci a kamaradi. Pracuji s vyukou jazyku i jinak, ale nechci zde specifikovat.
 HelenaPa 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:36:47)
Ono hlavně někteří mají problém s češtinou, takže místo druhého jazyka bych doporučila přidat hodiny češtiny. Ale ne slovesné třídy a vedlejší věty. Porozumění, "hrátky" s jazykem. Přirovnání, přísloví, synonyma, rozšířit slovní zásobu (např. přídavných jmen a příslovcí), slovosled (například cítit rozdíl mezi výrazy "Dnes neumírej" a "Neumírej dnes"), taky "čtení mezi řádky".
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:22:01)
Prakticky se vším co jsi napsala souhlasím.
 Martina, 2 kluci 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:26:03)
Moc se mi líbí dělení dle úrovní, kdyby to bylo ve všech předmětech, ve větších školách by nebyl problém sestavit.
Vysoce kvalifikovaní asistenti by se taky moc hodili.
Známky bych zrušila, místo nich by byla procenta zvládnutého učiva, které žák volí výběrem skupiny.
Byla bych i pro větší specializaci už na 2.stupni ZŠ - jazyková, matematická, atd. Naráží to tedy na jednotné přijímačky.
Jo a osobní povzdech nakonec - pokud přijímačky, tak šité na míru dané škole a zcela jistě bez vražedného časového limitu! Nejlepší = nejrychlejší je děsná zhovadilost.
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:29:01)
Moje děti bys otrávila. Proč chodit do školy,když tam nedostanou známku. Myšleno v první třídě. Tam jim jasně šlo o ty razítka a jedničky.První informaci,kterou jsem od dětí dostávala bylo kolik jedniček-razítek mají. Otrávila bys je tím,abys neotrávila ty méně motivované.
Samozřejmě s posunem dále, už je to zase tolik nezajímalo,ale ta první třída byla stěžejní.

Rozhodně bych nebyla pro další zvyšování počtu hodin ve škole. I takhle si myslím toho mají víc,než dost. Třeba v úterý dcera končí tuším 15.20 a má 3až 4 matematiky za ten den. To je takový nesmysl. Neumím si představit,že by se na to ještě někdo dokázal soustředit. Přijde domů a odpadne .

Učení v kontextu ano. Propojení předmětů ano.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:44:35)
Tak a teď si představ, že dětem nikdo neříká : "Až půjdeš do školy, budeš dostávat jedničky". Chyběly by jim?

Samozřejmě, za úspěch nebo snahu nějaké sluníčko, smajlíka nebo něco podobného je v pořádku. Jen mi přijde špatné, aby dítě mělo už v první třídě hned trojky a hůř. A dávat všem jedničky taky není ok.
 Sam01 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:50:35)
Dášo,
tak já jsem dětem netajila, že ve škole budou za svou práci dostávat známky a,že 1 je prostě nejlepší.
Každý rok si vybrali o co chtějí soutěžit za vysvědčení. (kniha,hra,výlet atd)
Pro moje děti třeba bylo v první třídě opravdu nové jen psaní psacích písmem. Počítat, číst a psát tiskace dávno uměly.

Já jsem pro známky a slovní hodnocení jsem nikdy po nikom nechtěla. Sama vidím,co dětem jde- šlo.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:15:40)
Ale to je ono, na známky se děti těšily, protože na to byly připravené. Je to věc přístupu. Člověk dřív nebo později narazí na hodnocení výsledků, tlak na výkon a jistý stres s tím spojený. I na to se děti musejí připravit. To je fakt. Otázka je, jestli je nutné začít s tím v 6-7 letech. K tomu by asi řekl spíš psycholog. Myslím, že na skutečné hodnocení by se klidně mohlo postupně najíždět během prvních tříd. Nejpozději druhý stupeň, spíš ale o trochu dřív, by už mělo být hodnocení natvrdo, jestli známky nebo procenta je jiná věc. Zdůrazňuji, že nějaká forma ocenění práce je nutná už u prvňáčků.
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:57:33)
Tak jsou školy, které praktikují samohodnocení. Jinak moje zatím školou nezkažené dítě má radost jen z toho, že se mu podařilo něco dokončit či vyřešit, nepotřebuje ani jedničku ani pičičmundičku :-)
 HelenaPa 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:31:59)
Konečně příspěvek o školství, se kterým můžu plně souhlasit.~R^
 Lassiesevrací 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:41:06)
Souhlasím se vším, až na tohle:

