Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.7.2019 8:39:41) co se týče základky, ocenila bych hlavně větší propojení předmětů - typicky literatura, dějepis, občanka a stejně tak matematika, fyzika, chemie... prostě tak, aby se témata prolínala a neučila se odděleně... a pak bych ocenila praktickou výuku v životních dovednostech - finanční základy, nějaké povědomí o zákonech a podobně... tak, aby děti viděly, že škola je opravdu připravuje na život a že i to není jen o nadrnčení na písemku...
|
Kudla2 |
|
(17.7.2019 8:49:08) A zvládali by tohle všechno ti učitelé?
Kolik znáte lidí, kteří jsou ve svém vlastním životě takto všestranní, a to nejen teoreticky, ale i v praxi?
(A kolik takto schopných lidí půjde dělat učitele, místo aby si díky svým vědomostem zařídili život mnohem pohodlněji? )
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 8:55:06) kudlo, a jsme zase u peněz, aby byli ochotni to ti lidi dělat, a zároveň jsme u pedagogických fakult, který toto neučí, nejsou skutečnou praktickou stránku předmětů, prostě učí jak před 40 lety
|
Kudla2 |
|
(17.7.2019 8:57:04) Yuki,
já myslím, že to, co je tu popisováno, je ideál, kterej nesplňuje 90 % z nás, a chtěli bychom to po učitelích
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 8:59:55) kudlo, je to ideál, ale je možný, pokud budeme mít ideální podmínky, pokud nám nebudou házet klacky pod nohy ani na mšmt, ani čši, ani rodiče, a i ten nejnadšenější učitel to vzdá, když přijde před bandu nevychovaných dětí, kde místo aby učil řeší nekázeň, protože dětem fakt chybí z domu základní návyky slušnýho chování
|
kachna_ |
|
(17.7.2019 9:09:55) Yuki, ale z pohledu rodiče, kde má i slušný rodič brát sílu podporovat školu v jejím úsilí, když od první třídy řeší selhání té školy? Jak se nedostat do té preventivně obranné pozice? Mimochodem, coby rodič slušně vychovaného dítěte jsem na tom bitá taky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 9:18:34) Lenko, chtělo by to pro učitele víc pravomocí, my fakt nesmíme vůbec nic, přitom nejsme psychologové, abysme si poradili se vším a ve škole nemáme psychologa a my ani na to, co bysme zvládli, nemáme čas, prospělo by mít možnost extrémně zlobivý dítě vykázat ze školy, ale my ho nesmíme vykázat ani ze třídy, aby chudák nebyl diskriminovany, že jsou diskriminováni všichni ostatní asi nevadí
tyto chyby jsou velký problém, a ve škole s tím nemůžeme nic udělat, dokud jsou zákony proti nám
|
|
K_at |
|
(17.7.2019 9:19:42) Lenko, jenze tohle jeste jina vec. Zahybat stojatymi vodami, kde reditel je jak zaba na prameni, to je blbe. Chybi obecne dialog - partnerstvi. Melo by to byt normalni.
|
kachna_ |
|
(17.7.2019 9:51:32) Kat, já vystupuju kriticky, ale opravdu vidím, že 1) s mizerným ředitelem (žabou) zaháčkovaným na svém místě nehneš a vidím, jak to ničí ty dobré učitele, co buď odejdou, nebo se rozbijou, nebo to akceptují. 2) učitel má strašně malou podporu ředitelů, v pravomocích, mentoringu, přípravě na svou práci a celoživotním vzdělávání 3) část rodičů (a ne malá) vyžaduje rakouskouherský přístup a část rodičů na to prostě kašle. To celé okořeněno nedostatkem učitelů. Nezávidím vám ani trošku.
