28.4.2017 20:36:57 Delete
Re: Rozdělení početných tříd
Monty,
v jedné ze tříd je parta, co terorizuje (především v družině, ale samozřejmě se to promítá i do třídy, i když tam to má učitelka pod větší kontrolou) jinou, méně početnou skupinu....plus tam jsou děti s poměrně vážnými nemocemi (náročnými především v případě problému, který může nastat kdykoliv bez varování, nejde o nic "viditelného").
V druhé třídě jde především o vzájemné ovlivňování těch dětí s problémy s chováním a pzoorností. Každý sám o sobě je bez problémů, ale tím, že jsou všichni pohromadě, se jejich obtíže násobí (nesčítají, ale skutečně násobí), každý je vlastně jednou z příčin problémů toho druhého.
V obou třídách je velmi náročné udržet klid na práci a ani v jedné není možné věnovat se dětem individuálně, což vede k tomu, že ty opravdu chytré se přes veškeré doplňkové činnosti nudí a vymýšlejí lotroviny, a ty slabší na učení absolutně nestíhají, takže se také nudí a dělají lotroviny také.
Jinak v jedné třídě je potvrzených dětí s SVP 15 %, ale dalších 15 % už půl roku čeká na vyšetření v PPP. V druhé třídě jde o 10 % dětí s vážnými nemocemi a k nim stejné procento dětí s podpůrnými opatřeními.
Odpovědět