Monty |
|
(15.7.2019 23:09:56) Milado, já se "chudinkám" vůbec nedivím, protože s jejich životní realitou se tuzemské školství prakticky nepotkává. V podstatě se po nich chce, aby jásali nad břidlicovými tabulkami. O trapárně jménem státní maturita ani nemá smysl mluvit.
|
Tarka |
|
(15.7.2019 23:33:17) Monty: Milado, já se "chudinkám" vůbec nedivím, protože s jejich životní realitou se tuzemské školství prakticky nepotkává. V podstatě se po nich chce, aby jásali nad břidlicovými tabulkami. O trapárně jménem státní maturita ani nemá smysl mluvit." Kdyby hloupost nadnášela, tak se budeš nadnášet a rotovat okolo zeměkoule jako holubička...
|
Monty |
|
(15.7.2019 23:35:53) Tarko, a to se mě má jako dotknout? Já vám to opojení školstvím z 19. století fakt nechci brát, ale obhajoba teda dost ubohá. I když na druhé straně pochopitelná, argumenty pro něj by se hledaly dost těžko.
|
Tarka |
|
(15.7.2019 23:51:50) kde jsi vzala, že se tě to má dotknout? Kdybych měla tu moc, tak bych konkrétně tebe dosadila do funkce ministryně školství, abys předvedla v reálu své představy o způsobu a obsahu výuky...kritrizovat a reálně realizovat je opravdu jiné...
|
|
|
Vítr z hor |
|
(16.7.2019 8:28:35) “V podstatě se po nich chce, aby jásali nad břidlicovými tabulkami.”
Letos me teda bridlicove tabulky dost prekvapily. Ve Francii jsem jedne z mladeznic koupila bridlicovou tabulku - vybrala si ji jako suvenyr. Netusim proc. Bydleli jsme u kamaradky, nase kramy se ruzne povalovaly a s kamaradkou jsme se to pokousely udrzovat v jakychsi mezich. Povida, “Ta tabulka je vase nebo nase?” Dost me to prekvapilo, proc ma hyml kazdy zrovna tohle a nejdriv me napadlo, ze zrejme nejaky sileny youtuber rozsiril mezi mladezi oblibu bridlicovych tabulek. A ono ne! Predstavte si, ze soucasne francouzske skolstvi, ktere mimochodem dosahuje i pres komplikovany stav, mensiny a migranty mnohem lepsich vysledku nez to nase, pouziva v 1. tridach bridlicove tabulky!
|
K_at |
|
(16.7.2019 8:31:02) Vetre, to je bomba! Kridou se urcite 1.nakum lepe pise, a je to eko. Nemackaji se tomu rohy. Krasa!!!!!
|
Vítr z hor |
|
(16.7.2019 8:45:26) Kat, jasne, lip natrenujou spetkovy uchop a nezustava po nich hromada papiru. Mladeznice se mohly uchechtat a zacaly tomu rikat prirodni tablet.
|
K_at |
|
(16.7.2019 8:46:34) Vetre, MY CHCEME TABULKE!!!!
|
Vítr z hor |
|
(16.7.2019 8:50:43) Zkusim se optat naseho ORP, jestli nechce ve veci vyvinout nejake usili
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 9:09:22) Francie je jednou ze zemí, kde jim došlo, jak obrazovky neprospívají dětem, zakázali úplně mobily ve školách a mají sice k dispozici tablety, ale ne pořád, ale jenom jako doplněk těm malým rozhodně víc než tablet přispěje ta tabulka, ono to spojení ruky, oka a mozku není žádný nesmysl taky není nic novýho, že při prohlížení 3D předmětů na obrazovce, a to s dokonalou rotací, to člověk sice vidí že všech stran, ale prostorový vidění se rozvíjí, pokud ti věcí člověk a zvlášť malý dítě manipuluje sám a hýbe u toho zápěstím pokrok je sice fajn, ale k některým věcem je potřeba se dostat pomalu a přirozeně
|
Vítr z hor |
|
(16.7.2019 9:36:55)
Presne. Jen jsem tedy fakt netusila, ze dosli az k tabulkam
Co bych dala treba za zakaz mobilu. Ale u nas klidne reditelka ukolovala deti, ktere mely mobily, at je pouzivaji ve vyuce (rodicum samozrejme nic nerekla, takze je mela max. pulka tridy, druha pulka jen tak koukala a pripadala si blbe), detem dala heslo na wifi, to pak nikdy nezmenila. Takze nekteri rodice se snazili o profylaxi, mezi detmi se mezitim sirila kybersikana - a ze visi na socialnich sitich pri vyucovani, jaksi nikoho nenapadlo.
