Brita | •
|
(18.9.2015 21:34:45) Delete, nechci tě naštvat, ale už po přečtení úvodního příspěvku jsem měla pocit, jako by téma založila Zufi. S odstupem jsem potom přečetla diskuzi a můj pocit ještě zesílil. Nenech se tou školou semlít.
|
...,.,. |
|
(18.9.2015 21:41:44) Ja taky. Kde je nase stara Delete.
|
Delete |
|
(18.9.2015 21:51:25) V prdeli.
|
|
...,.,. |
|
(18.9.2015 22:00:40) Neres vsechno tak moc
|
Alena | •
|
(18.9.2015 22:04:07) Resi, protoze je jeste stale v povolani nadsena. Ja bych byla obecne za ucitelky, co takto "resi" dost rada. Bohuzel jich je mensina,
|
|
...,.,. |
|
(19.9.2015 0:17:48) Kdyz me prijde, ze resis nepodstatne veci. Foceni, kdo prisel, neprisel, pocity, dojmy, no nechci te strasit, ale ty do toho vkladas strasne moc sebe a oceneni se dockas max. od par osvicenych. To CD se bude v rodinach stejne valet nekde v koute... to pisi jako priklad. Je to tak se vsim. Na druhou stranu nejde zazlivat rodicum, ze prvni, druhou tridu neresi. Taky ji neresim. Navic mi prijde, ze je na tebe kladeno dost od skoly a ty si klades na sebe jeste vic. Nemusis byt dokonala ve vsem. To nevydrzis.
|
Delete |
|
(19.9.2015 16:56:38) Lenko,
jak se to vezme, nepodstatné.
Foceni - to už jsem napsala dost, nenapsala jsem ještě jednu věc, co jsem zapomněla...ono to má význam i pro mě. Nejen jako vzpomínky, ale i já si pro svou budoucí činnost potřebuju uchovávat záznam z různých aktivit. Někdy se něco povede, tak pak člověk rychle cvakne, aby příště věděl, jak na to, třeba....A opravdu myslet na to, že to nebo ono dítě vyfotit nemím, je při skoro 30 dětech nad mé síly. Takže se vším ostatním mi prostě stálo za to to zkusit s rodiči probrat. Ono je to také jiné o tom s nimi nejdřív mluvit a pak je nechat něco podepsat, než jim poslat haldu papírů a podepisujte, což přesně se stalo .
kdo prisel, neprisel - no mrzelo mě to u těch rodičů, od nichž třeba nemám zpět ty podepsané papíry, protože já to budu, na koho bude vedení ječet, že to nemám kompletní. Nikoho nezajímá, že přenost informací přes děti v druhé třídě není ještě 100% spolehlivé, nehledě na ty rodiče, co na to fakt kašlou. Poslední možnost je, že si je kvůli pár lejstrům pozvu do školy ještě extra. Pak ještě leda je objíždět v jejich domovech nebo nevím. Vím jen, že každý den navíc pro mě znamená, že na mě bude ječeno. Ten pán to umí moc dobře (výpověď mám nachystanou, ale rozhodnutí je to těžké). Plus tedy některé děti už v první třídě mají vážné problémy, které když neřešíš, tak se s nimi táhnou a vedou třeba k opakování třídy, kterému šlo předejít. Takže opět to znamená si ty rodiče tahat ještě zvlášť....při těch debatách o tom, jak si učitelé neuvědomují, že ostatní musí pracovat a že tahat je do školy několikrát, když to jde vyřídit najednou atd.....
ze je na tebe kladeno dost od skoly a ty si klades na sebe jeste vic. Nemusis byt dokonala ve vsem - nejde o to být dokonalá. Jde o to, že něco dělat musíš a něco dělat chceš. To, co musíš, a co chceš, se bohužel čím dál víc rozchází. Co dělat musíš, to uděláš, abys mohla dělat i to co chceš. No a co dělat chceš když začneš oklešťovat, tak najednou koukáš a zjistíš, že ti zbývá zase jen to, co musíš. A můžeš to zabalit. Samozřejmě existuje nějaká hranice, za kterou už se jít nedá, kdy je toho na člověka moc. Pohybuju se kolem té hranice, jednou už jsem ten krok udělala a odešla... Ale právě někdy pomůže to jen tak vyventilovat do éteru. A aby si člověk furt nestěžoval, tak i třeba něco, z čeho má jeden dobrý pocit. Bohužel pořád hrozí, že to někdo shodí jako něco, z čeho by dobrý pocit člověk mít neměl...no ale pak už zbývá opravdu jen nic nepsat. Jenže vydržet to....
|
...,.,. |
|
(19.9.2015 19:50:53) Delete,
ono nejde primárně o focení, ale o to, že učitelé, aby dosáhli svého (v tomto případě možnosti bez omezení fotit) používají svou moc vůči rodičům. Ten rodič v situaci, kdy se to probírá veřejně na třídní schůzce, je pod silným tlakem, protože učitel rovnou pohrozí, že bez jeho souhlasu nebudou fotky žádné a doplatí na to všichni ostatní. A to prostě není fér... ty fotky být mohou, jen ano musíš na to myslet. Navíc to dítě učíš jen ty, pokud se rozhodneš mu život znepříjemnit (u tebe věřím, že to neuděláš, ale mnozí jiní ano), tak je to na změnu školy. Ještě bych pochopila jednání mezi čtyřma očima a snahu o kompromis... ten papír mi prosím podepište, pokusím se omezit focení Vašeho dítěte a pokud by se stalo, že by tam bylo zblízka, fotku neuveřejním...