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.7.2019 9:11:36) co konkrétně nesplňuje ten učitel? propojení látky? nevěřím, že učitel literatury nemá povědomí o historii, protože bez pochopení historických (dobových) souvislostí nemá šanci pochopit dílo... stejně tak pokud někdo učí občanku, musí mít dobré znalosti historie, protože bez toho to prostě nejde... a pokud se bude učit na zš v propojených tématech, bude samozřejmě schopný v tom pokračovat později jako učitel... a co se týká třeba finančního minima, pak se to samozřejmě musí učitel naučit, ale tak od toho učitelem je, ne? v minulosti taky rodiče nemuseli umět psát a přesto ve škole učitel učil jejich děti psát... proto to dělá učitel a ne jen rodina
|
K_at |
|
(17.7.2019 9:18:11) Rose, ale to, ze jsi se ty sama na zs neco ucila nejak jeste neznamena, ze to budes umet ucit. Pokud te na VS nevedou mj i k tomuto typu vyucovani, jak to skloubit, jake metody, techniky, proste kudy do toho, tak to budes delat na koleni.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.7.2019 9:38:32) kat, já chtěla poukázat na to, že by se tím postupně změnila koncepce výuky a postupně by se tím stylem učilo dál... já třeba moc nechápu tohle současné dělení na předměty, kdy se škola tváří, že k pochopení spisovatele není třeba znát jeho dobové reálie nebo že k chemické rovnici nepotřebuješ matematiku...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 9:41:31) Rose setkala jsem se s tím, že rodiče nechtějí moc velký změny, protože zdaleka ne všichni si umí představit, o co jde, ne všichni by rozuměli tomu, co by se učí, oni chtějí mít matiku zvlášť, fyziku zvlášť, jako to bylo za jejich školních let, protože tomu rozumí, a oni nechtějí nerozumět tomu, co jejich dítě ve škole dělá přestože nerozumí učivu, což sami řeknou, tak chtějí, aby to bylo stejný
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.7.2019 9:46:59) yuki, ale to bychom tu školu kdysi asi ani nezavedli, že? nevěřím, že byl obecní pasák ovcí nadšený, že jeho syn má chodit do nějaké školy učit se číst, psát, počítat, když jemu vždycky stačilo, aby si uměl pohlídat ty ovce a ani počty na to nepotřeboval... on se s ním taky po večerech neučil a neměl ani páru, co kluk ve škole dělá...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 9:54:07) Rose, a víš, jak před ještě 70 lety chodily děti na vesnici do školy? když nebyla práce na poli, v zimě klidně, ale jinak nic moc, maminka na to vzpomíná, že když už škola byla, stejně pomáhali na poli, i s učitelem
jenže tenkrát, i když ten pasák nesouhlasil nijak nadšeně se školní výukou, tak učitel byl Někdo, měl postavení, i když peníze neměl, a nebo vrchnost nařídila, a rodiče neřešili, zato teď chceš ve škole něco změnit a musíš vysvětlovat a hlavně se bránit proti rodičům, ale i proti zřizovateli, pokud je to obec, protože obec, to jsou zase rodiče, a ti o změny nestojí
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 10:00:15) vzhledem k velké rozdílnosti ve školách, ale i v požadavcích rodičů nemůže škola téměř nic změnit, dokud nepřijde shora rozhodnutí aspoň o základních věcech, aby se to trochu sjednotilo, takže si myslím, že tady musí udělat něco stát a nařídit nějakou změnu a ne to alibisticky nechávat na školách, a ta změna musí být dobře připravená, dobře vymyšlená, dobře vysvětlená a na případný nezdary musí stát okamžitě účinně reagovat, jinak to dopadne jako s inkluzí, která je drahá a už teď na ni nejsou peníze a která akorát všechny naštvala, přidala papírovou práci a ve výsledku nic moc
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.7.2019 10:00:25) yuki, žádný pokrok a vývoj není snadný... ani si nemyslím, že je reálná nějaká změna od příštího roku spíš bych to ráda viděla aspoň jako směr... ale jestli se má vývoj zastavit na tom, že se lidé bojí změn, tak abychom se za chvíli vrátili do jeskyní
