LOUČÍM SE |
|
(24.9.2012 20:35:14) Jenže je tam vypíchlý zase jen to, co je nejmenší problém u AS. To mi vadí, že když už tedy chtějí na něco takového upozornit, tak pořádně a ne v takovém extrému. Holka nikdy nehraje na klavír a jen na to brnkne hned jí to jde, v matice hází numera jak na vysoké a ví statistiky atd. Tohle ale není běžný den aspíka ve škole... pokud by to začlo tou matematikou, tak už by AS neměla sílu cokoliv dál po takovém stěru řešit, prostě by buchla, ale to je právě to, že v těch filmech poukazují na znaky geniality, ale těhdle AS je strašně málo. A takhle vyjímečný AS, který vyniká v tolika oborech? Achjo docela mě to zklamalo. Myslela jsem, že to ukáží v jiném světle, to jak jsou třeba vytížení rodiče, to jak musí vysvětlovat banality....
No čuměli by kdybych jim natočila náš včerejší výlet a neplánovanou výluku vlaku...
|
Monty |
|
(25.9.2012 8:59:33) ...mně pořád nejde na rozum, jak to myslíte s tím vysvětlováním. Co konkrétně chcete člověku s AS vysvětlit. Nevím, asi jsem ten výjimečnej, co je génius, ale neumím si to v praxi vůbec představit. Źe něco nemá dělat? A proč by neměl? Ať si vybavím jakejkoli svůj "problém" počínaje školkou a konče střední školou, nenacházím nic, co by bylo k vysvětlování a co by se dalo nějak změnit.
|
Míša+1 | •
|
(25.9.2012 11:21:39) Monty,možná si pamatuješ jen na starší období svého dětství.Já teda osobně si z věku svých 2-5 let toho moc nepamatuju,jen silné zážitky.Čím je dítě s AS starší,tím si i lépe uvědomuje soc.chování. Jak můžeš vědět,co tvá matka ti ve velmi útlém dětství musela či nemusela vysvětlovat?Jak to s tebou bylo či nebylo složité? Pokud ses o tom se svou matkou nebavila,vidíš to stále jen ze svého pohledu. Náš pohled rodičů je jiný,musíme vysvětlovat soc.chování,musíme neustále utěšovat před úzkostí.I když dítě s AS je chytré,krásně komunikuje-přesto je plno věcí a situací,které se musí vysvětlit. Jak můžeš vědět,zda ses ve 2-5 letech neustále na něco neptala pořád dokola,až z toho rodiče padají na pusu.Mi to teda nevadí,dělám to pro dceru s láskou. A i když si dcera sedne v 9 letech ke klavíru a zahraje hned skladbu,co slyší poprvé - přesto si nemyslím,že je geniální.Jen to je zrovna ta oblast,ve které se našla a je v ni dobrá.
|
Monty |
|
(25.9.2012 11:25:35) Míšo, s matkou ne, mne vychovávala babička. A myslím, že toho vím poměrně dost. Vysvětlit se mi nedalo nic. Byla jsem velmi, velmi tvrdohlavá a nerespektovala žádné autority. Jakmile mi jednou zalhali, byl konec. Většina lží se dala empiricky ověřit, což jsem dělala. Upřímně řečeno, jediné co jsem od nich chtěla bylo, aby mi dali pokoj. Naštěstí jsem se naučila ve třech letech číst, tak jsem si furt četla a dlabala na ně.
|
Míša+1 | •
|
(25.9.2012 11:34:51) Monty,hm.. dcera čte od 5 a co si přečte na netu,chce vše vysvětlit.Takže svého času nedělám nic jiného,než že něco vysvětluju a vysvětluju.Je to fajn,alespoň má dcera přehled. Někdy však ve škole dojde k vypjatým situacím,kdy nechce respektovat soc.chování a zde se přidruží i ta její tvrdohlavost (jak píšeš).Takže jsem na "koberečku" :-D ve škole pořád.
|
Monty |
|
(25.9.2012 11:41:33) Míšo, a jak moc je to chování závadné? Moje matka taky byla pořád "na koberečku", ale v drtivé většině případů naprosto bezdůvodně. Syn, i když jsem ho nikdy nikam netahala - nestojím o to, aby mu někdo lepil diagnózy - má de facto úplně stejné "problémy", jaké jsem měla já, ale nemá za učitelky klimakterické krávy, takže se v podstatě vůbec nic neděje. Jsem ochotná navrhnout bezradný učitelce řešení, ale nebudu to podkládat žádnou diagnózou, je to kontraproduktivní a může to dítěti i hodně ublížit.
