Delete |
|
(18.4.2020 20:56:04) Já online neučím. Dělám web a i moje vlastní děti prohlásily, že je super. Podobné reakce mám i od některých rodičů, takže asi dobrý.
U nás ve škole některé prvostupňové učitelky online učí (vé, o třech ze třinácti).
Moje děti měly mít online matematiku, ale nějak se ty hodiny nepodařilo rozběhnout (jestli organizačně nebo technicky, to nevím), takže nakonec také nemají.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2020 21:04:21) u kluků na gymplu zkusili jenom pro zájemce snad jednou, zjistili, že to o ničem není, u nejmladšího chtějí příští týden, dvacet minut matiky pro třídu, po zkušeností s online poradou se mi to zdá jako absolutní blbost, než se vůbec připojí a pozdraví, bude po hodině
já to ani zkoušet nechci, největší problém s učivem mají ti, kdo by se stejně nepřipojili, zatím nemám pocit, že by to v psané formě nestačilo
jediný, co zvažuju, je udělat nějakou schůzku na pokec, třeba jednou dopoledne a jednou odpoledne, protože každý má jiný možnosti, tak se svou třídou to možná zkusím, ale rozhodně ne kvůli učení
|
Federika |
|
(18.4.2020 21:09:40) Yuki, ale proč to šmahem odsuzovat, když to prostě někde úplně normálně běží. Připojení jsou všichni, protože nepřipojení znamená mít neomluvenou hodinu. A běží tak normální výklad, jako kdyby to bylo normálně v učebně.Proč by měli sotva stihnout pozdravit a rozloučit? Mimochodem i spousta dalších činností teď probíhá online, ZUŠ, příprava na přijímačky, výuka jazyků, tréninků...A všechno to funguje.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2020 21:24:26) Federiko, pokud někde tento způsob už fungoval, může běžet dál, ale pokud na to nejsou zvyklí ani vybavení, tak to fungovat nemůže, nanejvýš by to zvětšilo rozdíly, kdyby pár dětí měli výuku online a zbytek třídy ne neteř je na škole, kde jim už dávno zadávali úlohy nebo při nemoci přes internet, žádná změna, ale ani moji kluci na dvou různých školách ani já na jiné škole to nemáme, já jsem na vesnické škole, ale dva kluci na gymplu a třetí na největší škole v kraji, fakt není všude možný takto učit
|
Federika |
|
(18.4.2020 21:28:01) U nás na to samozřejmě taky nebyli zvyklí, řešilo se to za pochodu. A třeba tréninky, tam jsou i menší holky, který nemají ani svůj mobil. Přesto se to navrhlo, holky i rodiče o to hodně stáli, tak se to prostě zařídilo, tréninky běží každý den dvě hodiny. funguje to dobře, určitě nejde o pokec nebo pozdravení se. Stihnou toho hodně. Proto mě mrzí, když to někdo šmahem odsoudí, že je to stejně k ničemu. Termix taky učí online, moje dcera na jejím kurzu stráví úterní odpoledne, od 14-17.15, taky by mě mrzelo, kdyby to bylo k "ničemu".
|
Delete |
|
(18.4.2020 22:01:03) Fed,
ale tady nikdo netvrdí, že je to k ničemu, naopak, já tu dokola opakuju, že je to super třeba právě na ty jazyky, jenže mi vadí, že to nemohou využívat všichni. Takže právě tím, že bych já na tom tu výuku postavila, tak některé děti automaticky vyloučím a ty rozdíly mezi dětmi budu zvyšovat. Právě proto, že se připojí většinou ti, kteří mají i ty ostatní možnosti dobré. A tím, že se něco jede online, tak se jistým způsobem omezí to offline (prostě si řekneš, že tohle už jste dělali, nebo že s tímhle cvičením si poradí, protože už něco podobného dělali společně, tak pak nerozepíšeš podrobně, jak na to, nebo si naopak řekneš, že to necháš na tu společnou část a to dítko bez připojení má zase smůlu)....
