28.4.2017 19:34:29 Delete
Rozdělení početných tříd
Představte si situaci, že máte dítě v jedné ze dvou skoro třicetihlavých tříd - paralelek. Obě ty třídy mají svá specifika a své problémy, obě jsou náročné na vedení i na výuku, i když v té jedné to jde přeci jen díky vyššímu potenciálu dětí snáz. V obou třídách je současně velké procento dětí s SVP, přičemž většinou jde buď o zdravotní problémy, nebo o poruchy chování a pozornosti. V jedné ze tříd doposud pracoval asistent pedagoga.
Přijde pozvánka na mimořádné třídní schůzky (ty klasické proběhly nedávno) a na těchto třídních schůzkách bude předložen návrh na rozdělení těchto dvou tříd do tří, a to za následujících podmínek:
- třídám se bez ohledu na rozdělení nebo nerozdělení budou měnit třídní učitelé
- pravděpodobně nebude k dispozici asistent pedagoga (rodiče dítěte, kterému byl přiznán, už nemají zájem)
- bude přislíbeno a velká snaha, aby takto vzniklé třídy zůstaly až do konce školní docházky (takže žádné slučování zpět do dvou, i kdyby některé děti odešly po páté třídě na gymnázia)
- všechny nově vzniklé kolektivy budou namíchané z obou tříd s rovnoměrným rozložením dívek a chlapců při maximální snaze zachovat již vytvořené blízké kamarádské vazby, poměr dětí z obou tříd bude ve všech nových třídách stejný
- všechny nové třídy budou na jednom patře, výlety a další ročníkové akce probíhají společně pro všechny paralelky
Jak byste reagovali? Vadilo by vám rozdělení? Nebo byste tuto možnost uvítali? Čeho byste se obávali?
Odpovědět