| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Komunikace rodič x škola

 Celkem 42 názorů.
 OČKO :) 


Téma: Komunikace rodič x škola 

(4.1.2017 12:57:53)
Ahoj, prosím především paní učitelky prvního stupně o vysvětlení, jaký systém hodnocení používají?
Dcera - 2. třída je hodnocena v ŽK i na jednotlivých testech 1.
Na třídních sch. bylo probráno, že celá třída je pomalejší a paní učitelka musí vše 6 - 8x opakovat. Dcera byla hodnocena - bez problému, chválím. Nenapadlo nás ptát se tedy, jestli je někde nějaký problém. P.uč. vede děti k samostatnosti, takže nám dcera nevyřídila - nepochopila, že má doma vyřídit - že jí nejde jedna látka z ČJ.
My s ní doma učivo průběžně probíráme a zrovna toto učivo jsem vyhodnotila, že s drobnými chybkami umí, ale trénuje se dál.
Prý to probírají už rok. Před Vánoci prý p. uč s dcerkou probírala v čem dělá chybu - ale to ona ví, prostě ty chyby dělá přes veškerou snahu.
Včera přinesla poznámku do ŽK - po prázdninách první den ve škole - že NEUSTÁLE dělá chyby v tom a tom. Tu samou poznámku dostalo 10 dětí z 20. Dcera k tomu podotkla, že byla paní učitelka vzteklá - už dříve jsme domů dostali lísteček, na kterém bylo napsáno, že děti "nic nedělají a jen se vymlouvají a diví". Tato slova tam byla použita. Opět bylo jasné, že byla p. uč. nakrknutá.
S p. uč, jsem se po úmorné hodině domlouvání dobrala k tomu, že si s dcerou promluví na téma, že to není poznámka, ale jen zápis pro rodiče - oznámení. To se mi ale nelíbí, protože na tato oznámení nám sama paní učitelka navrhla deníček, kde jsme měli komunikovat o případných problémech. Bohužel je prý má chyba, že vnímám poznámku v ŽK jako poznámku.
Dcera nemá problém přijmout oprávněnou kritku, ale tady se sekla, protože nechápe, proč za jeden článek s jednou chybou - poznámka.
Já jsem ji jen uklidnila, že se zeptám p. učitelky. Nikdy před dětma neprobíráme nic o chování učitelek bo si myslím, že mají těžkou práci - to není vlezdoprdelismus, to si opravdu myslím. Ostatní děti mi občas poznámku přinesou, vždy je důvod - chytneme se za nos a sklapneme - bývá to za zapomínání, prostřední dcera je na to expert.
Ale z jednání s p. uč. mám pocit, že jsem hysterka. Jenže já si myslím pravý opak. Tož a co včil?
Je opravdu normální, že má děcko samé 1, různé pochvaly psané i vyřčené a najednou sprcha v ŽK? Proč se nepoužívají ostatní známky? Prý že je to proti přesvědčení p. učitelky - nerozumím tomu.
 Z+2 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:17:23)
Pani učitelka je nejspíš mladá a neumí komunikovat. bohužel je to na Pedagogických fakultách neučí.
Osobně bych ji poděkoval za sebekritiku a požádal ji, aby se pokusila to tedy napravit, že zatím ji omlouvám, ale také to nejde do nekonečna. ~;)
 Federika 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:19:35)
Očo,
sešla bych se s učitelkou a probrala s ní, co mám na srdci.
Jinak-mám dceru ve druhý třídě a měla jsem pocit, že tam nic závratnýho neberou?~:-D Co by paní učitelku mohlo tak vytáčet..
 Z+2 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:21:06)
Fed, já myslím, že vytáčecí lidi může vytočit cokoliv.
 Kafe 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:21:44)
asi ú/ů pravidlo, řekla bych
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:47:37)
Ano je to ú/ů, ale u nás je problém, že se soustředí na toto a pak napíše na začátku věty malé písmeno. To se v tom článku stalo 1x.
 Kafe 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:11:04)
Očko - je lepší, když dostane dítě poznámku (=zpráva pro rodiče), než rovnou pětku, jak se to stalo kvůli stejné látce mému synovi (který jako dysfatik neslyší délky, takže to měl blbě).
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:17:40)
bohužel to vnímám jinak. Nerozumím tomu, proč nedostala za 2. V jednom článku jedna chyba je za 2 ne? Snažila jsem se vysvětlit, že to hodnocení mi připadá hore Tatry, dolů doliny...