Takže jasně, když mohou všichni, půl hodiny denně má cosi do sebe, i když i to fixování na nějaký čas není úplně ideální. Ale to se nějak dá. Pro učitele je to ale mnohem větší záhul než běžně ve škole (to mi zatím řekli všichni, co online učí), takže si vůbec nedokážu představit učit ani půlku svého rozvrhu.
Když tu možnost všichni nemají (a fakt nemají a i třetina třídy je hodně), je lepší poskytnout třeba méně efektivní, ale plošně využitelnější způsob. Zejména když jsou na takový způsob už děti a jejich rodiče zvyklí.
|
Federika |
|
(18.4.2020 22:12:08) Delete, pro učitele to je celkově větší záhul, ale to i pro ty děti. Proto já u tu školu vítám. Online výuku dcera třeba sleduje, zapojuje se, ale pak dostane samostatnou práci atam už se teda hodiny soustředit nedokáže. Někdy odpoledne si pustí konečně všechna videa, ke kterým má potom otázky, pouští to jedním uchem dovnitř, druhým ven celkově mám pocit,že u nás ve škole se třeba učitelé fakt hodně snaží, nicméně úplně odhadnout, co ty děti zvládají, se jim taky vždycky nedaří Kouká pak půl hodiny na určený film o husitech, má poté popsat strategii Jana Žižky v bitvě u Sudoměře, kouká, kouká a pak řekne:" A kterej byl ten Žižka??" Ve škole by se na to taky koukali,ale padaly by hned otázky, povídali by si o tom... Online výuka a další metody distanční výuky (je jich samozřejmě víc a dají se provádět dobře i špatně) je celkem fajn, ale nenahradí prezenční výuku, chybí tam to sociálno, reakce, kolektiv...
|
TaJ |
|
(18.4.2020 22:16:50) Federiko, tak to u nás naštěstí nikdo po nikom popisovat strategii Jana Žižky v bitvě u Sudoměře nechce...i když Žižku samozřejmě probírali, ale to už dávno, teď naposled měli Sametovou revoluci...
|
Federika |
|
(18.4.2020 22:19:36) Tu měli taky, ale na podzim. A na všech gymplech, kde jsme se byli podívat na Dnech otevřených dveří, měli dokonalý výstavy, z nich se o Sametový revoluci dozvěděla nejvíc Žižku jsem teda v tom filmu ukázala. Ale i já chvíli váhala
|
TaJ |
|
(18.4.2020 22:29:01) Federiko, aha, tak u nás to berou ve vlastivědě postupně od nejstarších dějin po současnost...teď tam mají něco málo o polistopadové době, vstup do EU apod...prezentaci si z 5 témat vybral Technické zajímavosti a pokrok po roce 1989...a tím dějepisná část končí a začnou dělat druhý díl učebnice - tu zeměpisnou část, konkrétně ČR, na tu se těším i já a i jeho to bude bavit mnohem víc, než ten dějepis, ten ani mě nikdy moc nebavil...
|
Federika |
|
(18.4.2020 22:34:06) Já nevím, jak přesně postupujou,ale revoluci brali na podzim u příležitosti výročí.Měl to tak i syn, prostě zařadili k výročí, nakonec to téma v tu dobu viděli všude kolem sebe. Teď berou myslím Habsburky, ale možná se pletu a z přírodovědy člověka, různá videa "Byl jednou jeden život", to si pamatuju ještě od kluků a baví mě to, to s ní i ráda proberu, na rozdíl od bitvy u Sudoměře
|
TaJ |
|
(18.4.2020 22:37:06) Federiko, v přírodovědě budou akorát teď začínat taky Člověka, doteď měli podnebné pásy a třídění živých organismů apod. A taky jim učitel dával na stránky odkaz na videa Byl jednou jeden život
|
Federika |
|
(18.4.2020 22:39:55) Podnebný pásy měli loni, před tím člověkem měli vesmír, dělali modely , dcera měla udělat model Země a strašně se na tom vyřádila, točilo se to, bylo to tři D, nádhera Přinesla to do školy po jarních prázdninách v pondělí a v úterý už byly školy zavřený !Byl jednou jeden život" sledoval kdysi můj starší syn jako malej, pamatuju si,že jsme leželi v posteli, jedli a koukali se na to společně A je to jedno z mála témat v přírodovědě, který mě baví.
