Ikulo,
já právě učím na druhém stupni matematiky. Ale mám ohlasy od rodičů, že jim to tak, jak to dělám, naprosto vyhovuje. I moje vlastní děti to hodnotily pozitivně (gymnázium kvarta, sexta, druhák a oktáva).
A dítě, co v prvním pololetí skoro propadalo, mi sice zatím jen dvakrát, ale poslalo velmi kvalitní práci. Ono se tedy začalo snažit už před zavřením školy, takže slabá trojka, ale i tak dobrý, a mám výstup z racionálních čísel (tedy i část látky z prvního pololetí), i z geometrie.
Nebo v jiné třídě, dítko v matice dost plavalo, přitom hloupé není, ale dost mezery z prvního stupně, navíc zájmy zcela jiné a náročné na čas (hudba). Maminka psala, že nezvládají a v děsném stresu, protože sama matiku moc nemusí...no po pár mailech jsme si vše vyjasnily...a ejhle, po asi třech týdnech si najednou dítko udělalo testy (dělám takové, že si vezmou pracovní sešit s výpočty a jen klikají na výsledky, takže i vím, že to museli spočítat) a výsledky výborné.
To jsou zase děti, kterým ten klid a vlastní tempo vysloveně vyhovuje a ve společných hodinách ztrácí, protože strašně rychle vypnou s tím, že tomu stejně nerozumí.
Jinak samozřejmě, že se mohou kdykoliv na cokoliv zeptat, ale zatím to využilo jen minimum dětí. Pár jich zcela dobrovolně posílá, co vypracovali, tak jim k tomu píšu komentáře s vysvětlením (písemně jsem zdatnější než ústně, taky mi vyhovuje, že na to mám ten klid
).
Ale jak jsem psala, já chápu ty výhody, jen já na to nemám podmínky, dost dětí nemá prostředky, a evidentně panuje spokojenost s tím, jak to funguje, takže není nutné to nějak lámat.
No a 8 hodin denně u mě fakt nehrozí, věnuju tomu hodně času, ale to i za normálních okolností. Teď k tomu mám navíc školní web s výukou, takže půl týdně vkládám na web zadání od jiných vyučijících. To se zavedlo hned druhý den po zavření škol (původní myšlenka byli Bakaláři, ale vzhledem k tomu, že půlka rodičů do nich nemá přístup a z těch, co je mají, je půlka nevyužívá, zvolilo se to řešení přes web) a rodičům vyhovuje, že to je od začátku sjednocené. Tedy ne že by všichni dávali práci na ten web, ale od všech je tam jasná informace, jakým způsobem budou práci zadávat. Takže někdo tam má jen mail, někdo proklik na svoje stránky, ale pro rodiče je to o tom, že když nevědí, tak vlezou do své třídy, na druhém stupni na konkrétní předmět, kliknou a mají, jak se k informacím dostat.