16.5Salám&Lajka14 |
|
(1.5.2011 15:31:25) Ne, pokud na tu školu "má", tak nevadilo. Vadí mi "integrace za každou cenu" ve smyslu "Tady Pepa se sice obden vykadí ve třídě do květináče, pravidelně každej pátek zmydlí spolužáka pravítkem, když na něj někdo zvýší hlas, zamkne se na záchodě a sní tam dvě role toaletního papíru na výraz protestu a budeme mu dávat čtyřky z milosti proto, že na to přece podle vyjádření rodičů intelektuálně ´má´a nemůžeme mu kvůli jeho handicapu omezovat přístup ke vzdělání". Integrace dětí, který jsou "integrovatelný" a vzdělavatelný mi přijde natolik samozřejmá, že je vcelku zbytečné o ní zakládat témata.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 15:38:10) Monty,speciálně pro Tebe po stopadesáté,integrace u nás neexistuje ani tak,natož integrace za každou cenu,ale to Ti nepíšu poprvé ,že?
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(1.5.2011 16:10:22) Nemyslím si, že neexistuje. Jen se změnila pravidla hry. Za totáče, když většině národa stříhala prdel strachy desítku drát si málokdo dovolil protestovat proti tomu, aby bylo jeho dítě přeřazené na speciální školu - prostě nezvládalo učivo na běžné ZŠ, tak šupajdilo jinam. Dnes je bohužel často opačná tendence, protože se nikdo nebojí ničeho a má pocit, že pádem železné opony má najednou dvakrát tolik práv, než člověk, co v té demokracii žil po celý život a nic jiného nepoznal. Odborníci jsou blbí a ničemu nerozumí, protože čemu může rozumět doktor (psycholog), který vystudoval za komančů - nejspíš jen proto, že měl oba rodiče ve straně, ale sám byl úplně blbej, protože moje dítě sice v devíti letech neudrží moč a jeho slovní zásoba činí tři a půl slova, ale má přece nárok na klasické vzdělání jako všechny ostatní děti. Pravda je jako obvykle někde uprostřed a nejdůležitější roli hraje jen a jen "lidský faktor". Někteří učitelé jsou schopni a ochotni zvládnout ve třídě postižené dítě, někteří ne. Někteří rodiče akceptují závěry odborníků, jiní se proti nim potřebují za každou cenu vymezit. Netvrdím, že je to dnes pro děti s handicapem LEHKÉ, ale rozhodně je to LEPŠÍ. Ovšem nedostatek soudnosti a naopak přecenění sil na obou stranách (ať u pedagogů nebo u rodičů) prostě ve výsledku znamená zlo.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.5.2011 16:17:32) Monty, Ty volíš tak absurdní ilustrativní příklady, že ve výsledku není o čem diskutovat. V reálu dítě, který neudrží moč a jeho slovní zásoba je tři a půl slova nepřijmou ani coby tříletý do MŠ, takže kecy o devíti letech a základce jsou totálně mimo diskusi.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(1.5.2011 16:19:54) Jeno, jistě, záměrně přeháním, ale myslím že je i tak vcelku jasné, co tím chci říct. Také se tomu říká hyperbola.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.5.2011 16:43:34) Monty, co je hyperbola vim asi 17 let, ale co se snažíš říct příkladem, kterej je totálně nerálnej, to teda netušim.
Realita je, že se na základky nedostane řada dětí, který by ji zvládly. Na zvláškách je asi 40% dětí, který tam svým IQ nepatří. Na speckách to je míň, ale taky to není žádná sláva. Kolik jsi viděla na základce dětí s plenou? (A že by tam mohly bejt, protože tam stačí mít tělesný postižení a inteligenci i řeč nedotčenou.) Já žádný.
Tady prostě ta Tvá varianta vůbec nehrozí - hrozí tu problém opačnýho rázu.
Naprosto nepochopim, jak si může úča stěžovat, že nezvládá autistický dítě bez asistenta, když je na ní (protože ona je odborník), aby rodičům řekla, jaký kroky mají podniknout, aby ten asistent byl. Realita je, že ta úča nechce mít ve třídě nikoho, kdo by jí koukal pod ruce a jen hledá záminky, jak to dítě vyštípat na nějakou speciálku. Problémy toho dítěte neřeší, ale zdůrazňuje, aby se ho zbavila co nejdřív. To, že by se snažila integrovaný dítě udržet za každou cenu je podle mě scifi.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 16:45:42) Přesně tak,stručné,jasné, výstižné.