|
TaJ |
|
(18.4.2020 22:50:27) Federiko, jinak mě právě přijde, že hodně věcí, co dělají v přírodovědě letos, tak měli i loni...letos tam ten vesmír měli taky...ale to i loni, stejně tak jako to třídění živých organismů...jen letos je tam o tom zas něco dalšího, co tam loni neměli, ale v zásadě jsou ta témata podobná...
|
Federika |
|
(18.4.2020 22:54:03) Třídění živých organismů letos a taky a nebavilo Musím ale říct, že ta přírodověda jde mý dceři nějak sama, i ty šutry nebo co to brali potom jí utkvěly v hlavě, ale já se angažuju ráda až u tohohle tématu, má ted udělat prezentaci na jednu oblast z těch videí "Byl jeden život", vybrala si očkování, tak jsem zvědavá, co zplodí.
|
|
Delete |
|
(18.4.2020 23:02:10) TaJ,
to ti nepřijde. Standardně se první stupeň učí ve spirále. Každý rok 10 stejných témat a pokaždé je o trochu rozšíříš. Mě to irituje, ale u malých dětí to má význam, ne každé dokáže jít dostatečně do hloubky a fixovat i odbornější znalosti.
Druhá cesta je integrovaná tématický výuka, tu mám radši, můžeš pak jedno téma probírat delší dobu, ale pořád musíš splnit, že se s tím tématem dítě potká alespoň jednou v prvním období (1. - 3. třída) a alespoň jednou v druhém období (4. a 5. třída).
Pokud celá škola jede každoroční spirálu, nemáš moc šancí učit to jinak, protože to je dané ŠVP a ŠVP je závazný pro všechny (dala by se udělůat zvlášť třída se zvláštNím ŠVP, ale to je dost administrativní vopruz a vedení musí mít sakra důvod ti něco takového umožnit).
|
TaJ |
|
(19.4.2020 0:07:09) Delete, u syna ve škole mají učebnice z Nové školy Brno - tu Duhovou řadu, čtení s porozuměním...takže každý rok jedou prostě za sebou to, co mají v té učebnici...jinak jeho teda ve škole nebaví skoro nic natolik, aby si o tom něco hledal doma... a o vlacích se tam bohužel nic neučí...tak aspoň z těch referátů si teď vybral z 5 témat to, do kterého může nějak tu dopravu vpašovat - vlastně to celé hodlá pojmout jako vývoj a pokrok MHD po roce 1989
|
Delete |
|
(19.4.2020 1:18:09) TaJ,
ale to není o učebnicích, to je takhle nastavený celé kurikulum, ty učebnice musí poskytovat to, co se žádá, jinak by je nikdo nepoužíval. Liší se třeba pořadí témat, výjimečně třeba to, co přibude ve 4. a co v 5. třídě, protože v tomto směru, i když mají školy v tomto volnost, se jede zvykově, jak to bylo zavedené už kdysi dávno v pravěku. To, že z toho na chvíli vypadnou zlomky a pak se tam vecpe finanční gramotnost v tom nehraje žádnou roli, systém je prostě nabalovací.
