Musím říct, že tuhle diskuzi dočítám trochu udivená, že se z doporučené návštěvy poradny dělá takové "drama" - nevím, jestli je situace natolik odlišná v různých regionech, ale já učím na vesnické malotřídce, nemáme dohromady ani 20 dětí, a každý rok doporučujeme nejméně 3-4 žákům návštěvu PPP. Co pamatuju, žádný rodič to neodmítnul, to jedno dopoledne na cestu do okresního města si vždycky našli. Objednat dítě si musí rodiče, poradna pak ale po škole chce vyplnit dotazník ohledně potřeb dítěte, píšeme, co už pro něj vzhledem k jeho individuálním potřebám děláme v současnosti, a v jakých oblastech by nám mohly pomoct výsledky vyšetření.
Nejvíc dětí do PPP chodí kvůli podezření na specifické poruchy učení, ale také jsme měli nadaného žáka. A když pak máme vyjádření poradny, snáz se shání peníze (nevím přesně z jakých zdrojů je ředitelka získává), měli jsme možnost nabídnout dětem individuální doučování, nebo tomu nadanému pomoc s přípravou na přijímačky na osmiletý gympl. Pochopitelně je potřeba doporučení PPP (nebo SPC) pro dítě, které potřebuje asistenta pedagoga, také ale dokonce na doporučení ČŠI využíváme nějaké zdroje na druhého pedagoga ve třídě, kde se sešlo hodně náročných dětí. Samozřejmě jde jen o pár hodin týdně, ale i to pomůže. Také škola získá peníze na nákup učebnic a jiných materiálů, teď jsme to měli na žáka, který má v hlavních předmětech snížené výstupy podle praktické školy, určitě by ale šly pořídit i vhodné materiály a pomůcky pro žáka nadaného. K tomu všemu je ale potřeba "ten papír"