Je mi moc líto, že tvůj syn má potíže - v tom případě bych asi jednala jinak.
 Kafe 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:21:00)
Očko - a paní učitelka vůbec nedává horší známky než jedničky?
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:26:58)
ne, dcera nepřinesla jinou známku než tuto. Když jsem se na to ptala, bylo by to prý proti jejímu - p. uč. - přesvědčení. Mám povědomí o pozitivní motivaci, ale jaksi náhle vymizela úderem včerejšího dne - to mě mate. Přivítala bych raději klasické hodnocení s tím, že pak víme, na čem jsme. Takto to neví nikdo.
 Delete 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:57:00)
OČKO,

jestli to dobře chápu, tak ve cvičení na u/ů/ú udělalo dítě chybu v tom, že na začátku věty napsalo malé písmeno. Pak by ovšem hodnocení 2 nebylo správně, protože u/ů/ú dítě ovládá.

Co se týče sdělení, že dítě stále chybuje v psaní velkých písmen na začátku věty, v tom bych také viděla spáíš pozitivum. Ono těžko známkovat všechny jevy současně, přitom opravovat a vyhodnocovat to musíš, takže se ten komentář k té známce vysloveně nabízí. Jen asi měl být u té známky v sešitě a jinak formulovaný, pokud je směřován k dítěti, nebo tedy v tom notýsku a ne v ŽK.

Problém vidím v tom chaosu kolem toho, kdy, kde a jak se co píše, tedy deníček původně určený pro tyto zápisy se nepoužívá, dítě nosí lístečky, které se prostě sem tam ztratí a neodevzdají, zpráva v ŽK je vnímaná jako poznámka. Chápu nechuť paní učitelky k těmto zápisům, protože obecně to rozlišení mezi "oznámením o situaci" a "poznámkou jako trestem" prostě nefunguje, ale o to hůř, když pak tu formu použije místo toho notýsku, který původně pro tento účel zamýšlela.

Pokud se to tedy stalo poprvé, vzala bych to tak, jak učitelka sdělila, že nejde o poznámku (trest), ale o informaci. Znovu bych to vysvětlila i dítěti, že není za nic trestáno, že jen paní učitelka chtěla dát vědět rodičům, aby se na to mohli při procvičování zaměřit. S tím notýskem nevím, asi bych se zeptala paní učitelky při tom rozhovoru, proč ho nevyužívá.

Celkově mi prostě přijde, že myšleno je to dobře, ale forma pokulhává. Proč to tak je, těžko soudit, třeba paní učitelce někdo nějakým nařízením narušil systém, který dřív používala, nebo sama chtěla systém vylepšit tím notýskem, ale nakonec sklouzla zpět do rutiny, nebo je prostě impulsivní chaotik....
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 15:31:36)
Delete, děkuji za odpověď.
Možná je to tak, jak jsi psala - mohlo to být myšleno dobře.
V tom posledním cvičení, které primárně bylo o ú - u ale p. uč. řešila tu jedinou chybu - velké písmeno. A to bylo údajně tím impulsem, proč k této situaci došlo.

Nerozumím proč nepoužívá celou stupnici hodnocení - to by nám napovědělo, že je něco slabší. Odpovědí bylo, že je to proti jejímu přesvědčení.