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 10:06:41) rose, já jsem pro změny maximálně, jako rodič i jako učitel, ale vůbec není v silách učitelů přesvědčit rodiče, zvlášť na vesnici, že změna bude přínosná, my na to nemáme moc prostředků,i když se snažíme, ono je potřeba o tom mluvit, debatovat, ukazovat příklady, a to by měla být role státu, pokud chce mít další generace konkurenceschopný, jenže tady se tak často střídají ministři a řeší se už několik let jenom přijímačky a maturity, že na nic jinýho není ani čas, navíc co vidí rodiče? matiku, a tak jí chtějí podřídit všechno, nechtějí ji motat s fyziku ani chemií, stejně tak odmítají češtinu s dějepisem, protože k přijímačkám není dějepis potřeba, a zase jsme u toho, že rodiče potřebují pořád tento systém
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.7.2019 10:12:33) yuki, ale mě vůbec nenapadlo, že by taková změna byla v kompetenci učitele! tohle by byla koncepční změna a musela by přijít (určitě postupně) shora... v kompetenci učitele je maximálně v rámci svého předmětu poukázat na provázanost s dalším předmětem (ale i to by bylo fajn )
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 10:18:38) rose,ta provázanost je trochu problém, právě proto, že ty předměty učí moc lidí a ještě v různým čase, třeba zeměpis v 6. třídě a přírodopis v 9. má spoustu stejných věcí, ale vzájemně se nepotkávají, od 6 do 9 ty děcka dávno neví, co se učily, a je fakt těžký překopat všechno, když každý z těch předměty Ivo někdo jiný někde se můžeš domluvit s kolegou, ale jiné to nejde, a tak je to i mezi ty fyzikou a matikou, oni mi klidně v matice řekli, že něco neumí, protože teď není fyzika, stálo mě to téměř celou hodinu jim vysvětlit, že to souvisí, stejně to většina asi nevzala, a příště zase, oni to mají oddělený v rozvrhu, učebnicích i v hlavách
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 10:20:02) a co je docela nebezpečný je, když mají učitelé třeba fyziky, kterýho nemají rádi, oni pak tu fyziku odmítají v té matice vidět a mají odpor i k té matice, protože se tam vzpomene fyzika
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(17.7.2019 10:20:15) ta provázanost je trochu problém
No, to by se muselo změnit komplet, shora a byl by to jeden předmět.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 10:23:30) jj, změna shora je podle mě nutná, jenže musí být připravená úplně jinak než inkluze
|
Jahala. |
|
(17.7.2019 10:44:28) Prvně se musí změnit VŠ pedagogické, to jsme po revoluci fakt zapsali a je to průšvih velkej, už minimálně 23 let mohli vycházet jinak vzdělaní učitelé...A samozřejmě by pak byla jasně znamená změna v celém školství. Bez toho žádná velká změna nebude. Pár osvicenych nebo přirozených talentů to nespasí , nezmění, neposune, ale to fakt nebude vidět výsledek hned a nebude to za půl zdarma.
|
libik |
|
(17.7.2019 11:08:29) Jahalo a co si myslíš, že se učí na pedagogických fakultách?
|
Jahala. |
|
(17.7.2019 11:18:12) Libiku, učí se teorie ten samý předmět do zbytečné hloubky, málo didaktiky, velmi málo práce s kolektivem, jen teorie o šikany, vůbec se neuci komunikace s Rodiči. Atd...
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 11:25:22) Ha, státnice z dějin filosofie, nikdy jsem se tak moc neučila jako na toto...a těch knih, co jsme museli mít načteno, vr. ,,Achilles nikdy nedohoní želvu, která je o kus před ním.,, ještě dnes se mi o tom zdává Na základce je mi to na nic, na střední bych učila základy spol.věd a tam je tuším ve 4. roč.něco z dějin filos. 4 semestry jsme se tomu věnovali.
|
|
libik |
|
(17.7.2019 12:00:10) A to já si právě nemyslím, jednak jsem v kontaktu a jednak mám prehistorickou zkušenost se studiem a ani tehdy to nebylo tak strašný.
