Dolores Nowaco |
|
(16.7.2021 19:14:29) Hodně se teď mluví o tom, jak se covidový rok podepsal na vědomostech žáků, jak tím vznikla mezera, která je nenávratně poznamená po zbytek života a zabrání jim normálně fungovat. A taky se zavádí různé tábory, kde se to nenávratně ztracené učivo bude místo odpočinku rychle dohánět.
kdyby něco, tak já to tak teda nevnímám, ve skutečnosti jsem zjistila, že hlavní smysl základní školy je ve skutečnosti schopnost dostat se na střední školu....a hlavní smysl střední školy je v tom dokázat se dostat na vysokou školu...a hlavní smysl vysoké školy je přijetí do různých zaměstnání, kde se pak tak z 90% učíte to, co tam budete potřebovat. (a nejlepší pak je, že když dojdou argumenty vzděláním, tak pak vždycky někdo vytáhne argument "nutností socializace" to je vždycky pořádně výživný ) ale to je fuk. A tak by mě zajímalo, jestli to učení ze základní školy nějak doháníte. Nemyslím s vašimi dětmi, myslím přímo vás samotné - jakože když je vám už třeba kolem padesáti, nebo tak a když zjistíte, že už si třeba vůbec nepamatujete nějaký noty, boty, lišejníky, Ohmův zákon, větu hlavní a větu vedlejší, básníky a spisovatele, mlže, plže, hlavonožce, Přemyslovce, kvadratické rovnice, whatever, tak jestli k tomu sednete a jdete se to rychle doučit, aby vám to nechybělo, nebo jestli na to radši kašlete. Popřípadě, jak se u vás projevuje ten deficit nedohnaných vědomostí a případné nenávratné poškození?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2021 19:22:59) Doháněla jsem svoje ne/znalosti konkrétně druhy vedlejších vět, už nevím co z fyziky a třeba taky něco o Jižní Asii do zeměpisu nebo cosi do dějepisu, matně si vzpomínám na Viléma dobyvatele a nebo Otu Bavorského.
A to proto, abych mohla pomoct synovi se zvládnutím základní školy
Před pandemií 😁
Jinak by mi to nechybělo, ale musím uznat, že teď mě to docela bavilo, víc než syna, jeho přístup mi připomínal můj v jeho věku.
|
Dolores Nowaco |
|
(16.7.2021 19:32:48) Já se taky učím některý takový věci (ty o které mám zájem) a baví mě to právě proto, že se to učím dobrovolně a ne z donucení. V dětství mě taky bavilo to, co jsem se mohla učit ze svojí vlastní vůle.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2021 19:40:59) já musím říct, že jsem si uvědomila, jak zoufale si nic nepamatuju ze základní školy, jak moc moje děti zatěžovalo, obtěžovalo a nudilo a zdržovalo všechno to učení, který jim nikdy k ničemu nebude, zapomenou to nejpozději po písemce, jak blbý způsob učení byl za nás a je pořád stejný pro naše děti a tak jsem měla docela solidní učitelskou krizi, proč vlastně učit, jak učit jinak, jak přistupovat k učení i hodnocení, aby to dávalo smysl, a musím říct, že samozřejmě nevím, jestli teď učím líp, rozhodně učím jinak, baví to víc mě, baví to děti a svoje třeba jen pár let starý přípravy jsem letos vyhodila už úplně, svoje prezentace, starý třeba tři roky, měním, upravuju, na jednu stranu zjednodušuju, na druhou úplně měním způsob práce, svůj i dětí
Jenže bohužel, učím i matiku, která mě baví, ale kde nemůžu skoro nic dělat jinak, protože přijímačky. To je k zlosti. Protože já sama jsem nikdy nepotřebovala Thaletovu kružnici ani součtový vzorce a podobně. Jenže s tím se nedá nic moc dělat.
