Tak to je dobrej slepenec - výchova k občanství a ke zdraví...tak to se prolínalo už za mého dětství - třeba takový branný den, že. to byla taky kombinace výchovy k občanství (ano, poplatná své době) a ke zdraví (pohyb, první pomoc...)
tak jsem koukla, co měl kluk v sedmičce a ono se to fakt prolíná. to měli převážně různé patologické jevy - drogy, poruchy příjmu potravy, šikanu, civilizační choroby... jak je rozpoznat, kam se obrátit pro pomoc, jak jim přecházet... prostě ucelené informace, jak v této oblasti pečovat o vlastní zdraví a zároveň i jaká mám občanská práva, jaké povinnosti, na koho se obrátit, když budu mít problém a co můžu udělat, když budu mít pocit, že ten problém má někdo jiný. jako asi by se ten předmět dal v každém ročníku nazvat jinak, protože ta témata jsou různorodá, ale tak celkově mi nepřijde nic špatného na tom, že když se ten po celý druhý stupeň jmenuje stejně, i když některý rok převažují témata spíše se zdravotní tématikou a jindy spíše s tou občanskou. Loni byla holka v devítce a vzpomínám, jak si vytvářeli nějaké občanské sdružení nebo politickou stranu či co - program, cíle, volební letáky a tak (tedy jako příklad té čistě občanské části předmětu).
jinak tedy koukala jsem do rozvrhu, finanční gramotnost není začleněná v tomhle předmětu, mají ji jako samostatný předmět, v osmičce a devítce. jedna hodina za dva týdny.