arsiela - ano, protože je lépe hodit všechny do jednoho pytle, zavřít oči a počkat, až to začne fungovat někde jinde.
Přitom by stačilo trochu snahy - každý ředitel má spoustu možností, včetně vypracování vlastního plánu integrace.
Jenže když doposud nemá většina škol ani organizační plán pro řešení sociálně patologických jevů (mj. šikany), nebo to má jen na papíře a takové jevy na své půdě kategoricky odmítá, není divu, že nejsou tyto školy připraveny ani na děti s handicapem.
(Vlastně co s handicapem - školy neumí zacházet ani s dětmi geniálními...
)
Mimochodem - dostala jsem před pár lety jakožto preventista soc pat jevů za úkol vypracovat cosi, co by se dalo označit jako "plán proti šikaně."
Zabralo mi to strašného času, pečlivě jsem to promýšlela, konzultovala s jinými školami, s psychology...
Po měsíci jsem to hrdě odevzdala (je třeba poznamenat, že na naší škole se šikana rozhodně vyskytovala)a očekávala, že se s tím konečně začne něco dít.
Šéf strčil můj elaborát do šuplete a spokojeně pravil: "Dík! Tak máme pro inspekci splněno a už se o to nemusíme starat..."