|
Míša+1 | •
|
(25.9.2012 11:50:23) Monty,ruší v hodině,nechce pracovat,i když s učením problém žádný nemá.Je složité ji donutit ,někdy musí nad ní učitelka stát,aby pracovala.Co ji nebaví,nechce dělat,nebo to schválně dělá špatně (matematika). Tahá holku z 1.patra do 3.patra k sobě do třídy.Zná ji,chce se s ní kamarádit.Holka celá vystrašená,že příjde pozdě do své třídy.Už nyní dcera konstatuje,že ji bude tahat na plavání do málo hluboké vody.Do hloubky se bojí.Sem tam někomu řekne,že smrdí,je tlustý-to je méně závažné.Ale v té škole by se mohlo něco stát,spadnout ze schodů atd. a to se musí řešit.
|
Monty |
|
(25.9.2012 11:58:27) Míšo, hm, první část znám od sebe. To souhlasí. Položme si otázku - je nutné, aby se zapojovala a dělala to, co od ní chce učitelka? Jasně, rušit by neměla, to je bez diskuse. Zapojovat se ale nutně nemusí, pokud nemá s učením problémy, tak je to úplně malicherný. V tomhle tvé dceři naprosto rozumím. Taky bych nedělala něco, co se mi dělat nechce jen proto, že to dělá dvacet jinejch lidí. To je přesně to, o čem píšu - proč by ty děti měly dělat to, co od nich někdo jinej chce? A to nevysvětlíš, protože reálný důvod k tomu není a dítě tě buď utluče argumenty, nebo si bude myslet, že jsi idiot. Podstatný je zvládnout učivo. Všechno ostatní je opruz a buzerace, bráno touhle optikou. Když něco umím, nebudu to půl roku s ostatníma procvičovat jen proto, že to někdo jinej neumí. Nevysvětlíš jí, proč to má dělat - možná ji donutíš, aby to dělala a měla pokoj. Já třeba nepsala psacím písmem z písanky. Uměla jsem ho napodobit, umím to dodnes, ale odmítala jsem psát padesát A a padesát B, protože je to nanic.
|
Míša+1 | •
|
(25.9.2012 12:04:23) No jo,to je sice pěkné,ale škola je škola a nemůže mít půl pracovního sešitu z M prázdného,jen proto,že ji to nebaví.A z matiky ji to zas až tak nejde,je premiant a talent v JČ.A to dělá normálně,protože to umí. Heslo : "co mi nejde a nebaví,dělat nebudu".
|
Míša+1 | •
|
(25.9.2012 12:11:29) ...a druhá věc je,že učitelka ji přece nemůže povolit,že to dělat nemusí.To by potom chtěli všichni úlevy. Zvykli by si,že nemusí a jak by to vypadalo? Z čeho by jim dala uč.známku,kdyby řekli "tohle dělat nebudu,tamhleto budu".To mi příjde moc.
|
Monty |
|
(25.9.2012 12:17:59) To je dost individuální. Pokud dítě něco opravdu umí a nepotřebuje si to procvičovat, tak to dělat nemusí a může dělat jinou práci. Jasně že je to složitější pro učitele, ale pořád míň problematický, než se s ním půl hodiny dohadovat a zdržovat tím všechny ostatní děti, který neuměj a musej. Prostě mám ve třídě nadprůměrnýho matematika, tak ho nebudu nutit sčítat dvojciferný čísla a nechám ho, ať si hraje s integrálama. Když bude přitom zticha, ať si dělá co chce. Těch nadprůměrných dětí není zas tolik, aby se to nedalo zvládat. Něco jiného je, když dítě neumí a nechce, samozřejmě.
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2012 12:13:15) Míšo, jasně, já to chápu. A k té matematice - syn nedávno taky přišel s tím, že ho matematika nebaví a že je nanic, protože přece stačí, aby si uměl spočítat prachy a nikdo ho neokradl. Tak jsem mu na to odpověděla, že existují minimálně dva důvody, proč se jí věnovat aspoň tak, jak je to v osnovách. První je ten, že se z ní dělají přijímačky na gympl a druhej ten, že matematika je úzce propojená (mj.) s logikou a spousta věcí, který z jeho dnešního pohledu jsou k ničemu se ukážou jako "k něčemu" až časem. Pak stačí pár příkladů z praxe a je na dítěti, jestli to riskne nebo ne. Ono totiž to, co se učí ve škole JE často nuda a opruz a dítě nedostane informace, který jsou pro něj relevantní. Osnovy se dělají pro průměrnýho žáka. Všechny extrabuřty si musím řešit já jako rodič ve spolupráci s tím dítětem.
