Přidat odpověď
mně zas přijde kontraproduktivní snažit se do dětí nacpat co nejvíc informací najednou jenom proto, že se ty informace tematicky v nějakém bodě částečně dotýkají, nicméně zároveň je kolem nich spousta dalších souvisejících, nicméně už se neprolínajících, informací. připadá mi, že je to rozmělnění základního tématu a v konečném výsledku že je z toho spíš nepřehledný guláš.
jako samozřejmě, učíme se o mozku, tak si můžeme povědět o vlivu drog na mozek. a to je všechno? na zbytek těla drogy vliv nemají? budeme to ignorovat nebo budeme vykládat o vlivu drog na celého člověka bez ohledu na to, že celého člověka ještě probraného nemáme a děti tedy nemají základní informace, do jejichž kontextu by si ty drogy mohly zasadit? budeme se tvářit, že drogy jsou jenom problém vlivu na zdraví a zbytek budeme ignorovat, nebo odbočíme od základního tématu (mozek) a budeme se věnovat nácvikům sebepoznání a komunikace, budeme probírat možnosti, jak pomoci někomu, o kom si myslíme, že užívá drogy, zabrousíme do legislativy... a když už budeme nacvičovat to sebepoznání a komunikaci, tak přihodíme i šikanu, to taky přece může mít souvislost s drogami (a nízkým sebehodnocením)... co všechno ještě u mozku budeme probírat? poruchy příjmu potravy? civilizační choroby? já nevím, tohle byla témata u kluka prakticky na celý školní rok pro daný předmět, to se rok budou děti učit jenom o mozku a zbytek těla se naučí kdy? budou znovu probírat to, co už si v daných oblastech řekli u mozku, ale ještě neznali souvislosti s fungováním dalších částí lidského těla?
mně tedy přijde smysluplnější, aby děti nejdřív znaly nějaký základ (tedy v tomto případě z čeho se skládá a jak funguje zdravé lidské tělo) a teprve pak k těmto základním znalostem přidávaly ty další, rozšiřující (co jsou to drogy - mentální anorexie - civilizační choroby - a jaký mají vliv na lidské tělo? jaká je prevence - pomoc?...).
Předchozí