Celkově si připadám jako kafemlejnek - melu furt to samý. Tady jsem jen chtěla zjistit, jestli to hodnocení jen jedničkama má být ta pozitivní motivace. Několikrát jsem tu četla, že pokud dítě něco nezvládá, učitelka raději nehodnotí. Ale dcera je v situaci, že zvládá s drobnými chybami. Hodnocení by nejspíš bylo někde kolem 2 - 3. V naprosté většině ale za 1. A právě ty 2 a 3 by nám rodičům napověděly, že bychom mohli procvičovat více nebo jinak.
Ale tento můj názor narážel do zdi.
 Tante Bante 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 15:43:45)
Očko, známkování z principu nemůže pozitivně motivovat.
Někdy může motivovat kvalitně provedené hodnocení, ale to je těžká věc a riskantní, mnoho pedagogů by udělalo pro žáky víc, kdyby se hodnocení zdrželi. Známkování se má k hodnocení asi jako když chceš spravit vnitřnosti v mobilu hasákem. Nemůže to dopadnout dobře.
Když jde o školu, většina lidí žije v začarovaném lese, nemá cenu nabízet, ať se kouknou ve světle tvé dovozové baterky, protože budou tvrdit, že neexistuje.
Učitelka se zjevně snaží o tzv. "pozitivní přístup", dělá to blbě, nepochopila princip, neví, že to dělá blbě, jen to, jak jí to jde blbě, ji vyčerpává a vyvádí z rozumu a nadhledu. Ty to ale děláš úplně stejně, jen zrcadlíš její zmatkování a vymáháš věci, které reálně spíš neexistují.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 16:16:56)
Toho se snažím dobrat - takže to je pokus o pozitivní motivaci. Přiznám se, že to neberu. Klasické známkování se mi také moc nelíbí, přivítala bych prosté slovní hodnocení. Na náš přímý dotaz nám p. uč. odpovídá, že je vše dobré a že chválí. Jak se máme tedy dozvědět o problému? Že dcera něco potřebuje víc procvičit, poznám jen tak, že s ní doma procvičuju ne školní cvičení.
Informace od učitelky jsou pro mě nedostupné.
Jakou mám tedy zvolit komunikaci s učitelkou? Co dělám špatně? A bylo by fajn, kdybych nebyla za prudiče...
 Delete 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 16:35:44)
OČKO,

zkusila bych s učitelkou promluvit o tom notýsku. Aby to příště nepsala do ŽK, ale tam, kam to původně psát chtěla.

Jinak "v pořádku, dobré, chválím" není nic. S tím bych se nespokojila určitě.

Jo a nemyslím, že jde o pozitivní motivaci, jako spíš o snahu zabránit té negativní. Ale jak píšeš, v tomto případě by prosté slovní hodnocení bylo užitečnější. Samotné jedničky nemají ani tu vypovídací hodnotu a jestli mají být jen odměnou, tak to dobře není. Učení na základě odměn a trestů má svá úskalí.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 17:42:02)
Děkuji Delete, ten pitomý deníček jsem nadnesla, bylo mi řečeno něco v tom smyslu, že to prostě napsala do ŽK - bylo tím asi myšleno, že je to jedno. Jenže bohužel není. Asi se pokusím konverzaci deníčkovou zavést já a třeba jednou týdně, vznést písemný dotaz, jak se vede a jestli mám být k něčemu nápomocná... Trošku se ale bojím, abych se nesetkala s odpovědí, že je ve třídě 20 dětí a kdyby každému... Ale třeba také jen předjímám. Jen je mi to prostě nepříjemné - trošku mi to přijde jakože chci někoho vychovávat. Ale tak to nemyslím :(. Jen bych chtěla spolupracovat se školou - učitelkou, je to pochopitelné? ~d~
 Delete 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 19:00:49)
OČKO,

ano, je to pochopitelné. Problém je, že někdy se lidé neshodnou, i když vlastně chtějí totéž. Jakoby mluvili každý jiným jazykem. Takže chápu i ty obavy, že tvá snaha bude brána jinak.

