kysnutá knedla |
|
(14.11.2024 15:10:21) Boli sme v škole na pohovoroch. okrem iného nám bolo povedané, že dcére nestačí bežná výuka matematiky. Máme sa snažiť rozvíjať ju a kompenzovať to, čoho sa jej v škole nedostáva. Eventuálne absovolvovať vyšetrenie v PPP a na základe doporučenia s dcérou ďalej nejakým sposobom pracovať. No, a moja otázka znie - mne sa dcéra nejaví nejak geniálne, len jej proste ide matika. Nie je to nadané dieťa typu, ktoré leží v encyklopédiach a má problém nájsť si "obyčajného" kamaráta. Je normálna. Úplne sa mi nechce trmácať sa do Tábora (100km), čo je najbližšia pobočka PPP, kde sa sústredia (aj) na tieto deti. Nestačilo by, keby len dostala pár úloh naviac, keď je už dcéra hotová a nudí sa? Paní učitelka to (konečne) začala praktikovať, školáčke to vyhovuje. Plus my, rodičia, sa možeme viac snažiť a trochu sa s ňou učiť. O papier z poradne nejde, ale čo ak by sme tam dostali nejakú doležitú informáciu? Nezanedbám niečo...?
|
Kaipa |
|
(14.11.2024 15:20:02) Já bych jela. Už jen proto, abych věděla, jak to s jejím nadáním je.
|
|
Chloé |
|
(14.11.2024 15:27:42) Hele, to zalezi, co od toho ocekavas. Potrebujes papir, ze mas chytrou dceru ? Pokud ne, tak bych se na poradnu vyprdla. Ale ja jsem laxni matka.
|
|
Alena |
|
(14.11.2024 15:29:10) "Nestačilo by, keby len dostala pár úloh naviac, keď je už dcéra hotová a nudí sa?" Ne. Dcera by mela pracovat jinak, ne jen delat dvakrat tolik pro ni lehke stejne prace. Muze se ucit jinak, delat logicke ci matematicke olympiady. Muze ji to nasmerovat k zalibe, studiu. Neachopnost si najit kamarady neni projev matematickeho nadani,
|
čajka |
|
(14.11.2024 15:32:03) Aleno, ano, to je pravda. Ale ta praxe... Dokonce ani škola, kde se sejdou nadané děti, nemůže úplně individuálně každého podporovat jak by bylo ideální.
|
Alena |
|
(14.11.2024 16:04:37) cajko, co je idealni. Skola sama vznesla podnet, ucitelka je ochotna delat neco navic, to je dobre.
|
|
|
|
čajka |
|
(14.11.2024 15:30:27) S nadáním je to různé. Ležení v encyklopediích je klasická představa, kterou spousta dětí nenaplňuje. Pokud jí stačí víc práce v hodinách, je to super jednoduché řešení pro všechny. Jen to asi nevydrží na celou ZŠ, ale pro teď určitě dobrý.
|
|
Vážný2 |
|
(14.11.2024 15:33:34) Tak určitě něco málo vám může poradna poradit a třeba napsat nějaký individuál. Ale v tomhle případě byste především vy museli mít jasno, co vlastně chcete.
Píšu jako člověk, který prošel MFF UK a předtím byl na mezinárodní fyzikální olympiádě, matematickém elitním gymplu, soutěžil v olympiádách a soutěžích, atd. Měl jsem kliku na poměrně slušnou základku v šíleném obvodě v Praze. Matika tam nebyla nějak speciální, ale do jisté míry si základka dávala záležet, že v prvních ročnících "vytěsnila" všechny problémové žáky (málem i mne). A tím se pak v navíc menších třídách lépe pracovalo. Normálně jsem chodil na tehdy volitelná MF praktika, jinak nic navíc. Moje čistá kreativní duše tehdy řešila příklady, jak ji napadlo. Ale vyhrál jsem obvodní kolo matiky a chemie a ve fyzice jsem byl myslím 2.-3. Už si nepamatuju.
