29.4.2017 15:55:32 Delete
Re: Rozdělení početných tříd
withep,
ředitel to chce udělt v zájmu dětí, tedy s předvědčením, že jim to všem pomůže. Ale pokud by se našlo moc rodičů, kteří budou přesvědčení, že to dětem nepůmůže a budou proti, nechá třídy tak, jak jsou. Je to možnost, ne nutnost. Takže ano, názor rodičů bude hrát velkou roli.
No a na posouzení vztahů v kolektivu není třeba diagnostik. Třídní učitelka je velmi slušný odborník a že to mám zmáknuté mám já osobně navíc potvrzené skutečnou sociometriií od odborníka, protože ty problémy ve třídě byly, jsou a budou....takže i když tomu možná nevěříš, tak já fakt vím, kdo s kým kamarádí a jak moc, kdo je ve třídě nepsaný kápo, koho mají všichni rádi pro jeho kamarádské chování atd....kolegyně je na tom stejně.
Cílem není jen zmenšení počtu dětí ve třídě, ale narušení třecích ploch a snížení počtu dětí s SVP na třídu.
Rozdělení tak, že by se odtrhla třetina z každé třídy a dvě třetiny by zůstaly, by nebylo nejvhodnější, a vyvolávalo by to pocit nespravedlnosti. Navíc by se tím nejpíš nepodařilo obsáhnout všechny důvody pro rozdělení.
My už tedy jistý návrh rozdělení máme, vypadá to na tři třídy, z nichž každá bude typově jiná, ale všechny budou bez problémů zvládnutelné. Obě známe i děti z druhé třídy, takže nebylo těžké si představit, jak spolu fungují děti ode mě a od ní. Už jsme jedno takové dělení dělaly na začátku roku kvůli angličtinám a dost se nám povedlo, vlastně jeden z návrhů byl i ten, že ty nové třídy budou podle těch skupin na angličtinu. Jenže tam jsme braly do úvahy i to, že jedna z angličtinářek bude mít k dispozici moji asistentku, takže jsme přeci jen ty skupiny udělaly nevyvážené z hlediska dětí s SVP.
Odpovědět