Kudla2 |
|
(23.1.2018 20:48:24) Tak myslím, že nějaký alternativní neznámkovací školy existujou, ne?
Jinak já proti známkování vůbec nic nemám. Proč proti tomu všichni máte takovej odpor?
|
Federika |
|
(23.1.2018 20:49:58) i nealternativní. Můj starší syn chodil do školy, kde první dvě třídy měly jen slovní hodnocení. Nebyla to alternativní škola.
|
|
. . |
|
(23.1.2018 20:51:48) Existujou, ale z některých lokalit jsou nedostupné. Dle mého by se první stupeň měl neznámkovat plošně. Ze zákona. Ty děti si to zaslouží.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 20:56:59) Slupko,
proč?
Já jsem z toho nezaznamenala žádný trauma ani u svejch, ani u jinejch dětí, ani u sebe.
|
. . |
|
(23.1.2018 21:15:48) Kudlo, známkování
1) deformuje původní smysl vzdělání jako takového do získávání co nejlepších známek (a t si děti nezaslouží) 2) z čísla se nedozvíš, co je za ním (rozepisovat nebudu, článků se dá najít dost) 3) vede k přípravě od písemky k písemce a následnému zapomínání (podobné bodu 1, ale konkrétnější) 4) pár dětí z toho na nervy je (naprosto zbytečně a kontraproduktivně) 5) pár rodičů z toho na nervy je (všimni si, kolikrát se tu řeší "proboha zítra písemka!")
Je to prostě systém jen pro pár soutěživých šikovných dětí a pohodových rodičů, kteří známky neřeší. Pro zbytek to k ničemu není.
Celé to platí hlavně pro první stupeň, než děti vyspějí.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(23.1.2018 21:18:25) Slupko, ale já byla známkované dítě a v pohodě. Moji kluci jsou oba známkované děti fakt z toho trauma nemají
|
Monty |
|
(23.1.2018 21:21:22) cairo, nemusí jít rovnou o trauma. Je to prostě opruz. Když ty známky potřebuješ k přijímačkám, musíš neustále řešit, jestli ti jedno "blbý vyspání" nezkazí průměr, prakticky celý dvě pololetí jsi ve stresu, a pozitivního na tom tedy nevidím vůbec nic.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 21:24:50) Monty,
tak já si myslím, že pokud fakt umíš, tak podáváš víceméně konstantní výkony a "jedno blbý vyspání" Ti rozhodně nic nezkazí.
|
Monty |
|
(23.1.2018 21:26:36) Kudlo, to si myslíš ty. Psala jsem tu nedávno, že za známky 1, 1, 1, 4, 1, 1 je třeba u syna (a není to jistě případ jen jeho školy) už bez pardonu dvojka.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 21:30:16) Monty,
tak tady u toho Ti vychází průměr přesně 1,5, pokud maj ty známky stejnou váhu, a za takovýhle situace u nás kantoři obvykle zkoušej a umožněj Ti si tu známku zlepšit.
|
Monty |
|
(23.1.2018 21:32:03) Kudlo, "u nás" bohužel ne. 1,5 už je u části učitelů dvojka. Druhá část nabízí to přezkoušení. Jenže tenhle zrovna ne. Proto píšu, že je nesmysl přihlížet ke známce, protože na každé škole se známkuje jinak.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 21:33:03) Monty, svět nikdy nebude úplně spravedlivej.
|
Monty |
|
(23.1.2018 21:34:08) Kudlo, to nebude, ale když se tomu dá aspoň trochu pomoct, proč to neudělat.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 21:39:08) No a jsi si jistá, že právě zrušení známek té spravedlnosti nějak výrazně napomůže?
|
Monty |
|
(23.1.2018 21:43:00) Kudlo, zrušení hodnocení prospěchu u přijímaček určitě.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 21:44:57) Monty,
jako myslíš, že by rozhodovaly JEN ty přijímačky?
|
Monty |
|
(23.1.2018 21:50:21) Kudlo, no a co je na tom špatně? Proč by nemohly?