|
|
Alca |
|
(16.7.2019 14:16:59) Yuki
"Francie je jednou ze zemí, kde jim došlo, jak obrazovky neprospívají dětem, zakázali úplně mobily ve školách a mají sice k dispozici tablety, ale ne pořád, ale jenom jako doplněk"
Jako chápu, co chceš říct, ale mě osobně fascinuje, že na život v digitálním světě připravujeme děti analogově v analogové škole...... A paks e divíme, že chybí tisíce až desetitisíce odborníků v IT a převzděláváme dospělé.
|
K_at |
|
(16.7.2019 14:20:24) Alco, na odborniky v IT muzes zacit pripravovat treba od 5.tridy. Nejdriv by bylo fajn, kdyby ty deti dozraly.
|
Alca |
|
(16.7.2019 14:25:38) Kat
jenže dneska je výuka IVT tristní leckdy i na gymplech..... Celý to stojí na tom, že nejsou učitelé, protože kdo s IT vzděláním půjde učit za ty platy......
Já neříkám, že není potřeba dozrát, ale myslím, že by se měli učit spíše jak technologie smysluplně využívat, než je zakazovat.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 14:42:05) Alčo, ze všech nebudou odborníci v IT, všichni nemusí umět pracovat s tím stejným, ale všichni musí projít tím, čím prošlo lidstvo, nějakým základním poznáním světa a hlavně sebe, dokonce i toho, jak funguje jejich tělo, naučit se vnímat pomocí svých smyslů, naučit se otočit věci v ruce, stejně jako si mimina musí zkusit ochutnat novou hračku, tak musí školák zkusit psát rukou a hledat v atlase, pak teprve může psát do počítače a používat mapy v mobilu samozřejmě jsou výjimky, který můžou některou fázi přeskočit, ale ne všechny fáze a ne všechny děti, ve školách nejsou jen děti, který už tam jdou s nějakou znalosti a dovednosti, jdou tam i ty, který neumí držet tužku, neumí prohlížet knížku, toto se přeskočit nedá, nebo bys viděla jako ideál, že v době digitálních technologií dáme miminu místo chrastítka mobil? ten umí jakýkoliv zvuk, může ho vydávat, dítě nemusí mít v ruce chrastítko, a s tím školákem je to stejný, napřed musí něco znát, potom může ty technologie využívat
|
Alca |
|
(16.7.2019 14:51:34) Yuki
"Alčo, ze všech nebudou odborníci v IT, všichni nemusí umět pracovat s tím stejným"
No to je právě to, co málokdo chápe. Ono nejde o to, že každý bude odborník v IT (pod tím si většina lidí představí nerda programátora případně člověka řešícího hardware). technologie a IT budou čím dál tím víc důležité v profesích, kde by to člověk nečekal a zaměstnanci budou muset být schopní s tím zacházet. Což současná výuka stále ještě nerespektuje. Digitalizace a průmysl 4.generace jsou hesla dneška......
Já nezpochybňuju, že je třeba se učit i tak, jako generace před námi, ale v současnosti je fakt představa vzdělávání totálně analogová. A pak veškeré probémy s technologiemi svádíme na ty technologie, přitom je to vesměs o tom, že děti nikdo neučí, jak s nimi zacházet......
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 14:53:21) Alčo,a četlas i dál než za první čárku?