A známý matematický gympl si mne pak pozval na pohovor, zda bych ještě nezměnil přihlášku k nim, že oni mají talentovky z M a pokud je udělám, tak už kvůli olympiádě nemusím dělat Čj a jsem přijat. (Vtipné, za MO mi odpustili jenom Čj.) Tak samozřejmě šance navíc, takže jsem pak tam 4 roky studoval. Tam už to bylo daleko odbornější a olympiádnější a taky od nás ze školy byl skoro vždy někdo na MMO a často na MFO. To už byl rozvoj talentu.
Jak to vidím: Jednak problémové úlohy s * od učitelky, prostě nějaké doplňkové, aby se nenudila. Možná i učitelce sehnat vhodnou knížku nějaké zábavné matematiky. Jednak hledat kroužky MF na DDM, apod. A pak existuje v ČR velká tradice soutěží, nejen olympiády, ty jsou pro starší, ale třeba různé tzv. "korespondenční matematické semináře" které organizují obvykle fakulty. (My jsme jako třída v Praze tehdy založili pro ZŠ Pikomat a opravovali jsme to už na G. A bylo s tím spousta srandy.) To jméno Pikomat převzaté ze Slovenska je jednou z možností, i když Junior kategorie v Praze je 1.-6. třída. Takže určitě jí spoustu věcí nepůjde vyřešit. Ale je třeba se nevzdávat. Tak od 4. třídy bych zkusil Z5 kategorii matematické olympiády, pokud jí to ještě bude bavit.
A samozřejmě matematický klokan, to za nás ještě nebylo. Má katergorie už od 2. třídy.
https://pikomat.mff.cuni.cz/junior
BTW. Jste z ČR, nebo SR? Protože ta tradice korespondenčních seminářů byla snad ještě silnější na Slovensku než u nás. A rádi jsme pak jezdili během G na sústreďka na V Slovensko.
|
kysnutá knedla |
|
(14.11.2024 15:42:24) vážný, prečítam potom (už sa teším), idem odviesť tú moju dračicu na krúžok
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2024 19:10:16) Vážný, na Slovensku sice spousta věcí začala, ale už je to stejný, co se týká pikomatu, na ten je ještě moc malá, to až tak 5. třídě, i na olympiádu je ještě čas, ve 4. třídě možná
teď může dělat klokana, i pro starší kategorii, může dělat v aplikaci Včelka, ta nabízí úkoly podle schopností a může dělat úkoly pro nadaný děti, ale pravděpodobně bude potřebovat pomoc dospělých, aby zvládla třeba způsob zápisu, to člověk sám nevymyslí
|
|
|
Monika |
|
(14.11.2024 15:34:06) No, já bych byla zvědavá, co mi (škole) poradí Asi bych dceru zkusila objednat, tipuju, že na ni dojde řada někdy na jaře a uděláte si pěkný výlet do Tábora, je to moc hezké město? Ale moc bych tedy nečekala zázračné rady pokud jde o využití matematického talentu, možná spíš něco o kompenzaci třeba těch sociálních potíží. Ale to bych osobně zkusila řešit snahou zapojit dítě do nějakých koníčků, klidně zcela nematematických, jako sport (kde se mohou krásně promíchat různé děti), skaut, sborový zpěv a tak. Z těch, kde by mohla využít vysokou inteligenci (což bude asi důvod těch matematických úspěchů) pak možná šachy, případně nějaké zapojení do akcí Mensy?
|
kysnutá knedla |
|
(14.11.2024 15:41:08) Asi som sa nevyjadrila jasne - dcera kamarátov má (samých chlapcov a občas jedno dievča). Na krúžky chodí, čiže socializuje sa dost - hokejbal, karate, fotbal, atletika, kone.
ad úlohy naviac - nedostáva viac rovnako náročných úloh, dcéra vravela že "Paní učitelka mi chodí do třetí třídy pro jejich úkoly, ale ani ty mi někdy nestačí."
|
Dari79 |
|
(14.11.2024 19:34:28) Já pořád nechápu, jak může učitelka na prvním stupni "neumět" pracovat s dětmi na různém stupni vývoje.