"Velké slovo do pranice. Žáci by měli být o něco déle ve škole a připravovat se víc ve škole. Vím, tohle by úplně nabouralo zvyklosti. Jde třeba o to, že pokud rodiče nemohou nebo nechtějí dítěti se školní přípravou pomáhat, je dítě velmi znevýhodněno. Kolikrát tady někdo potřeboval poradit s úkolem, který dělalo dítě do školy. Je to v pořádku?"

To je zase trestání těch, co na to nekašlou, aby nebyli znevýhodněné ti ostatní. Připomíná mi to povinný rok ve školce pro předškoláky.

Podle mě jsou děti moc dlouho ve škole i dospělí v práci. A všem z toho hrabe.~q~ 4 dny v práci i ve škole navrhuji já. Když se bude učit efektivněji (nezahlcovat zbytečnostmi), tak to půjde. Syn se v nemocnici naučil víc, než ve škole. Ano, měl učitelku jen pro sebe - ale 1h denně, někdy obden. Na všechno. A to potvrdí i zastánci domácí školy. Na to, kolik času ve škole děti jsou, znají málo.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 20:57:33)
Možná by oprav-du stačilo vypustit zbytečnosti. Na tom, co říkáš je dost pravdy, ovšem druhá věc je, že u malých školáků v řadě případů rodiče přijdou z práce, děti z družiny a místo toho, aby si užívali čas s rodinou jinak, dělají se úkoly. Pobavilo mě, když jsem kdysi někde četla názor, že to je čas, který si rodič s dítětem užije.

Pokud by škola byla delší, tak jen nepatrně. Podstatné je, aby se hlavně děti vše důležité naučily ve škole a domácí příprava byla spíš rozvíjení, samozřejmě ve vyšších ročnících opakování a klasické učení. Jasně, že trénovat třeba písmenka je potřeba. Ale kolik času by to mělo zabrat doma? A jen výjimečné by mělo být, aby rodič dítěti musel něco vysvětlovat.
 Lassiesevrací 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:02:02)
Osobně doufám, že děti déle ve škole nebudou. Kdyby se tak stalo, jen jim přidají další nesmyslné učivo.
Dcera je v páté třídě a dnes psali písemku z vlastivědy. Dotazy na komunismus, socialismus, rok 68, Palacha atd. Pro Boha proć se tohle učí v 5.třídě?
 Tulka. 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:38:43)
Jj,Lassie,je to blázinec.Ve čtvrtý třídě si dcerky spolužák spletl hejtmana s hejkalem~k~.Ani se mu nedivím.
 Alraune 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:40:00)
TO je výborný :D Tohle mi opravdu zlepšilo ráno :)
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:08:57)
No, v mém okolí si řada rodičů už léta stěžuje, že úkoly denně zaberou pomalu dvě hodiny. A to jsou to rodiny vzdělaných rodičů, takže lze čekat, že děti na tom s intelektem nebudou nijak zle.
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:17:23)
Báro, různá města, různé školy ~d~ Mě to až děsí. Já to chápu u letošních prvňáků u nás, kde nastala opravdu blbá situace, a musí se hodně dohánět doma. Ale roky to slýchám od kamarádek, kolegů...ti, co to mají rozumně, jsou v menšině ~:(
 Vítr z hor 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:24:21)
Stoupa pocet deti ve tridach a zaroven jsou snizovany pocty ucitelu (prepocet ucitelskych uvazku je kazdorocne o neco nizsi). Ucitele nestihaji, kdyz maji tridu natriskanou detmi vc. inkluzivnich. Takze cim dal casteji zalezi na tom, co zvladnou rodice - doucit sami, zaplatit doucovani, sehnat jinou skolu. Jeste nikdy to nebylo tak rozsirene, a jeste nikdy nezalezelo tolik na tom, z jake rodiny dite pochazi.
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:11:16)
mluvíš o základce? protože na střední mi příprava na druhej den zabrala klidně tři hodiny a o víkendu i víc
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:13:54)
Zajímavé. To máš to studijum dobře vydřené.
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:19:09)
tak aspon nepisu STUDIJUM.

