Přidat odpověď
Mám 16-letého syna na 8. letém gymnáziu, kde integrace probíhá, škola se na to specializuje. Od letošního roku mají ve třídě autistického chlapce a autistickou dívku (předpokládám, že se jedná o AS). Intelektově jsou v pořídku a ani jeden není agresivní. Nebyli jsme (tj. rodiče) na to nijak upozorněni ani informováni, syn s tím přišel sám. Třída před jejich příchodem absolvovala besedu, o jejíž kvalitě mám trochu pochybnosti, protože můj jinak poměrně rozumný syn se k celé věci zpočátku stavěl dost negativisticky, takže jsem mu doma musela vysvětlovat já, že snad škola provádí výběr vhodných adeptů pro integraci, že kdybych byla jako rodič v takové situaci, bila bych se jako lvice, aby mé již tak znevýhodněné dítě mělo možnost získat co nejlepší vzdělání, aby jednou mohlo důstojně žít a být samostatné. Výsledek po prvních 7 měsících? Žádný problém. Chlapec se docela dobře zapojil i do jiných aktivit, chodí občas s kluky hrát fotbal atd., děvče s nikým moc nekomunikuje, ale prý se zdá být spokojená, byť "ve svém světě". Do třídy dochází asistentka, studijní výsledky jsou prý docela slušné. A já jsem jako matka ráda, že můj syn bude snad jednou vstřícnější vůči lidem, kteří se tak či onak vymykají. Takže integraci rozhodně ano.... za předpokladu, že rodiče i škola rozumně posoudí, co se pro které konkrétní dítě hodí. Současně ovšem přiznávám, že bych z agresivního dítěte ve třídě radost neměla - ať již autistického nebo neautistického.
Předchozí