|
Okolík |
|
(16.7.2021 19:46:45) Co jsou součtové vzorce (na ZŠ)?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2021 19:56:10) Okoliku, překlep, matematické vzorce, ale i to je zbytečný pro většinu dětí, třeba letos nám na gympl nešel nikdo, ani na průmyslovku, z víc než 20 deváťáků, všichni se ale musí učit všechno jak ti budoucí gympláci
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 19:59:09) No jo no. To je tak ve všem. Nejvíc to tedy vnímám v češtině. Matika je oproti tomu luxusně vyvážená.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2021 20:03:08) ona je ta teorie češtiny ke stejnýmu ničemu jako ta matika, od nás jdou lepší holky většinou na zdravku, pajdu, lepší kluci na autotroniky, já bych byla pro češtinu a matiku společnou do 7. třídy, možná pololetí 8., a potom hnát dál s těmi, kdo to bude potřebovat k přijímačkám a s ostatními procvičovat a opakovat a netrápit je
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 20:11:30) Uznávám, že Thaletova rovnice v řemeslnické praxi asi využití nemá. A k tomu to, že sice nerozumí smyslu věty, ale ví, že je to podřadné souvětí s přísudkem jmenným se sponou. Přitom by měli hlavně umět napsat sdělení, přečíst sdělení a nějaké kupecké počty k tomu a až potom budovat nadstavby.
|
Okolík |
|
(16.7.2021 21:56:52) Co je to Thaletova rovnice, Půlko?
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 22:01:23) Kružnice. Buď automatická oprava telefonu nebo jsem se přeřekla.
Dosud mně to tedy nenapadlo, ale Yuki má asi pravdu, že zrovna tohle je jako výstup ZŠ nevyužitelná věc. Hrátky s úhly hezký, ale praktický příklad využití mě nenapadá. Myslím u někoho, kdo nejde dál studovat. Ale pořád teda trvám na tom, že v češtině se učí tuny daleko větších volovin.
|
Okolík |
|
(16.7.2021 22:03:37) Nevím, no, mám kámoše uměleckého truhláře a když vyrábí něco kulatého a potřebuje třeba tečnu nebo ty pravé úhly, prý ji využívá. Ale neviděla jsem ho při tom
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 22:07:57) Jo, truhlář by asi mohl. Ale mně teda Thaletova kružnice na ZŠ nijak moc nepobuřuje. Zato ty přísudky jmenné se sponou a podobné věci už na prvním stupni mi vadí fest. Toho času, co by se mohl věnovat něčemu užitnějšímu......
|
|
Fern |
|
(16.7.2021 22:28:24) Presne tak,a nejen truhlari; napr. Pomoci goniometr.funkci se zas pocita neco se strechama
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2021 22:42:12) Půlko, a právě o tom to je, že se všichni učí všechno, protože možná někdy něco z toho někdo bude potřebovat, jenže pokud bude, pak mu to bude dávat smysl a on to snadno pochopí a zvládne, jenže na té základní škole to musí zvládnout, nějak, všichni.
Dokud jsem měla jen dva starší kluky, chytrý děti od malička v podnětným prostředí, vůbec mi nedocházelo, jak moc je to bublina. Třetí dítě (průměrný s opravdu špatným začátkem a k tomu dost líný) mi v tomto ohledu ukázalo i jiný svět a díky tomu jsem ho začala vnímat i u dětí ve škole. Jak moc je pro ty děti s průměrnými a podprůměrnými schopnostmi těžký vůbec v té škole vnímat, jak je mimo myslet si, že to všechno pochopí nebo se naučí, to nejde. Proto se mi zdá jako nesmysl chtít po budoucí cukrářce něco o magnetismu nebo vztazích mezi větami. Akorát jim to kazí sebevědomí a zvlášť u kluků to zvyšuje agresivitu.
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 22:59:34) Mně to vůbec přijde nějak špatně poskládaný. Ne, že bych měla něco proti přísudkům jmenným se sponou, ale pamatuju, že jsem vezla desetileté dítě na zkoušky na nižší gympl a ještě v autě se mně ptala na nějaké věci a ten přísudek jmenné se sponou tam byl. Tak jsem si říkala, jak je možný, že zrovna tohle je obsahem prvních pěti let. Jak je možný, že se tam dostalo ze všech věcí zrovna tohle, i když se to v životě nevyužije. Přitom, když už je někdo teda nadšenec skrz gramatiku, tak zrovna toto by se klidně mohl jednoduše doučit na vysoké.
|
|
|
Dana |
|
(17.7.2021 9:48:52) Také mi připadá, že se v češtině učí daleko víc volovin, které celý život nepotřebujete, než v matematice. Hlavně ten do hloubky probíraný větný rozbor je zcela k ničemu.
