Re: Rozdělení početných tříd
Jak to myslíš, jak bychom reagovali? Copak rodiče mohou ovlivnit, jestli k dělení dojde? Budou o tom hlasovat?
Já bych to uvítala, ale zajímalo by mě, jak přesně chtějí zachovat ty kamarádské vazby. To rozdají dětem dotazníky, s kým by chtěly ve třídě zůstat? Nebo se toho ujme nějaký zkušený "kolektivní diagnostik"? Budou třeba taky cíleně rodělovat děti, mezi kterými dochází k častým konfliktům?
Povím ti, co jsem při přechodu na druhý stupeň zažila já. Po jeslích, školce, změně školky a obtížném začleňování do školního kolektivu jsem ve druhé třídě odmítla přejít na jazykovku, že už mám toho jako dost. A v páté třídě šok - přesklupili tři paralelky (čtvtou nechali, ta byla plavecká) podle abcedy. Z naší původní třídy jsm zůstali jen tři... hrozné. V jazykovce bych byla zůstala v jednom kolektivu až do maturity, většina šla na gympl do stejné třídy.
Takže takhle ne. Dokonce bych to i provedla "nespravedlivě" (ale šetrněji) - že by 2/3 z původních tříd zůstaly a zbylá třetina z každé třídy vytvořila třídu novou.
Odpovědět