že než se bude někdo učit používat technologie, který mimochodem používají teď děti od malinka, tak musí umět používat sám sebe?
|
Alca |
|
(16.7.2019 14:59:42) Yuki četla
nicméně i to poznávání sama sebe se mění a měnilo v čase. proces vzdělávání jak ho máme teď tu je něco kolem 300 let, dříve se děti vzdělávaly a poznávaly jinak, prostě tohle se mění s tím, jak se mění svět a jak se mění to, co pro život potřebují.
Poznávání sama sebe a učenís e užívat etchnologie může jít ruku v ruce a postupně. To, že někdo nejdřív dokonale poznal sám sebe ještě neznamená, že bude umět zacházet s technologiemi, což můžeme vidět na generaci naší a našich rodičů........
BTW já nikde nepíšu, že se mají zahodit tužky a vzít tablety, ale v současné chvíli je prostě příprava na digitální realitu života v podstatě nulová......
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 15:06:20) přesto musí každý projít stejným vývojem, jako s tím chrastítkem
|
Alca |
|
(16.7.2019 15:12:15) Yuki přes co? kdysi byl důležitý přechodový rituál třeba první lov - tím se z kluka stal muž. Dneska už ho nemáme. A určitě by se takových změn dalo najít víc. Taky můžeme debatovat o tom, kolik podnětů pro ten samý vývoj mělo dítě v dobách, kdy jich měla rodina 10, a kolik podnětů jich má teď. Třeba i takové knihy jsou z heldiska rasy vlastně novinka. Psaní taky nebylo před zavedením povinné školní docházky zrovna rozšířenou dovedností.
A opakuju, já si fakt nemyslím, že by se mělo měnit to, jak se dítě vyvíjí celkově. Ani si enmyslím,ž e bychom měli vše zahodit a vzdělávat jen digitálně. Nicméně musím souhlasit s tím,když Monty tvrdí, že náš vzdělávací systém je téměř stejný jak v době 19.století i dkyž svět kolem nás už je absolutně jiný....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 15:17:18) ony právě ty přechodový rituály podle psychologů teď chybí, celý tisíce let tu byly, lidstvo je potřebuje
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 15:14:52) Jak se změnilo poznávání sebe sama si dejme tomu 8 let věku? a že naše generace neměla technologie, to je sice pravda, ale dostali jsme se k nim už nějak vybavení a umíme je používat, zato když je dáme jako primární zdroj informací malým dětem, už teď jsou výzkumy, ze kterých plynou problémy, musíme je naučit z tím zacházet, ale až v určité fázi vývoje, 300 let je zajímavý časový údaj, nevím proč zrovna tolik, ale velká změna je v posledních asi sto letech, jestli vůbec, hlavně v posledních 20 letech, přitom lidstvo se vyvíjí nějakých sto tisíc let, nebo spíš statisíce, posledních dvacet let, ale ani tři sta by nic nezměnilo na tom, že některý věci nejde přeskočit
|
Alca |
|
(16.7.2019 15:23:54) Yuki
"a že naše generace neměla technologie, to je sice pravda, ale dostali jsme se k nim už nějak vybavení a umíme je používat"
Já si právě nemyslím, že obecně moje nebo tvoje generace umí technologie používat - to umí lidi vzdělaní ale i ti leckdy dělají neuvěřitelné kiksy..... Troufám si říct, že můj bratr co s technologií do určité míry vyrůstal ji umí zvládat mnohem líp, než mí rodiče, kteří k ní přišli jako hotoví lidi (ale ještě byli dost mladí na to, aby se sní naučili).....
Jinak cca 300 let máme školní docházku v ČR (od Marie Terezie), obecně byla poprvé zavedená před cca 430 lety. Takže tenhle způsob vzdělávání (kterého se dnes sveřepě držíme) je v kontextu historie ještě pořád hodně mladý.....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 15:37:54) princip, který máme teď, zavedla Marie Terezie po vzoru vojenských škol v Prusku, takže se tu po způsobu vojáků vzdělává a minimálně sto let se ví, že je to špatně, nebýt Hitlera, zrovna Česká republika nebo teda Československo mělo v plánu změny, ke kterým přicházíme teď, po těch sto letech, bohužel to nešlo dřív
|
Alca |
|
(16.7.2019 15:49:38) Yuki
no, proto si myslím, že by bylo fajn ve změnách zohledit i to, co se změnilo za posledních 20-30 let, tedy připravovat děti na digitální svět.