Když vy si představujete, že učitel je jakási náprava všech nešvarů společnosti a mediátor obecně ulítlých vztahů.
|
Jahala. |
|
(17.7.2019 12:45:10) Libiku, Bc. na ped. fakultě u vás ve Městě, jsem končila před 3 roky opravdu vím co nás učili a co ne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(17.7.2019 10:21:36) Rose koukám, že uvažujeme stejně
|
|
|
|
|
kachna_ |
|
(17.7.2019 10:03:45) Yuki, my jako rodiče zase bojujeme proti zřizovateli, že chceme moderní školu, nechceme mít rakouskouhersko a je nám to houby platný, protože proti nám stojí navíc generace, která už tam děti vůbec nemá, ale na děti musí být přísnost, jako byla za nich (bojovali jsme i ve volbách).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 10:08:18) Lenko, jo, je to boj, a je úplně zbytečný, tam, kde bysme měli spolupracovat na budoucnosti, tak ubíráme síly ve zbytečným nesmyslným boji
|
|
|
|
|
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 9:43:26) Každý učitel by měl mít tedy nejméně 3 aprobace? Já třeba k dějáku a k občance češtinu, ale češtinu jsem studovat nechtěla (jasně, že osobnosti umím i díla spisovatelů, ale gramatiku....ehm....).
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 9:52:08) Tak to jo, to beru!
|
|
|
|
|
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 9:29:31) Na Rodině jsem se setkala mnohokrát s tím, že se většina domnívá, že fin.gramotnost neexistuje. Ale ano, v 7. a pak rozšířeně v 9. ve VkO. Používám třeba toto https://www.penize.cz/skola-financni-gramotnosti NEZkreslená věda II: 10. Finanční gramotnost http://www.nuov.cz/uploads/Financni_gramotnost_obsah_a_priklady_z_praxe_skol.pdf
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 9:31:59) finanční gramotnost je součást matematiky v 9, jenže kvůli přijímačkám až na konci a to už by se učitel mohl fakt postavit na hlavu a zájem dětí mít nebude, on to může odučit a nebo nemusí, efekt stejný
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 9:34:34) Jo, máš pravdu, v matice taky, kolegyně mi to říkala, že to většinou už nestíhá....
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.7.2019 9:41:21) dcera žádný takový předmět na zš neměla a syn zatím (jde do 7. třídy) taky ne občas se bavíme o tom, co v reklamě znamenají pojmy jako rpsn, úroky, jaký je rozdíl mezi kreditní a debetní kartou a podobně - jasně, snažíme se vysvětlovat, ale nevěřím, že by podobné věci rozebíral se svým synem třeba švagr...
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 9:44:12) Výchovu k občanství neměli?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 9:46:53) Zufi, výchovu k občanství učívají lidi, kteří neumí matiku, syn na původním gymplu trpěl, když v této výuce učitelka neuměla počítat procenta, jak může učit finanční gramotnost někdo, kdo není matematicky gramotný?
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 9:51:39) Musela jsem se dost připravovat, abych nebyla zaskočena, když fin.gramot. začínala, učila jsem se ....
