Přidat odpověď
Kudlo,
ano, dějepis je megazajímavej, a já bych ho taky mohla "pořád" studovat.... ale zase naprosto nejsem schopná se naučit chemii - jak vidím chemický vzorek, tak mi normálně vypne mozek a rozhostí se ticho a prázdno... anorganickou ještě zvládnu, ale organickou prostě NE... a nic na tom nezměnil fakt, že jsem jí měla na základce, gymplu a dvou VŠ....
Takže bych byla bývala považovala za rozumnější, kdybych mohla vzdát organickou chemii a učit se něco, co mi alespoň k něčemu bude a co mě bude bavit a zajímat (a co jsem schopná pochopit).
Podobně můj manžel "nesnáší dějepis" a nikdy ho nepotřeboval k tomu, aby byl pracovně úspěšný. Takže se dějepisem jen nasíral a ztrácel s ním čas.
A tohle není jen o tom, zda jsou či nejsou kvalitní učitelé (já jsem na tu chemii dva ze čtyř dobré měla, ale prostě mi to bylo k ničemu), tohle je systémová chyba. Tak jako je systémová chyba imho devítka (protože "drží" děti o rok déle ve škole, podle mě zbytečně, spousta dětí maturuje pak ve dvaceti, plus to teda znamená, že peníze na školství se musí rozprostřít o rok déle - víc prostor, učitelů atd.).
Studenti se drží hrozně dlouho u "obecného vzdělávání", které je zkrátka OBECNÉ (tj. jak říkají američani "mile wide, inch deep" - široké a mělké), v kterém zákonitě bude polovina předmětů nudit (technické typy budou nudit ty dějepisy a literatury, humanitní typy budou nenávidět fyziku a chemii), takže výsledek je, že jsou nespokojení všichni - učitel má ve třídě polovinu žáků, které jeho předmět nezajímá, ani kdyby tam před nima po uších skákal a žáci se v polovině předmětů nudí (případně je nenávidí, nebo se absolutně nechytají). A stát to všechno platí a lidi jsou akorát nasraní...
Předchozí