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(1.5.2011 16:59:22) Jeno, kdybys z mých příspěvků nevypichovala hyperboly, tak by ti bylo jasné, co jsem jím měla na mysli. Mmch., jak jsi dospěla k těm 40% žáků, co na "specku" nepatří? Není to stejný problém jako v nedávné debatě o romských dětech, které tam taky "nepatří", protože s nimi rodiče odmítají jakkoli pracovat a vzdělání svých dětí mají na háku?
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 17:00:53) Monty,chceš říct,že děti jsou na speckách,protože rodiče je mají na háku????
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(1.5.2011 17:07:58) Pawllo, tak u romských dětí tomu tak v mnoha případech bude, ne?
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 17:09:57) To je diskutabilní,ne tak úplně,ale nepochopila jsem Tvoje přirovnání.Jako,že postiženým dětem se rodiče dostatečně nevěnují proto končí na speckách?Prosím vysvětli.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(1.5.2011 17:17:22) Pawllo, ne - psala jsem o romských dětech, které končí na speckách proto, že pro jejich rodiče nemá vzdělání žádný význam a nenaučí děti ani pořádně česky. O postižených dětech jsem nepsala ani slovo. Byla to otázka na Jenu, zda těmi 40% myslí TYTO děti nebo nějaké jiné.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 17:19:11) Monty,jo,už chápu a myslím,že Jena myslela i tyto děti,které jsou vlastně lidově řečeno zanedbané,ale nejsou postižené,nemají nižší intelekt a ani ty na specky nepatří,měly by být v normální škole.
|
|
|
Binturongg |
|
(1.5.2011 17:28:03) Pawlo - podle mě je to myšleno tak, že by x % dětí na speckách být nemuselo, kdyby to jejich rodičům nebylo absolutně šumák, což bohužel velmi často opravdu je. Nejedná se jen o Romy, ale třeba i o děti z dětských domovů.
Setkala jsem se i s názorem (když jsme s kamarádkou pracně dostávaly cikánskou holčičku z tehdejší zvláštní do běžné školy), že to nepůjde, protože má ředitel ZvŠ a ředitel DD dohodu - prostě šlo o prachy. Školám se platí za hlavu, takže když máš tu moc, můžeš za drobný tringelt posílat děti do ZvŠ a nikdo si ničeho nevšimne, zvl. když jde "jen o hloupá cikáňata. "
U běžných základek se jim často nevyplatí dostávat peníze na problematického žáka. Naopak zbavit se ve zvláštce chytrého, hodného a hezkého dítěte, to je pro tu ZvŠ dost potíž, takže holku nechtěli ze spárů pustit.
A proč tam byla? Protože tam byli všichni jeji 4 starší sourozenci, v děcáku to bylo vedení fuk a její matce, k níž jezdila na víkendy, které trávily v hospodě, to bylo fuk 2x. Holčičku jsme nakonec do normální školy nacpaly, ale v té době už jsem učila v ozdravovně, kam jezdily děcáky často a s těmi 40% zbytečně zkažených životů chytrých dětí souhlasím. Možná je to i vyšší procento, ale to si netroufám odhadovat. Těch 40% může být klidně číslo, kdy je to vskutku vina jen a jen rodičů - bez spolupráce s nimi se i sebeosvícenější úča může stavět na hlavu...marně.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 17:35:37) Bin.,chápu,ale zase,proč je tam ti rodiče dali?Například s Romskými méně vzdělanými ženami můžeš krásně manipulovat,není vůbec žádný problém docílit toho,že rodiče dají žádost o přestup do zvláštní školy.Já jsem taky sama dala tu žádost,jinak to ani nejde,nejde mě zmanipulovat,ale jde mě samozřejmě zastrašit,když se použijí ty správné argumenty a to jsem zcela gramotná a na dítěti mi záleží.
|
Binturongg |
|
(1.5.2011 18:58:30) Pawlo - ale tak jasně, že je tam ti rodiče dali dobrovolně. Když má 98% rodiny zvláštní školu, bylo by s podivem, kdyby se někdo staral o to, zda to může být jinak.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 19:00:26) A všichni jim většinou říkají,že to je správné,že?Já ty kecy znám,padá to i tady"bude jim tam líp","bude mezi svými" atd....
|
Binturongg |
|
(1.5.2011 19:11:30) Pawlo - netuším, jaké argumenty se používají, naštěstí jsem u toho nikdy nebyla. Mně ke zvracení úplně stačí to, co jsem za ta léta od kolegů i různých rodičů vyslechla za konstatování... Děti to občas přejímají taky, ale kupodivu je lze dost snadno "sejmout", a to i v pubertě. Proč jen se i vofouklej puberťák dokáže zastydět a dospělý už ne? Kde se to láme?