|
Monty |
|
(17.7.2021 10:02:12) Dano, bohužel je to tak. Matematiku ze základní školy potřebuju každou chvíli, větný rozbor a ostatní kosočtvercoviny z výuky českého jazyka na ZŠ jsem nepotřebovala nikdy, a to se tím jazykem v podstatě živím. Výuka ČJ na základce je jedna z největších zvráceností našeho školství. Drtivá většina populace není schopná používat mateřský jazyk bez odporných hrubek, 99,9 % lidí nikdy k ničemu nebude potřebovat určování přívlastků, přístavků nebo druhů vedlejších vět, ale valí se to do dětí horem dolem a ještě to hraje roli v přijímacím řízení na střední školy.
|
Košík_růží |
|
(18.7.2021 19:24:13) To jsem na tom opačně. Matematiku jsem v životě nepotřebovala, snad jen nějaké základní úkony, jako sčítání a odčítání. Zato češtinu jsem využila bohatě, neb se jazykem živím. Zvláště výživný jsou technický překlady, kdy absolutně netuším, wo co go, ale mám to vysvětit i průměrně vzdělanýmu nosorožci. Tam teda využiju češtinu do mrtě.
|
Rigel |
|
(19.7.2021 9:07:47) to je asi otázka, kdo je adresátem toho překladu. Jestli technický amatér, nebo už čtenář zběhlý v oboru. Amatér asi nerozezná, že je překlad nepřesný.
|
|
Lída+4 |
|
(19.7.2021 9:35:49) Tam ale ty zhůvěřilosti z rozboru vět a souvětí jsou taky veskrze k ničemu. Technický překlady jsem taky dělala, a jaktěživo se nestalo, že by se mi hodilo třeba vědět, co za druh vedlejší věty tam mají.
|
Košík_růží |
|
(19.7.2021 9:51:48) To mi taky bylo k ničemu, ale bylo tam třeba popsat co a čím, jak a kudy. Adresáti byli jak lidé nepoučení (operátoři na lince), tak odborníci. Takže jsem spíš konzultovala s odborníky, jestli tomu rozumějí. A někdy byla debata s majitelem technického mozku skutečně výživná. Co by běžný občan pochopil po dvou větách, si technický mozek rozkreslil do 20 tabulek, namaloval vztahy do grafu a až poté pochopil Takže zásada byla psát to "jako pro blbce"
|
Lída+4 |
|
(19.7.2021 13:38:57) Košíku, jenže on to ten "běžný občan" leckdy pochopí úplně blbě, jen si myslí, že to chápe. Naproti tomu technik vidí nepřesnosti a neurčitosti v popisu a tuší, co by to v případě omylu mohlo mít za následky - proto si to taky kreslí a ptá se dál.
|
|
|
Monty |
|
(19.7.2021 9:56:57) Lído, nějak tak... Prakticky celý život se živím převážně jazykem, na mnoha úrovních, mnoho let... a NIKDY jsem nepotřebovala žádné druhy vedlejších vět, žádné určování slovních druhů, nikdy mi k ničemu nebyl "přívlastek postupně rozvíjející" (resp. jeho identifikace v textu). Matematiku/geometrii naopak potřebuju neustále, protože matematika je i "co se do čeho vejde, jak se co rozdělí, jak se co čím zaplní", je to trojčlenka, procenta... samé praktické věci.
|
|
|
Rigel |
|
(19.7.2021 13:24:16) mně spíš připadá zajímavé, jak překládat nějaký odborný , např. technický text , z oboru, o kterém moc nevím ( nebo skoro nic ) . neznám české názvosloví , ani jak to funguje. Např. budu překládat něco ze strojírenství, nějaké nové metody obrábění , měření, funkce strojů atd. Sama si pod tím nic nepředstavím a neznám české pojmy. Já tedy překládala amatérsky jen na vš kus nějakého odborného textu, který mi dala vyučující k překladu ( sama podle toho pak pár let učila ) namísto účasti v projektu. neznala jsem české pojmy ( pokud tehdy vůbec byly ), a využívala děsně košatých opisných souvětí, a myslím že ve výsledku se to pak těžko dalo číst Vlastně mně napadá, že v současné práci mi občas dají k překladu návody ke kompresorům či vrtným soupravám ( jen proto, že jsem se kdysi učila německy a sama trochu anglicky ), popisky ovladacích pultů pro dělníky, návody k pravidelným údržbám těchto strojů ( co za rok, co za měsíc, co za týden kontrolovat a udržovat a jak ), tam mi teda pomáhá trošku ta kdysi povinná maturita ze strojírenství na gymplu.
