Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(21.4.2022 10:01:50) Včera jsme se o úrovni přijímaček na 8G bavili s ředitelem gymnázia, kam chodí nejstarší syn, v rámci schůzky třídních důvěrníků. Sám říkal, že to letos bylo opravdu těžké, že mu to nepřijde normální, kam se ta laťka za poslední roky posunula a že to nepovažuje za normální. Prý jednotlivé úkoly bylo moc pěkně udělané, ale jak se to dalo dohromady, tak toho na ten časový úsek a stres bylo hodně, hodně textu a sám se domnívá, že některé věci páťáci na "normálních" základkách bez přípravy nemohli mít probrané. Sám sebekriticky uznal, že loni to s úrovní školní zkoušky taky přestřelili a že letos si dali pozor, protože mu nepřijde v pořádku, aby nikdo z uchazečů nedosáhl na plný počet bodů (je to jedno z nejlepších GY v krajském městě). Letos má ze školní zkoušky 10 dětí plný počet bodů a říkal, že s tím je opravdu spokojený, že takto chce mít úroveň školní zkoušky nastavenou.
|
Federika |
|
(21.4.2022 11:54:17) Klabe, nevím, na osmileté jsem nekoukala,ale viděla jsem testy z češtiny pro šestiletá. a čtyřletá gymnázia a musím říct,že jsem spíš byla překvapená, že byly o dost lehčí než v předchozích letech. nebylo tam vůbec nic nového, přísloví už nemuseli domýšlet,jen měli vybrat z nabízených možností, celkově byly ty testy spíš zjednodušené. A většina dětí,které jsem připravovala, měla lepší výsledky, než když ty předchozí testy psaly se mnou, 45-50 bodů.
|
Alena |
|
(21.4.2022 12:09:50) "celkově byly ty testy spíš zjednodušené" Ano, Cermat vydal upravu specifikace (nekdy v unoru), je tam uvedene, co je vyskrtle a zmenene (doplnek, nektere druhy vedlejsi vet, prisudek jmenny, souveti staci poznat...atd ). Mene toho meli i pataci, ale pro ne je vetsi vyzva cteni s porozumenim nez podmet rozvity.
|
L+ 2m |
|
(21.4.2022 12:59:10) To potvrzuje moje patacka. Cestina podle ni "neferove" lehka. Ale matematika bohuzel "neferove" tezka jako vzdycky. Na rysovani se dostala u druheho terminu, u prvniho vubec.
|
|
|
Ivka (dva kluci) |
|
(21.4.2022 12:58:31) Federiko "přísloví už nemuseli domýšlet,jen měli vybrat z nabízených možností" to také kvituji. Má se testovat pochopení přeneseného významu a nikoli znalost konkrétního přísloví. Za mě byla čeština celkově jednoznačně lepší (myslím formu testu po letošních úpravách). Více zaměřená na pochopení textu a práci s ním, naprosté minimum zbytečných pojmů. Zároveň by to mělo dobře kompenzovat rozdílnou úroveň distanční výuky (číst a pracovat s texty se dá distančně líp než prezenčně ) Osobně bych ještě vyřadila hledání chyb v textu (stačilo by v samostatných větách). Tak snad to tady čte nějaký Cermaťák
|
Federika |
|
(21.4.2022 13:02:06) Ivko, jo, já jsem všem "svým dětem", co jsem připravovala, doporučila dvě knížky na přísloví a rčení, ale rovnou jsem jim řekla, aby to moc nežraly, spíš si to jen tak pročítaly, že tím zvýší pravděpodobnost, že se strefí. Moc to neznají a tohle určitě pomohlo hodně, vybrat z nabízených možností je o hodně lehčí.
|
Ivka (dva kluci) |
|
(21.4.2022 13:19:39) Taky tak...také jsou různá vtipná obrázková vyjádření přísloví (spojit s nabízeným slovním zněním), to děti baví, bývá to i legrace a používám to na odlehčení.
|
|
|
|
|
Ivka (dva kluci) |
|
(21.4.2022 12:39:04) Je smutné, že ani ředitel gymnázia nechápe rozdíl mezi ověřovacím a rozřazovacím testem. Je úplně jedno, jakou mají přijímačky v daném roce "laťku" a nemá smysl porovnávat náročnost s jinými ročníky (nakonec se zatím vždycky ukázalo, že uchazeči mají v průměru meziročně velmi podobné bodové zisky). ROZŘAZOVACÍ testy (např. přijímací) mají co nejrovnoměrněji ROZVRSTVIT uchazeče po celé bodové škále. Řediteli, který má vybrat 30 dětí z 300 uchazečů, asi nepomůže, když bude mít prvních 100 dětí plný počet... Naopak OVĚŘOVACÍ testy (např. školní čtvrtletky nebo maturitní testy) mají OVĚŘIT, že žáci dosáhli určité úrovně (a např. se může jít ve výkladu dál). Žáků s plným (nebo vysokým) počtem bodů u ověřovacích testů je tedy žádoucí mít co nejvíc (přesněji čím více, tím lépe).