Moc poradit nejde, když člověk tu učitelku nezná a netušíme, co je za jejími reakcemi. Někdy k lepší domluvě vede písemná komunikace (přes mail), protože dává prostor více se soustředit na obsah a nevnímat ty emoce kolem, navíc je možnost zamyslet se nad odpovědí...ale mám i opačnou zkušenost, kdy přes mail dochází k jednomu nedorozumění za druhým a osobně žádný problém není. Pak ještě takové to "chtěla bych..." nebo "nešlo by..." nahradit něčím ve stylu "nevím si rady s ....", aby bylo na učitelce navrhnout, jak by ti třeba dávala častěji vědět a jakou formou....ale moc šancí tomu nedávám, když ona to, že to dcerka chápe jako trest, nevnímá nebo to nepovažuje za problém hodný řešení.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 19:24:10)
Delete, moc děkuji, vážím si tvého času - opravdu ~x~

Uvidím, co půjde dál dělat.

A znovu díky všem, co mi tady radili :).

 Delete 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 16:12:05)
OČKO,

no řekla bych právě to, že ta známka ti víc říká jen zdánlivě. Jde o to, že dítě chybovalo v něčem jiném, než co se hodnotilo. Když tedy pominu to, že hodnocení výborně (za jedna) není jen za bezchybný výkon (standard je 90 - 100 %), tak kdyby z tohoto cvičení dala paní učitelka horší známku, řekla by ti tím, že dítě chybuje v uú/ů, což není pravda. Dát několik známek z jednoho cvičení dost dobře nejde, jako že bys měla známku z u/ů/ú, známku z vět (velké písmeno na začátku, znaménko na konci), známku z krátkých a dlouhých samohlásek atd....a ona měla potřebu sdělit, že se opakují chyby v té konkrétní věci, která ale nebyla obsahem té známky. Tady prostě vidím problém jen v tom, že to napsala do té ŽK, kde to to dítě vnímá jinak, protože běžně se do ŽK píšou poznámky (trest za něco) a ono si to tak přebralo, vnímá to úkorně.

V tomhle je lepší to slovní hodnocení, máš prostor se tam vyjádřit ke všemu stejnou formou a je jasné, že nejde o trest, ale o informaci.

Co se týče nehodnocení nějakého cvičení, vždyť není nutné za všechno dávat známku. To, že dítě dělá chyby, vidíš, jaké dělá chyby, to taky vidíš. Co potřebuješ ještě k tomu, abys s ní to konkrétní procvičovala? Horší známku? Známka bez znalosti toho, za co je, je ti dost k ničemu. Zatímco informace o chybách ti k nápravě stačí i bez známky...

Proč paní učitelka nechce dávat horší známky taky chápu, já bych tedy v tom jejím systému nedávala ani ty jedničky a právě psala jen to slovní hodnocení.

Přijde mi zvláštní ta komunikace, ale tam je taky otázka jakým způsobem jsi s paní učitelkou mluvila, tedy do jaké pozice jsi ji svým způsobem komunikace dostala. Ty můžeš mít pocit, žes mluvila "normálně", jenže pak je otázka, proč ona to nazvala hysterickou reakcí....

Ale dcera je v situaci, že zvládá s drobnými chybami. Hodnocení by nejspíš bylo někde kolem 2 - 3. V naprosté většině ale za 1. A právě ty 2 a 3 by nám rodičům napověděly, že bychom mohli procvičovat více nebo jinak.

No a pokud jsi učitelce říkala, jak má známkovat, a ještě tímto způsobem, tak se nedivím, žes nepochodila. Jestli dítě ve druhé třídě udělá 1 - 2 chyby (nepíšeš, z kolika písmen, slov, vět, což je dost podstatné) a ještě navíc v něčem jiném, než na co se v tu chvíli zaměřuje, a ty bys to hodnotila 2 - 3, tak je to prostě mimo. A jak už jsem psala, jestli dítě psalo cvičení na u/ů/ú a v tom nechybovalo, tak by ti dvojka nebo dokonce trojka neřekly vůbec nic o tom, co bys měla procvičovat a jak. Ostatně, známka ti nikdy neřekne, jak jinak bys mohla procvičovat.