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 22:01:53) Monty,
tak Ty sama jsi zmiňovala možnost, že se jedničkář "špatně vyspí" a schytá čtverec, což u toho průběžnýho známkování zmírněj ty ostatní známky, co jsou všecko jedničky.
U zkoušek pojatých Tvým stylem by musel vsadit všecko na jednu kartu - a co kdyby se zrovna ten den jako na potvoru špatně vyspal?
|
Monty |
|
(23.1.2018 22:05:12) Kudlo, potřetí. Má dva pokusy.
|
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 22:09:14) Monty,
a co když se špatně vyspí dvakrát?
Navíc dva pokusy jsou to TEĎ, ten systém se mění poměrně často.
Proč jsi vlastně proti tomu, aby se to hodnocení rozložilo průběžně?
|
Monty |
|
(23.1.2018 22:12:42) Kudlo, protože to prostě není fér. Stačí chytit jednoho učitele, o jakém tu byla řeč ("dávám trojku jako nejlepší známku") a dítě má smůlu. Jasně, život není fér, nic není absolutně spravedlivý, ale tohle je nespravedlivý prostě hodně a dá se tomu zamezit.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 22:19:15) Monty,
no a kolik takovejch učitelů, co "dávaj trojku jako nejlepší známku", znáš?
Já teda ani jednoho.
Učitel tu třídu učí i nějakou dobu před těma přijímačkama - několik měsíců až let. Kdyby měl k tomu tento přístup, tak by proti tomu s největší pravděpodobností rodiče už dávno protestovali, a dost možná by to řešilo i vedení školy.
Pokud mým dětem jejich učitelé dávali horší známky, tak jsem prakticky nikdy neměla důvod to zpochybňovat - odpovídalo to plus mínus jejich znalostem a nikdy jsem neměla pocit, že by je to zásadně poškodilo (variace, jestli za X chyb je ještě dvojka nebo už trojka, jsem nikdy neřešila, takovej rozkmit mi přijde normální v rámci toho, že každý hodnocení je subjektivní).
Kdyby bylo něco frapantně nespravedlivýho, tak bych to řešila s vedením, ale jinak by mi to připadalo jako nemístné umetání cestičky.
|
Monty |
|
(23.1.2018 22:22:55) Kudlo, jenže to, že jsi to ty neřešila - ostatně já taky ne, pouze ta dvojka za jednu čtyřku mezi samými jedničkami mi přišla těžce mimo, nicméně nechala jsem si to pro sebe - neznamená, že to neřeší spousta jiných rodičů a že to jejich děti znevýhodňuje. Já tu čtu dost dlouho a i kdyby půlka místních historek nebyla pravdivá, pořád je to dost velké procento dětí, co na to známkování prostě dojedou a dá se to řešit. Třeba jen tím, že stanovíš maximální procento bodů za známky, dejme tomu 10 %, a ne 40 % nebo trestné body.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 22:26:16) Monty,
vidíš, tak zrovna na tu dvojku při průměru přesná 1,5 bych se asi toho kantora zeptala.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(23.1.2018 21:47:37) A co bys tam tedy chtěla hodnotit, Monty? Test napsaný v jedden určitý den? A co když se bobánkové zrovna špatně vyspí???
|
Monty |
|
(23.1.2018 21:50:43) cairo, jsou DVA pokusy.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(23.1.2018 21:52:20) Ale Monty, to tady ví každá máma, že jsou dva pokusy.. jednou se blbě vyspíš a na druhý chytneš spálovou angínu a jsi v řiti
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(23.1.2018 23:04:42) Kudlo, samozrejme ze zrušení známek pomůže spravedlnosti. Ale hlavně chuti K uceni. Mám neznamkovane deti a chovají se jinak. Nenapadne je opisovat nebo podvádět.Nestresuji je nejake testy. Nesortujou se ve tride. Nebojí se zkoušet nove věci a udělat chybu. Někde jsem četla jak matematici dělali vyzkum, dali studentům příklady ruzne obtížnosti, lehčí i s výzvou. Pulce řekli, že to je na znamky, druhe jen tak. Příklady si studenti mohli vybra. Samozřejmě to dopadlo tak, ze známkování jeli na jistotu ty lehke, neznamkovani dali přednost vYyzve.