|
Alena |
|
(21.4.2022 12:47:51) Ivko, mam pocit, ze "skolni zkouskou" neni v tomto pripade minen test overovaci, ale skolni cast prijimaciho rizeni, cili opet test rozrazovaci.
|
Ivka (dva kluci) |
|
(21.4.2022 12:51:32) To si také myslím, proto si říkám, že to asi pan ředitel nepochopil.
|
Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(21.4.2022 13:09:41) Já myslím, že on to chápe moc dobře (navíc je to výborný matematik, takže funkci a druh testu opravdu chápe). Ale pro něj to nastavení, že 2,5% dětí dosáhne v testu 100% je prostě v pořádku a dostatečně motivační i pro ty samotné děti, a takhle mu to přijde ideální. A je to pro něj ta úroveň "akorát", loňský rok, kdy nikdo z páťáků ve školní zkoušce (M a Čj dokupy) zdaleka plných bodů nedosáhl, mu prostě ideální nepřišla ( a je to Gy, kde se opravdu hlásí nejmotivovanější děti z krajského města). A já mu rozumím, mám to v sobě nastavené podobně. Cermatovské zkoušky neřeším
|
Ivka (dva kluci) |
|
(21.4.2022 13:59:05) Klabe, sestavit test, aby rovnoměrně rozřadil uchazeče na celou bodovou škálu, je prostě hodně náročný proces. Nepotřebuješ mít všechny děti na 60% a víc, ani naopak na 40% a míň. Což škola sama asi nemůže být schopná odhadnout a vystihnout. Od toho jsou firmy, které se tomu věnují, pilotují a kalibrují si jednotlivé testové úlohy apod.- to je u nás např Cermat a Scio. Chápu, že škola přidá ještě svůj vlastní "školní" test, když chce testovat u uchazečů oblast, kterou "profi" testy nepokrývají (cizí jazyk, výtvarka nebo jiné zaměření). Testovat duplicitně matiku a češtinu ještě školním testem mi připadá nadbytečné (velká zátěž pro školu a o uchazečích se přitom nic nového nedozví), ale to je na rozhodnutí každé školy (v rámci 40% vlastního hodnocení přijímaček).
|
Buřt |
|
(21.4.2022 15:33:56) Já si myslím, že ta školní část zkoušky může trochu eliminovat ten faktor "nadrcení", i když testuje podobné znalosti jako cermatí část. Protože ten byznys s přípravou je fakt docela extrémní a když si někdo jede třeba rok předem testy pořád dokola, tak se to prostě naučí. Ale ten školní test, na který se takto připravit nejde, umožní otestovat děti bez toho vlivu drilování, takže já to docela cením.
|
Alena |
|
(21.4.2022 16:41:39) "když si někdo jede třeba rok předem testy pořád dokola, tak se to prostě naučí." :) kdyby to takhle fungovalo, padaly by same padesatky. Coz se kupodivu nedeje, obzvlast u pataku - deti beze smyslu pro logiku, deti nezrale muzou "drilovat" jak dlouho chteji a stejne to neni nic platne. Jestli skolni testy z predchozich let zverejnuji - tak se s nimi deje to same, pokud ne, tak k nim ma pristup jen nekdo a spravedlive to take neni.
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2022 17:19:44) "jede třeba rok předem testy pořád dokola"
To zní strašidelně. Vůbec si neumím takový dril představit. Ani pro děti, ani pro sebe jako rodiče. Nechali jsme děti vyzkoušet testy krátce před samotnými zkouškami, žádnou speciální přípravou neprocházely. Já jsem žádné testy nikdy neviděla, doma děti cvičily jen matematiku, a to s otcem, já matematiku neumím. Obdivuji rodiny, které věnují tolik úsilí k dovedení dětí k maturitě na gymnáziu. Moje děti dostaly do vínku nadání a samostatnost nejspíš jako kompenzaci líné matky
|
|
Federika |
|
(21.4.2022 17:38:42) Nenaučí. Poslední dva týdny jsem připravovala dvě holky, které jely testy už několik let, snad i několik testů denně. ze všech ročníků. Chodily i a různé přípravky. Test znaly už nazpaměť, každý dělaly nejméně desetkrát. Totálně přetestovaný, přitom příprava špatná. A mají po 40 bodů. každá, v matice i v češtině. Na ten "jejich" gympl to nestačí.
|
Buřt |
|
(21.4.2022 17:48:07) Fed, to je ale úplně úchylný, takováhle přemrštěná příprava. Fakt síla. To si naordinovaly ty holky samy nebo to rodiče ... ?