Takže kdybys přišla za mnou, ať za jednu chybu dávám dvojku a za dvě trojku, narazila bys úplně stejně.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 16:28:38)
to hodnocení 2 - 3 byl jen proud mých úvah. Samozřejmě, že jsem učitelce neradila, jak má známkovat a že vůbec.
Řeč s ní jsem vedla opravdu klidně a dovolím si říct nehystericky. Paní učitelka jen předjímala mé chování. Já jsem jí ale nikdy nezavdala důvod, aby si myslela, že jsem hysterka. Můj osobní názor je, že někdo už dřív s ní takto vedl rozhovor nebo by se možná paní učitelka takto chovala v mé situaci - nevím.

Hned na začátku to byla p. uč., která se mi omlouvala, že zvyšuje hlas, ale že to tak prostě má. Ujistila jsem ji, že na sebe řvát nebudem - s úsměvem - bylo to tak i pochopeno z její strany - žert. Je těžké reprodukovat náladu setkání slovem. To by možná zvládla třeba Monty :D.
Já jsem člověk spíš únavný, snažící se dobrat výsledku, často ale bohužel vysílím své okolí :). I tak ale děkuji všem v diskuzi, našla jsem tu pár odpovědí, ale i dobrých podnětů. Dcera se vrátila ze školy s tím, že si ji paní učitelka vzala bokem, že jí říkala, že si to nemá tak brát, že je to jen sdělení rodičům. Prý vše odkývala, ale myslí si své. Přesně to jsem paní učitelce říkala, že se stane. Koza se nažrala... Pro mě je to ale poučení v tom, že se pokusím podrobněji komunikovat s učitelkou a nedopustím, abych byla odbytá jen slovy dobrá a chválím :(.