Jinak smyslem bylo hlavně to, že ten koncept masového školního vzdělávání tu je objektivně krátce (těch 430 let), jeho zavedení taky reagovalo na proměny světa (když začalo být nutné, aby většina lidí uměla alespoň číst a podepsat se). Takže tím vývojem, který ty popisuješ, že by si děti měly i nadále procházet, si procházejí historicky poměrně krátkou dobu (předtím probíhal jejich vývoj napříkald bez ručního psaní či listování atlasem).
|
|
|
Okolík |
|
(16.7.2019 15:47:19) Tak s tím nesouhlasím, školský systém 19.stoleti i první republiky nebyl stejny jako ten dnešní. A možná se k němu zase vrátíme. Způsob výuky je zcela jiný a požadavky myslím také....
|
Alca |
|
(16.7.2019 15:51:50) Okolíku
no já si myslím, že většinově došlo hlavně ke kosmetickým změnám (a samozřejmně v poslední době rozvolnění). Jinak by nám filmy jako Škola základ života přišly děsně neaktuální, ne? Přitom v zásadě je systém pořád obdobný, jen ta autorita učitelů je už někde jinde.
|
Okolík |
|
(16.7.2019 16:01:21) Tak mě ty filmy připadají značně neaktuální, asi jako ostatní filmY pro pamětníky...
|
|
|
Monty |
|
(16.7.2019 15:54:19) Okolíku, v čem ti přijde tak zásadně jiný? Až na zrušení povinné výuky náboženství a nižší počet věkově smíšených malotřídek žádnou velkou změnu nevidím.
|
Okolík |
|
(16.7.2019 15:59:47) Ja moc nevím, jak ten starý systém fungoval, ale byla klasická a reálná gymnázia, odborné školy, z nich se na VŠ nedalo jít, atd... Měšťanka byla povinná, zbytek byl výběrový jen pro zlomek populace. A metody? Neznám u dětí žádné biflování, učení zpaměti apod. Naopak znám individuální přístup k jednotlivým dětem, pomocnou ruku, vstřícnost k rodičům, domluvu s učiteli. Toze sveho dětství si školu pamatuju dost jinak...
|
Monty |
|
(16.7.2019 16:13:19) "Neznám u dětí žádné biflování, učení zpaměti apod."
Okolíku, to jsi šťastný člověk, resp. jsou šťastné tvoje děti, že se nemusí nic biflovat. Domnívám se ale, že to bude dosti menšinový model.
|
|
|
Zufi. |
|
(16.7.2019 16:06:03) Tak Monty, určitě se nebiflují letopočty nazpaměť (až na výjimky), nejsou povinné čtenářské deníky (pamatuji ,jaký to byl vopruz a to jsem četla ráda), hodina není jen výklad a testy, mají spoustu zajímavostí třeba ve fyzice, přírodopisu, na IT tabuli dělají procvičování, pracují ve skupinách, a těch změn je fakt hafo.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.7.2019 16:40:43) určitě se nebiflují letopočty nazpaměť (až na výjimky) - jsou školy, kde ano
nejsou povinné čtenářské deníky - ty jsou skoro všude
hodina není jen výklad a testy - hahaha
mají spoustu zajímavostí třeba ve fyzice, přírodopisu, na IT tabuli dělají procvičování, pracují ve skupinách - jak kde, holka zlatá
|
Zufi. |
|
(16.7.2019 16:55:58) Ráchel, mohu posoudit školu, kde učím a 3 školy, kde mám kamarádky, samozřejmě, že škol je hodně. Myslela jsem , že např. to biflování letopočtů je obecně dávno pryč... Mě by hanba fackovala, kdybych odvykládadala Lucemburky, dala test z Přemyslovců a nazdar, to by byla hodina na ,,píp,,.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 17:17:31) zufi, kde učíš? myslím velikost města, nebo přesněji kraj, protože Praha a střední Čechy jsou v tomto mnohem dál, Morava kulhá
|
Zufi. |
|
(16.7.2019 17:19:09) Praha
|
|
|
K_at |
|
(16.7.2019 17:19:01) Zufi, tak Praha 9 - letopocty a letopocty.
