Alca |
|
(14.3.2018 20:14:55) Ad dělení dle vědomostí - my tak měli vlastně semináře ve 3. a 4. ročníku, kdy ti s větším zájmem (a většinou tedy i lepšími výsledky) měli v seminářích nadstavbu. Přišlo mi to fajn. Je pravda, že je asi blbost učit některé části matematiky všechny, když už je to leckdy tak abstraktní, že to fůra lidí ani nepobere natož aby to někdy využilo....... Jinak za mě je dost problém třeba výuka jazyků, zjistila jsem, že je leckdy fakt lepší, když se jede bez překladů, ale prostě rovnou. I začátečník to většinou zvládne nějak pobrat. A přijde mi děsně absurdní povinně přidávat druhý jazyk, když dost často studenti válčí s jedním - já bych brala radši více hodin jednoho jazyka než stejný počet hodin rozmnělněný do dvou........ A nebudeme si nic nalhávat, v ČR dost lidí nezvládá ani ten jeden..... A ani lidi z gymplu nezvládají všichni dva jazyky na nějaké slušné úrovni.....
|
Z+2 |
|
(14.3.2018 20:32:56) Totální. Ten kdo to prosadil by zasloužil.
|
|
Z+2 |
|
(14.3.2018 20:33:07) Totální. Ten kdo to prosadil by zasloužil.
|
|
Sam01 |
|
(14.3.2018 20:39:58) A proč jsou dva jazyky kravina? Angličtinu dneska děti pobírají jen tak mimochodem. Sledují filmy, hrají v aj hry takže jim to asi nedělá velké potíže a ten druhý jazyk přiberou cestou. Jeden jazyk budou umět lépe a z druhého budou mít lepší základ,když nic jiného.
|
HelenaPa |
|
(14.3.2018 20:42:29) Přála bych ti vidět,jak "mimochodem" žáci poberou angličtinu. Tvoje představa je dost naivní. Ano, jsou i tací, ale rozhodně to není většina, zdaleka ne ani půlka.
|
Sam01 |
|
(14.3.2018 20:46:06) HelenoPa, vycházím z toho co vidím u dětí a jejich kamarádů. Dneska má spousta dětí FCE zkoušky,jezdí na zkušenou do zahraničí, cestují atd. S tím jazykem se naživo setkávají celkem pořád.
|
HelenaPa |
|
(14.3.2018 20:49:06) To máš kolem sebe vyjímečný vzorek. Já jsem se s tím nesetkala ani v Brně ani na dvou menších vesnicích. Můj syn z her pochytil je "wička" a "hílnout", ale že by mu to pomohla s praktickým užitím, to ne. Fakt je, že má počítač jen omezenou dobu. S angličtinou dost bojuje. Vidím, že se snaží, ale zatím žádný zázrak. Byť teď udělal za půl roku větší pokrok než za tři roky na předchozí škole.
|
|
Sam01 |
|
(14.3.2018 20:56:13) Diva Baro, můj syn ma ADHD takže vím moc dobře,jaké to je pracovat s takovým dítětem.Ale třeba zrovna ta angličtina mu vždy šla líp,než němčina. Teď se sám učí rusky. Ale asi máš pravdu s těmi dětmi. Já mám kolem skutečně vzorek dětí z gymplů. Co je třeba na druhém stupni ZŠ neuším,protože mám-měla jsem děti na 8G a moji kamarádi mají vesměs také děti na 8G tudíž děti si sebou zase táhnou kamarády ze svých škol.
|
Monty |
|
(14.3.2018 21:12:16) Sam, můžu tě ujistit, že i na druhém stupni ZŠ existují děti, které umí anglicky a dokonce zvládají i druhý jazyk.
|
Z+2 |
|
(14.3.2018 21:15:25) Anglicky umí i některé děti na prvním stupni a nemaj problém s druhým cizím jazykem. To ale neznamená, že má smysl učit VŠECHNY děti druhý cizí jazyk.
|
Monty |
|
(14.3.2018 21:17:26) Z+2, v tomhle s tebou souhlasím, osobně pokládám povinný druhý jazyk za nadbytečný a nesmyslný. Odpovídala jsem ale na něco trochu jiného.
|
|
|
Sam01 |
|
(14.3.2018 21:30:23) Monty, Tak o tom nepochybuji. Myslela jsem to tak, ze nevim, jak daleko jsou v te vyuce a narocnosti od sebe daleko deti na bezne ZS a 8G. Treba u nas na gymplu se delaji ty jazykove pobyty uz od primy. Deti jsou po dvou ubytovani v rodinach a museji se domluvit,
|
Alca |
|
(14.3.2018 23:35:28) Sam01, no ale kolik rodin na ty pobyty v cizině má? Natož každý rok...... Naši třeba neměli na to, aby mě poslali ani jednou a to jsme byli "střední třída".....
|
|
X__X |
|
(15.3.2018 11:58:25) Treba u nas na gymplu se delaji ty jazykove pobyty uz od primy. Deti jsou po dvou ubytovani v rodinach a museji se domluvit,
ad jazykové pobyty. zrovna u nás máme holčinu z Německa. baví se spolu děti mezi sebou německy, když výměnné pobyty jsou akcí němčinářek? ani nápad, jedou v angličtině když jsou naše děti v Německu, tak taky tak. ve společné části programu se tedy asi němčina používá, na to jsem se holky neptala, ale dávalo by to logiku. nicméně děti mezi sebou mluví anglicky, české děti ji ovládají líp, v němčině jako druhém jazyku se neumí dostatečně vyjádřit, chybí jim slovní zásoba. a třeba moje děti k tomu ani nejsou příliš ochotné, zjistily, že anglicky se domluví i v německy mluvících zemí, tak co si dělat násilí, povinnou němčinu berou jako nutné zlo a akorát si stěžují, že se jim plete s angličtinou a že občas kvůli tomu v angličtině dělají zbytečné chyby
za mne - ve druhém jazyce nevidím na ZŠ žádný smysl, tím spíš, že ani nemá návaznost na SŠ. nabízela bych ho jako nepovinný předmět pro zájemce.
|
Alca |
|
(15.3.2018 14:34:43) X_X
" třeba moje děti k tomu ani nejsou příliš ochotné, zjistily, že anglicky se domluví i v německy mluvících zemí, tak co si dělat násilí, povinnou němčinu berou jako nutné zlo a akorát si stěžují, že se jim plete s angličtinou a že občas kvůli tomu v angličtině dělají zbytečné chyby"
Jo, to sjem si taky myslela. Pak sjem skončila v bývaléch východním Německu a anglicky se nedomluvím ani na úřadech, doktora musí člověk hledat...... Někdy si říkám, že to mám za to, odříkaného chleba největší krajíc :D Ale faktem je, že ta podobnost je blbá, proto by měl druhý jazyk kor podobný přicházet na řadu až když se ten první zvládne na určité úrovni. BTW Němčinářka nám tady říkala, že Němčina je dominantní jazyk a tak se dost často stane, že v určité chvíli prostě potlačí aj u nerodilých mluvčích. Údajně je to ale jen jedna fáze a přejde to......
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(14.3.2018 21:49:42) Diva Baro, v Praze je ta poptavka 8G mnohonasobne vyssi, nez nabidka. Ja jsem nikdy nelitovala, ze jsem tam deti dala. Bylo to i kvuli praci tridni ucitelky, ktera ty chytre deti zneuzivala.misto, aby je nekam posunovala dal, tak je posilala delat praci za ty deti, ktere to nedavaly. Z 25 deti prechazelo 12 .
|
|
|
|
|
|
|