Přidat odpověď
Zufi,
z toho, co jsem zažila na SŠ a VOŠ bych některé prvky využívala už na základce:
- vzdělávací plány veřejně přístupné
- zpracovaná koncepce (přístupná veřejnosti) ve smyslu ve čtvrté chceme učit to a navázat na to v šesté, podle mě by to hodně dalo i té škole - cíl výuky - čeho chtějí v tom roce dosáhnout, možnost konzultace navazujících učitelů, co potřebují jako výstup.
- hodnocení klidně ať si zůstane, ale ať je součástí i informace o konkrétních pokrocích, problémech atd. Třeba v matice si dokážu představit, že by to fungovalo, výsledná známka dvojka a k tomu ve složce a dítěti - dobré pochopení rovnic, přetrvávají základní problémy se zlomky. Zase, uvědomí si to, když né dítě, tak aspoň učitel.
- aplikovaná věda (nevím, jak to lépe popsat, prostě propojovat předměty za cílem ukázat důvod toho, co a proč se učí.
- za sebe bych byla pro posílení schopností - jak se učit, zpracovávat referáty, jak pracovat ve skupině, kritické myšlení, ověřování zdrojů, psaní všema deseti.
- možnost vzdělávat se vícerychlostně dle pokroků
- konzultační hodiny jako rodič po mailu, jinak jak vyhovuje učiteli. Konzultační hodiny ráno před začátkem školy, byť chápu proč jsou v tuto dobu, pro mě jsou úplně nanic, ráno nevnímám (myslím na práci, rozvoz dětí, cestu, nejsem vůbec schopná vnímat, co mi učitel říká)
Jako základ bych z toho ale vypíchla jasné stanovování cílů a učení v souvislostech.
Předchozí