|
Lída+4 |
|
(19.7.2021 13:43:27) Rigel, překládat odborný text z oboru, o kterém nic nevím, považuju za nebezpečný dobrodružství. Pokud netuším, jak to funguje, můžu vyplodit totální nesmysly (viz třeba "zurčení v informačních stokách" - cosi takového skutečně kdysi někdo vyplodil). Základ by měl být něco si o problematice zjistit a dohledat si českou terminologii, jinak je to zbytečně vynaložená práce.
|
Rodinová |
|
(19.7.2021 13:49:23) Ha, ja kdysi zacatkem 90. let jako melouch provadela pro cestovku turisty po Praze a pak dle profesi najetych skupin v ruznych prostredich.
Vsechno dobry, treba domovy duchodcu pro zdravotni sestry, az na skupinu chemickych inzenyru, co prijeli nekde z Finska a mimo jine jsem s nimi musela do cementarny tusim Lochkov ... to jsem byla s prominutim v prd..i jak anglicky tak cesky
Nakonec se s mistnimi chemiky domlouvali pomoci chemickych vzorcu na tabuli... to byla ostuda
|
|
Rigel |
|
(19.7.2021 13:50:54) no právě košík tady píše, že překládá věci z oborů, kde neví vo co go, ale má to vysvětlit i nosorožci tak mě zajímají zkušenosti ( sama se neživím překlady, jen ve firmě mi jednou za rok dva hodí přeložit něco z těch strojních návodů )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kachna_ |
|
(16.7.2021 19:39:24) Učím se co potřebuju nebo mě zajímá a většinou mě to i baví, ale málokdy je to učivo ZŠ. Teď mě překvapilo, že výpočet množství betonu je obyčejný objem (u štěrku to tak totiž nefunguje). S tím, že nepoznám lišejníky, neumím vyjmenovat Přemyslovce a hlavonožce, jsem srovnaná.
Jenom bych podotkla, že hlavním smyslem všech škol, je úspěch v zaměstnání, ten kdo nedokončí vysokou, ba ani střední, není pro život nenávratně ztracen.
|
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 19:52:32) V zásadě ano; nerada jsem za blbečka. Ohmův zákon a kvadratické rovnice asi nezapomenu. Teorie gramatiky se neučím, protože ta se dělá na základce nesmyslně podrobně a věřím tomu, že je to vyloženě škodlivá věc, protože v čase tímhle zabitém se mohlo dělat tolik užitečných věcí. No ohledně básníků, Přemyslovců a hlavonožců apod se snažím předstírat, že mám všeobecný rozhled, takže v tomto se pokouším průběžně udržovat v kondici. Pracovně to samozřejmě nepotřebuju. Leda tak v rámci small talku.
|
|
sovice |
|
(16.7.2021 20:10:56) Mám zoufalé mezery v historii a filozofii (i jinde, ale tyhle mě trápí) a snažím se je dohnat, protože bez základů stavím na VŠ ani ne na písku, spíš na vodě.
|
sovice |
|
(16.7.2021 20:13:50) Naproti tomu v řečtině a latině jsem poprvé využila některé jazykovědné znalosti, které jsem získala na ZŠ... Ale upřímně řečeno, dokázala bych se je naučit na VŠ za pochodu (jako 90 % mých spolužáků).