|
|
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 9:50:43) ČLOVĚK, STÁT A HOSPODÁŘSTVÍ Očekávané výstupy žák VO-9-3-01 rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví, včetně duševního vlastnictví, Část C Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání MŠMT Praha 2017 59 a způsoby jejich ochrany, uvede příklady VO-9-3-02 sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede hlavní příjmy a výdaje, rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje, zváží nezbytnost jednotlivých výdajů v hospodaření domácnosti, objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu domácnosti, dodržuje zásady hospodárnosti a vyhýbá se rizikům při hospodaření s penězi VO-9-3-03 na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení, uvede příklady použití debetní a kreditní platební karty, vysvětlí jejich omezení VO-9-3-04 vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí, vysvětlí význam úroku placeného a přijatého, uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, kdy je využít VO-9-3-05 uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky a způsoby krytí deficitu VO-9-3-06 na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu, objasní vliv nabídky a poptávky na tvorbu ceny a její změny, na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH, popíše vliv inflace na hodnotu peněz VO-9-3-07 rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje, uvede příklady dávek a příspěvků, které ze státního rozpočtu získávají občané VO-9-3-08 rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák VO-9-3-02p stručně popíše sociální, právní a ekonomické otázky rodinného života a rozlišuje postavení a role rodinných příslušníků VO-9-3-02p sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede hlavní příjmy a výdaje, rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje, zváží nezbytnost jednotlivých výdajů v hospodaření domácnosti, vyhýbá se rizikům při hospodaření s penězi VO-9-3-03p ukáže na příkladech vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení, vysvětlí, k čemu slouží bankovní účet VO-9-3-04p uvede příklady služeb, které banky nabízejí občanům VO-9-3-07p uvědomuje si význam sociální péče o potřebné občany Učivo majetek, vlastnictví – formy vlastnictví; hmotné a duševní vlastnictví, jejich ochrana; hospodaření s penězi, majetkem a různými formami vlastnictví peníze – funkce a podoby peněz, formy placení; hospodaření – rozpočet domácnosti, úspory, investice, úvěry, splátkový prodej, leasing; rozpočet státu, typy rozpočtu a jejich odlišnosti; význam daní banky a jejich služby – aktivní a pasivní operace, úročení, pojištění, produkty finančního trhu pro investování a pro získávání prostředků výroba, obchod, služby – jejich funkce a návaznost principy tržního hospodářství – nabídka, poptávka, trh; tvorba ceny, inflace; podstata fungování trhu; nejčastější právní formy podnikání
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.7.2019 9:58:32) zufi, já žádný předmět VkO v rozvrhu nenašla... mají teda společenské vědy (jestli je to něco, co by tomu odpovídalo), ale jediné, co se učili ohledně financí byl projekt, kdy dělali měsíční rodinný rozpočet, ale bylo to takové všelijaké, protože nikdo nechtěl aby použili reálná čísla jak příjmů tak výdajů a tak to bylo takové nijaké...
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 10:01:52) Jo,společenské vědy může být název občanky, ale pak škola nedodržela RVP !!!! Podívej se, co jsem z toho zkopírovala-osobní rozpočet, RPSN, hypotéky, rizika zadlužování, exekuce, ........
|
Okolík |
|
(17.7.2019 11:49:27) Zufi, na názvu předmětu přece nezáleží. Důležitý je obsah... Neznám žádnou školu, která používá jako název předmětu "výchova k občanství", děti mají "Občanskou výchovu" a pak na SŠ "Základy společenských věd"
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 12:10:26) Samozřejmě, že nezáleží, ale RVP mají dodržovat ,i kdyby se to jmenovalo ,,hovínko,,.
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 12:12:52)
|
|
Okolík |
|
(17.7.2019 12:19:05) Zufi, názvy předmětů se nemusí dodržovat. Obsah ano, ale může byt odučeno v jiném předmětu. Např. "Výchova ke zdraví" v tělocviku... Fotka učebnice má být důkaz čeho? Dítě na gymplu ma biologii, učebnice se jmenuje "přírodopis".
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 12:20:24) Psala jsi, že neznáš ten název
|
Okolík |
|
(17.7.2019 13:32:32) Zufi, název znám, odtud z rodiny.cz, od tebe. Reálné skoly mých dětí tento předmět, s timto názvem nemají...
|
|
|
|
|
X__X |
|
(18.7.2019 23:09:26) Neznám žádnou školu, která používá jako název předmětu "výchova k občanství", děti mají "Občanskou výchovu" a pak na SŠ "Základy společenských věd"
moje děti na základce měly předmět "Výchova k občanství a zdraví" finanční gramotnost byla jeho součástí (šla jsem se zeptat holky). nicméně holka to považuje za blbost, kterou se netřeba nijak zaobírat, brát ji vážně a pamatovat si
|
Okolík |
|
(18.7.2019 23:22:58) Tak to je dobrej slepenec - výchova k občanství a ke zdraví....
|
X__X |
|
(19.7.2019 9:53:46) Tak to je dobrej slepenec - výchova k občanství a ke zdraví...