Jinak mám pocit obdobný, že učitelky jsou vedením tlačeny kamsi, jak to říci slušně. Ale není to jen ve školách, je to všude. U nás si i píši příchody a odchody. To je smutný.
|
...,.,. |
|
(20.9.2015 16:52:14) Ahoj, mě nepřesvědčíš, jednou mají rodiče toto právo a je na školách se zařídit na to, že rodiče tohoto práva využijí, místo toho je vinit, co všechno svým odmítnutím podepsat zkazí. Při čtení jedné diskuze - o tom, jak má dojíždějící dítě strávit volnou hodinu - padlo hned několik možných řešení, avšak učitelky hned přispěchaly s tím, že to nejde. Argumenty byly podobné - stálo by to úsilí, peníze, chtěli by to i jiní... tak jsem pochopila, že školám se to holt musí nařídit. Zeshora. Nefocení některých dítěte stojí právě to úsilí, příp. domluvu s rodiči. Třeba by podepsali focení na celoškolskou akci nebo by rozhodli, že jejich dítě se jí účastnit nebude. Je to jejich věc. Bohužel školy se teprve učí, že ne vždy mají nadvládu oni, ale že někdy taky musí rodiče respektovat. Mmch pokud bys nesouhlasila s uvedením jména... tak u série skupinových fotek jedné třídy lze ta jména přiřadit celkem bez námahy.
|
...,.,. |
|
(20.9.2015 17:43:56) Právo rozhodnout o nefocení a nezveřejňování fotek vlastního dítěte je nesmylné nařízení?
|
|
|
|
|
Delete |
|
(20.9.2015 16:50:42) Lenko,
ale on nikdo nevěděl, o koho se jedná. Mluvila jsem obecně ke všem, jako bych ani já sama nevěděla, kterých se to týká. Neřekla jsem, tady máte papír, abyste to mohli změnit. Takže pokud se dotyčný rozhodl nepodepsat, mohl dál zůstat skrytý a nikdo by to nevěděl, jen já a on.
Stejně jako na mě tlačili v jiné věci, ať řeknu, koho se týká jiný problém. Rovnou jsem prohlásila, že pokud si myslí, že se to týká jejich dítěte, ať přijdou, a já jim to buď potvrdím nebo ne, ale nebudu říkat nic nahlas.
Doteď taky nikdo z rodičů neví, ke kterému dítěti máme asistenta. Rodiče toho dítěte si to nepřáli, tak to tak prostě je. Nevědí to děti, nevědí to rodiče, vím to jen já, to dítě a jeho rodiče.
Na druhou stranu, pokud nejde jen o jednoho, dva rodiče, už kvůli úspoře času musím některé věci hodit do pléna, protože říkat 3x a víckrát totéž je prostě časově náročné. Navíc těm, kterých se to týká, to dává prostor si to rozmyslet, rozhodně více, než když to na ně vybalím z očí do očí. Považuji tento způsob "mluvit ke všem" za méně nátlakový.
|
...,.,. |
|
(20.9.2015 16:57:25) Delete,
ty jsi velmi inteligentní a na výši, takže mě to nepřekvapuje. Ale věř mi, že většinou to vypadá tak, jak jsem popsala. Třeba vloni jsem byla na třídní schůzce, kde na konci učitelka sdělila, že chce mluvit s rodiči těch a těch žáků a ostatní že jsou bezproblémoví. No, ušetřila čas
|
...,.,. |
|
(20.9.2015 17:42:47) No věřím, že jsou výjimky, kde rodiče školy respektují (ať už jde o nefocení, psaní omluvenek atd.) a věřím, že jsou školy, které jsou pro děti a chtějí problémy řešit, ne zachovat pro ně pohodlnější současný stav. Donutit školu v něčem se změnit/v něčem vyhovět, je nadlidský úkol. I když je požadavek rodiče sebeoprávněnější a sebepochopitelnější. Navíc kde na to není nárok (nejlépe ze zákona), tak to prostě nejde - nesmyslných důvodů se najde dost. Často je to jen a jen o dobré vůli. Ty zkušenosti nemám jen já... a taky nemám jen jednu. K učitelství mám blízko, neboj.
|
|
|
|
|
|
Myšutka* |
|
(19.9.2015 20:16:28) Delete, moc se mi líbí, jak své povolání děláš s nadšením . Můj syn měl poslední dva roky podobně nadšenou třídní a já jsem za ni opravdu vděčná, bez jejího přístupu by nebyl tam, kde je teď. A jsem přesvědčená, že ty by ses chovala stejně.
|
|
|
Monty |
|
(19.9.2015 20:18:06) "...je to dítě na konci 1.st totální mimoň, který by na to sice měl, ale bez pomoci si nezvládne ani zapsat dú, donést pomůcku"
Člověče, Báro, to moje dítě nezvládne taky a fakt to se mnou nikdy nikdo neřešil - max. mi učitelka řekne, že je to hrozná škoda, protože mu to zbytečně kazí známky (za opakované zapomínání dostávají pětky a ty se započítávají do prospěchu).
|
Monty |
|
(19.9.2015 20:32:05) Divá Báro, však jo, syn taky není jedinej, i když možná zapomíná ještě víc než ostatní, ale "řešení" nikdy nikdo nechtěl. Resp. nenašel. Nedávno jsem tu psala, že se to na rodičáku probírá od třetí třídy, kdy si ty úkoly začaly děti zapisovat samy. Učitelka na to řekne, že jim to fakt sama psát nemůže, ani kontrolovat, že už jsou na to velký, a tím to skončí. Na prvním stupni na každým rodičáku opakovala systém úkolů, kdy z čeho mají úkol, kam se to píše na tabuli... efekt nulový. Oni na to prostě pečou.
|
|
|
|