|
|
|
Slonisko |
|
(16.7.2021 20:18:21) Když nepočítám češtinu, kterou jsem potřebovala při domácí výuce třeťáka a při přípravě obou kluků na prijímačky, tak mi chybí základní přehled v dějepise (ale obávám se, že na to nemám paměť) a chemie, tu jsme měli na základce asi dobrou, ale na střední pak už jen rok a na VŠ by se mi to v některých předmětech i hodilo. Nedohánim nic, nemám na to kapacitu, v práci se pořád učím něco nového a to mi stačí. A přestala jsem se pohybovat v prostředí, kde by se na historii běžně stáčela konverzace ;-). Z chemie si občas nechám něco vyprávět od syna, ale že bych mu nějak dvakrát rozuměla
|
|
Jojona |
|
(16.7.2021 20:21:32) Zacala jsem studovat VS a plne mi doslo, ze jsem naprostu vetsinu veci zapomnela a musim zacit s opakovanim a opetovnym nejakym naucenim uciva uz ze ZS - matika, chemie, fyzika, geometrie.. Co jsem nekdy dobre umela, tak si rychle obnovuji, ale co je nove to dre vsemi smery.. Takze ano, trapi me to a ano bojuji s tim. Pocituji jako handicap, ze mam chytre deti se kterymi jsem se vubec nikdy na 2. stupni neucila a ted mi to chybi A doslo to i muzi, ktery ma lepsi pamet a vyssi vzdelani a ani on si to uz nepamatuje vice, nez - jo, to jsem se ucil, ale uz fakt nevim
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.7.2021 20:52:03) my už jsme si dávno zvykli, že děti ovládají třeba tu matiku mnohem líp než jsme kdy uměli, a to je syn ještě na gymplu a můj muž matiku vystudoval na vš, nemáme problém nevědět a uznat, s radostí, že jsou na tom líp a už dávno nastačíme 😁
|
|
|
Monty |
|
(16.7.2021 20:36:25) Ne. Co potřebuju nebo co mě zajímá, to ovládám, to ostatní nevím, k čemu by mi bylo. Na úrovni výuky ZŠ mám pravděpodobně mezery ve fyzice (výpočty), nijak mě to ovšem netrápí, zajímavé mi to nepřijde a potřebné v praxi to taky není.
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 20:51:11) Zrovna s tou fyzikou jsem se zařekla, že se nenechám nachytat a tu si udržuji. Mám lehce odstrašující příklad v mamince, která je sice doktorka čehosi, ale fyzikou je úplně nedotčená. Nějak se jí povedlo, že ji neměla snad vůbec v žádném ročníku ani na základce, ani na střední a na vysoké už vůbec ne. No a příležitostně to v hovoru na úplně nesouvisející témata vyplouvá na povrch a je to takový divný.
|
Monty |
|
(16.7.2021 20:54:50) Půlko, a jak třeba? Já když náhodně otevřu synův sešit z fyziky, naprosto netuším, v čem by mě mělo limitovat, že to nespočítám. Pro středoškolskou matiku platí totéž.
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 21:56:48) Nevím přesně, které výpočty myslíš. Fyzika na ZŠ je výpočetně jednoduchá. Myslela jsem ale spíš na principy fungování. O výpočty nejde.
|
Monty |
|
(16.7.2021 22:11:09) Půlko, výpočtově jednoduchá, pokud jsi ochotná se naučit všechny vzorce a veličiny. A těch je ve fyzice prostě hodně. Já jakž takž vím, co by se mělo počítat, ale přiřadit k tomu jednotku a vzorec, to tedy v hlavě nenosím. Jasně, dneska se to dá nějak "dogooglit", ovšem nikdy jsem to k ničemu v praxi nepotřebovala. Když jsem chodila na ZŠ, žádný Google neexistoval, buď jsme to v té hlavě měli nebo ne. Já to tam neměla. Chybí mi na to ty správné sloty. A naprosto nechápu, jak je možný, že moje dítě je tam má a navíc ho to ještě BAVÍ.
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 22:19:17) " pokud jsi ochotná se naučit všechny vzorce a veličiny. A těch je ve fyzice prostě hodně. "
To je právě to, že ve fyzice nejsou žádné vzorečky třeba. Kdo si nechce pamatovat, tomu stačí odvozovat. Základních veličin je sedm a všechno další už je odvozené. Tady je opravdu lepší pochopit než pamatovat a pak to může být i zábavný.