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 19:30:07) Tak mě třeba bylo řečeno,že pokud neodejdeme dobrovolně,nikdo se nebude synovi věnovat,doslova mi bylo řečeno,že bude ve třídě jako kus nábytku,nechaly byste tam dítě?
|
Binturongg |
|
(1.5.2011 20:27:30) Pawlo - a to Ti řekla úča nebo ředitel? Pokud úča, měli by jí sebrat diplom. To je jako když někdo chrlí krev před zdravotníkem a on to ignoruje. Je to známka bezcharakternosti a tohle vyučuje děti???
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 20:48:00) ředitel
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.5.2011 6:32:21) Nenechala. Tak dosud jsem si myslela, že se petice dělají z jiných důvodů. Jako byl třeba u nás nesouhlas se sloučením dvou 4. tříd do jedné o počtu 32 dětí..U nás byla tehdy petice neúspěšná a třída se sloučila, ale vidím, že by stačila netolerance k jednomu zdravotně znevýhodněnému dítěti a mohli bychom s akcí slavit úspěch.. Já už tomu tady u nás nějak vůbec nerozumím...
|
|
|
|
|
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.5.2011 17:46:57) Přesně tak - týká se to i děcáků. Jinak krom romských dětí se učitelky zbavujou dětí s problematickym chováním atd. A nemusí tam jít o to, že dítě je nějak zanedbaný - může to bejt tak, že se rodiče jen neumí bránit - třeba maj úču za takovou autoritu, že když jim řekne, že dítě má jít do zvlášky a patřičně to zdůvodní, tak je ani nenapadne odporovat, páč ona je odborník.
|
Binturongg |
|
(1.5.2011 18:55:37) JENO - přesně! A to zbavování se dětí a zneužití vlastní autority, považuju za zrůdnost!
Kdysi jsem doučovala kluka na reparát - úplně normálního, chytrého čtvrťáka. Jen zlobivého. Jeho tátovi utekla manželka, opustila děti a otevřela si se svou novou láskou hospodu. Táta živnostník, sám s tříletým učňákem, ale inteligentní, lítal 24h denně, aby se postaral o rodinu a uvěřil tomu, že když kluk neudělá reparát, půjde do zvláštní. Jediné, co mohl udělat - zkusit to s doučováním.
Reparát dělaly 4 děti (na venkovské škole 1/4 třídy) a co myslíš - neuděll nikdo: 3 šly do zvláštní a "svého" chlapečka jsem si vyřvala, vydupala a vyječela. Komise si to, co jsem jim řekla, za rámeček nedala. Asi jsem musela i vyhrožovat, jinak nechápu, že to žáčkovi mázli
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 19:24:49) Holky teda z toho mě běhá mráz po zádech.Tady je to na venkovské škole naopak,tam kde by ve městě už vyjednávali zvláštní školu,tak na vesnici o to dítě bojují.Máma učila ještě před dvěma rokama na maloměstký škole a třeba děti s dys prostě nesměli propadnout.Máma je ve svém volném čase,zadarmo doučovala(příkaz ředitele).Opravdu mě děsí,jaké rozdíly tady jsou. Pawlo můžu se zeptat,v jednom příspěvku jsi psala něco o tom,že se najde někdo kdo integraci překazí.Můžeš mě to dyžtak osvětlit?Jsme v tomhle asi naivní diky dobrým zkušenostem,tak abych tušila co se mě taky může stát.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 19:31:50) Arsi,třeba ohledně autistů,za krátký čas poznám co konkrétního autistu vytočí,pak stačí to párkrát udělat,pak příjde tady ten mnohokrát popisovaný příběh-agresivní autista,petice rodičů,speciální škola.