|
|
Pawlla |
|
(26.9.2012 5:10:35) Míšo,ale otázka je taky co naděláš.Syn když chodil do školy,kde to nefungovalo ze strany učitelů a pracovníků vůbec,reagoval tak,že je ignoroval.A nebylo to hrané jako když já se rozhodnu,že budu vědomě někoho ignorovat,on je opravdu přestal vnímat,nevěděl jak se jmenují,neodpovídal jim,nejlépe bych to asi vyjádřila tak,že se zavřel v nějaké své bublině a určité lidi tam neopustil.Jasněže ani to učení nefungovalo,ale co chci říct je,že pokud k tomu dojde nenaděláš nic.Je to jak píše Monty,pro ně je to tak logické,tudíž správné a přes to nejede vlak.Oni se nepřizpůsobí a nepřizpůsobí se jim ani okolí,to je jasné,ale škola je něco jiného,tam by měli být profíci a přizpůsobit přístup tak,aby to klapalo.A ten přístup nikdy nebude jednotný,protože není autista jako autista,tak jako není každé zdravé dítě stejné,jenže to je ten kámen úrazu našeho školství a společnosti vůbec,pořád chceme všechno a všechny sjednotit a co se nevleze vyloučit.Vidím to už dlouho a bohužel čím dál víc.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2012 11:45:10) Ta "tvrdohlavost" je de facto zásadovost a pragmatismus. Zkusím ti to vysvětlit - když si přesvědčený o tom, že je něco správně, není nic a nikdo, kdo by tě přesvědčil o opaku. Já třeba ve školce byla dost hnusná na jednu holčičku, protože donášela vychovatelkám, žalovala. žalovat je ŠPATNĚ, takže ji za to stihl z mého pohledu spravedlivý trest. A nikdo by mne nepřesvědčil o tom, že JÁ nemám něco dělat, protože já jen reaguju na něco, co je ŠPATNĚ a nelze to zpochybnit. Nebude donášet - nebudu ji trestat. Ale když bude, nic s tím nikdo nenadělá.
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 14:30:47) Monty a tohle je přesně ono...syn se chová stejně, ale v důsledku učitel řeší to, proč udělal to a ono. Mě to strašně štve, já sice vím, že je špatné trestat někoho za něco, co udělal špatně, ale pokud by to neudělal tak syn by netrestal. Proto nechápu, proč se neřeší ten, kdo udělal tu špatnou věc. Takže pokud holka žaluje zaslouží trest, to je logické a opravdu to AS nevysvětlíš, protože pravdu má on.
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 14:37:42) nevysvětlíš ale můžeš ho naučit tyto věci ignorovat, tak aby si toho nevšímal
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 15:40:27) Nemám důvod ho něco takového učit. Proč bych to dělala, já také nepřehlížím když dělá někdo nějaké zlo atd. A neměl by to dělat nikdo. Pak to tady tak vypadá...
|
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 15:41:50) Jinak jako vždy, radíš jak ignorovat, ale sama ignorovat neumíš, jen provokovat...
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 19:40:45) no jo jasně olikro, přesně tuhle debatu jsem od tebe čekala, umím jen provokovat..
tak ho to neuč, je to tvoje věc, ono se ti to časem pěkně vrátí, stejně si osobně myslím že kdyby jste chodili na nácvik tak by se to tam dávno učil..
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 19:47:45) mmch myslím že zrovna Monty ti může jako jediná zde dospělá s AS říct co a jak..a já si stejně jako ona myslím že na děti s pas by měly být kladeny stejné nároky jako na zdravé děti, tím myslím VFA, oni se to umí naučit ale chce to taky trošku práci rodičů..ukazovat, vysvětlovat, hlavně vysvětlovat tak aby to viděl protože představit si to neumí, chce to demonstrovat..protože nezlob se na mě ale u 5letáka ve školce řeknu ok, ale u školáka na druhém stupni..tam už bych chování trošku očekávala..
Monty, co ty, taky si kázala pravidla na druhém stupni?
Ptám se protože takhle přesně to měl třeba i syn, ve školce to bylo samé tohle se nesmí atd..ted už tohle nedělá, tak samo od kamarádky syn s AS..ale samo od sebe to samozřejmě neodešlo..
|
Monty |
|
(25.9.2012 19:52:30) Na druhém stupni jsem obvykle nekázala nic, to už jsem pochopila, s jakým pracuju materiálem a že by to bylo házení perel sviním. I když - v případě střetu jo, to se nedalo přejít. To byly případy typu "učitelka dává spolužákovi písemku se špatnou známkou a komentuje to slovy ´ty se taky umíš starat jen o to svoje žrádlo´", to jsem startovala okamžitě. Moje starý žákajdy by mohly vyprávět.
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 19:53:50) Monty
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2012 19:58:29) ...ale k tomu vysvětlování, fakt je důležitý nikdy nelhat a podávat to tak, aby to bylo akceptovatelný. "To se nedělá" není relevantní. Věci se nedějou jen tak a neexistuje něco nedělat jen proto, že to někdo nechce - AS musí znát důvod. Pokud možno racionální důvod. Já dodnes nechápu většinu iracionálních věcí typu "muž mne sice mlátí a mně to vadí, ale přesto jsem s ním a neodejdu". A už vůbec ne "dělám to proto, že to tak dělá Anička, Tonička a Pepík". Mmch., to mi připomíná ten vtip o štrůdlu. Novomanželka peče štrůdl. Před tím, než ho vloží na pekáč do trouby, tak odřízne oba konce. Manžel se na to dívá a ptá se, proč je odřezává. "Takhle jsem se to naučila od maminky," odpoví mu manželka. Za měsíc jedou navštívit manželčiny rodiče a tam manžel vidí, jak tchýně odřezává konce štrůdlu. Zeptá se tedy proč. Tchýně mu odpoví: "Protože mám malej plech!"