 Tante Bante 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 16:29:31)
Delete, začala jsem na tom pracovat v září a nyní, v lednu, si mohu pogratulovat, že cca tři čtvrtiny žáků vstřebaly "revoluční myšlenku", že známka nemá motivační funkci. Dokonce mají děti tak velká a laskavá srdce, že jsou ochotny hrát hru, že známka má funkci momentálně-informativní. Občas některý koumák už formuloval otevřeně, že nikoliv. Tiše doufám, že zacházení s tímto dynamitem mi neamputuje končetiny nebo kokos, ale ti, co na to přišli, si to budou pamatovat, až jejich děti dospějí ke školní docházce.
Každopádně rodičům jsem to zatím nevysvětlila, jen jedné "střelené" mamince.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:06:20)
Fed, omlouvám se, odpověď jsem přilípla kousek níž nebo výš - podle toho, jak to čteš :).
 HelenaPa 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:33:44)
Nepřijde mi to normální hned z několika důvodů.
1. V normální třídě JE potřeba věc 6x zopakovat, než to všichni chytnou. Paní učitelka učí první rok?
2. Za jednu chybu v testu psát "Neustále dělá chybu" mi přijde přes čáru. Kdo z nás se nikdy nespletl?
3. Paní učitlak má problém v organizaci práce. Nejdřív vám nechá na "dopisování deníček", pak posílá domů lístečky, pak to zapíše do ŽK. Není divu, že je z toho dítě vedle. Fakt ale je, že běžně ŽK slouží i ke komunikaci s rodiči, takže ne každý zápis je "poznámka".
4. Hodnotit dítě jedničkami a komentářem, že je bez problémů a pak najednou vyrukovat s tímto mi přijde jako že se v tom paní učitelka plácá a sama dost dobře neví, co by chtěla, že v tom trochu nemá jasno.
 HelenaPa 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:37:46)
Ještě mě zaujal výrok: "nic nedělají a jen se vymlouvají a diví"
Je to strašné zobecnění. Ano, mám taky skupinu, kde většina doma nic nedělala a pak se nestačila divit výsledkům. Ale není řešení rodičům napsat výše uvedené, ale ukázat dětem, co, jak a z čeho se mají doma učit. Pak jim předvést, že když se naučí, je to v hodině poznat a že se to cení. A tak je po malých krůčcích dovést k tomu, že vědí, jak se učit a že to nevzdají hned se slovy "to stejně nedám".
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:52:57)
já opravdu netuším, v čem je zakopaný pes. Že je tato učitelka přísnější, víme a nemáme s tím problém. Pokud jednoznačně děti dělají chyby pořád v tom samém, je třeba hledat příčiny. Pokud i přes snahu někdo nedosahuje nejlepších výsledků, tak to tak prostě ale je. Já chci jen zdůraznit, že nám nejde o to, aby měla samé 1. Jen prostě nevím, co si o tom mám myslet.
A ta slůvka, která jsem dostali na lístečku jsou vlastně běžná mluva p. učitelky. V rozhovoru ji opakovaně musím žádat, aby nemluvila o třídě jako celku, ale konkrétně o naší dceři bo nás jednoznačně zajímá její prospěch. Tím nechci říct, že ostatní ne. Ale ostatní si řeší jejich rodiče.
 Source 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:39:04)
Tak z věty: děti "nic nedělají a jen se vymlouvají a diví" bych vylítla z kůže. Jsem na podobné perly startovací, prostě na mě z nich přejde ta frustrace a nekompetentnost učitelky. Učitelka je naštvaná, že dětem to nejde, jak si představuje, a chyba je podle ní v dětech. Nevěřím na deset "natvrdlíků" a dokonalou nechybující paní učitelku. Máme podobnou učitelku s podobnými hláškami. Chyba je evidentně v ní, protože děti ji prostě nechápou a pak to patlají, jak si to vyloží. Vaše učitelka místo toho, aby dala jasné pokyny, co kdy a jak procvičit, tak se snižuje k takovým útokům. A útok to podle mě je, protože z dětí dělá líné lháře. Já být učitelka, tak se stydím něco takového napsat.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 13:41:53)
Paní učitelka je ve středním věku (doufám, že se nikoho nedotknu), tuším 40+. Takže zkušenosti má.
Byla jsem to s ní řešit dnes ráno.
Je víc matek, které se chystají dojít si pro vysvětlení - jen nemají výhodu pracovní doby jako já.
Mě vlastně jen zajímá, proč tedy hodnotí děti nepravdivě - ty jedničky má spousta dětí, které jsou ale dle paní učitelky problémové - proč je tedy dává.
Odpověď je, že je to proti její zásadě. Špatné známky demotivují.
Kdežto 1 a následná poznámka je asi tedy ok.
Jde mi spíš o to, jak spolupracovat dál a co se z toho vyvine.
Opatrně jsem naťukla starší dceru, bylo mi řečeno, že praktiku "ve vzteku poznámka komukoliv" používá často.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:05:17)
Ano vlastně bychom přivítali výstrahu ve zhoršené známce - ideálně by bylo fajn využít kontakty v ŽK, paní Štěkavá, malé Štěkně nejde to a to, bylo by fajn se na to zaměřit.

Na to jsem doufala, že ty kontakty píšu.
Fajn, p. uč. nerada využívá tyto kontakty - její slova.

Pak bych možná ráda viděla v "sešitku pro komunikaci" opět zmínku, že něco nefunguje - dcera poctivě tahá raději vše - x sešitů do ČJ protože děti nikdy neví, jestli bude sloh, gramatika, čtení - těch sešitů a učebnic je několik.

Papírek přišel jeden o tom, že nic nedělají + vši. Jinak na naše dotazy - vše je ok, chválím. Dcery vyzvedáváme osobně, občas na p. uč. narazíme.