tak to se prolínalo už za mého dětství - třeba takový branný den, že. to byla taky kombinace výchovy k občanství (ano, poplatná své době) a ke zdraví (pohyb, první pomoc...)
tak jsem koukla, co měl kluk v sedmičce a ono se to fakt prolíná. to měli převážně různé patologické jevy - drogy, poruchy příjmu potravy, šikanu, civilizační choroby... jak je rozpoznat, kam se obrátit pro pomoc, jak jim přecházet... prostě ucelené informace, jak v této oblasti pečovat o vlastní zdraví a zároveň i jaká mám občanská práva, jaké povinnosti, na koho se obrátit, když budu mít problém a co můžu udělat, když budu mít pocit, že ten problém má někdo jiný. jako asi by se ten předmět dal v každém ročníku nazvat jinak, protože ta témata jsou různorodá, ale tak celkově mi nepřijde nic špatného na tom, že když se ten po celý druhý stupeň jmenuje stejně, i když některý rok převažují témata spíše se zdravotní tématikou a jindy spíše s tou občanskou. Loni byla holka v devítce a vzpomínám, jak si vytvářeli nějaké občanské sdružení nebo politickou stranu či co - program, cíle, volební letáky a tak (tedy jako příklad té čistě občanské části předmětu).
jinak tedy koukala jsem do rozvrhu, finanční gramotnost není začleněná v tomhle předmětu, mají ji jako samostatný předmět, v osmičce a devítce. jedna hodina za dva týdny.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.7.2019 10:40:01) myslím, že je blbost to takto vyčleňovat, když se učí o procentech, dají se probrat úroky, když se učí o mozku, dá se mluvit o vlivu drog, nemoci čehokoliv zároveň s tím, jak se učí o lidským těle, o terorismu v dějepisu a zeměpisu, přijde mi jako blbost přijít do hodiny s tím, že dnes se budeme učit o pohlavních chorobách, prostě zase přijít s tím, že to bude o drogách, je to vytržený od souvislosti, mělo by to být součástí tématu
|
X__X |
|
(19.7.2019 11:57:08) mně zas přijde kontraproduktivní snažit se do dětí nacpat co nejvíc informací najednou jenom proto, že se ty informace tematicky v nějakém bodě částečně dotýkají, nicméně zároveň je kolem nich spousta dalších souvisejících, nicméně už se neprolínajících, informací. připadá mi, že je to rozmělnění základního tématu a v konečném výsledku že je z toho spíš nepřehledný guláš.
jako samozřejmě, učíme se o mozku, tak si můžeme povědět o vlivu drog na mozek. a to je všechno? na zbytek těla drogy vliv nemají? budeme to ignorovat nebo budeme vykládat o vlivu drog na celého člověka bez ohledu na to, že celého člověka ještě probraného nemáme a děti tedy nemají základní informace, do jejichž kontextu by si ty drogy mohly zasadit? budeme se tvářit, že drogy jsou jenom problém vlivu na zdraví a zbytek budeme ignorovat, nebo odbočíme od základního tématu (mozek) a budeme se věnovat nácvikům sebepoznání a komunikace, budeme probírat možnosti, jak pomoci někomu, o kom si myslíme, že užívá drogy, zabrousíme do legislativy... a když už budeme nacvičovat to sebepoznání a komunikaci, tak přihodíme i šikanu, to taky přece může mít souvislost s drogami (a nízkým sebehodnocením)... co všechno ještě u mozku budeme probírat? poruchy příjmu potravy? civilizační choroby? já nevím, tohle byla témata u kluka prakticky na celý školní rok pro daný předmět, to se rok budou děti učit jenom o mozku a zbytek těla se naučí kdy? budou znovu probírat to, co už si v daných oblastech řekli u mozku, ale ještě neznali souvislosti s fungováním dalších částí lidského těla?
mně tedy přijde smysluplnější, aby děti nejdřív znaly nějaký základ (tedy v tomto případě z čeho se skládá a jak funguje zdravé lidské tělo) a teprve pak k těmto základním znalostem přidávaly ty další, rozšiřující (co jsou to drogy - mentální anorexie - civilizační choroby - a jaký mají vliv na lidské tělo? jaká je prevence - pomoc?...).