|
Monty |
|
(16.7.2021 22:29:20) Půlko, jenže na to musíš právě mít ty správné sloty. Já si neodvodím nic, co si neumím představit. A v oblasti jakýchkoliv výpočtů nemám tu potřebnou představivost. To je ještě taková vyšší nadstavba nad logikou, abstraktní matematická představivost. A já ji prostě nemám. Odjakživa jsem byla dobrá na logické hádanky, které jsou zadané slovně. Milovala jsem slovní úlohy. Umím v nich vidět řešení. Naopak neumím vidět NIC v rovnicích. Můžu se naučit postup. Ale nevím, co počítám, nevím, k čemu je výsledek x=2a. To nijak neovlivníš, to lidi buď mají nebo nemají. Jak jsem psala, moje dítě nepotřebuje vzorce, všechno, co se dá odvodit, si odvodí. Ví, k čemu je x=2a. Naopak nesnáší ty slovní úlohy. Prostě tenhle dar má. Já ho nemám. Jsme holt lidé různí.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(18.7.2021 13:05:46) " Kdo si nechce pamatovat, tomu stačí odvozovat." ty jsi vtipná, Půlko
|
Půlka psa |
|
(18.7.2021 13:33:13) Ráchel, byť se to hezky rýmuje, tak to nebyl vtip. Fyzika memorováním je úplně mylný koncept.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.7.2021 21:38:06) Půlko já se ale nesmála tomu rýmu, ale tomu tvému sdělení
|
|
|
Rigel |
|
(18.7.2021 13:46:18) vystačila jsem z velké části, fakt z většiny, s odvozováním na základce i gymplu. Projít s co nejmenší námahou No a když mě pak začla fyzika zajímat posléze - taková ta populání - tak najednou nemám vůbec ty základy a potřebovala bych to nějak víc dohnat když si chci něco zajímavýho přečíst. jenže nějak není kapacita, zahlcujou mě v dohánění věcí do práce
|
|
|
|
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(16.7.2021 21:06:26) Půlko, jak přijdete v hovoru s maminkou na fyziku?
|
Půlka psa |
|
(16.7.2021 21:40:50) To se špatně vysvětluje. Ty třeba nejspíš víš, že olej plave na vodě, protože má nižší hustotu a spoustu podobných věcí. Kdo nikdy neměl fyziku ani na té základce, tak sice ze života ví, že olej plave na vodě, ale když někdo řekne, že má nižší hustotu, tak vůbec nebude vědět, o čem se mluví a už vůbec nebude tušit, jak to souvisí s tím, že mlíka do buchty můžeš dát buď 100g nebo 100ml, ale s olejem to takhle nefunguje.
Dost podobně to má maminka navíc s dějepisem českých zemí, který taky nikdy neměla, takže i tam je neradno zabloudit. U člověka s několika tituly je to zkrátka divný a všimneš si. Není to teda ani zapomenuté učivo, jako spíš nikdy neprobrané učivo a asi to není kdoví jaký hendikep, protože s tím funguje v rámci svého oboru standardně. No ale zkrátka jsem se zařekla, že to u sebe takhle nechci.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(16.7.2021 23:18:34) Pulko, já si ten olej pamatuju z češtiny, Pravda vyplave na povrch jako olej na vodu hustotu neřeším
|
Půlka psa |
|
(17.7.2021 0:07:52) No jo, ale zkrátka jsi tím na zš prošla a nedivíš se, co je to ta hustota, kdyby ji někdo zmínil. Máti to teda až takhle nemá, ale daleko od toho není. Přitom za to v zásadě nemůže, na druhém stupni a na střední chodila do školy v několika různých státech. V každém se na fyziku zaměřovali jindy a nějak se stalo, že se s ní vždycky minula, zatímco v jiných vědách je hodně v detailu, protože se na ně sice zaměřovali v různých státech jindy, ale vždycky byla zrovna u toho. No a dohánět to nechce, abych se tedy držela tématu příspěvku a někdy jsou z toho komické situace. Stejně tak nezná samozřejmě dějepis, ale o toho se dá říct, že chodila do školy v jinde. Zato pro fyziku je to výmluva nepoužitelná.
|
|
|
|
|
|
|
Rodinová |
|
(16.7.2021 20:48:01) Nektere ucivo ze ZS ani nemam zapomenute, spis tam ani nikdy nebylo, hlavne matika a fyzika. Z toho, co tam kdy bylo, zapominam postupne velkou cast a kdyz to potrebuju vedet, tak to dogoogluju
Vic nez to zapomenute me mrzi to nikdy neexistujici, protoze tam nemam na cem stavet a neumim se googlu poradne zeptat
|
Monty |
|
(16.7.2021 20:51:03) Rodinová, no, zhruba tak... fyzika mě nebavila nikdy, nebyl důvod si ji vůbec do hlavy ukládat.