hele, ja jsem dyskalkulik, takze jsem denne drela predmety tykajici se poctu. a pak jsem srotila nazpamet dejak, literaturu, jazyky (meli jsme tri), chtela jsem mit jednicky. taky jsem maturovala jako druha nejlepsi ve tride...
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:25:40)
Studijum se mi líbí jako slovo a k tomu co popisuješ se hodí. ~;)
Na střední jsem se učil možná dvě hodiny před maturitou. :-)
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:28:30)
tak to se máš. s tim bys u nás vylít.
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:30:32)
Určitě ne. Já vždy všechno pochopil už ve škole. ~;)
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:42:37)
pochopit a naučit se je něco jinýho. pochopil jsi slovíčka a letopočty?
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:43:08)
a různý šílený výjimky z výjimek v latině? to se musíš našprtat
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:54:21)
Se 4 jsem se nespokojil. Teda kromě ruštiny v prváku. Pak naštěstí skončila. Z té bych jinak propadl.
A jasně, že trochu přeháním. Učil jsem se o přestávkách. Občas po cestě do školy jsem se na něco podíval. Ale doma jsem se prakticky neučil.
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:56:40)
šuplíku a já tu 4 měla. dvakrát za šest let, z matiky, i když jsem jí denně dřela minimálně hodinu. NENÁVIDIM MATIKU. a od toho odvozený věci, jak se muselo počítat, šla známka dolů na 3 - chemie, fyzika, ....jakmile se nepočítalo, byla jsem na svym a v pohodě~d~
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 12:58:59)
šuplíku, děkuju. to mi nikdy nikdo neřekl, vždycky jsem byla doma za debila. to ani nevíš, jak jsi mi udelala radost
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 13:27:08)
Nemám. O ty jsem se dozvěděla až v dospělosti. Do ty doby jsem byla hrozně chytrá,jenom podivně blbá na matiku, včetně třeba neschopnosti poznat hodiny a tak. V podstatě Delete mě na to tady jednou navedla, sedi na mě 100% jeden druh dyskalkulie.
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 15:24:31)
Šuplíku, já vim, ale potěšilo.

Už jsem tu xkrát psala, jak po těch hodinách matiky denně mi otec prohlížel ruce, jestli nefetuju, že tak debilní dítě nemůže bejt jeho...bylo to hrozně ponižující. Zejména teda ta skutečnost, že všichni předpokládají, že ti to půjde, jako všechno ostatní, a když nejde, tak se umí jen podivit a dát ti kuli.
 K_at 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 13:38:54)
Kambi, takhle si uzival bracha dyslektik a dysortografik....
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:02:40)
Z matematiky jsem byl jeden ze tří co z ní maturovali. ~t~ Všichni se báli našeho matikáře. Myslím, že jsem byl jediný ve třídě, kdo z ní měl pořád 1. ~;)
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:04:02)
Strojárna.
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:11:47)
Jo. Druhá varianta byla Angličtina.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:42:25)
Výjimky si nepamatuji, před mnoha lety na gymplu se mi latina zdála docela logická. Lavdo, laudare laudavi laudatum a femina femine feminam se člověk naučit musí, ale bylo to pro mě logičtější než živé jazyky. Dneska už ale latinsky zvládám o málo víc než In vino veritas~t~
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:46:13)
Dějepis jsem vždy miloval, takže jsem věděl co se kdy dělo a důležitý čísla si pomatuju lehce. Se slovíčky byl problém to je fakt. Proto jsem na střední taky chodil s Holanďankou, aby to šlo líp. ~t~ Jo s jazyky bych u Vás měl asi dost problém, pokud jste byly jazykový gympl.
 kambala pláááckááá 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:21:38)
plus šprtačky na chemii, biologii, všechno zpaměti, všechno z hlavy. jenom sedět ve škole mi nestačilo.