|
Delete |
|
(25.9.2012 20:04:10) Monty, je akceptovatelné vysvětlení, že do nikoho se nekope, protože to někoho může bolet? Když řeknu, že proto, že to bolí, stačí, když si dítě ověří, že když kopne málo a druhý zrovna nezařve a už je z toho lež, je to tak?
|
Monty |
|
(25.9.2012 20:23:39) No, asi lepší je prostě ho kopnout taky, aby mělo ten empirický prožitek. Ale tohle je fakt dočasný, to dítě to nebude dělat až do dospělosti. AS není mentálně retardovanej, jenom myslí jinak. Víc pragmaticky.
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 20:27:08) jj přesně tak..oni jsou hodně chytří
|
|
Delete |
|
(25.9.2012 20:39:18) Monty, aha, tak na to bych právě neměla odvahu, ale ono jde asi o to, jestli to řeším s vlastním nebo cizím dítětem, že....(myslím jako jestli z pozice rodiče nebo z pozice učitele/asistenta)...
Lendulinko, však jo, já vím, že bývají hodně inteligentní, však to píšu níž....
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 20:43:54) aha, promin..já jsem nečetla úplně celou diskuzi tak je možné že mi to uniklo
|
|
|
|
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 20:11:59) vtip je skvělý
Delete, syn kousal mladšího brášku, kousal ho teda hlavně v afektu, když mu ěnco vzal, rozbil atp..to že to bolí je pro ně složité protože hodně dětí s pas mají snížený práh bolesti, doktorovi na to řekl že pak mu řekne vtip a je to dobré.absolutně jiný náhled a vysvětlení které člověk ani nečeká..na začátku jsme používali kousátko, je to pár týdnů kdy tohle přestal dělat..ale museli jsme mu to nakreslit a vysvětlovat, naučit vybít zlost jinak, třeba at si zařve, at čmáře..ale at neubližuje, jinak on teda agresivní není, pouze neví jak s batoletem a batole to vůbec nechápe proč se brácha takhle chová..mezi nimi to třelo a takhle to dopadalo..na druhou stranu kteří sourozenci se nebijí, nebo nehádají
|
Delete |
|
(25.9.2012 20:22:30) Lendulinko, no proto se ptám, jestli není lepší říct, že někoho to může bolet...a že když to nebolí jeho, že to neznamená, že to nebolí někoho jiného nebo že mu to jinak neubližuje....Já ví, že děti s PAS mívají snížený práh bolesti, proto se snažím vyhnout tomu, aby si to ověřovali na sobě....
|
Monty |
|
(25.9.2012 20:24:34) To bohužel mají, to je fakt. Tak holt kopneš víc.
|
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 20:26:27) tak zkusit to můžeš, u syna je problém ještě ten že má adhd takže info slyší a pouští druhým uchem..třeba u děti jen s AS to je jinak a info udrží-pamatují ale neumí použít..
|
Monty |
|
(25.9.2012 20:34:16) Umí použít, ale nevidí důvod, proč to dělat. Já jsem třeba výbornej herec, když chci. I ty emoce, který vůbec nemám dokážu zahrát. Ale nepoužívám to, protože to není fér. Leda když se chci bavit.
|
|
|
|
Len |
|
(25.9.2012 20:34:50) snizeny prah bolesti u nas fakt nehrozi Stacilo jednou nazorne ukazat. Vysvetlovani nestacilo.
|
Monty |
|
(25.9.2012 20:40:02) Šťastná to žena. Nás syn strašně kousal, když mu byl cca rok a když už nebylo zbytí, kousla jsem ho taky, aby viděl, jaký to je. A fakt pořádně. Měl z toho ukrutnou srandu a pak pořád chodil, natahoval ruku a chtěl, abych ho zase pokousala.
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 20:42:49) Monty, nj ale on má osm a kouše dvouletáka a to tak že měl modré kolečka na rukách..jsem to i paní ze sociálky ukazovala když tady byla na šetření..a co, ten dvouletý se neumí bránit, kousat ho nebudu učit..tak jsme to museli vyřešit takhle, je fakt že na nikoho jiného si netroufl, on se nebije, je spíš takový ten mazlivý typ co má všechny bez rozdílu rád..