|
. . |
|
(23.1.2018 23:15:59) Aleno, děkuji za jiné formulace téhož a příklad, možná to bude lépe pochopeno.
Jakmile se dítě učí kvůli známce, je cíl známka, a ne znalost, natož cesta k ní.
Sociální aspekt celé věci jsem dosud vynechávala, ono "známkovaní" stejně budou tvrdit, že ani jejich děti neopisují a nesortují se, jen si kolegiálně napovídají
|
Federika |
|
(23.1.2018 23:38:09) Možná taky hodně záleží na dítěti, nevim. Netuším,jak by to vypadalo u mýho staršího syna, kdyby neměl známky. Čím je starší, tím, některý předměty "hrotí" čistě jen kvůli známce a ani ne kvůli lepší známce, prostě tak,aby to klaplo A mladší má známky, ale co ho baví,dělá rozhodně sám a dobrovolně ne kvůli známce a hodně nad rámec požadovanýho. A když jsme mu nedávno řekla,že na nějakou tématiku dával podle mýho až moc energie, málo spal a pořád si k tomu něco sháněl, tak se na mě obořil že tomu nerozumim, že nějaká známka mu je ukradená, že to chce pořádně chápat. A jsem si jistá, že neopisuje ani nepodvádí. Vždycky to považoval za podvod a to já si jako dítě občas i něoc opsala nebo se snažila leccos nějak ošulit
|
susu. |
|
(24.1.2018 10:53:06) "Moje dítě to hodnocení sotva prolítne."
Jenže každé dítě je jiné a já o biflovacích holčičkách( i klucích) nepochybuju. Ať kvůli jedničce nebo slovnímu hodnocení.
Na slovní hodnocní se pochopitelně dá taky biflovat. Prostě dril a dril a dril, jen aby slovní hodnocení bylo "dokonalé". Nebo jednička.
No a pak jsou děti, které to jen prolítnou, ať hodnocení nebo známku.
|
Alena |
|
(24.1.2018 11:02:34) Na slovní hodnocní se pochopitelně dá taky biflovat. Prsotě dril a dril a dril, jen aby slovní hodnocení bylo "dokonalé"." uf. Nedá.Biflovani v neznamkovanych třídách nenastava. Dril způsobuje ucitel tim, jaky typ prace zadava a jake vyžaduje vystupy. Nemůže učit "drilovacim" způsobem, protoze by mu to v neznamkovaci třídě nikdo nezral.
|
susu. |
|
(24.1.2018 11:30:28) Svatá prostoto.
|
|
X__X |
|
(24.1.2018 11:31:21) Biflovani v neznamkovanych třídách nenastava.
ale? já měla děti na škole, která první dva (u nejstarší holky tři) roky měla slovní hodnocení. ve druhé třídě tedy už kombinované. a i v té první třídě byli rodiče, kteří děti prostě ke drilu vedli, protože i slovní hodnocení je hodnocení a odráží se v něm, v čem je dítě dobré, v čem by mělo přidat a stejně, jako rodiče dítě tlačili ke zlepšování, kdyby přineslo dvojku, tlačí ho ke zlepšování, když jeho znalosti/dovednosti neshledávají uspokojujícími. a upřímně, nic divného na tom nevidím. i slovní hodnocení vychází z nějakého testování, zkoušení, pozorování dovedností dítěte a na to se dítě, ať už samo nebo za pomoci rodičů, připravuje. ROzdíl spíš bývá v tom, jakým způsobem to testování probíhá, ale to bych neviděla jako problém hodnocení, ale jako problém způsobu výuky. neboli i učivo, u kterého učitelka vyžaduje dril, je možné převést do slovního hodnocení a naopak, známky je možné dostat i tam, kde dril není vyžadován.