|
Rodinová |
|
(16.7.2021 20:55:36) Jo, akorat me to obcas trochu mrzi, nerozumim zakladnimu fungovani veci, treba elektriny, nevim uplny zaklady.
|
Monty |
|
(16.7.2021 21:04:25) Rodinová, tak na teoretický úrovni to není tak hrozný, já mám fakt deficit hlavně v tom počítání. V matice od chvíle, kdy už je to abstraktní počítání typu "x=2a", a ve fyzice úplně u všeho.
|
|
Girili |
|
(17.7.2021 20:40:21) Je to paradox, ze matematika me vzdy bavila, měla jsem ji i na VŠ, matematicky myslim dobře, ale z fyziky jsem zapomnela uplne vsechno a uz si ani nic neodvodim. Zrovna s tou elektrikou je na tom tretak lepe nez ja. Ale jeho to baví a má na to tatínka. Alespoň můžu říct "Na tohle se zeptej tatínka" a skutečně u něj pochodí. Kromě fyziky posílá manžel děti se vším za mnou.
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(16.7.2021 20:52:57) Samozřejmě, že doháním! Jakmile zjistím mezírku v základním vzdělání, sednu a vědomost doplním, oživím. Je mi blbé neznat základní věci.
|
|
X__X |
|
(16.7.2021 20:59:32) no jasně, to víš, že jo když jsem v šesté třídě nejstarší zjistila, že jí nedokážu vysvětlit princip splachovacího záchodu z fyzikálního hlediska, tak mě ani ve snu nenapadlo zanedbané znalosti dohánět, ale prostě jsem doučování fyziky přehodila na jejího otce. konečně, praxe ukázala, že v případě potřeby jsem schopna si hajzlík opravit podle jútúbka (a přinejhorším do něj můžu chrstat kýble s vodou, než seženu hodinového manžela), víc vědět nepotřebuji a za stejně nedůležité považuji ostatní věci, které si nepamatuji. protože kdyby důležité byly, musela bych je přece umět, jinak bych si bez nich neporadila.
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(16.7.2021 21:05:10) Jen co mě zajímá, dějepis, zeměpis, čeština-nová pravidla, hudebka, ale neříkala bych tomu dohánění učiva, spíš koníček. Matika, fyzika chemie a přírodopis, kromě biologie člověka jde mimo mě, ani jsem nikdy složitější matiku nepotřebovala, jen spočítat si nákup, ředění antibiotik a inzulín, ale ten už se teď asi nepočítá, když jsou předplněná pera .
Teď jsem si třeba opakovala Přemyslovce u televizních her pro pamětníky na ČT3
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(16.7.2021 21:52:52) Ne. Ani mě to nenapadlo, co jsem zapomněla nejspíš nepotřebuju.
|
|
monam |
|
(17.7.2021 12:59:00) Asi kdybych potřebovala vědět něco o lišejnících nebo použít ohmův zákon, podívala bych se na to. Ale rozhodně tomu neříkám "dohánět učivo ze základní školy". Nicméně nerada připouštím, že jsem si letos zkusila udělat přijímačky z matiky na SŠ a asi by mě už nevzali. Nicméně z češtiny bych odmaturovala stále za jedna.
|
|
Girili |
|
(17.7.2021 20:24:11) Pořád hledám na internetu něco z historie, zdravotnictví, chemie, zeměpisu, cizích jazyků... Matematiku jsem snad moc nezapomněla nebo ten deficit nepociťuju. Z češtiny pravidelně a opakovaně hledám přechodníky. I když jsem měla snahu se je jednou pro vždy naučit, vždy to zapomenu a hledám znovu.
|
|
Košík_růží |
|
(19.7.2021 7:59:26) Zapomenuté učivo nepovažuju za deficit. Prostě mi to v životě bylo vcelku k prdu, proto jsem to zapomněla. Spíš lituju toho, co jsem se nenaučila, ale bylo by mi to v životě k něčemu dobré.
|
|
|