A možná tě to překvapí, ale u nás se učí sice podle jiné řady učebnic, ale naprosto stejné téma jako u vás, v té páté třídě. Mluvila jsem o tom s kolegyní, protože nemohla najít žádné video na toto téma a fakt není, kromě Byl jednou jeden život zrovna biologie člověka je na youtube zoufalá. Většinou, když už něco je, tak příliš odborně, nebo naopak pro malé děti ty úplné základy. A tohle téma já zase jako jediné z přírodovědy a prvouky fakt nemusím (ten seriál mě ale bavil), takže jsem hledala i kvůli sobě. No, skončili jsme tím Byl jednou jeden život a moc jsem téma nepitvala .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(18.4.2020 22:46:14) Federiko,
právě. Já mám výuku stavěnou na tom, že děti mluví spolu, se mnou až v poslední řadě. V tom by mi onlinevýuka nepomohla, snad jen, že bych jim to zprostředkovala. A na to, se přiznám, mám dost jiné práce. Ale je jasné, že právě to povídání si mezi sebou, sdílení toho, co dělají, vzájemné vysvětlování si a interakce při práci je právě to, v čem je škola pro většinu dětí nezastupitelná.
Proto mě děsí představa izolovaných jednotlivců v jedné místnosti.
|
Federika |
|
(18.4.2020 22:49:06) Delete, oni mají přesto radost,že se slyší, někdy vidí. Dokonce se radostně zdraví i s tím, koho jinak ve třídě moc nemusí, prostě většinou každý dítě chce bejt součástí něčeho, ten kolektiv jim chybí.
|
TaJ |
|
(18.4.2020 22:53:02) Federiko, synovi takhle chybí spíš kamarádi z dopravního kroužku, než ti ze školy...a píše si s pár kamarády, které vlastně nezná ani ze školy, ani z kroužku, ale potkali jsme se s nimi na různých vlakových akcích a taky tam lítali s kamerami...ale někteří nejsou ani z Prahy, takže si spíš jenom píšou...bohužel letos mělo být touhle dobou spousta zajímavých akcí, kde by se pravděpodobně i potkali, jezdíme různě po Čechách...a takhle o všechno přijdou
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(18.4.2020 21:50:47) Yuki,
přesně, u nás si nás pár vedlo svoje třídní stránky dlouhodobě, takže v situaci, kdy to ze dne na den bylo všechno jinak, se vlastně skoro nic nezměnilo. Já jsem tedy rozjela podrobnou přípravu, co a jak, ale jinak to místo a způsob předávání informací zůstal stejný. Totéž ti, co do té doby fungovali jen přes mail. Nikdo neměl potřebu to měnit a rodiče jsou vesměs spokojení (škola i jednotliví učitelé si žádají zpětnou vazbu, ohlasy máme).
Něco nového zkouší jen ti, kdo do uzavření škol fungovali jen ve škole, takže by stejně nějakou cestu museli najít, nebo třeba někdo, koho do toho navezl někdo jiný, který už to má vyzkoušené. Od rodičů se objevilo pár ojedinělých žádostí o onlinevýuku a opět jen v případě, že s ní už mají zkušenopst odjinud, případně když přijali názor, že je to jediná správná cesta (ale to je snad jeden nebo dva na škole, co vím).
Já mám třeba ve třídě hodně sourozenců od dětí, které online výuku mají, a přitom ode mě ji nikdo nechce, ani se nikdo nezeptal, jestli bych třeba...a to je dost všeobecně známo, že zrovná já s ovládáním techniky problém nemám, vztahy s rodiči jsou velmi pozitivní, takže to není ani o strachu se zeptat. Naopak mám informace, že jim vyhovuje si to dělat podle nálady, vlastním tempem, kdy je na co čas...