jinak za mne - já jsem vcelku adaptabilní rodič, takže mně je celkem šumák, jakým způsobem jsou děti hodnoceny, hlavně když je to pro mne srozumitelné. adaptovala jsem se i na učitele, který v průběhu jednoho školního roku dokázal současně používat procenta úspěšnosti, škálu asi deseti smajlíků, známky, hodnocení chybovosti v poměru k průměrné chybovosti za úkol (3chyby/8průměrný počet chyb v daném cvičení ve třídě) nebo naopak správnosti (stejné, akorát se nehodnotily chyby, ale správné odpovědi). byl v tom sice poněkud guláš, ale na prvním stupni se dá zkousnout prakticky jakékoli hodnocení. na druhém stupni už si to představit neumím, tam už děti mají na každý předmět jiného učitele, učí se víc věcí a hlavně si nechtějí do učení nechávat kecat rodičema, takže tam mi průběžné známky nebo procenta přijdou jako nejjednodušší a nejméně bolestivé řešení. dokud jsou v pohodě, dětem do učení nezasahuji, zhoršení nebo výkyvy řeším. to mi přijde přehlednější, než slovní hodnocení, přijde mi, že se dá rychleji reagovat.
|
. . |
|
(24.1.2018 11:40:06) Na gymplu syna měli v bakalářích údaj v procentech dosažených v daném testu plus průměr třídy, a přišlo mi to super. Ona taková 73 vypadá jinak, pokud je průměr 92 (to kecám, to nikdy nebylo), 76 nebo 32.
|
susu. |
|
(24.1.2018 11:41:23) My to měli na ZŠ a taky jsem to oceňovala.
|
|
|
|
|
susu. |
|
(24.1.2018 14:06:51) maargit, tak si přečti komentář X_X. Biflovací děti jsou, atmosféra třídy sem nebo tam.
Prostě teď to funguje, protože se v těchto neznámkovacích třídách sešli rodiče a děti, kterým to vyhovuje. Když bude slovní hodnoceníí plošně, tak to fungovat přestane.
|
susu. |
|
(25.1.2018 6:58:50) maargit, tak nevím, proč si pořádně nepřečteš, co píšu, protože svou úvahu o plošném rozšíření tam mám od svého prvního příspěvku.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 23:46:39) "Neexistují žádné škatulky jako "s tebou nekamarádíme, ty jsi čtyřkař" apod. neví jak se učí Mařenka a neví, co je opisování."
Tak takové škatulky jsem nezaznamenala ani se známkama, a k mý radosti ani škatulky "s tebou nekamarádíme, ty jsi šprt".
Myslím, že tohle (aby nikoho nešikanovali kvůli známkám ani ničemu jinýmu) jsou věci, který souvisej daleko víc s atmosférou ve třídě než se známkama, a to je záležitost třídního učitele a výchovnýho poradce.
Jak se učí Mařenka, stejně přeci každej ví, protože vidí Mařenku "v akci", jak odpovídá, jak se hlásí...
Opisování - to je na každým, jak se k tomu postaví, já to považuju za podvod, kterej je tady tradičně tolerovanej a je třeba s tím počítat, ale i se známkama platí, že tím člověk de fakto podvádí sám sebe.
|
Alena |
|
(24.1.2018 7:49:56) "Jak se učí Mařenka, stejně přeci každej ví, protože vidí Mařenku "v akci", jak odpovídá, jak se hlásí..." v jaky akci? Vzdyt se nic neporovnava, nepestuje se zadny zkouseni pred tabuli, u syna nikdy hromadne necetli... vedi jen kdyz nekdo s necim vycniva (je specialista na dinosaury, hraje na trubku...)