Do sešitku nepíše nic. Papírky nedává.
 Tante Bante 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:29:51)
Asi jsem natvrdlá, ale nechápu. Jediné, co mi vysvítá z popisu, že asi učitelka má nervy na pochodu a naopak zřejmě nemá jasno, co a jak chce dělat. V zásadě pokud ti něco vadí, tak jí to nejdřív zkus nějak věcně říct, třeba to nepůjde, ale třeba se domluvíte?
Lidem se občas stane, že pošlou výhružný dopis, mezi rodiči a učiteli je to dokonce dost obvyklá situace :-).
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:36:03)
o věcnou diskuzi jsem se pokusila, výsledek je, že se p. uč. pokusí probrat s dcerou, že zápis není poznámka.
Já mám problém s tím, za co ten zápis je a proč je v ŽK a nepoužila se cesta, kterou vymyslela sama p.uč.
Také se mě dotklo, že mi bylo naznačeno, že jsem hysterická a také proběhl pokus o bagatelizaci problému - vy s tím naděláte. To, že mi paní učitelka při rozhovoru sahala na ramena a narušovala můj osobní prostor asi nemá cenu komentovat ~t~~t~

Jde mi o to, JAK mám tedy komunikovat s učitelem jako partnerem v diskuzi, když mě tak učitel nebere.
Možná by bylo fajn, kdyby se učitel x rodič učil trošku víc a lépe komunikovat - myslím tím obě strany.
 Tante Bante 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:43:10)
Fakt nerozumím.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:51:50)
konkrétně čemu?
dcera hodnocená vždy jen 1 a slovní i psanou pochvalou, včera po prázdninách přinesla zápis v ŽK, že neustále dělá chyby v tom a tom. Na tř. sch. k dceři žádný problém - chválena.
P. uč. na začátku roku navrhla systém pro komunikaci učitel - rodič, psaním do sešitku. Nic tam napsáno nemáme. V ŽK jsou kontakty na oba rodiče - nerada využívá.
Učitelce vysvětleno, že dcera zápis v ŽK bere jako demotivační. Bylo mi řečeno, že je to hysterická reakce.
Jen jsem se pokusila dát učitelce zpětnou vazbu toho, co se událo s dítětem u nás doma. Slušně, bez zvyšování hlasu, s prosbou o vysvětlení.
Materiály, které by mohly doložit dceřinu chybovost jsem měla v ruce od dcery, v jednom článku dvě chyby, v pozdějším vždy za 1. Včerejší článek s jednou chybou nebyl hodnocen, byl udělen zápis do ŽK. Ptala jsem se proč.
Jiné materiály mi p. uč. odmítla ukázat s tím, že není povinná mi nic dokládat.
Ptám se: jakým jsem partnerem pro naši paní učitelku v debatě?
 Delete 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 15:27:49)
OČKO,

tak tenhle příspěvek je úplně o něčem jiném, než co jsem pochopila z úvodního a těch ostatních.