Tak to je snad jasné, že někdo nastupuje do první třídy a umí plynně číst a jiný nepozná ani 5 písmenek. Stejně jako někdo umí v první třídě už násobit a jiný nesečte 2+2. Tak snad se s tím nepotkává poprvé, ne?
Chápu, že jestli má 25 dětí ve třídě, že nemá na nějakou indivindi práci čas, ale to teda ani papír z PPP nevyřeší.
Ségra dávala do první třídy svého syna a učitelka na první třídní schůzce (v půlce září) řekla všem rodičům: "my už si je tu srovnáme, aby všichni byli na stejné úrovni" - to mi přišlo jako vrchol neprofesionality - abych s nima neměla práci, tak je "odindividualizuji" - někteří holt budou doma makat jak fretky, aby se "posunuli dopředui", někteří se budou nudit, aby "počkali na ostatní".
Takže učitelka - když si přinesete papír, pojedu s ní individuálně, jinak ne, asi bude někde uprostřed.
Osobně bych čekala na prvním stupni učitele jen ty, kteří umí s dětmi pracovat dle jejich stupně vývoje a dovedností, i bez papírů. Ale to je holt asi pořád ještě utopie.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2024 19:42:21) ono je to složitý
není problém pracovat s dítětem s iq 100, je radost pracovat s dítětem s iq 130, a dá se pracovat s dítětem s iq 70. jenže když je dáš všechny dohromady a k nim dalších 25 někde mezi nimi, včetně dětí s ADD a ADHD, dětí nevychovaných a pár dětí z problémových rodin bez zájmu, k tomu minimálně jedno dítě týraný,a dva tři cizince, tak může být učitel třeba Zlatý Amos, bude to vždycky špatně
|
Dari79 |
|
(15.11.2024 6:15:00) No, a to je ono.
Pak je otázka, jestli ti ten papír k něčemu bude. Když ti pak učitelka řekne, to přece (kpo 20 letech praxe) poznám i já, že je to dítě inteligentní a proti půlce třídy je napřed a myslí mu to, ale já bohužel, kvůli velkému objemu práce a problémovým dětem, bohužel nemám čas se mu věnovat a rozvíjet ho, jak by potřeboval...
Tj. vracíme se smyčkou k mé první větě - jestli si půjdu pro "papír", tak je pro mě rozhodující, k čemu ten papír má sloužit.
Osobně bych šla pro papír, kdybych nebyla s učitelkou ve shodě - klasika - třeba by učitelka tvrdila,že je moje dítě hloupé, ale já bych věděla, že je inteligentní a že se "hloupě" projevuje, protože ....
Kdybych naopak já i učitelka viděla, že dítě má talent na ..., nebo že je nadprůměrně inteligentní a ve škole se při běžné prvostupňové látce nudí, tak na co ten papír mít?
A neříkejte mi, že prvostupňová učitelka dneska NEUMÍ učit různé druhy dětí, že na to chuderka potřebuje návod z PPP. Pak je otázkou, co na své pracovní pozici dělá. Mnohem častěji věřím, že buď nechce (však my si ty děti srovnáme do stejné řady, to je jen ambiciozní matka - klasika - holt jedináček, tak si maminka do něj dává své ambice...) nebo prostě nemůže, protože nestíhá.