|
Zufi. |
|
(16.7.2019 17:22:29) Ach jo.....důležité je vědět, co bylo dříve a co později, ale na přesných číslech se nemá bazírovat. Myslím, že nejzákladnější by znát měli (otázkou je, co je pro koho nej....)-myslím 1492, 1789, 1914-18, 1939-45, 1968, 1989 (to jen teď narychlo, je jich drobet víc, ale rozhodně ne bitvy II.světové války, nástupy panovníků, ......).
|
Zufi. |
|
(16.7.2019 17:23:27) Já jako dítě nezapomenu na bitvy punských válek, dril, na co?
|
Zufi. |
|
(16.7.2019 17:26:08) Tam patří Hannibal, Kartágo a vzestup Říma, samozřejmě povyprávět-tady si těžko šesťáci budou dělat výpisky (i když , proč ne).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 17:44:01) teď jsem měla šesťáka, sice po nich nechtěli letopočty, ale jinak to bylo šílený, neskutečný množství informací k ničemu, bez souvislostí, do ničeho jinýho se neučil tolik jako do dějepisu a měl trojku, jako většina třídy, a stejně tak mají téměř všichni už teď odpor k dějepisu, což mě mrzí, dějiny jsou zajímavý a nutný
|
Monty |
|
(16.7.2019 17:51:05) Yuki, ano, odpor k dějepisu, to je přesný. Biflování letopočtů a údajů bez smysluplného kontextu k ničemu jinému než k odporu vést snad ani nemůže.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(16.7.2019 17:58:04) Mě dějepis strašně bavil, ale já jsem si četla historický knížky ještě než jsme ho měli ve škole, tak mi ho nestihli znechutit, stejně tak povinnou četbu jsem přečetla, ještě než byla "povinná", co jsem nestihla, už jsem nepřečetla. Tělesná výchova ve mně (hubeném pohyblivém dítěti) naopak zanechala svým drilem takový dojem, že jsem začala pohyb nenávidět.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(16.7.2019 15:15:22) Alčo, stejně jako málokdo chápe, že není potřeba nosit v hlavě nekonečné seznamy dat a názvů a že je to velmi osvobozující. Ne, my budeme trvat na tom, aby se děti biflovaly kam se co vlévá, kdo se kde a kdy narodil a ještě je za to budeme známkovat, protože je třeba dát jasně najevo, že za chytrého může být jen poslušný papoušek s dobrou pamětí.
|
K_at |
|
(16.7.2019 15:18:25) Monty, ano, biflovat se udaje, jen pro udaje, je blbost. Zase ale jde o urcitou mez - nejakym zpusobem se umet mj i neco nabiflovat a udrzet, to taky je ale treba.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 15:19:28) Monty, mít hlavu plnou blbostí potřeba není, je potřeba mít základ a umět s ním pracovat a vědět, co hledat a kde hledat, ale to se týká až vyššího věku než je 10 let, pro většinu dětí, do deseti fakt nemají žádný encyklopedický znalosti, ty přicházejí ve 4. třídě, pokud je učitel pitomec
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Analfabeta |
|
(16.7.2019 9:56:14) Monty, státní maturity trapárna nejsou. V situaci, kdy školy v rámci boje o každéhoi studenta snižovaly laťky tak, aby maturitu udělal snad i prvňák, byly nutné. Když už si teda školy samy nedokázaly stanovit jistou nepodkročitelnou hranici samy. Já teda čekala, že s nástupem kapitalismu se budou nároky na maturitu a na vzdělání vůbec zvyšovat, ne snižovat až někam do první třídy, aby to udělal každý blb,co má do zadele ďourku. Vývoj školství mne teda dost nemile překvapil.
|
Ruth |
|
(16.7.2019 10:08:28) Analfabeto, to je nedorozumění, žádný kaitalizmus nenastoupil, jedna část lidí má komunizmus v jeho vytříbené podobě - "každému podle jeho potřeb" - mají velké a pořád větší, "každý podle svých schopností" - umí hovno, trochu okolo toho mlží.