jako jo,kdybych se neučila, prolejzam se čtyřkama ze všeho a tu maturitu bych měla taky. ale jsem ambiciozní. i na vysoký jsem jela na červenej
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:29:18)
To chápu. Segra měla i na vysoký jen jedničky. Manželka obrečela jedinou dvojku ze zkoušky. Což je asi jediná chvíle kdy jsem ji zažil brečet. ~;)
 Z+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:41:55)
Divá Baro, jo ve zpětném pohledu to normálně nevypadá. Nepochybně jsem to měl zaznamenat. ~;)
Jo a manželka zvládla si vysokou o rok zkrátit i s mimčem. Je prostě ambiciozní.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:15:26)
Na střední jsem se učila v tramvaji a o přestávce :-) Jen když byl nějakej přůšvih, tak pak i víc doma.
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:18:59)
kambalo, jo, základka - první stupeň.
 daba+holčička 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:14:02)
Jasně, ty nadaní a bezproblémoví si úkol namastí klidně i v šatně a učit se nic nemusej. Byla jsem taky taková. Kolik jich je? čtvrtina? fakt nevím. A další tráví domácí přípravou hodiny a potřebují k tomu půlku rodiny. Moje dítě už druhý večer píše čtenářskej deník. Včera to skončilo pláčem. Dnes začíná znova, stojí to pořád za prda je tam milion chyb (píše to nejdřív nanečisto, dělám korektora).
 Lassiesevrací 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:06:46)
A pak jsou tu ještě kroužky a sport. To by děti byly do 6 v ZUŠkách? To je hrozná představa. Dcera už teď končí tanečák v 2x týdně v 17.30.
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 8:09:12)
Souhlasím, děti jsou ve skole dlouho, proč by měly být déle. Škola je v současnosti dost neefektivní, kolik času se procamra blbostma a ještě by tím měly trávit čas odpoledne? Bude-li méně dětí na prvním stupni ve třídě a učitele budou lépe pracovat s různorodosti, nebudou procvičovaci úkoly (navíc všem stejně,uf) potřeba vůbec. V současnosti mas školy, kde se moři deti odpoledne hodiny a školy, kde je úkol jeden během tydne či se úkoly nedávají vůbec, a opravdu z toho první případy co se týče schopnosti nevychází lépe.
 Kudla2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 8:20:42)
"děti jsou ve skole dlouho, proč by měly být déle. Škola je v současnosti dost neefektivní, kolik času se procamra blbostma a ještě by tím měly trávit čas odpoledne?"

Ano, s tím souhlasím.

