Přidat odpověď
Zufi,
základ by se měl naučit na základce. Pak už by se to mohlo rozdělovat a zrychlovat či zpomalovat. Plus třeba možnost (běžně, ne jako vyjímka), že pokud středoškolák "projede" středoškolskou matiku třeba za tři roky, tak už může začít docházet na matiku VŠ a třeba si udělat první zkoušky ještě před maturitou (případně místo maturity).
U nás třeba na třetím stupni je už systém kreditů - student ukončí třetí stupeň když má určitý počet kreditů a zároveň má splněné nějaké základní podmínky (čtyři semestry matematiky, šest semestrů angličtiny, dva semestry biologie, dva zeměpisu, dva dějepisu, dva chemie atd.). Tj. student nemůže "nahnat" kredity tím, že bude dělat čtyři roky hudební výchovu místo matematiky, ale může mít víc hudební výchovy než programování. Může mít víc semestrů biologie, matematiky atd. než je základní minimum.
POkud ví, že chce na VŠ technického směru, tak asi bude mít víc programování než hudební výchovy a bude mít šest semestrů matematiky místo minimálních čtyř.
V rámci studia na třetím stupni se dají udělat i nějaké "venkovní" kursy - třeba synek známých získal takhle svářečskou licenci. To si myslím, že nabízely (a doufám, že stále nabízejí) v Česku "průmyslovky"? Ale asi to nenabízejí gymnázia, což je škoda, protože tohle propojení na to, že by ten student už dělal / studoval něco praktického ze směru, kterým se chce vydat. A že by mu to přineslo třeba nějaké výhody při příjmačkách na VŠ...
Aby byl propojený ten systém kreditů, aby VŠ a nástavby uznávaly vzdělání ze SŠ a naopak - SŠ třeba uznala k maturitě kursy / zkoušky získané třeba na té VŠ (nebo nástavbě nebo něčem takovém).
Ten, kdo se učí pomalu, nebo neví, by stále mohl zůstat v obecném vzdělávání a pokračovat běžným tempem na VŠ, ten, kdo už v patnácti ví, že ho dějepis fakt nebaví, ale chce být programátorem, by měl možnost už odbočit od dějepisu a přihodit si hodiny elektroniky, počítačů a jánevímčeho... a třeba si zkrátit studium na VŠ o jeden dva semestry, když to stihne probrat už na střední. A kadeřnice by nemusela dělat vůbec maturitu z matematiky.
Předchozí