A svůj web pro druhý stupeň, který jsem sice používala dříve, ale letos až teď po uzavření škol, hodlám využívat v dalších letech naopak velmi aktivně. Přípravy na jednotlivé týdny pak třeba vypnu, ale určitě si nechám zálohu právě pro období nemocí, a naučím je na web chodit a využívat ho pravidelně. Zkusím překopat způsob domácí a školní práce a ten web bude dobrý základ. A teď, jak to píšu, jsem se poprvé zatěšila na příští rok .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2020 21:57:06) delete, já taky chci letošní práci využít příští rok, tak poctivý přípravy jsem v životě neměla 😁
|
Delete |
|
(18.4.2020 22:31:26) Yuki,
a to já zase měla i dřív, ale jiný, pro sebe. Teď je dělám šité na míru dětem a jejich samostatné práci, což je vlastně to, co mi vyhovuje, ale v té škole jsem to za běžného provozu, zejména na tom druhém stupni, neuměla, nebo možná nestíhala, domyslet.
Teď mi to začalo naskakovat a věřím, že když to zavedu na začátku, že to prostě fungovat bude.
Navíc při tom hledání objevuju hromadu věcí, kterými se bavím. Třeba všerejší noc jsem si v GeoGebře hrála s řezy krychlí . I když jsem to od gymplu neviděla, tak jsem prostě musela .
GeoGebra je vůbec něco, co by mě lákalo prozkoumat víc, ale teď ne, protože aby to k něčemu bylo, musela už bych být zvyklá ji využívat, teď prostě není čas na seberealizaci. Ale je ve frontě na prázdninový program. Teď se musím spokojit s tím, co vytvořili jiní. I toho je na mnoho, mnoho, mnoho dní. Takže po kouskám sosám a kochám se.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2020 22:35:38) jo, přesně, přípravy už ne pro mě, ale pro děti, což je mnohem těžší, ale dává mi to větší smysl
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2020 11:24:47) 1234 nechce se mi hledat, koho se ptáš, ale já to mám tak, že teď mají ivp všichni 😁 v matice děláme fakt základy, občas přidám úkol pro ty, kdo se nudí, nepovinně, snaží se to udělat téměř všichni ,a já pořád dokola všem vysvětluju, na míru,
ale je fakt, že se to neliší od toho, jak učím běžně, jsem proti honbě za známkou a výkonem dřív než v 8. třídě, považuju za blbost práci na čas a ve stresu už na prvním stupni nebo v6. třídě a argumentem, že u přijímaček to bude taky na čas
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2020 12:14:02) 1234, pokud je učitel blb, s tím nenaděláš nic
|
TaJ |
|
(19.4.2020 13:01:17) 1234 - já už dávno nějak moc neřeším, co je správně...buď to funguje, tak ok, nebo to s některým učitelem nefunguje - v tom případě s ním zkusím promluvit, dohodnout se na něčem, poradím se s SPC apod...a nebo se s ním dohodnout nedá a musíme si s tím prostě nějak poradit sami...nemyslím si, že by to mělo být tak, že rodičů by se to nemělo vlastně ani moc týkat...podle mě je škola a přístup k ní vždycky i o těch rodičích...úplně bez jejich pomoci to asi dá málokteré dítě, natož to, které má nějaký problém...aspoň takhle to vidím i všude kolem sebe...
|
TaJ |
|
(19.4.2020 13:19:38) 1234 - jo, chápu, že ti to vadí a že je to náročné...ona bohužel zvlášť ta výuka na dálku pobere spíš ten běžný průměr a my, co máme něčím specifické děti, tak s tím máme té práce teď o něco víc, no...já to beru tak, že je to přechodné období, tak to prostě nějak dáme...nebude to dokonalé...teď prostě jde o to, dokončit nějak tenhle rok a pak se to postupně zase vrátí do starých kolejí...jen teda nechápu učitele, kteří teď nějak drtí děti známkami...syn za ten měsíc, co je doma, žádnou známku oficiálně nedostal...až teď, z dobrovolného úkolu z Aj...jinak myslím, že je budou hodnotit podle toho, jaké známky tam měli před koronavirem a podle toho, jak se snaží teď doma - jestli to aspoň vypracují a posílají (nebo rodiče nosí do školy apod.) a nebo jestli to z nich musí učitelé páčit...nebo jestli dělají i dobrovolné úkoly navíc...prostě za tu snahu...co by taky, v současné situaci, kdy to všude funguje jinak, chtěli hodnotit? Prostě je to mimořádná situace, tak by se ty 3 měsíce neměly nějak extra hrotit...