Jestliže je v domácí škole možné naučit celou látku toho daného dne za zlomek času, tak škola asi nebude úplně efektivní. Je to na jednu stranu pochopitelné, když se tam učitel musí věnovat 20-30 lidem zároveň, ale zas na druhou stranu nevidím důvod, proč to ještě prodlužovat.
 kachna_ 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 21:35:11)
Jo, také to tak vidím.
Dělala jsem teď rekvalifikaci na asistenta pedagoga. U nás na škole, kam chodí moje děti. Nejsem vysoce kvalifikovaný AP, ale třeba na matematiku a angličtinu jsem si tam přišla fakt užitečná (a to jsem ani nebyla připravená).
Současné asistentky tu angličtinu neumí ani tak jako já a je to hrozná škoda. Ony těm svým podporovaným udělají předepsanou podporu (dobře, poctivě), ale to, že ty děti třeba umí slovíčka, ale nedají dohromady větu v záporu nepoznají.
 Madigan 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 22:13:48)
V podstatě takto to vidím i já.
 Firenza 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 23:26:14)
...přidám par svých postřehů
...jsem smutná z výuky matematiky na ZŠ. .stále dokola procvičují početní operace typu násobení sestimistneho čidla trojcifernym a testuje se kolik tam je chyb....Ale podpora matematického myšlení, logiky a aplikace máte. principu je na bodě nula
 Firenza 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 23:29:56)
...druhý jazyk pouze jako nepovinný. ALe ať proboha ti absolventi už konečně umí slušně AJ.
....a souhlas Kamb , na gymplu se fakt muselo hodně učit doma , vse z dějepisu , biologie , chemie, z literatury snad všechna díla všech autorů. Vše bylo vyžadováno do detailu a zpaměti.
 Firenza 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 23:47:06)
...po pravdě nevím , jestli je povinný , ale na naší ZŠ mají od druhého stupně děti NJ. Takže moje dítě příští rok propadne ~t~ když vidím , co je schopné provádět s AJ. A já odmítám platit drahé soukromé doučování ještě jednoho jazyka....vždyť už bychom za měli pomalu dovolenou ~8~~v~~q~
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 23:54:57)
Není povinný v příslušných rocnicich, je na škole, do kterých tříd příslušnou jazykovou dotací rozlozi
 .,.,. 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(14.3.2018 23:35:07)
Na tohle nejsou lidi, myslím tím ani učitelé, ani děti, ani rodiče. Musela bys ty vhodné selektovat velmi brzy.
 sally 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 0:19:26)
Dvě poznámky:

- rozdělení dětí podle úrovně je praktikovatelné pokud je těch žáků více, ovšem nese to s sebou i záporné stránky. U nás konkrétně je skupina 150 žáků v ročníku (7. třída) a mají každý individuální rozvrh. Tzn. že nejen přecházejí ze třídy do třídy, ale v každé hodině mají i jiný kolektiv náhodně sesypaný z těch 150 žáků. Pro děti je to velmi vyčerpávající a chaotické, nepodporuje to moc žádné vztahy mezi žáky (pže po hodině zase běží každý jinam na hodinu s úplně jinými lidmi), šílená nemocnost (pže dítě přijde do úzkého styku se 150 dětmi denně)

- děti by nemusely zůstávat déle ve škole kvůli úkolům. U nás matikář zadává úkoly online - děti vypracují doma, odešlou - a vyskočí na ně otázka, zda by chtěli látku znovu probrat druhý den ve škole. Tj. matikář hned ten večer ví, kolik dětí bylo schopno vypracovat úkol správně + se dozví, kolik dětí má pocit, že potřebují ještě výklad. Imho to plní dokonale účel domácí práce - děti zjistí, zda jsou schopné vyřešit příklad samostatně a učitel se dozví, kolik dětí to nepochopilo a potřebuje dovysvětlit - a případně dovysvětlí hned další den.
 sally 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 0:39:11)
a ještě k tomu zůstávání déle ve škole....

u mých dětí, druhý stupeň je škola od 8:25 do 14:50 (kromě středy, kdy je jen do 13:50). Šest pětapadesátiminutových hodin, každý den stejný rozvrh, čtyřminutové přestávky a asi 35 minut na oběd. Totální otřes, dcera to nedává. Částečně asi na ní vyšel černý Petr, protože poslední dvě hodiny (odpoledka) má hlavní jazyk a matematiku. Ono je něco jiného být ve škole do dvanácti a pak si do čtyř hrát v družině a něco jinýho je šest a půl hodiny fakt makat a během čtyřminutových přestávek se stěhovat do další učebny.

