14.6.2015 16:29:15 Filip Tesař
Re: čerstvé + české + farmářské versus trvanlivé a levné kdysi
Zas ani tak ne, myslím, že se reklama spíš prostě strefuje do momentálního rozpoložení. V tom se pak zaměřuje na určitý věci a zdůrazňuje, to jo.
Levný a trvanlivý podle mě pořád vyplývá z toho, že desítky let za komoušů tady nebylo povolený soukromý pohostinství a výroba potravin, i Endéráci, Poláci, Jugoši, dokonce ve Svazu mimo mimo centrální oblasti (Zakavkazsko, Střední Asie) měli aspoň něco a třeba Maďaři docela dost, kdežto u nás bylo stravování hrozně centralizovaný, spolu s tím i zásobování, a na to byl navázanej dost jednotnej jídelníček, všude, po ve školních jídelnách, v jídelnách pro důchodce, v hospodách, v hotelích se vařilo z polotovarů, sehnat čerstvou zeleninu nebylo tak snadný, možná i proto se zeleniny obecně používalo málo. Na druhou stranu jsme měli už z dřívější celkem rozvinutej potravinářskej průmysl, spoustu polotovarů jsme si vyráběli. Chutě několika generací tím prostě byly formovaný, často byl měřítkem prostě blaf a pro srovnání bylo máloco lepšího.
Postupně se prosazuje něco lepšího, víc lidí má třeba zkušenost s cizí kuchyní a pídí se po něčem i tady, reklama zdůrazňuje bio, to ano, farmáři se taky snažej nabízet to svoje, kdo by se jim divil? V jejich případě to není nějaká anonymní reklama, co by ovládala náš zdravej rozum, chtěji prostě prodat. V tomhle případě říct, že nás ovládá reklama, je trochu jako říct, že před dvaceti lety chtěl každej západní auto, dneska chce každej škodovku a že nás proto ovládá reklama.
Odpovědět