|
|
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 20:45:42) ne? tak o synovi všichni říkají že je pitbull, on fakt spadne a nic, už jako mimino..a je takový tvrdoch, co krok to dup lituju naší sousedku a co ji vidím tak se omlouvám-naštěstí je to hodná holka a má pochopení..u zubaře ani necekne ale když si má jít umýt vlasy to je řev jako bych ho chtěla zabít
|
Len |
|
(25.9.2012 20:50:10) U nas jsme zasobeni naplastmi, neb jich mame neuveritelnou spotrebu, jakkakoliv mala odreninka, skrabanecek a nedej boze, kdyz je nahodou videt krev Jednou pul dne rval, protoze si carnul na ruku nevedomky cervenou pastelkou a nedal si vymluvit, ze nevykrvaci Je na sebe hrozne opatrny. No a o myti hlavy radsi nemluvim
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 20:56:23) jo tak to taky...jakýkoliv škrábaneček a je z toho hotový, taky musí mít náplast..jak malého žduchl a on si rozeskl čelo, jeli jsme na šití tak z toho byl úplně paf, jak to viděl málem omdlel a pořád dokola cosi plantal..on ještě rád ty rány zkoumá jak to vypadá tak třeba jednu odřeninku měl celkem dlouho protože to neustále rozrýpával..a odběry krve ani nemluvím..jak on říká vypilování krve nesnáším..no na genetice sestřičky pobavil
|
Monty |
|
(25.9.2012 20:59:01) Můj syn to zkoumá mikroskopem, dostal takový malý, příruční.
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 21:11:33) tak na mikroskopy atd naštěstí ještě není..máme ho na skříni, takový koumák je nejstarší..konečně má předmět ve škole kde se něco naučí-fyziku..doted bylo vše nuda..on je teda zdravý akorát to iq má hodně vysoké a od toho se taky odvíjí jeho zájmy
|
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 21:49:04) Monty, mám dotaz...
Zrovna doma už delší dobu řešíme: syna prudí jeden spolužák, je takový vlezlý, stále na syna mluví, huláká, komentuje ho ve všem atd. Syn den co den nechce chodit ani kvůli němu do školy. Dnes jsme to zase řešili a já jsem mu řekla, že si nemá teda vůbec všímat toho co ten kluk dělá a říká a že má jít třeba na chodbu, kde je učitelka. On ale potřebuje zase vědět, co říct té učitelce, kdyby se ho zeptala proč nechce být ve třídě, že by ji nedokázal odpovědět. A kdyby jí řekl pravdu, tak ten kluk by na něj křičel, že je žalovníček.
Dnes to řešil i s asistentkou, ta mu řekla, že ho má tolerovat. Syn ale tolerovat dokáže, ale tak kluk je extrémě protivnej a drzej.
Jak bys to řešila ty z tvého pohledu?
|
Monty |
|
(25.9.2012 22:03:36) olikro, no, já bych mu buď dala přes hubu nebo se ho pokusila usadit nějak slovně, možná zesměšnit, aby mi dal pokoj. Jenže já nebyla typ, kterej by se kohokoli a čehokoli bál, když tedy pominu nářez od matky, tak do deseti let. Ve škole bych asi požádala učitelku, aby toho kluka posadila co nejdál od syna. A pokud má asistentku, tak to může vyřešit i ona, ne?
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 22:08:23) To je právě to...ten kluk je prostě otřesnej, on si dovoluje i na učitelku. Pokřikuje na ni ve vyučování. Já sama jsem ho už jednou odchytla, byl pokoj asi měsíc. Vysvětlila jsem mu jak se věci mají, ale holt on na sebe takovým způsobem upozornuje. No a ránu mu syn nedá on sice mívá amoky, ale jen slovní, nikdy nikoho nenapadá. Navíc ten kluk má o 25kg víc než můj syn....
|
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 22:13:04) Jinak mi nepřipadá jako že se ho bojí, ale je z něj strašně rozhozenej. On ho prostě štve, vykolejuje. Ten kluk prostě vůbec na nic nereaguje. Já si právě nejsem jista, jestli mu to dělá schválně, že vidí, že ho nervuje, nebo jestli je prostě jen tak dotěrnej a nemožnej.
Upozornila jsem učitelku aby to pohlídala a zjistila přesně jak se věci mají. Ale sama mi říkala, že má s tím klukem problémy, které už přestává zvládat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 21:29:57) Jo monty přesně, vím, že musím dát takové vysvětlení aby ho vzal. Opravdu to řeším den co den...pravdu říkám. Někdy ale ani nevím jak argumentovat, protože mě prostě nenapadne jak poradit, jak najít cestu, ale hledáme. Máme taky třeba v tomhle výhodu, že je syn komunikativní a ptát se chce. V tomhle máme velké plus.
|
|
|
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 21:16:03) No ono kdybys uměla číst, tak by sis přečetla, že na nácvik chodí s asistentkou, ale to po tobě nikdo nemůže chtít že jo? Navíc mě ani nepřekvapuje, co jsi odpověděla, musela jsem se hodně trefit, že jsem tě vytočila co. Samozdřejmě vždyť ty jsi takovej sebestřednej h...l, že ti není blbé ani tady poukazovat na dítě. Jsi totiž zlá, zakomplexovaná ženská, která se tady jde schovat za nick aby si ulevila. Proč mě stále špehuješ a číháš až něco napíšu a rychle mi odpovídáš? Nemusíš, hádej se z někým jiným, nevím proč právě já ti ležím v žaludku, tohle jsou diskuze, tady prostě říkám svůj názor a ty pokud ho neuneseš, tak se nemsti. Vyhledej odborníka, pomůže ti, takhle se trápíš a své okolí také....