Mně dává smysl podívat se na typ úloh, vytipovat, co dítěti nejde, a to s ním projít. Zjistit, jak to dává časově, případně mu poradit strategii. Upozornit na typická úskalí, na místa, kde může ušetřit čas. Zkusit nějaký test nanečisto, ale určitě ne desítky.
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2022 18:21:22) Děti, které jsou protlačeny ke studiu takovýmto úsilím, potřebují pak podobnou podporu během celého studia. Já na to opravdu hledím s obdivem, sama bych to nedokázala.
|
Federika |
|
(21.4.2022 18:32:00) Nevím,obě holky jsou chytrý, nemají ve škole problém. Ten tlak a přetestovanost jim ale asi neposloužil.
|
|
Markéta |
|
(21.4.2022 19:38:55) Vůbec ne. Můj starší syn se nedostal na osmiletý gympl, a pak dost urputně toužil po šestiletém. Fakt se na přijímačky dřel jak blázen a dostal se. Tím jeho urputné snahy skončily, celý gympl jsem netušila, co se učí. Ovšem musela jsem se smířit s tím, že se věnuje pouze tomu, co ho baví, a že předměty, které jsou mimo jeho sféru zájmu, drží na úrovni čtyřek.
|
|
Aninabe |
|
(22.4.2022 8:12:52) Ropucho, to je blbost. Na PZK jsem připravovala všechny naše děti, relativně intenzivně min. od ledna, všechny se dostaly se slušným výsledkem, nikdo nepotřeboval ani odvolání. Bez přípravy by to zvládly těžko, berou tu cca v poměru 6-7:1. A nutnost učit je systematicky i během studia fakt nevidím. Učí se samy, získaly totiž krom jiného pracovní návyk, že když mi něco nejde, tak je třeba tomu věnovat čas a napravit to. Známky za 3 a hůř jsem jen ojedinělé úlety, ne že by nikdy nebyly - obvykle v těch méně oblíbených předmětech (zeměpis, dějepis...). Naopak jsme se shodli (v rámci učit. sboru), že kdo z rodičů má přístup, že pokud na to dítě má, tak se dostane a připravy vůbec netřeba, tak střílí vlastní dítě do nohy, ale každého věc.
|
|
|
|
K_at |
|
(21.4.2022 17:49:06) Federiko, to zní přímo děsivě. Neumím si představit, že bych tohle jako rodič podporovala.
|
Buřt |
|
(21.4.2022 17:50:41) To je snad specifikum Prahy nebo nevím.
|
|
Federika |
|
(21.4.2022 18:01:10) Já to těm rodičům říkala, že je to takhle spíš kontraproduktivní. Ale nenechali si říct.
|
K_at |
|
(21.4.2022 18:02:12) Federiko, někteří rodiče jsou na
|
Buřt |
|
(21.4.2022 18:07:33) Jsou. Mě zas trochu nadzvedl jeden FB příspěvek: "Tak šup drahoušci, koho by vzali na gympl z pětky? U nás doma asi jen Radka... se vzděláním z ČVUT.. jinak nikoho. Zejména u pyramid se ale taky zapotil. A to si vezměte, že v pětce nemáte (není probráno) k dispozici rovnice s neznámými. Neumíte ještě pořádně zlomky, procenta... Myslím, že cermat se jako každý rok vyznamenal. A nezapomněl ani na hnusárnu s chytáčkem čtvrtletí/pololetí."