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 19:39:14) ty jo to je síla.Fuj je mi na zvracení.To se fakt najde někdo kdo úmyslně autistu vytočí jen aby se ho zbavil? Ale abych nepsala jen samý pozitiva,je tu škola,kde bych se o integraci ani nepokoušela.Dávala jsme tam odtud pryč syna,tenkrát nikdo netušil,že to bude aspík.Byl tvrdě šikanován a došlo k tomu co jsi psala,buď ho dáte pryč,nebo mu nezaručíme bezpečnost.Z poradny jsme měli jen papír že je roztěkaný,tenkrát nikoho nenapadlo,že je problém jinde.I když každá zpráva začínala slovy nenavazuje oční kontakt ...Na nové škole sice taky dělali kiksy,jako že za trest nejel do školy v přírodě,protože měl důtku za zapomínání.Ale aspoň už nebyl šikanován.Takže taky tady máme školy a školy.A máš pravdu,taky jsem tenkrát zklapla a kluka tam nenechala.Takže bych jednala uplně stejně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 16:20:28) Jeno není pravda,teoreticky můžou přijmout v rámci integrace,samozřejmě s asistentkou.A divila by ses kolik tříletých nemluví vůbec(a rodiče to nijak neznepokojuje) a s tím udržením čistoty to nemaj taky vůbec OK,přesto do školky chodí.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.5.2011 16:33:48) Arsielo, teoreticky můžou přijmout kohokoli, ale praxe je jinde.
Spousta školek má jako podmínku pro přijetí, že dítě musí bejt bez plen - a to jde o zdravý děti. O nemluvících vím svoje díky synovi. Stálo mě docela dost úsilí, než se mi podařilo syna umístit, když jsem nechtěla logopedickou třídu (což bylo naprosto oprávněný). Říďa mi tehdy řekla, že na Kraji jí odmítají dát dotaci na integraci, páč podle nich pro tyhle děti jsou logotřídy. Že důvody pro integraci mezi zdravý děti byly naprosto logický a opodstatněný (syn má poruchu porozumění mluvenýmu slovu a mezi dětma, který mluví blbě, by byl úplně v háji).
Navíc v čase, kdy školky odmítaj desítky dětí z kapacitních důvodů si piš, že se Ti na jakkoli náročnější dítě vykašlou.
|
|
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 16:42:07) Přesně a takové dítě nevidí základku ani na obrázku,ale to jsem Monty už vysvětlovala mockrát,řekla bych,že to pochopit nechce.
|
|
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 16:18:40) Monty proč by dítě co neudrží moč a říká tři a půl slova nemohlo absolvovat normální školní docházku.Co to značí o jeho inteligenci a o schopnosti vnímání? A pokud jsem učitel tak snad a priori předpokládám,že nebudu učit jen samé zdravé a chytré děti,ale třeba i ty ,které mají nějaký problém.A budu si s tím umět poradit.Přece neskončí dítě ve specce jen kuli tomu,že učitel nepočítal s tím,že nebude učit jen zdravé děti.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.5.2011 16:23:32) Arsielo, dítě, který nemluví (s hygienou nemělo žádnej problém), jsem jako integrovaný zažila jednou jedinkrát, a to ještě na škole, která je alternativní a církevní zároveň. V 99% případů škola nepřijme ani dítě, který mluví omezeně (my máme omezeně mluvící dítě neslyšící a inspektorka (řekněme pokročilého věku) nám říkala, že se s integrací takovýho dítka ještě nesetkala - a to máme štěstí, že u neslyšícího dítěte i laik pochopí, že problém není v inteligenci - u autisty to pochopí fakt málokdo).
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 16:42:57) Jeno tak to jsi zažila málo,u nás se běžně integrují do ZŠ děti plně inkontinentní na vozíku s DMO,nemluvící.Prostě pokud na normoš ZŠ jaktakž má tak ho vezmou.Samozřejmě si rodiče musí zajistit a zaplatit asistentku,pedagogického asistenta shání ZŠ.Na waldorfskou chodí do každé třidy běžně dvě děti nco s eintegrují,jedno dokonce na vozíku a škola je barierová,takže ho učitelé tahají na zádech(viděla jsme na vlastní oči),další děti maj DS, další je autista. Letos poprvé vydal magistrát jednotnou přihlášku do MŠ,kde dítě které potřebovalo integraci bylo dokonce zvýhodněno osmi body(což mi přijde dost). Říďa ti pěkně kecal,nechtělo se mu prostě integrovat. A požadavek an to,že dítě musí udržovat čistotu je u zdravých dětí,pokud žádáš o integraci tak tohle vůbec neplatí.Sama chci příští rok kluka integrovat,tak se o to hodně zajmám,co vše budem potřebovat.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 16:44:55) Arsi,to jsem neviděla ani já a to bydlím ve velkém městě a mezi postiženými se pohybuji pořád.
