Přidat odpověď
Yuki,
reagovala jsem čistě na větu Báry já ráda učce vysvětlím, o co jde, odkážu či najdu literaturu, řeknu, jak s dítětem pracovat.
Tohle, podle mě, rodič dělat nemá. O co jde, by měla učitelka vědět, měla by znát literaturu nebo jiné zdroje, kde si základní informace zjistit. Jak s dítětem pracovat, to se dá rozdělit na dvě části....jak s dítětem řešit obecné situace (třeba to opravování výslovnosti nebo afekty nebo třeba sezení pod lavicí), s tím mohou rodiče pomoci a nemusí v tu chvíli ani řešit, jakou má dítě diagnózu....ale jak třeba dysfatika naučit co nejefektivněji číst nebo jak pomoci dyskalkulikovi počítat, to by si měl ten učitel zjistit sám, nejlépe tedy, pokud nemá specku vystudovanou, tak právě ve spolupráci s SPC, to už není primárně věc rodiče. A právě učitel bývá třeba u těch dys- poruch ten, kdo problém objevuje, ne ten rodič, takže učitel by prostě měl vědět, co a jak se obecně a nejčastěji projevuje....
O tom, jak je spolupráce s rodiči důležitá, vůbec nepolemizuju....
Předchozí