4.1.2017 16:12:05 Delete
Re: komunikace rodičxškola
OČKO,
no řekla bych právě to, že ta známka ti víc říká jen zdánlivě. Jde o to, že dítě chybovalo v něčem jiném, než co se hodnotilo. Když tedy pominu to, že hodnocení výborně (za jedna) není jen za bezchybný výkon (standard je 90 - 100 %), tak kdyby z tohoto cvičení dala paní učitelka horší známku, řekla by ti tím, že dítě chybuje v uú/ů, což není pravda. Dát několik známek z jednoho cvičení dost dobře nejde, jako že bys měla známku z u/ů/ú, známku z vět (velké písmeno na začátku, znaménko na konci), známku z krátkých a dlouhých samohlásek atd....a ona měla potřebu sdělit, že se opakují chyby v té konkrétní věci, která ale nebyla obsahem té známky. Tady prostě vidím problém jen v tom, že to napsala do té ŽK, kde to to dítě vnímá jinak, protože běžně se do ŽK píšou poznámky (trest za něco) a ono si to tak přebralo, vnímá to úkorně.
V tomhle je lepší to slovní hodnocení, máš prostor se tam vyjádřit ke všemu stejnou formou a je jasné, že nejde o trest, ale o informaci.
Co se týče nehodnocení nějakého cvičení, vždyť není nutné za všechno dávat známku. To, že dítě dělá chyby, vidíš, jaké dělá chyby, to taky vidíš. Co potřebuješ ještě k tomu, abys s ní to konkrétní procvičovala? Horší známku? Známka bez znalosti toho, za co je, je ti dost k ničemu. Zatímco informace o chybách ti k nápravě stačí i bez známky...
Proč paní učitelka nechce dávat horší známky taky chápu, já bych tedy v tom jejím systému nedávala ani ty jedničky a právě psala jen to slovní hodnocení.
Přijde mi zvláštní ta komunikace, ale tam je taky otázka jakým způsobem jsi s paní učitelkou mluvila, tedy do jaké pozice jsi ji svým způsobem komunikace dostala. Ty můžeš mít pocit, žes mluvila "normálně", jenže pak je otázka, proč ona to nazvala hysterickou reakcí....
Ale dcera je v situaci, že zvládá s drobnými chybami. Hodnocení by nejspíš bylo někde kolem 2 - 3. V naprosté většině ale za 1. A právě ty 2 a 3 by nám rodičům napověděly, že bychom mohli procvičovat více nebo jinak.
No a pokud jsi učitelce říkala, jak má známkovat, a ještě tímto způsobem, tak se nedivím, žes nepochodila. Jestli dítě ve druhé třídě udělá 1 - 2 chyby (nepíšeš, z kolika písmen, slov, vět, což je dost podstatné) a ještě navíc v něčem jiném, než na co se v tu chvíli zaměřuje, a ty bys to hodnotila 2 - 3, tak je to prostě mimo. A jak už jsem psala, jestli dítě psalo cvičení na u/ů/ú a v tom nechybovalo, tak by ti dvojka nebo dokonce trojka neřekly vůbec nic o tom, co bys měla procvičovat a jak. Ostatně, známka ti nikdy neřekne, jak jinak bys mohla procvičovat.
Takže kdybys přišla za mnou, ať za jednu chybu dávám dvojku a za dvě trojku, narazila bys úplně stejně.
Odpovědět