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 16:47:15) Pawli co jsi neviděla,že by učitel dítě odnesl do třídy?
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 16:59:59) Ne tohle: "Jeno tak to jsi zažila málo,u nás se běžně integrují do ZŠ děti plně inkontinentní na vozíku s DMO,nemluvící.Prostě pokud na normoš ZŠ jaktakž má tak ho vezmou." Jestli to takhle někde je tak klobouk dolů.
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 17:11:25) Pawli,klidně ti kontakt na tu maminku dám,fakt si nevymýšlím. Jeno mě nic jiného nezbyde než inetegrovat,prostě mě ho bude muset spádovka vzít.Nemáme tu státní specku a na soukromou fakt jaksi nemám prachy a ta navíc bere opravdu jen děti co nejdou pomalu vzdělávat,nemaj plány normoš ZŠ.Což je pro nás mimo,malej je vzdělavatelnej.Jen pravděpodobně trvale inkontinentní,s další fyzickým postižením a mentální se teprve uvidí,zatím píšou jen auti rysy a hyperaktivitu.Tak s ním mám jako dělat co,bude chodit do specky kde dám 11 000 měsičně že tam bude sedět a koukat?Tak to ani omylem.V tomhle jsem těžce tvrdohalvej beran
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 17:13:01) Arsi,nemyslím,že si vymýšlíš,jen píšu že většinou to tak není,jestli někde jo ,tak tím líp.
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 17:24:10) Pawli Ok,měla jsme pocit,že mi nevěříš.Jako taky jsem koukala jak puk,když jsem to viděla.Uvidíme za rok,třeba budu taky zuřit,že mi nevyjde MŠ,třeba ty přihlášky změní.Teda doufám,že ne.Mizím něco dělat,nebo mi tu prcek zruší půlku kuchyně.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 17:25:35)
|
|
|
|
|
|
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.5.2011 16:53:23) Arsielo, říďa mi nekecala, naopak mi syna vzala Kraji navzdory (nebyl ze spádový oblasti). Sama mi přijetí nabídla, když jsem nebyla úspěšná v našem městě a do tý nelogo třídy ho vzala, jen mi pak líčila, jak si to musí obhajovat.
Možná si o tom pokecáme, až to dítě na škole skutečně mít budeš. Já to znám z pozice rodiče, asistentky, učitelky i zřizovatele školy a ač jsem to ještě nevzdala, tak růžově to teda nevidim. Poté, co na ČT proběhlo video o integraci z naší školy, k nám jeden rodič neváhal přijet 60km s tím, že k nám bude dítě denně dovážet takovou dálku (navíc po okreskách) jen když ho vezmem. Protože nikde v okolí nic takovýho nemaj. A to šlo o dítě jen s dysfázií.
|
|
|
Lada | •
|
(1.5.2011 17:33:07) Znám nejméně 2 děti, které absolvovaly celých 9 let na běžné ZŠ, které nemluvily, jeden z nich byl na plenách. Jde to, když se chce.
|
Pawlla |
|
(1.5.2011 17:36:08) Problém je,že se ve většině případů nechce.
|
|
|
|
|
|
|
arsiela, |
|
(1.5.2011 15:46:24) Monty to je to co mě asi taky vadí.A přitom sama jsem matkou dítěte co má a bude mít problémy.Jestli je přímo autista zatím jen tušíme.Ale sama vím,že kolikrát neodhadnu,co je zrovna spouštěč jeho agresivity a záchvatu.A těžko bych to chtěla po učitelce.Myslím po učitelce v normoš ZŠ.Od toho by to dítě mělo mít asistentku,která se mu bude věnovat a která to dítě zná. Skramuško rozhodně nemíním psát ani podepisovat žádné petice,jedná se v našem případě o střední školu,klukům je 17 roků,musí si taky poradit už sami.A navíc je otázka,zda tam dotyčný mladík vůbec pujde.Nesnáším předsudky hned na základě několika zdělení.Uvidíme co se bude dít dál. Pawlo chápu tě a už jsme to i psala ,dát dítě do specky jen kuli postižení(ať je jakékoli),tak to neberu.Ale zas druhý extrém pro mě je jakási integrace za každou cenu a ještě bez asistentky,což je třeba to co popisuju já,nebo to psala Erika.Nevím jestli to má přínos i pro to samotné dítě. Ale já zatím integraci syna ještě neřešila,možná budu za dva roky taky mluvit naprosto jinak.Zatím si to asi idealizuju.
|
|
|