"Moje dítě má iq 132, má samé jedničky je členka menzy a velmi dobře si vedla letos v matematické olympiádě (tuším 6. v Praze), tohle dítě si tvrdím říct, patří na gympl. Když jsem jí ukázala testy od cermatu - tak se mi postavila na zadní. Jistě by to postupně spočítala, ale určitě ne 14 takto postavených úloh za 70 minut. Například na matematické Olympiádě byly úlohy 3 a byly na ně 2 hodiny. A připravit se na to nešlo. Kdybych ji poslala na přijímačky bez přípravy a vyzkoušení testů, vím, že nemá absolutně šanci - zažila jsem to už se starší. Kde prostě byla nutná příprava. Je potřeba se s těmi testy podrobně seznámit a zvyknout si na "cermat chytáky", ze kterých zvracím. Plus dát do češtiny dítěti v páté třídě do zadání slovo "dílčí odpověď" - aby se dítě vyděsilo, protože neví, co to znamená, je za mě na nakopnutí. Nevím, jestli moje mladší dcera bude přijatá.... necvičila jsem ji jako opici... takže uvidíme"
Přitom válce a koule šly spočítat docela jednoduše, pokud to děti napadlo (mé třeba ne, ale fakt to šlo). Ten princip u pyramid z čtverců byl taky jednoduchý, pokud si to dítě dobře napsalo (rozdíl počtu bílých a černých byl vždy poloviční než počet řad). Ale tak hlavně se ohánět naměřeným IQ
Jo a matematická olympiáda byla letos fakt lehká, opravdu byla obtížností na úrovni přijímačkových příkladů, ale s časovou dotací 3 příklady na hodinu nebo snad i víc. Ale to spíš fakt špatně nastavili tu olympiádu
|
Buřt |
|
(21.4.2022 18:08:08) Hnusárna se čtvrtletím / pololetím není žádná hnusárna, zejména je-li slovo pololetí vytučněno.
|
Buřt |
|
(21.4.2022 18:12:48) A ano, je důležité mít páťačku zapsanou jako členku mensy ... no nic
|
|
Federika |
|
(21.4.2022 18:20:25) Ty "chytáky" jsou tam schválně, sledujou soustředěnost na text. Tady se ta příprava i vyplatí, opakuje se to pořád dokola,"Proč to máš podtržený? Přece proto, aby sis toho všimnul.." Myslím,že zrovna ta soustředěnost je často kámenem úrazu. Ne, že bych to často neměla sama, ale oni čtou, neví co, ze zadání doplní jen první část,druhá jim uteče... Jenže to prostě do toho patří taky.Sama jsem strašně roztěkaná. a mám vždycky tužku v ruce,abych si odtrhávala, protože vnímám každý druhý slovo. A těm dětem jsem právě radila to samý, všechno si kroužkovat, podtrhávat, dělat u toho vykřičníky.
|
|
|
|
Federika |
|
(21.4.2022 18:08:58) Hlavně je to prostě k ničemu. Projít si testy je důležitý, aby pochopili strategii a zadání, s tím mají často problém. Na základě 2-3 testů si už umím udělat obrázek, kde jim co schází, co nechápou. Pak pro to dítě vypracuju témata,aby se to doučilo, pochopilo. Pokud má problém se skládáním testů, proberu taktiku. Pokud neví, jak hledat v textu, poradím, jak na to, vyzkoušíme. Probírat testy pořád dokola, se stejným druhem chyb, je k ničemu. A jsou teda docela rozdíly v základkách, z některých mají probráno všechno, někde si matně a špatně vybavujou, co je co Ale to se dá rychle dohnat. Jsem zvědavá obecně na letošní výsledky, Mám trochu pocit, že na přijetí na gymply s velkým převisem, bude letos třeba víc bodů než loni.Ale třeba se mýlím.
|
|
|
|
|
|
Buřt |
|
(21.4.2022 17:45:02) Aleno, samozřejmě, že když na začátku budou podobně inteligentní děti a jedno pojede velice intenzivní přípravu a druhé nikoliv, tak na konci rozdílné výsledky uvidíš.
Samozřejmě, celé se to nadrilovat nedá, na to je ten test dost obtížný.
Ale ten typ úloh je hodně podobný každý rok, stejně jako ty záludnosti v testu, takže pečlivá příprava určitě pomůže.
Mně se ten byznys s přípravou nelíbí, ale každému co jeho jest.
Na gymnáziu, kam se hlásily děti, tu školní část mají, jsou to obtížné úlohy zaměřené hodně na logiku, bývají tam i rébusy a podobně. Škola zveřejňuje, tuším, jeden ukázkový test, takže tajný úplně není, ale nemáš tolik materiálu na dril.
Mně se ten princip líbí a souhlasím s ním, v tom testu má šanci nadané dítě, kterému rodiče třeba nezaplatili doučko, získat nějaké body navíc.
|
Marika Letní |
|
(22.4.2022 8:54:57) "Na gymnáziu, kam se hlásily děti, tu školní část mají, jsou to obtížné úlohy zaměřené hodně na logiku, bývají tam i rébusy a podobně. Škola zveřejňuje, tuším, jeden ukázkový test, takže tajný úplně není, ale nemáš tolik materiálu na dril.
Mně se ten princip líbí a souhlasím s ním, v tom testu má šanci nadané dítě, kterému rodiče třeba nezaplatili doučko, získat nějaké body navíc."