Aby mohli žít svůj sen, druhá část ČR má řád otrokářský.
|
K_at |
|
(16.7.2019 10:13:07) Ruth vtipne a vystizne.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(16.7.2019 10:10:43) “Já teda čekala, že s nástupem kapitalismu se budou nároky na maturitu a na vzdělání vůbec zvyšovat, ne snižovat až někam do první třídy, aby to udělal každý blb”
Maturita je jen kourova clona. Resi ji cely narod a stastne nadava na (blbe) studenty. Mame nepritele (blbe studenty), a az se ho zbavime (tech blbych studentu), bude na svete zarucene lip.
Proc proboha nikdo neresi vyuku matematiky, nekvalitni matematikare, mizernou pridanou hodnotu skol (= zatracene lip dopadaji deti z lepsiho socioekonomickeho prostredi, tj. casto ty, ktere to proste nauci rodice nebo jim sezenou soukromeho ucitele), mizerne vysledky ceskych skol ve srovnani se zapadnimi, ktere jsou mnohem lepsi nez ty nase, i kdyz celi naporu ruznych mensin a migrantu, nedavne snizeni poctu hodin matematiky na zakladkach, velmi rozdilny pocet hodin matematiky na ruznych strednich skolach, ktere ale maji vsechny skoncit stejnou statni maturitou??? Mame mizerne skolstvi, ne mizerne studenty.
|
Kudla2 |
|
(16.7.2019 10:19:29) "Proc proboha nikdo neresi vyuku matematiky, nekvalitni matematikare,"
Možná i proto, že spousta lidí matematiku na té úrovni, co se učí na školách, nebude v životě potřebovat. Takže z mého pohledu proč investovat do kvalitní výuky něčeho, co stejně nevyužiješ.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 10:26:39) proč nikdo neřeší nekvalitní učitele matematiky? no třeba proto, že je jich málo, jsou staří, průměrný věk téměř 50 let, a oni takto učili vždycky, nebudou nic měnit, už vidíte ten problém vysokýho věku učitelů? tito učitelé jsou produktem socialistických škol, mě je 43 a ještě i já jsem byla za základní škole za socialismu a ani vš ještě nepřipravovala jinak, ono to chvíli trvá, a socialistický zřízení nepotřebovalo chytrý lidi, nechtělo změny, proto je u nás nejen matika učená blbě, a protože těch pár mladých učitelů přijde do starýho kolektivu a on ho semele, neprosadí tam nic novýho, ani přes učitelský sbor, ani přes děcka, který jsou zmatený jiným přístupem jednoho učitele, rozhodně není snadný být tím, kdo dělá něco jinak, jestli chceme změny ve školství, je potřeba vychovat učitele a těch nových musí být většina, jinak žádná změna není možná
|
Kudla2 |
|
(16.7.2019 10:32:02) Yuki,
ale od revoluce uplynulo už 30 let, jak dlouho se ještě budeme odvolávat na socialismus?
Dnešní padesátiletí učitelé aspoň část studia absolvovali už v novém režimu.
A sorry, padesátiletej učitel IMHO není starej, mezi 40-50 je na vrcholu svých sil,je-li co k čemu, má už to zmáknutý a má už dost zkušeností, aby některé věci bral s nadhledem,
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 10:38:14) kudlo, ty si fakt myslíš, že 18. listopadu 1989 začaly školy učit jinak?