Já jsem se (vědoma si inteligence našeho dítěte) proto zcela vědomě rozhodla pro malou soukromou školu s individuálním přístupem, protože pro mě děsivá představa, že mi dítě budou učit písmenka, když se už dávno naučil sám číst, nebo naopak ho budou buzerovat, že nepíše krasopisem (když má od narození mizernou motoriku rukou, a to i po letech Vojtovky a jiných nápravných cvičení). Jak jsem psala, individuálku na klíčové předměty měly ještě loni v 7. třídě, takže nikdo si pro papír chodit nemusel, děti postupovaly tempem, jaké pro ně bylo optimální... Běžně to v učivu, v těchto vyšších třídách, bylo půl roku + i -. My třeba v matice měli obvykle tak od ledna už k dispozici učivo dalšího ročníku (tj. cca 8 měsíců napřed), a to Frause - Hejného, tj. přemýšlivé. Žádné sloupečky počítání. Mají v rozvrhu několik bloků "samostatné práce", kdy si pracují vlastním tempem na vlastní úrovni, učitel je tam k dispozici, prochází si je individuálně, poradí, když se zaseknou, dovysvětlí, co nepochopili... + pracují "v hnízdech", kde jsou spolu děti na podobné úrovni. Tj. na tom prvním stupni - třeba v té první třídě, měli hnízdo, kde se děti učily fakt první písmenka a jiné hnízdo, kde si už v knížce četly děti, které prostě už před nástupem do školy číst uměly...
|
K_at |
|
(15.11.2024 6:47:36) Dari, jsem nesmírně šťastná, že víš úplně přesně, jak to ta učitelka má dělat. Co má umět a co ne. Takoví rodiče jsou požehnáním každé učitelky. Ještě že většina učitelů na ZŠ nejdou právníci, že by ti velmi fundovaně poradili, jak máš dělat svou práci a k čemu jsi sakra studovala.
A jako unavená a nastydlá učitelka ti při pátku říkám - jdi do háje.
|
|
|
|
K_at |
|
(14.11.2024 19:43:07) Dari, ale ta učitelka nemá většinou kouzelnou lupu, kterou vidí do dětí. Ona nepozná jen tak, že tady je budoucí dys, tady budoucí nadaný student, tady student s obojím a tady máme nekompenzovanou dysfazku. Jinými slovy trochu si to představuješ jak Hurvínek válku, řekla bych. Učitelka má zájem, prosí o spolupráci. Díky bohu za to.
Respektive ty vidíš, že asi tady je ten a ten problém. Ale potrebuješ to prostě ověřit. I třeba s doporučením, co ideálně dělat. Které ty oblasti jsou silné a které oslabené.
|
|
|
|
|
čajka |
|
(14.11.2024 15:41:09) Když testování, tak kvůli sobě, ve škole toho žádný výsledek stejně moc nezmění. Pokud je učitelka rozumná, tak papír nepotřebuje, pokud rozumná není, tak papír stejně nepomůže. Mě to ale pomohlo své dítko pochopit, protože jsem tomu nějak pořád nevěřila. Ale spíš než PPP bych si udělala už větší výlet do Prahy do www.centrumnadani.cz, kde jsou ty testy dost komplexní a zasvěceně ti pak poví vše, co tě může zajímat.
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(14.11.2024 18:18:31) Rozhodně jeďte, s nadáním je to složitější, než to někdy vypadá.
Dostávat úkoly navíc stejného typu, jako už udělala, je nesmysl. Třeťácké úkoly fajn, lepší, ale může dělat klidně i v rámci počítání do deseti úkoly vyžadující logické úvahy, kreativní řešení, různé hříčky, paradoxy, prostě potravu pro nadanej mozek.