|
..maya.. |
|
(25.9.2012 21:25:54)
nj olikro, ale viditelně vadím jen tobě, s ostatníma diskutuju normálně, s nikým do sebe neryjeme jen ty máš stále něco..ty pořád napadáš mě..
a tvoje rady jsou ubohé, to jsi smolila ted poslední hodinu vid..já odborníka vážně nepotřebuji, funguju naprosto ok narozdíl od jiných kteří lidi napadají..
mmch pro tvoji info číst umím, taky vím že na nácvik chodíte, to jsi psala dávno..že ho to učí asistentka..pamět mám velmi dobrou..
no napadáš mě už od diskuze o tvém synovci a astma..a myslím že už tenkrát ti dost lidí napsalo svůj názor na tebe..NA TEBE ne na mě..a propíraná jsi byla i na jiných diskuzích..tak být tebou tak se trošku uklidním a lidem nenadávám, protože jestli se takhle chováš i v reálu
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 21:41:42) Proč to teda píšeš, že kdybych chodila na nácviky....když víš, že chodíme. Ty sama jsi psala, že nechodíte a děláš chytrou.
Ano mám problém jen s tebou, však taky ostatní se normálně baví, pouze ty prudíš a vylíváš si tady svoje depky, nebo co...
No a zase to tvé urážení atd...když tak na mě číháš, tak sis už dávno mohla všimnout, že tu nebývám dlouho v kuse...mám totiž taky nějaké povinnosti a td. Nesedím u toho jak pecka hodinu v kuse. Ale škoda mluvit u tebe.
A samozdřejmě že se o mě baví i jinde, ale vždy jen když tam jsi ty a vše co řeknu přetočíš.
Jinak mi vůbec nedělá problém, že tě přehlížím a je mi jasné, že se potkáme ve stejných tématech, ale nemusíš na mě reagovat ne. A pokud reaguješ, tak si vem prášek aby jsi se tady stále nezkládala. Kazíme to ostatním.
Tak čus nechám ti poslední slovo, protože to ani nijak jinak nejde. Moudřejší ustoupí...
|
..maya.. |
|
(26.9.2012 4:49:01) no ty jsi to vyhrála
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(25.9.2012 16:09:37) Proč je žalování z principu špatné? Jak se má třeba šikanované dítě nebát říct, co se mu děje, když je od malinka učeno, že nemá žalovat? Pak se bojí agresora i výsměchu ostatních, že je žalobníček a v nejhorším případě i odmítnutí toho, komu se svěřuje .
Naopak, potom i v zákoně máme, že neohlášení trestného činu se bere (nebo může brát, nevím, jak je to tam přesně) jako spoluvina, jenže většina lidí má větší strach z odsouzení od okolí za to, že "donášel", než ze skutečně hrozícího trestu za to, že neoznámil....
Jako spoustu věcí si děti mohou vyřešit mezi sebou samy, ale jsou děti, které to nedokážou ani v nejjednodušších situacích ....odbýt takové dítě hláškou "nežaluj", mu zrovna nepomůže....taktéž reakce, že vlítnu na ty, na které je žalováno, není OK....ale je více cest, jak na sdělení reagovat...
|
Monty |
|
(25.9.2012 17:50:48) Obávám se, že si pojem "žalovat" vysvětluješ úplně jinak než já. Dotyčná holčička neustále sdělovala píučkám, kdo kde je, co tam dělá, co říká a o kom... ne kdo trápí zviřátka nebo zapaluje ložní prádlo.
|
Delete |
|
(25.9.2012 18:33:50) No a co je špatně na tom, že to říkala? Víš, proč to říkala? Chtěla, aby ten nebo onen měl průšvih a měla radost z jeho potrestání nebo jen měla velkou potřebu jim to sdělovat, být v kontaktu s dospělým, ale nevěděla, o čem jiném s nimi mluvit?
Mně prostě na situaci, kdy dítě přijde a řekne, oni jsou támhle a baví se o tomhle, nepřijde nic špatného de pak o to, jak se s tím naloží. Buď se dám do hovoru ve smyslu: A tobě na tom něco vadí (je ti to nepříjemné)? A ty si chceš povídat s nimi a nevíš, jak do toho? Nebo něco podobného, prostě začnu zjišťovat, proč mi to dítě sdělujea podle toho jednám. Nebo vylítnu a uličníky, co se támhle chichotají za bukem, že Anička miluje Pepíka a dám jim sodu, že mají jít plácat bábovičky.... Ale v tu chvíli se chová špatně ta učitelka, ne to dítě, co to přišlo sdělit, takže zloba by se měla směřovat k úče a ne k dítěti....bez ohledu na to, že bez té informace by to učitelka nevěděla...ona je dospělá a měla by vědět, jak se zachovat a neublížit, ne to dítě, to se to teprve učí....sdělením, že nemá žalovat, ho naučím akorát nesdělovat nic a příště dělat, že nic nevidím....i když třeba půjde o týraného ptáčka (spolužáka, souseda)....