Na úkoly mají možnost zůstat ve školní knihovně do 16:00, dozorují tam na střídačku učitelé, případně dětem s úkoly pomůžou. Je to cíleně na úkoly, ne na hraní, povídání nebo tak. ALe je to zcela dobrovolné, kdo ten den přijde, ten tam je a může odejít, když má hotovo (tj. nemusí tam být do čtyř - ale když odejdou, tak se nemůžou vrátit, aby necourali sem a tam). Syn tam chodil pravidelně a rád, dcera to odmítla, že chce být doma.
 Lída+2 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 6:39:53)
Třeba myšlenka, přetřídit děti už u zápisu a později v třetí třídě jsem zažila už je to pár let...slečna , které je nyní 24let chodila na naší jednu z největších Zš co tu máme...a u zápisu si je tozděli..
A- ty nejšikovnější
B- co se nehodili do A ani do C
C- všichni co se jevili, že budou mít DYS a podobně...

Další přetřízení probíhalo na konci 2. třídy, kdy se psal jakýsi rozřazovací test, takže někdo z B mohl skončit v A,ale i opačně.....

Rodiče byli úplně nepříčetní....takže se od tohoto modelu ustoupilo a mladší sestra (17letá) této slečny už to tam tak neměla....
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 8:31:12)
Tak tohle je dost šílené. S rozdělením podle úrovně bych počkala určitě až na druhý stupeň. Smyslem by by bylo i pomoci dětem které mají nadání orientované jedním směrem. Je asi jasné, že někteří řáci by všude byli v úrovni A, jiní v úrovni C. Ale i to C by mělo zajistit potřebný základ. A talentované děti by nebyly v 12 letech odděleny od néně nadaných vrstevníků. To je podle mě v principu špatně, je to moc brzy. Samozřejmě, naráží to na řadu problémů, jak to dělat v malých školách, kde je dětí tak akorát na jednu třídu apod.
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 8:46:11)
Ano, na dělení podle úrovně je na prvním stupni brzy. A ani později není dokázané, ze je to nějak funkční (snad u jazyků). Navíc pro dítě je důležitý aspekt nějakého sociálního ukotvení, na prvním stupni navíc učitel může pracovat projektové či v blocích, což se dělením komplikuje. Učitelé by měli zvládnout učit různorode skupiny deti najednou (malotraktor fungují dobře),tam bych spíš viděla cestu. Nekteri to dovedou, pro některé je to scifi. Nedávno jsem poslouchala v rozhlase odborníka z pedagogické fakulty, který tvrdil, že po rozsáhlém výzkumu zjistili, že nejenže učitele neumějí pracovat s talenty, oni ani neumějí talenty odhalit.pri tomhle stavu by brzda selekce akorát vytvořila nemotivovane autsajdry podstatně dříve.
 K_at 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 8:16:22)
Daso! Dobry! Osobne dodam - tridy max do 22 deti. Asistent ped. automaticky do kazde tridy, radne vzdelany, a radne zvednout plat! Bloky na CJ, na Ma - aby byl cas s latkou pracovat.
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 8:37:50)
necetla jsem diskusi a nechci se vyjadrovat ke vsemu

ale taky mi prijde spatne, aby moje dcera v 7. tride koncila denne v pul druhe, ukoly si delala o prestavce, vubec se neucila a stacilo ji to na jednicky a dvojky.....takovy mlady mozek by se mel trenovat a ne nechat zahalet....jasne, odpoledne ma sporty a chodi ven, ale dve odpoledne v tydnu by ji par hodin navic nezabilo
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 8:42:08)
jinak samozrejme spousta hodin je neefektivnich.....a treba telak by mel byt odpoledne nebo ke konci dne a ne dve hodiny v utery hned rano.....dalsi den rano vytvarka dve hodiny v kuse, takove predmety by mely byt pozdeji ten den