Zkuste se vyloženě vydat za někým, kdo se na nadání specializuje. Doporučuju docela i skupinu Nadané děti na FB.
|
|
Len |
|
(14.11.2024 18:26:32) Mam nadane dite, od prvniho stupne chodila o tridu az tri vys na matematiku i jine predmety. Na stredni uz mela skupinu pro nadane. Urcite bych za tim sla, zvlast, kdyz je skola ochotna.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2024 19:03:24) úloha navíc ji velice brzo přestane bavit a přestane to dělat, potřebuje jinou práci a učitel potřebuje trochu návod, jakým způsobem na to jít
učiteli to dá dost práce, pokud bude mít škola v ruce doporučení z ppp, může dostat nějaký peníze navíc
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2024 19:23:36) ppp může poradit, co rozvíjet, buď přímo v matematice, nebo taky jinde, možná to bude logika, možná čtení, možná paměť, a nebo třeba sluchový vnímání, pochopení textu...
|
|
|
Dari79 |
|
(14.11.2024 19:24:51) Za mě je taky hlavně otázka - co má být cílem?
Škola s ní je ochotná pracovat víc/jinak, jen když si přinese papír?
Za mě - papír pro papír je nesmysl, zvlášť na prvním stupni. Buď škola (rodiče) to vidí a jsou ochotní pracovat, pak papír nepotřebuješ. Nebo ti ani papír nepomůže, protože to budou ignorovat...
Naše škola jela matiku a češtinu individuálně ještě loni, tj. do 7. třídy včetně. Až letos, v osmičce, najeli všichni na stejnou výuku ve stejnou dobu (tj. až letos se někdo nudí a někdo trochu nestíhá). Angličtinu jedou individuálně doteď. Němčinu naopak jedou společně všichni (tam nemají ve třídě větší rozdíly).
|
Dari79 |
|
(14.11.2024 19:26:38) Myšleno jeli individuálně i bez jakýchkoli papírů. (ale je to teda soukromá škola s 15 dětmi ve třídě)
|
|
Alena |
|
(14.11.2024 21:38:28) Skola muze byt ochotna pracovat a nevedet jak.
|
|
|
K_at |
|
(14.11.2024 19:26:04) Nemusí to být PPP. Může to být třeba psycholog s povědomím o nadaných dětech. Jinak nadané dítě opravdu nemusí být divný malý profesor. Nespěchala bych na to, ale zase proč nezjistit víc? A jak píše Yuki, nadání v kterých oblastech? I ta matematika je velký vesmír. A souvisí s ní další dovednosti. A učitelka chce možná i lépe zaměřit a identifikovat prostě nadané dítě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2024 19:37:38) kat, sehnat psychologa je těžký a psycholog se specializací na nadání? možná v některých ppp, takže bych řekla, že právě ppp je nutnost
ještě jedna maličkost, která je jednoznačně pro ppp, u části nadaných dětí se zároveň s nadáním objevuje taky nějaký problém, nějaký dys, a protože nadaný dítě je chytrý, dost dlouho to kompenzuje, ale mnohem lepší je vědět, jestli tam problém je a pracovat s tím, protože jinak se to na druhým stupni začne projevovat i v tom, co před tím šlo výborně, třeba v té matice
|
|
|
TaJ |
|
(14.11.2024 21:23:25) Pokud s tím nejsou ve škole problémy, nepotřebujete pro školu papír a vy sami jste schopní a ochotní s ní nějak pracovat a nějak ji v tomhle směru rozvíjet, tak bych to asi zatím nechala být. A třeba bych tam zašla časem, ale pokud máš teď pocit, že to není potřeba...