|
Monty |
|
(25.9.2012 18:36:57) Delete, vzhledem k tomu, že sdělovala věci, které učitelky zrovna nevítaly, předpokládejme, že chtěla, aby měli ostatní malér. Bylo jí pět, nebyl to tříletý trouba. Já chodila do školky jen ten poslední rok. Sorry, to neokecáš, tohle se prostě nedělá, zvlášť když víš, že to těm druhým vadí, protože ti to x krát opakovali. Zkrátka to byl takovej malej Hujer a fakt mi lezla krkem.
|
Delete |
|
(25.9.2012 19:04:37) Monty, no ale zase, kdyby z toho ty učky malér nedělaly, ona by ztratila zájem donášet, že jo....Pořád to bylo jen pětileté dítě a ne dospělý..... A že tvůj mozek ve stejném věku šrotoval úplně jinak na tom nic nemění, ona byla jiná a měla jiná východiska....
Pravda, předpokládám, že se to dělo v době předrevoluční a tam to "donášení" mělo úplně jiný podtext a spoustu si toho ty děti nesly už z rodin...
V současné době by ale to "žalování" mělo být prostě řešené jinak. A tvrdit, že "žalovat" je špatně a že se to nedělá, přinese víc škody než užitku....
|
|
|
|
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 19:23:56) Delete nejde jen o žalování, jde třeba o to, že tě někdo kopne, ty jako AS na něj začneš ječet že je h...l. Ale už se řeší to že ječíš a né to, že tě někdo kopne. Takhle to má AS, prostě pokud by se kolem něj nedělo zlo a vše co se nesmí, tak by byl OK...
|
Delete |
|
(25.9.2012 19:43:17) olikro, s tímhle problém nemám. Mně vadilo to vyjádření, že žalování je špatné .
Obecně se obávám, že se často řeší až následky a ne příčiny. Nedělá mi problém pochopit, že dítě s AS (ale nejen) zmlátí někoho, o kom je přesvědčené, že dělá něco špatného. Vadí mi, že získalo poznatek, že to nebo ono je špatné, i když není.
S tím, že jedno dítě křičí, protože to druhé ho koplo a to ho zase koplo, protože tohle a.....to se děje pořád. Málokdy máš šanci se dopátrat, kde a proč to začalo. Celkově nemá cenu řešit, kdo a proč co udělal, ale jednoznačně stanovit, co je v jaké situaci přípustné. Nikdo do nikoho nemá kopat, za žádných okolností. Řešení, kdyby se to opět stalo? Sdělit nesouhlas nebo jít oznámit, pokud kopání nepřestane. Protože jakákoliv jiná reakce vyvolá řešení né kopance, ale té reakce. Tohle je zrovna něco, co se dá dobře stereotypizovat (a naučit dramatizací, což je vhodné třeba ve škole). I dítě s AS se naučí rozlišovat, která reakce je a která není přípustná, na to jsou tyhle děti dost inteligentní. Nejde o to popírat zlo, které tu reakci vyvolalo, jde o to nastavit jiný vzorec chování v takové situaci.
Mám dítě, které je schopné v určitých chvílích prohodit svou mladší (i když těžší) sestru zdí . Zdá se, že už pochopila, že to není nejlepší řešení ve chvíli, kdy jí ségra kecá do hry .
Jinak třeba křika jako reakci na situaci, se kterou si nevím rady, beru ještě jako poměrně snesitelnou. Pokud nemám jiné vhodné řešení, tak ať si klidně zařve...většinou to pmůže k uklidnění....Ostatně, já taky často křičím, i když k tomu zdánlivě není žádný důvod .
|
LOUČÍM SE |
|
(25.9.2012 21:23:01) Ano, taky to takhle nějak cítím... Mě prostě jen strašně vadí, že když se něco semele (cokoliv, nechci konkretizovat) tak že to vždy jako zkončí u toho, že se řeší už ten následek toho činu. A to je mi vždycky strašně líto. A neberu to třeba jen na syna, může jít o kohokoliv. Někdy mám prostě chuť strašně řvát: proč mám dítě učit stále dokola aby reagoval, tak, tak, tak, když stačí aby každý dodržoval pravidla slušného chování (třeba).