|
TaJ |
|
(19.4.2020 13:32:23) 1234 - tak nám se jednou stalo, že jsme z Aj něco zapomněli poslat, jak toho bylo víc a paní učitelka jen napsala synovi mail (má svůj, tak to píše jemu, ale zároveň posílá na mail kopii i nám...), že to zapomněl poslat a ať to pošle do xy, že jinak by mu to musela hodnotit jako nesplněný úkol...o známkách se za celý měsíc ani jeden z učitelů nezmínil...většinou třeba napíšou, co se jim povedlo a za co je chválí apod.
|
Vítr z hor |
|
(19.4.2020 14:08:57) Chapu te. Minule tri roky jsem byla strasne nastvana, protoze se deti do skoly chodily maximalne tak unavit, otravit, a jeste tam byla sikana v podstate rizena ucitelkou. Kdyz jsem prisla unavena z prace, jeste jsem se snazila dostat do unavenych deti to, co mela zajistit skola. Patrala jsem, co by asi tak mely opravdu umet. Byla to strasna bezmoc. Deti byly vydeptane, mely strasne mezery. Kdyz jsem se z navstev tehle nove skoly vracela nadsena, myslely si, ze jsem se zblaznila. Ted si fakt vsechny vazime toho, co mame.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2020 14:12:50) Větře, toto za sebou mám s našimi dětmi už několikrát, včetně gymnázia
|
|
|
|
|
Delete |
|
(19.4.2020 19:28:24) 1234 1234,
systém si to nežádá. Stále je platný pokyn MŠMT a posvěceno šetřením ČŠI, že známkovat se nemá, hodnotit se má formativně, žáci se nemají přetěžovat. K závěrečnému hodnocení teprve pokyn bude a v návrhu je kdeco, ale rozhodně ne "na základě průběžného hodnocená v době výuky na dálku".
Škola (vaše, ale nejen) používá známky jako nátlakový prostředek, protože to jinak neumí. Jsou přesvědčení, že co není na známku, to děti neudělají a jo, jsou v tom od první třídy vychovávané, tak se není co divit.
Ale v pořádku to není a příklady jako u TaJ, kde se za běžných okolností normálně znákuje a teď to jde bez toho, ukazují, že důvod to nemá.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2020 19:34:36) Delete, já mám konečně důvod známky nedávat, a spolupracuje asi 95 % dětí, značky chce jenom vedení, když na tom bude trvat, tak nějaký vymyslím, teď vlastně nemusím mít ani podklady, tak velký disk nemám, takže dám jedničky za snahu, pokud budu muset
|
Delete |
|
(19.4.2020 19:56:22) Yuki,
však jo. Taky si to bez známek užívám.
U nás je navíc vedení laděno stejně, teď se to krásně ukazuje, hned na začátku aktivně zatrhlo vydírání přes pětky (jakože fakt volali jednotlivcům, kteří to tam měli) a kolegové "přecvakli". Někteří tedy známkují, co jim žáci posílají, ale max. ve škále 1 - 3, ale většina fakt jen opraví a pošle zpět s komentářem a tak. To považuju na naší zcela klasické škole za velký úspěch a je i pozitivní odezva od rodičů. A ti u nás bývají častěji kritičtí, chválí málokdy.