|
Alena |
|
(14.11.2024 21:37:06) " nepotřebujete pro školu papír" Ale navsteva poradny/centra pro nadane prece neni pro potvrzeni nejakeho papiru, ktery se nekam zalozi. Precti(te) si Yuki (je i mozne na dite dostat financni prispevek). Odbornik ti muze poradit, jak s ditetem pracovat, na koho se obratit, jake pouzivat zdroje . Rada prvostupnovych ucitelek by sama nedala tezsi ulohy z prijimacek pro pataky (to neni despekt, zaber prace maji obrovsky), natoz aby vedela, jak pracovat s nadanymi matematiky, druhak, tretak uz muze byt v logice dal nez vyucujici a ji napadne treba jen zadavat tezsi nasobilku.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(14.11.2024 21:38:50) Knedli, těžko říct. V prvních ročnících ZŠ je myslím ještě hodně dětí, pro které je učivo příliš lehké. U dcerky to může být tím, že je prostě "jen" přirozeně inteligentní, trošku se pronudí prvním stupněm a na gymnáziu pak bude pro ni učivo přiměřené. No a nebo to může být tím, že je opravdu výrazně nadaná, v jednom směru nebo ve více směrech, a to by vám v té poradně řekli a sepsali by konkrétní doporučení pro školu i pro vás. Pak je otázka, jestli by se škola těmi doporučeními v praxi řídila, a dále je otázka, jestli vy rodiče (a samotné dítě) máte o cílené rozvíjení nadání zájem.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.11.2024 22:54:12) no a tak se nám ztrácí nadaný děti, ony se totiž na prvním stupni nenaučí ani pracovat, ani se učit, ani nebudou nadšený a učení je nebude bavit a pak přijde ta chvíle, kterou učitelky vystihují větou "ono se to srovná, má jen ambiciózní matku" a pak je o tři roky víc, osmá, devátá třída a najednou je na vysvědčení víc trojek než jedniček
a učitelky si potvrdily, že měl jen ambiciózní matku
a ne, ani na naší škole se mi nedaří to změnit
|
Čumča. |
|
(14.11.2024 23:55:21) Yuki, ty jsi dneska docela rozpumprdlíkovaná Kdo nejde s tebou, jde proti tobě.
Já si hlavně myslím, že učitelka měla na pohovoru víc vysvětlovat Knedli, jaký je účel toho postupu. Je dobré, že se jí tady dostalo dobrého osvětlení a uvedení do souvislostí, že slyšela reálné příběhy. To jsou věci, které běžný rodič na první dobrou prostě neví. Učitelka má s rodiči lépe pracovat, na tohle si má prostě vyhradit čas. Spousta rodičů by byla vyjevená a překvapená. A to je ze strany té školy špatně.
|
K_at |
|
(15.11.2024 5:49:01) "Yuki, ty jsi dneska docela rozpumprdlíkovaná Kdo nejde s tebou, jde proti tobě."
Ale prosím tebe, a kdepak??
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.11.2024 7:54:35) jako učitelka, výchovná poradkyně a zároveň rodič nadaných dětí smekám před moudrostí, znalostmi a zkušenostmi a myslím, že do této diskuse už nemám čím přispět
|
|
Alena |
|
(15.11.2024 7:59:00) Cumco, placas. Yuki presne popsala reakci na zanedbane nadane dite (ambiciozni rodic). Jinak melas rovnou napsat, zes u te debaty ve skole byla.
|
|
|
|
|
Vranice |
|
(14.11.2024 23:28:14) Zkus se domluvit na centrumnadani. Dělají i akce pro rodiny s nadanými dětmi, měli by umět poradit, jak dítko rozvíjet.
Je fajn, že se škola snaží pracovat s nadaným dítětem. Můj syn to štěstí neměl, na matice se na prvním stupni nudil, vyrušoval, dostával počítat "sloupečky" příkladů navíc. Paní učitelka na můj dotaz, proč nemůže řešit slovní úlohy odpověděla, že sloupečky se líp opravují. Dnes je syn na střední a matika s tělocvikem jsou jediné předměty, z kterých má jedničky bez přípravy.
|
|
Buřt |
|
(15.11.2024 9:07:51) Ahoj Knedli, já bych tam asi jela. Zdá se mi skvělý, že to učitelka iniciuje. U holek je nadání často neodhalený - právě proto, že jsou sociálně zdatnější a tudíž se často, jak jsi napsala, nijak geniálně nejeví. U kluků to zas může být leckdy naopak - ne každej divňous je génius.
Podpořila bych jí v tom, bejt nadaná na matiku je skvělá věc. Podchytila bych to. V pubertě třeba nebude chtít vyčnívat a bude to nadání maskovat - to taky často chytrý holky dělají a je to škoda.