Rozumíš, jak to myslím? Já třeba z vlastní zkušenosti. Syn nebuchne hned při prvním problému, ale až se to nakupí. A to mi prostě přijde zbytečné...
|
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(25.9.2012 21:42:03) Monty, ano ona dělala špatně protože žalovat se nemá, ale TY jsi dělala špatně, protože jsi tam nebyla od trestání, trestat tam měl někdo jiný a to vychovatel, neb spíš vysvětlovat. Ono je strašně těžké vysvětlit, že žalovat se sice nemá a je to otravný, ale nadruhou stranu, jsou věci, které se prostě oznámit musí
|
Monty |
|
(25.9.2012 21:46:12) Jahalo, ale na to, abys někde "byl od trestání" nepotřebuješ pověření - o tom jsem přece taky už psala, tyhle věci AS nebere. Řekněme, že pocit morálního arbitra stačí. Prostě dítě s AS tohle nepřijme jako argument, i když v obecné rovině máš třeba pravdu.
|
Jahala. |
|
(25.9.2012 21:57:36) Motnty, já netrvám aby to přijalo jako argument, ale musí přijmout fakt, že pokud bude trestat ono samo bude trestáno, protože já jako arbitr, jsem jeho chování vyhodnotila, jako nepřijatelnější nebo nebezpečnější
|
Monty |
|
(25.9.2012 22:05:02) Jahalo, jo, jenže to nefunguje. Mne matka řezala jako psa a stejně to nic nezměnilo, i tak jsem dál dělala to, co jsem uznala za vhodný a nenechala se tím zlomit. Tohle z AS nevytlučeš. Takže to udělat můžeš, ale k ničemu to nevede.
|
Jahala. |
|
(25.9.2012 23:01:52) Monty,ale tady se rozcházíme, já ho nechci lámat. Já ho chci naučit s námi vyjít, bez šrámů, bez pocitu velkého nepochopení a ublížení a když mu ukážu, vysvětlím, přesvědčím co chci, tak mě většinou děti s AS pochopí a nedělají problém a poslouchají co říkám a snaží se podle toho chovat, protože zjistí, že je to tak pro ně výhodnější.
|
..maya.. |
|
(26.9.2012 4:54:05) Jahalo, rozpor mezi vámi logicky je, protože Monty chodila do školy v době kdy se o as skoro nic nevědělo a navíc jí ho dg v dospělosti (Monty promin)..a ty to o dětech víš, navíc v dnešní době je i přístup jiný, když děláš na specce je to taky jiné než v běžné zš a když máš dítě s touhle dg a víš jak se chová a jak s ním pracovat tak je to velké plus nejen pro dítko..jeho to posune dál a oni se chtějí chovat tak aby byli oblíbení a trestat je fyzickým trestem je největší blbost, nechápu lidi co bijí děti, sama Monty píše že tohle u ní nikam nevedlo na druhou stranu by problém řešila fackou..takhle ne..souhlasím s Jahalou, oni se to musí naučit, minimálně by k tomu měli být vedeni..
|
Jahala. |
|
(26.9.2012 6:05:53) Lendulinko, mezi námi není rozpor v době kdy se to stalo, ale v tom, že s tím není šance nic udělat, protože v logice dítěte s AS je to jinak, já tvrdím že mu to musím vysvětlit jeho logikou a to prostě dýl trvá než přijdu na ten pravý působ, ale mlácení to není nebo rozhodně ne ve škole. Jinak dělám v běžné ZŠ
|
..maya.. |
|
(26.9.2012 10:21:13) Jahalo, myslela jsem to tak že ta doba a okolí Monty bylo v té době jiné a proto to jinak řešili, v té době se o asperg.sy nic nevědělo a ani Monty nevěděla že tuto dg má, proto k ní měli takový přístup jaký měli, kdežto ty nejen že o dg víš ale taky stím umíš pracovat a zřejmě děláš i dobrou práci protože je vedeš k samostatnosti a správnému chování..víš jak to myslím?
|
Jahala. |
|
(26.9.2012 20:21:41) Lendulinko, vím, ale nějak nemohu rozdýchat, že Monty napíše, že by to řešila výpraskem. Jako chápu, že to tak řešili tenkrát, ale že to radí teď. V tom případě je něco divného. No já říkám furt, že bych zavedla tělesné tresty a aby to bylo pro veřejnost přijatelnější mohlo by se tomu říkat třeba fyzioterapie
|
..maya.. |
|
(27.9.2012 9:04:26) jo tak to taky nepochopím...fyzický trest u nich totiž nic neřeší, navíc třeba syn má snížený práh bolesti tak si myslím že by to víc bolelo mě než jeho..
Milado, nevím od kterého odborníka ale myslím že kdysi o tom psala..
|
..maya.. |
|
(27.9.2012 11:16:39) Milado, jo to je možné, taky jsem nad tím přemýšlela..na druhou stranu zase to jak píše, někdy až necitelně, má problém udržet vztah nebo celkově má problém se vztahy to je u nich typické, otatní se mohla velmi dobře za tu dobu naučit protože intelekt pro to má..zase znáš ji déle než já, já tady chodím cca 6let..ale nechci rozebírat Monty a její život, vím tak akorát to co napíše a nerada bych ji pomlouvala..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2012 11:27:18) Jo a neptala jsem se, vzala jsem si knížku, když jsem chtěla něco vědět. To souvisí s tím lhaním - nevěřila jsem jim. Ony to asi z jejich pohledu byly blbosti, ale pro mne ne.
|
|
|