28.11.2020 12:20:53 Vážný2
Re: Vyřízení reklamace v době nouzového stavu
Obávám se, že to není jednoznačné. Měli by uvést, proč se neozvali (třeba, že prodejna z důvodu uzavření nebyla obsazená). Ale pokud budou mít rozumný důvod, proč nemohli reagovat do 30 dnů, pak by byly zřejmě pod ochranou "dobrých mravů"
Cituji z prohlášení České obchodní inspekce z 18.3.2020, Práva spotřebitelů v době nouzového stavu:
"... Krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací specificky neupravují. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet, např. v souvislosti s nuceným uzavřením provozu, nedostatkem zaměstnanců, kteří musí doma hlídat děti, jsou v karanténě apod.
Např. šikanózní trvání na vyřizování reklamací spotřebního zboží, které není nepostradatelné, v běžných lhůtách a odstupování od smlouvy v případě, že z důvodu nouzového stavu nemohla být reklamace vyřízena, může mít povahu jednání v rozporu s dobrými mravy, kterému není přiznána právní ochrana.
Šikanózní výkon práva, nebo jiný postup v rozporu s dobrými mravy, nepožívá právní ochrany, takové jednání nemá právní účinky. ... "
Odpovědět