"podvadi jenom sam sebe" - to je strasna fraze :) uplne se mi zjezily chlupy, jak nam to porad otloukali o hlavu :). A navic je to samozrejme nesmysl. Pokud ve ctvrte tride opisu test z dejepisu, protoze je mi ukradene, kdy byla bitva u Wogastisburgu, abych mel jednicku, nestane se samozrejme vubec nic. Mam jednicku, vsichni jsou spokojeny a pro muj dalsi vyvoj je to naprosto irelevatni.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(23.1.2018 22:14:02) maargitt, moment, já nepíšu, že jsou přijímačky špatně. Ale že se nedělá test OSP mi jako chyba přijde, to je fakt.
|
|
. . |
|
(23.1.2018 22:15:05) maargitt, nedáváš pozor
přijímačky jsou špatně podle mě,
podle Monty jsou ok
|
Monty |
|
(23.1.2018 22:19:39) maargitt, a proč? Přijde mi to víc vypovídající než známky ze základky.
|
|
Federika |
|
(23.1.2018 22:20:22) Maargit, OSP? Mně naopak přijde, že to schopnosti dětí docela dokázalo proklepnout. Rozhodně víc než Cermat školní čeština a matika.
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 22:24:34) Tak jestli jsou OSP obecné studijní předpoklady, tak to bych neměla námitek, protože bychom na tom asi dost vydělali.
|
|
Monty |
|
(23.1.2018 22:32:20) maargitt, 60 % musí být povinně CERMAT, pokud vím. Se zbytkem si může škola nakládat jak chce.
|
Monty |
|
(23.1.2018 22:37:49) maargitt, a na známky ti 40 % nepřijde moc?
|
|
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(23.1.2018 22:34:13) šanci má přece každý někdo ji jen promrhá špatným nevyspáním... někdo tím, že bojkotuje známky.. některé puberťáky něco prostě nebaví.. někomu maminka neumetá cestičku...
|
|
Kudla2 |
|
(23.1.2018 22:34:42) Já si ale nemyslím, že by střední škola neměla být o nadání ani o snaze.
Jednak jde o to, JAKÁ střední škola to bude - nějakou jistě vystuduje skoro každej, ale přijde mi v pořádku, že některý jsou náročnější a jiný míň náročný.
Průměrně inteligentní dříč a flákající se génius můžou klidně dosahovat stejných výsledků, ale pak patrně oba na tý škole budou.
Průměrně nebo podprůměrně inteligentní flákač a podprůměrně inteligentní dříč budou mít asi se školou větší smůlu - ale proč by neměli? Škola přece není všechno, je klidně možný, že pak v životě budou úspěšnější než absolvent nějaký i prestižní školy.
Ale zprůměrovat ty školy a nacpat do nich každýho a tvářit se, že žádný rozdíly neexistujou - to bych nepovažovala za dobrý řešení.
|
|
|
Federika |
|
(23.1.2018 22:34:18) Já jsem v té páté třídě koupila mladšímu synovi "Testy OSP", takovou veeelkou brožuru, bylo to tam v tom Luxoru největší, nejobsáhlejší, tak jsem si říkala,jak si to hezky procvičí. Pak jsem mu to dala na stůl a když přišel ze školy, řekla jsem mu,ať si sedne a vyzkouší si to. Za dvacet minut neskutečnej řev:" Hnusný, hnusnýýýýý!! Já to vůbec neumim, nevim, co chtějí, neumim to!!! na žádnej gympl nejduuu!!!" Tak jsem z toho byla rozpačitá, myslela jsem,že je docela chytrej, nějaký OSP bude dávat raz dva... Než jsem si šla prohlídnout pořádně tu brožuru. ..." Testy OSP -obecné studijmí předpoklady na VŠ!!)
|
|
|
|