Myslím, že tady to genderové hledisko nezmínil, tak s tím přicházím.
|
kysnutá knedla |
|
(15.11.2024 9:49:43) Všetkým ďakujem za názory, príspevky. Prečítať som stihla, ale reagovať stihnem len krátko (než kolegyňa spraví s deťmi formativní hodnocení).
Manžel do toho ísť nechce, vraj bude dceru učit praktické věci typu “vypočítej kolik peněz budu mít z 20tis když je zhodnocení 5%”, násobenie atd
Asi sa mu nechce do Prahy (tam by asi boli výsledky relevantnejšie než v Tábore).
Repertoár bude ale musieť rychle a poriadne rozšíriť keďže toto vypočítá ešte než začne Advent
Mňa by pohľad odborníka zaujímal, ale neviem, či zatlačiť na pilu, alebo to nechať…🤔
|
Rodinová |
|
(15.11.2024 9:56:30) Knedli, a co vylet do Prahy zkombinovat s nejakym pro manzela atraktivnim programem ?
|
|
Alena |
|
(15.11.2024 10:00:44) "Mňa by pohľad odborníka zaujímal, ale neviem, či zatlačiť na pilu, alebo to nechať" Knedli, ty o tom pises jako o manevrech, jako byste se rozhodovali, zda dat dceru na dvouletou vojnu :) Vzdyt je to jen navsteva odbornika, ktera muze byt jen jedna zastavka v peknem vylete do mesta. Manzelova predstava o rozvoji nadani v podobe vypoctu uroku a nasobilce, mi pripada trochu usmevna. Tve dite dela radu sportu, proc? Ze by na to melo talent a bavilo ho to? Nestacilo by jen tak cvicit doma podle sveho? :) Me vzdycky prekvapuje, jak se nikdo nepodivuje nad rozvojem hudebniho, vytvarneho ci sportovniho talentu, ale resit ten intelektualni je povazovano za neco zbytecneho az trapneho.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.11.2024 10:02:24) jestli píšeš o Táboře, tak jste nejspíš z jižních Čech nebo okolí, tam doporučuju České Budějovice, nevím konkrétně, ale některá ppp se na nadání specializuje
vyšetření trvá jedno dopoledne a můžete vědět, co rozvíjet a kde je případný problém
Mimo jiný totiž nerozpoznaný nadání může vést a často vede k depresím, samozřejmě ne teď, a taky k problémům ve vztazích, problémům s hledáním zaměstnání a práci a tak dál Fakt nestačí doma občas spočítat jeden dva příklady za den
Jihočeská síť podpory nadání
Mgr. Michaela Robová koordinátor podpory nadání tel: 771273654 tel: 771273654 E-mail: michaela.robova@npi.cz Koordinátor podpory nadání
|
Ropucha + 2 |
|
(15.11.2024 11:23:38) Yuki, troufám si říct, že táborská ppp si s nadaným dítětem poradí kvalifikovaně
|
|
|
|
|
Pruhovaná |
|
(15.11.2024 10:08:02) Ježiš. Mít dítě nadané na přírodní vědy a matematiku zvlášť je doslova klika, kterou nemá každý. V poradně vám upřesní, jak a jak moc je nadaná a třebas i nasměrují a poradí, kam dál a jak konkrétně s ní pracovat. Na vás pak bude, zda se jí budete chtít opravdu věnovat. Buď ji v tom budete chtít podpořit, nebo se na ni vykašlete, necháte to být a necháte to na škole (nebo ji budete učit procenta a úroky, což pravděpodobně pochopí během chvíle - a co dál? Matematika je mnohem víc).
Jednoduché.
|
Buřt |
|
(15.11.2024 10:16:59) Právě, proč nějak úroky, na tom není žádné intelektuální dobrodružství.
|
|
|
|