v dobe meho detstvi bylo skolstvi strasne, furt jen pruda, disciplina, poznamky a dokonce facky a prehybani pres koleno a biti na holy zadek (70. leta 20. stoleti), kdyby se mi otec nevenoval, tak jsem neumela ze skoly nic, i kdyz jsem mela same jednicky
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 8:51:44)
a treba telak by mel byt odpoledne nebo ke konci dne a ne dve hodiny v utery hned rano....." je fakt, že ve skole je blbin spousta, ale tohle už mi připadá jako naprostá podružné, Je přece jasné, že ve skole je jen jedna či dvě tělocvičny a musí se tam vystřídat všichni ne?
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:04:39)
mne to teda podruzne neprijde vubec

rano jsou deti odpocate, ale na telaku se utahaji, behaji treba celou dobu - DVE HODINY, maji dva telaky uz nekolik let v jednom - venku, kdyz je hezke pocasi, prijdou unavene, rozhozene......navic nejefektivnejsi cast dne je v haji....v nasi skole je malo trid, takze boj o telocvicny neni

nebo pokladam za debilni, aby meli tri jazyky za sebou....ale u nas ve skole jsou jazyky porad za sebou AJ-NJ-CJ, dalsi den NJ-AJ, dalsi AJ-NJ-CJ...pak se ucitelky divi, ze se jim AJ a NJ pletou
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:06:12)
proste prijdou v 8 do skoly, prevleknou se, dve hodiny maji telak, takze treba behaji po parku na cas, pak se zase prevleknou a maji matiku, fyziku, nemcinu....
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:09:10)
ale jsou tam veci, ktere mne "serou" vic, treba vloni neustale suplovani, kdy tridni ucitelka si dodelavala VS, kterou mj dodnes nema hotovou.....nebo neustale besedy s kdekym - s youtuberem ohledne bezpecnosti na Internetu, s vozickarem ohledne bezpecnosti v doprave, s policajtem ohledne bezpecnosti na ulici....psychologicke seance s nejakou najatou firmou za ucelem tmeleni kolektivu, to vse misto matiky, cestiny....asi si uz nejaky rodic stezoval, takze letos to omezili
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:12:10)
Já se přiznám, že mi to připadá jako totální maličkost, pod můj rozlišovací systém, a to mám proti školám spoustu námitek. Ale když Teda beru, ze ti to fakt vadí - byla to s někým řešit?
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:14:03)
Aleno, jake by to bylo Tobe, kdybys 2 hodiny v kuse od rana od 8:00 behala venku nebo hrala v telocvicne micove hry a pak se mela soustredit na M a Fy?
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:16:17)
na naky stezovani uz kaslu, uz jsem si nastezovala dost, ted jen prezivam

vetsinu ucitelu ve skole tvori mladi po skole, kteri si zkouseji, jake je to zit v Praze, pak zjisti, ze je to moc drahe a po dvou trech letech odchazeji na venkov, nacez prijdou zase mladi po skole nebo jeste ani nemaji skolu dodelanou
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:20:42)
Já nemluvila o stěhování, ale o řešení a dohodě.
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:19:24)
Bylo by mi dobře. pohyb mi přemýšlení neblokuje. Také jsme měli ráno tělocvik. Děti to také tak mají. Neznám nikoho, co by mu to vadilo.
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:25:19)
Já se hlásím, tělocvik po ránu jsme nesnášela, tělo ještě chtělo spát a já se měla hýbat...a byla jsem pak uondaná po zbytek dne. A nejlepší bylo, když pak ještě byla písemka...tfuj ~q~
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:09:26)
Kolik je tedy u vás tříd a tělocvičen?i pokud bys měla jen jednu třídu od ročníku a jednu tělocvičnu, využití ranních hodin se nevyhne.
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:12:30)
nemame ani dvacet trid a mame dve telocvicny, tak aspon velke deti by mohly mit telak na konci dne a ne dve hodiny v kuse od 8 rano....si to neumim predstavit ani u dospeleho, ze dve hodiny beha a pak po 10-minutove prestavce pise test z fyziky