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.7.2019 0:03:13) těch výchov je čím dál víc, jedná blbější než druhá, je to dobrý jenom k tomu, aby bylo míň času na důležitý věci, jako je vlastně cokoliv, pohyb, spolupráce, procvičování učiva, místo toho dáme další výchovu každá škola to má jinak pojmenovaný, ale mít to musíme všude, a přitom nikdo na to nemá žádný studium, možná na to jsou nějaký materiály, ale určitě ne jednotný, takže spousta divných hodin prosezených v lavici, kdy učitel neví, jak se toho zbavit a děcka v lepším případě hledí z okna, ale mšmt je spokojený
|
|
|
|
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 10:04:56) Reálná čísla se nesmí použít, rodiče by se pochopitelně bouřili.
|
|
|
|
|
1kulička |
|
(17.7.2019 11:49:01) Rose, u nás na základce to děti měly a opakovaně, určitě ne jen v 9 třídě. Jak finanční gramotnost, tak bezpečné zacházení s internetem a sociálními sítěmi, tak základní povědomí o zákonech, trestní odpovědnosti, péči o zdraví a zdravou výživu, o drogách atd. Školy často dělají tématické přednášky, pozvou odborníky do školy, bylo to i za nás.
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(17.7.2019 9:01:30) Yuki,
ale školství bude podfinancovaný vždycky (kromě soukromých škol).
Třeba u učitelů odborných předmětů vidím systémovej kámen úrazu (kterej ale považuju za neodstranitelnej), že jsou to často celoživotně JEN učitelé (a tudíž často mají jen malé povědomí o skutečné praxi a jimi předávané teoretické poznatky nejsou tudíž moc použitelné), zatímco ideální by bylo, kdyby byli částečně v praxi a částečně učili.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 9:07:30) kudlo,ve Finsku jsou placení výborně
a další věc, učitel nemusí všemu rozumět a všechno vysvětlit, zvlášť ne za základní škole, ale ani na střední, zato musí být schopen zaujmout a ukázat cestu, umožnit další rozvoj, ne si myslet, že všechno ví a má patent na rozum
|
K_at |
|
(17.7.2019 9:15:21) Yuki, jo. Pokud je pravdou,co jsem nedavno cetla, tak pedagog je ve Finsku opravdu prestizni povolani, hned s lekarem a pravnikem, myslim. Na pedaky se tam dostavaji ti sikovni a chytri.
|
Jaatri |
|
(17.7.2019 9:23:22) Kat - ano, na pajdu tam jdou ti nejlepší. Tady jde to, co se jinam nedostane (mimo pár nadšenců) a co je horší - udělaj to. Protože je tlak mít hodně studentů, tak se ani ti neschopní nevyhodí... Kdysi jsem byla na testu OSP při příjmačkách na vejšku. Dostali se i lidi na desátém percentilu - naprosto v pohodě.
|
K_at |
|
(17.7.2019 9:29:20) Jaatri,hele,nikdo si tu nemysli,ze by se lusklo a bylo "Finsko". Ale aspon zacit. Tak, aby nase vnoucata treba uz byla v necem funkcnejsim. Hele, treba drobnost z MS. Pocty zaku v MS tride jsou dle velikosti trid. Tedy na jedne skolce se za stejne penize pohybuji tridy treba do 20 deti a vedle s 28 detmi. V realu, jak ruzne chybi, mas tridu s 23 a vedle tridu treba zrovna se 12-15 detmi. Program,cinnosti,personal, vsechno stejne. Je to vtipny.