já jsem promovala 1999, a pořád se učili na vš úplně stejně jako před deseti lety, teď už je to jiný, ale třeba gymnázia některý učí pořád stejně, měla jsem ještě vloni kluky na gymnáziu, kde jsem studovala na, mohli používát moje sešity, třeba z chemie je mám a opravdu jsme se bavili tím, jak je to stejný, jejich učitelka byla taky absolvent té školy, používala svoje sešity kluci už tam nejsou, ale opravdu některý školy nezaznamenaly změnu a pokud je většině učitelů 50, pak se opravdu učili jen za minulýho režimu a hlavně tím způsobem a učí tak pořád, jsem ve škole, fakt to vidím
|
Vítr z hor |
|
(16.7.2019 10:51:45) Existuje nejaky pruzkum (nechce se mi ho hledat), dle nehoz uci skoly stejne veci jako driv, ale dokazou to zaky naucit lip nez driv. Jediny problem je v tom, ze dnes uz zivot/svet/mezinarodni pruzkumy/RVP/CERMAT zadaji neco zcela jineho. Cili skoly uci A, ale po zacich se zada B. To B bud maji od panaboha, nebo je to douci/zaridi douceni rodina.
Cimz se dostavame k pane Foucoultovu “Skola pozaduje a hodnoti kody, ktere neposkytuje”, coz umoznuje nadvladu elit, ktere maji k temto kodum pristup.
|
|
Okolík |
|
(16.7.2019 14:53:50) Yuki, ty názorně ukazuješ, že jsi při psaní tohoto příspěvku moc nepřemýšlela. Komu z učitelů je letos 50, tomu bylo v r.1989 20 let, takže az na výjimky teprv studoval peďák. Bohužel pedagogické sbory jsou i starší....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2019 14:54:47) okolíku, nějak nerozumím
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(16.7.2019 10:27:01) Kudlo, to bys ale mohla uvazovat o vetsine predmetu "proc investovat do, kdyz...". Kvalitni vyuka cehokoliv je pro me propojeni s realnym zivotem, s tim, co mohu potrebovat. V tom zakladu i v matice. Prijde mi, ze se deti casto uci drbat pravou rukou za levym uchem. A vubec nechapou, k cemu muze byt dobry zrovma tento ukon. A u slozitejsich operaci - ti mene schopni k tomu cuchnou, budou vedet, ze to existuje. A ti vetsi " poctari" se v tom treba najdou.
|
Kudla2 |
|
(16.7.2019 10:33:23) Kat,
ano, s tou provázaností s praxí souhlasím, ale udělala bych to "dvoucestný" - ti, které matika nebere, by dostali ten praktickej základ, ti, kteří se tomu chtějí věnovat víc, by měli mít tu možnost.
Ale to samý bych udělala i u jazyků a jiných předmětů.
|
|
|
aky |
|
(16.7.2019 10:42:43) ...Takže z mého pohledu proč investovat do kvalitní výuky něčeho, co stejně nevyužiješ.
Pretoze je jednoduchsie si v novej situacii vytiahnut z pamati uz naucene podobne kedysi davno a mozno zbytocne a pouzit to zmenene, ako v novej situacii zostat stat s otvorenymi ustami. A nie je naskodu sa naucit aj trpezlivosti a poznatku, ze v zivote sa robia aj veci, ktore nas nebavia. A zistenie, ze veci nie su jednoduche ( poviem holu vetu a som genius viac nepotrebujem), ale komplikovanejsie a maju podstatu ( stavba vety ma pravidla) tiez nie je od veci.
|
|
Vítr z hor |
|
(16.7.2019 10:43:29) Takze je v poradku, ze nas stat nedokaze sve lidi naucit matematiku, zatimco jine staty to zvladnou?
(“Proc investovat do kvalitni vyuky neceho, co nevyuzijes” - takhle to vidi i reditelka nasi ZS - kdyz jsem se ptala, proc deti delaji 1 slovni ulohu za mesic, jinak nepretrzite pisemne nasobi (zatimco je ucitelka na facebooku) a nic jineho nedelaji: “To TEMHLE detem uplne staci, jinak by to bylo moc slozity.”)
|
K_at |
|
(16.7.2019 10:45:14) Vetre, no ty mede. Pani reditelka taky moc rozumu nepobrala, co?
|
Vítr z hor |
|
(16.7.2019 10:53:13) Kat, vis, co je nejlepsi? Moje deti jsou uz z te skoly PRYC.
|
K_at |
|
(16.7.2019 10:55:30) To je bezva!!!!
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.7.2019 16:42:50) Větře, ano - ano - ANO
|
|
|
|
|