ja se uz snazim skolu sveho ditete prezit, uz si ani nechodim stezovat a nic, dva a pul roku to jeste vydrzim
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:16:16)
tak necelých dvacet tříd do dvou tělocvičen s ranní pauzou fakt nenajdeš. Leda že by se z toho se z toho se delala odpoledne, to by byli jistě všichni nadšení. Nevím v čem vadí fyzice ranní běh. Spoustu intelektuálně zaměstnaných ráno běhá.
 77kraska 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:17:53)
behaji rano dve hodiny? kde na to najdou cas? ti Tvoji intelektualne zamestnani....ale ti treba trenuji nekolikrat tydne (moje dcera zrovna taky), ale pak jsou deti, ktere to znici, protoze sporty nedelaji

koncim, je to furt dokola
 Jahala. 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 9:22:35)
No ještě je otázka kolik máte tělocvikářů. Oni maji taky nejakou pracovní dobu a nějak ji musejí potrat celou.
 Sněhulka a sněhuláčci 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 16:25:16)
Přečti si "mýty ve vzdělávání" od Jany Nováčkové. Luxusní brožurka o asi 50 stranách. Bude tě hodně bavit.
A jinak souhlasím s tebou. A mám totální depku z tohoto tématu.
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(15.3.2018 19:58:50)
Jeden čerstvý článek k tématu http://www.atypmagazin.cz/2018/03/14/ucitele-probudte-se1/
 Bouřka 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(16.3.2018 2:55:59)
Šuplíku, já hodně sleduju problémy rodičů se specifickýma dětma, a bohužel zkušenosti mnohých z nich, s valnou částí toho, co je v článku uvedeno, dost korespondují. Ono u těch nestandartních dětí to nějak víc vynikne. A když má jeden srovnání mezi přístupem terapeutů a sociálních pracovníků, kteří s těma dětma pracují, a některými učiteli, tak je to leckdy dost smutný ~:(
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(16.3.2018 8:13:41)
Šuplíku, chtěla bych se zeptat ( vazne me to zajima), jak často se dostaneš na hodinu jineho kolegy, kdy vidíš jiného učitele ucit?
 Alena 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(16.3.2018 13:30:21)
Ne, studenty nepocitam. A tech 5, to jsou kolegove? jine skoly? Pri jake prilezitosti? musis nebo ches? Obecne mi pripada ucitelske povolani hodne narocne na tu osamelost, ucitel musi resit hodne slozite situace a je na to v podstate sam. Chodi ti nekdo "korigovat" vyuku ve smyslu davat zpetnou vazbu z kolegu? Kdyz ucitel nechce, vyhne se nejake inspiraci v podobe jinak vedenych hodin?
 Konzerva 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(16.3.2018 13:04:40)
Já myslím, že spoustu věcí by vyřešilo, kdyby bylo ve třídě míň dětí.
 K_at 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(16.3.2018 13:05:16)
Konzervo ~R^
 Majákova 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(16.3.2018 14:59:27)
Souhlasím prakticky se vším. Také já jsem unavená a docela otrávená ze současného šolství a kritérií přijímacích řízení na SŠ. Ale také jsem otrávená z některých rodičů a jejich nekritických požadavků a buranského chování.
 Zufi. 


Re: Zamyšlení nad školstvím 

(16.3.2018 15:09:49)
Daso~R^
jen 2 poznámky - 1212 - dědičně královský titul považuji za fakt důležitý ( i bez toho okolo), MMCH Fridrich II. měl toho času pouze peče´t království Sicílie.
A ,, Na druhém stupni by se mi líbilo, kdyby na předměty jako čeština, matematika, ale i další byly žáci rozděleni alespoň částečně podle úrovně.,,- jenže většina rodičů ti řekne, že budou na blbý a chytrý a budou brumlat....
~;((

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.