|
Jaatri |
|
(17.7.2019 9:36:54) ano, stojí to za houby. Na Slovensku prej mají velikost třídy podle věku dětí. To je taky zajímavý přístup. Já jsem chtěla napsat, že těžko tady dojde k pokroku, dokud se neudělá ten první krok - což třeba mohla bejt ta inkluze - a koukněme se, jak dopadla. blbě, všichni ji odsoudili a nakonec se smetla ze stolu a ten krok, kterej byl k většímu financování vzdělávání, se zase vrátil a myslím, že nebude odvaha ho udělat znovu. Mně ta inkluze tak, jak byla navržená přišla nedotažená, ale byl to krok a krok správným směrem. Chtělo to vychytat mouchy a ne to zavrhnout a udělat z toho strašáka školství. Vždyť těch dětí, tkeré mnohdy ruší nejvíc a jsou neproblematičtější, se inkluze nijak nedotkla, páč jsou to děti s poruchou chování nebo bez výchovy. A ty tam byly vždycky a vždycky budou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 9:38:56) inkluze neměla být prvním krokem, prvním krokem měla být příprava učitelů na inkluzi
|
Zufi. |
|
(17.7.2019 9:40:46)
|
|
|
Analfabeta |
|
(17.7.2019 12:33:20) Inkluze byla pitomost na n-tou, protože do jedné třídy nasypala děti inteligentní, průměrné i podprůměrné. To by nezvládl ani Komenský.
|
Jaatri |
|
(17.7.2019 12:41:24) to není pravda, ty děti tam byly vždycky. jen ty s MR chodily do nějaké jiné školy (pokud byly dostupné a rodiče souhlasili). Kolika dětí se to fakt týkalo? Tisícovky v celé republice? Možná ani to ne... A někde to funguje, takže cesta evidentně existuje. Není větší problém pro třídu nevychovaný hajzlík, který vyrušuje a celá inkluze se ho netýkala?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 14:16:44) Jaatri, ono nejde úplně o to, že by se do škol dostalo hodně dětí s MR, problém je v tom papírování, v nemožnosti rozumné domluvy s ppp, už proto, že i oni mají omezení co můžou a co ne, navíc každá ppp má jiný formuláře i požadavky, ale hlavně, když mám děcko, který nezvládá ani češtinu, není možný mu nedat druhý jazyk, právě proto, že nemá mr, k čemu to potom všechno je? děcko má asistenta, stejně nebude nikdy umět ani zlomek toho, co většina třídy, ale musí zvládnout základy, nemůžeme snížit nároky, takže ho máme nechat propadnout hned v první třídě, dál půjde s pětkama, pak propadne v šesté a pak konečně vyjde, s pětkama ze sedmičky. takto si výuku slabých nepředstavuju, ale i toto způsobila inkluze ve své nedomyšlenosti. Takže my se k němu chováme jako by mr měl, moc toho nechceme, necháváme ho procházet s jeho kolektivem a jsme rádi, že nám to tak jde, načerno má jiný výstupy i učebnice,oficiálně nesmí
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaatri |
|
(17.7.2019 9:19:45) yuki, ale bylo by dobrý si uvědomit, že Finský zázrak začal v sedmdesátých letech a prvních třicet let to bylo tristních. Prostě se musela vyměnit generace, aby to fungovalo. to je stejný jako s tělesnými tresty. Generace mých rodičů byla bita jak ve škole, tak doma. My už sjme byli biti "běžně" doma, ale ve škole už to bylo oficiálně zakázaný. Naše děti jsou bity mnohem míň než my. A myslím, že časem se to stane historií. (Vůbec tím nevyjadřuji jakýkoliv názor na bití dětí, prostě konstatuji vývoj). Proto si myslím, že inkluze, jakkoliv to vypadalo blbě, byla krok dobrým směrem - ano, deset let by trvalo, než se to trošku utřepe. Ale takhle se ten krok zase vrátil a stejně se časem bude muset nějakej udělat. Vždycky někdo bude muset vydržet ty dětské nemoci a nepohodlí z vývoje a výstavby pro "lepší zítřek".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.7.2019 9:25:16) jj,ve Finsku to trvalo 50 let a tady máme někdy pocit, že 30 let od revoluce už máme všechno umět dělat jinak, když se o tom pořádně ještě ani nemluví, teda myslím mezi těmi, kdo mají moc něco změnit
|
|
|
|
|
|
|
|