Pro všechny považuju za důležité, že si to bez toho permamentního tlaku vyzkoušeli. Jako jo, nějaké termínování tam je, ale vše v přijatelných mezích, takže to spíš dodává řád, ale ne stres.
|
|
|
TaJ |
|
(19.4.2020 20:39:04) Delete, jo, mě právě docela příjemně překvapilo, že syn najednou dělá ochotně i věci, co mají jako nepovinné a nemusel by je dělat...přitom za to žádnou známku nedostává, ani za ty povinné věci, ale učitel mu napíše, že mu tím udělal radost apod...hele a jeden příklad za všechny, není to sice klasické učení, ale...synovi léta nešlo skákání přes švihadlo...namořili jsme se s tím dost, prostě horší koordinace, ve škole je naštěstí kvůli tomu nijak nedrtí, všichni tam mají s něčím problémy...no a to moje dítě, které to za normálních okolností ani nechtělo trénovat a hned to vzdávalo, tak posledních několik dní vzalo ochotně švihadlo do ruky a dneska nepřestal, dokud neudělal povedených 200 přeskoků (nebylo to těsně za sebou, občas se nějaký nepovedl, takže ve finále jich bylo ještě víc...) - a víš co? Když jsme přišli ze zahrady dovnitř, tak první, co udělal bylo, že šel psát mail panu učiteli, aby věděl, co se mu podařilo - a vůbec za to nečeká jedničku, zato bude zářit, když mu pan učitel odepíše, že je fakt dobrej!, stejně jako mu pochválil prezentaci, se kterou si dal fakt práci a vypadala super...dokonce ji učitel i dal na jejich FB stránky třídy s tím, že se chce podělit o radost, kterou mu ta práce udělala...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2020 20:44:34) třeba se naše školství fakt dočká změny :)
|
|
Delete |
|
(19.4.2020 21:40:16) To s tím švihadlem je super. Ale přesně to vystihuje moji představu. Přitom jsi tu několikrát opakovala, že syn nikdy nebyl školně nadšené dítě, takže se to nedá odmávnout s tím, že to jsou ty nadšené děti.
Mně prostě přijde, že tohle jim teď většině dá do budoucna strašně moc. I kdyby někdo jen objevil, že zvládnout něco sám bez vedení a pomoci ve škole je pro něj příliš náročné.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2020 21:52:22) jj, taky v tom vidím pozitiva, dnes dokonce přišel můj sedmák, že mu mám vymyslet nějaký těžší příklad z fyziky, aby věděl, že to fakt umí
pak jsme řešili, jakým tlakem působí ostří sekyrky při sekání dřeva, to dělává na chatě, a to číslo překvapilo i mě :)
|
Delete |
|
(19.4.2020 22:04:21) Jé, sekyrku jsem měla loni taky, ale asi z nějaké sbírky. Každopádně jsem vždycky hledala tyhle věci z praxe, když už museli něco počítat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2020 22:08:43) akorát jsem nevěděla, jak široký je ostří, tak jsem tipla jeden milimetr a délku ostří 5 cm, aby to měl trochu těžší, zvládl, umí 😊
další jsme počítali, jakou silou působí hranatý kýbl, který máme venku pod kohoutkem, když je v něm 10 litrů vody, tam se chvilku snažil přesvědčit mě, že mu objem není nic platný 😁
|
|
Jahala. |
|
(20.4.2020 7:29:17) Hmm tak to by mě nezajímalo buď dostatečnou a polínko se rozšířené a nebo ne a polínko nic... jako poznávání vlaků mě tak nikdy nezajímalo 😁 ne je super že to děcka baví a zajímá
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.4.2020 9:34:35) oni měli ze školy zadaný příklad, jsou silou působí lokomotiva a jakou silou tank, tak bylo zajímavý srovnání tak velkých věcí s tak malou sekyrkou
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(20.4.2020 0:10:45) Delete, jo, on od první třídy nebyl ze školy nikdy moc nadšený a málokdy ho ve škole něco zaujalo tak, aby si chtěl o tom hledat něco ještě doma...nebo se prostě zabývat učením kromě toho, že rychle naškrábal úkoly a pryč od učení...takže tím větší mám teď radost, když takhle o něco projeví zájem sám a když na tom učení pracuje i přesto, že za to žádné známky nedostane...a že se nedá odradit ani od toho, co mu úplně nejde...a fakt mi přijde, že tahle situace mu dává hodně moc...