Myslím, že chápu, co tě štve, štvalo by mě to také. Jen ani jako učitelka prvního stupně k tomu nemám moc co říct a odpověď na otázku, čím jsi vaší učitelce v debatě, jaksi nemám. To, že takto komunikuje vaše učitelka, neznamená, že takto komunikují všechny prvostupňové učitelky.
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 15:42:56)
já nehážu všechny učitele do jednoho pytle. Už v úvodu jsem vyjádřila - doufám, že to tak bylo pochopeno - vděk všem skvělým lidem v tomto povolání. Proto jsem šla do školy popovídat si s paní učitelkou. Nevyřvávala jsem nikde, nekydala hnůj. Podle mého názoru jsem se nesetkala s velkým pochopením, ale to nevadí, můžem se naučit spolu diskutovat. Neříkám, že je učitelka maková a já taková. Všichni děláme chyby nebo si to občas myslíme :).
Mrzí mě, že jsme přestoupili ze školy, kde bylo vedení, které třeba toto vůbec neřešilo. I přesto trvám na tom, že tam byli také skvělí učitelé. Na této škole si myslím, je skvělé vedení, jen teď s touto paní učitelkou se vyskytlo "vadné spojení" a já se pokusila to vyříkat si to slušně. Třeba se postupně doberem k tomu, že se naše komunikace zlepší a tobě děkuji ~x~
 Tante Bante 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 15:33:19)
Mě se ptáš, jestli jsi vaší učitelce partnerem v debatě?
Jak to mám vědět?
Čistě amatérsky bych si myslela, že pokud spolu mluvíte, jste partnerky v debatě, ale co já vím...
 Tante Bante 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 14:50:24)
Resp. obecně: jak komunikovat s partnerem v diskusi.. no, jako s partnerem v diskusi, když pravidla věcného diskutování porušuje, tak jako s partnerem v diskusi, který porušuje pravidla. O tom je stohy knih a korporátních školení, vztahuje se to i na učitele, učitel je člověk taky, jen není korporátně ani jinak školený, učitelé jsou povětšinou aprobovaní, což je zvláštní věc, kterou vlastně nikdo kromě aprobovaných samotných úplně nechápe, v čem tkví, ale je to prostě tak.
V zásadě nevěcně diskutujícího partnera musíš stále na věcnou rovinu vracet nebo nediskutovat, pokud tu možnost máš. U učitele ji máš.
 libik 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 15:26:21)
"Děti se diví"~t~, no já drobet taky
 Yuki 00,03,07 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 17:14:42)
pokud je to jednorázový, má možná paní učitelka PMS, pokud se to opakuje, pak je to na změnu školy, domluva totiž k ničemu nevede
 kachna_ 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 20:42:59)
Nevím, jestli tě to potěší, ale nejsi sama.
Taky mám druháka. Komunikaci se školou už jsem vzdala. Je mi to tak nějak jedno, to co nechápe, jí samozřejmě doučím a jsem ráda, že mi na dítě aspoň nekřičí.
V učebnicích spousty známek, v žákovské jen některé z nich, 29.9. dostala pětku (to bych přežila), pětka je v žákovské v kroužku (to bych taky přežila, dceři jsem řekla, ať si z toho nic nedělá a nedělala). Na Mikuláše jí musela ukázat ve škole čertovi a od té doby to dcera řeší. Že jí navíc ve škole děti říkaly, že je ostuda dostat pětku. Z matematiky, nějak jí prostě nešlo sčítání.
Do jiné školy nechce (já se jí nedivím, nejbližší škola je 15km ve městě, přímý autobus tam nejede)
 breburda71 


Re: komunikace rodičxškola 

(4.1.2017 20:52:22)
Lenko, to je děs:(
 OČKO :) 


Re: komunikace rodičxškola 

(5.1.2017 8:22:01)
Leni, rozumím - vyhlásili jste pravidlo "hlavně přežít"... Je mi to moc líto.
 kachna_ 


Re: komunikace rodičxškola 

(5.1.2017 11:00:33)
Tuten,
1. nevím, jaká škola ve městě je dobrá (teď ani nemluvím o tom, zda by jí vzali), dost se bojím, aby to nebylo z bláta do louže.
2. bych jí tam dala stejně po velkých prázdninách, všechny školy ve městě (co vím), jedou cizí jazyk od první třídy, tady je až od třetí. To budu řešit od druhého pololetí kurzem
3. Ona říká, že se do školy těší a že se jí tam líbí.
Ale vzít jí podívat do jiné školy je dobrý nápad, mě to nenapadlo

Ten Mikuláš je vcelku čerstvý exces, jinak to vypadalo, jako učitelka, co neumí známkovat a možná ani učit (což jsem se právě rozhodla po škole nepožadovat), ale je na ně hodná

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.