|
|
|
|
|
petluše |
|
(19.4.2020 19:46:30) 1234, chápu tě. Máme to podobně. Musela bych u ní stále sedět, ale já jsem v práci, po práci nestíhám. Že začátku jsem čekala nějakou snahu od učitelů, nebyla, není. Dcera má VD, ale teď už mluví i rozumí dobře. Na češtinu má úlevy, ale teď dostala dvakrát za 4. Přitom ona to nepochopila i se snažila o kontakt. Co už, kdybych takhle přistupoval já k zákazníkovi, zadnej by už nepřišel.
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2020 13:58:09) 1234, sama nevím, jako učitelka se snažím všem bez rozdílu podat učivo tak, aby to zvládli, teď i normálně, a jako rodič se musím občas hodně snažit, abych se sedmákem, který má poruchu pozornosti a spu, máz poradny doporučení na po2, tak abych s ním zvládla požadavky školy, která pošle zadání je to o konkrétním učiteli, jak k tomu přistupuje, u nás kolega učitel zeměpisu zadá strany a hotovo, a vedení to toleruje, jeho práce je tak na půl minuty, práce pro rodiče a děti na hodinu minimálně, přínos pro děti žádný, ale stihne dojít na konec učebnice a taky máme spoustu dětí s spu, který mají mít nějakou pomoc i třeba v tom zeměpisu, jenže co a tím? vedení to ví a stejně nic nedělá, možná si ale nikdo nestěžoval a rodičům to vyhovuje takže pokud by mi něco opravdu vadilo, tak bych to řešila, s konkrétním učitelem, s třídním, s vedením
|
|
|
|
TaJ |
|
(19.4.2020 12:51:32) 1234 - no jo, s těmi našimi dětmi je to těžší, no...já už jsem dávno vzala za své, že ho spoustu věcí budu muset naučit já a nebo mu s tím aspoň pomáhat, navádět ho, jak na to apod...i my jsme za těch pár let zažili horší i lepší učitele, ale už dávno se na ně zase až tak nespoléhám...já vím, že od toho učitelé jsou a jsou za to placení, ale obvykle jsou nastavení na nějaký ten průměr a ten zbytek se s tím musí nějak popasovat...nemělo by to tak být, výjimky samozřejmě někde jsou, ale je jich celkem málo...
|
TaJ |
|
(19.4.2020 13:04:24) 1234 - tak já bych třeba ve vašem případě kontaktovala toho učitele fyziky a zkusila se s ním nějak dohodnout - že to takhle doma nezvládnete a jestli by jim k tomu nemohl natočit třeba aspoň nějaké výukové video s výkladem, nebo tak něco...pokud s ním nebude řeč, tak si na něj třeba můžeš stěžovat, ale těžko říct, jestli to bude k něčemu...no a nebo si sama najít k látce něco na netu a pokusit se mu to nějak přiblížit, protože ty nejlíp víš, jakým způsobem to on nejlíp přijme a pochopí, tohle mají děti taky různě...ale to ty samozřejmě víš...
|
TaJ |
|
(19.4.2020 13:22:36) 1234 - tak pokud s vámi učitel vůbec nekomunikoval apod., tak bych se obrátila na vedení školy...u nás třeba neexistuje, že by nám učitel neodepsal, máme na něj i mobil apod...ale je to ještě první stupeň, takže mají na všechno (kromě Aj) toho jednoho učitele... Uvidíme, jak to bude fungovat příští rok...
|
|
|
Delete |
|
(19.4.2020 19:22:13) 1234 1234,
který je to ročník, ta fyzika?
|
|
|
|
|