Mně se zase školní část hrubě nelíbí. Slouží akorát k tomu, jak bez kontroly dostat na gympl toho, koho tam chce ředitel/učitelský sbor. Někdo totiž to zadání připravuje, že? Všeobecný přehled je tak široký pojem, že to je úplně jasná nahrávka spřáteleným "modrým, kteří už vědí".
|
Buřt |
|
(22.4.2022 9:03:56) Mariko, nevidela bych v tom fakt hned nejake podvody, proc ?
|
Buřt |
|
(22.4.2022 9:09:46) Driv mely prece vsechny skoly jen skolni testy, copak vysledkem bylo, ze se na skoly houfne dostavaly spratelene deti ? To si fakt nemyslim.
Obcas se urcite neco takoveho stane i dnes, i kdyz nenapises cermat zazracne, muzes byt prijata na odvolani apod.
|
Marika Letní |
|
(22.4.2022 9:20:19) "Driv mely prece vsechny skoly jen skolni testy, copak vysledkem bylo, ze se na skoly houfne dostavaly spratelene deti ? To si fakt nemyslim."
Ne houfně, ale kdo chtěl dítě dostat na konkrétní školu, ten ho dostal, když měl známé. Nebo děti učitelského sboru. Do toho hodily vidle státní přijímačky, nicméně stále je na některých školách snaha o možnost ovlivnění. A to nemluvím o škole s konkrétním zaměřením, kde by se dalo předpokládat, že se budou ptát na konkrétní obor. Všeobecný gympl v Praze si udělá svoje školní všeobecné testy, kde může být naprosto cokoliv a kdo je ví předem má výhodu bodů navíc.
|
Buřt |
|
(22.4.2022 9:32:37) Mariko, podle mě, kdo má nějakou tlačenku se dostane i dnes, třeba na odvolání. Na to není třeba pracně tvořit školní test.
Ale odstraníš tím tu nespravedlnost, že někoho rodiče komandují rok předem, jede placené doučování, spočítá všechny dostupné testy, jde na x kol zkoušek nanečisto ... apod. A jiné, stejně chytré dítě, pokud nedostane takovou nálož předem, tak to pravděpodobně napíše hůře.
Já to fakt nechápu, kdybych začala svý děti se zkouškama otravovat rok předem, kdybych je nutila chodit na doučko, tak se mi vzepřou, jsou příliš svéhlavé Zkoušky napsaly poměrně dobře i tak s mojí lehkou domácí přípravou, ale mně se prostě ten byznys se zkouškami zdá absurdní.
Na některé pražské školy musíš být blízko maxima bodů, to už fakt je docela extrém, musíš jet jak stroj, i když víš, jak ty věci řešit, tak se občas přehlídneš, přepočítáš, zazmatkuješ ... přijde mi lepší k tomu dodat školní test, na který se nemůžeš tak moc drtit než toto.
|
Marika Letní |
|
(22.4.2022 9:34:17) "Ale odstraníš tím tu nespravedlnost, že někoho rodiče komandují rok předem, jede placené doučování, spočítá všechny dostupné testy, jde na x kol zkoušek nanečisto ... apod."
Neodstraníš, protože bez přípravy na jednotné testy nemá 99 % v Praze šanci, to je jen startovací čára. Školním kolem z všeobecných znalostí si jen škola udělá prostor pro přednost spřáteleným. Znovu, ještě to chápu u konkrétního zaměření nebo alternativního stylu výuky, ale státní všeobecný gympl?
|
Buřt |
|
(22.4.2022 9:35:05) A proč si myslíš, že v současném nastavení prostor na korupci není ? Podáš odvolání a jseš přijat.
|
Federika |
|
(22.4.2022 9:36:59) No, Buřte,až tak jednoduchý to není. Škola má zveřejňovat čísla přijatá na odvolání a musí jít striktně po číslech pod čarou, tedy těch, kdo podal odvolání.
|
|
Marika Letní |
|
(22.4.2022 9:38:00) Buřte, to není tak jednoduchý, výsledky JPZ jsou veřejný. Co není veřejné je zadání všeobecných testů. Škola si je připravuje a hodnotí sama.
|
Buřt |
|
(22.4.2022 9:43:17) Aha, tak to jsem nevěděla. Můžu se ještě zeptat, jak to vlastně probíhá ? Zveřejní se výsledky, do 10 dnů mohou přijatí odevzdat zápisový lístek. Pokud ho neodevzdá, škola sama osloví prvního uchazeče za čarou nebo ten uchazeč musí hned po zveřejnění výsledků podat odvolání a pak je školou osloven, je-li mezi prvními x pod čarou ?
|
Federika |
|
(22.4.2022 9:49:37) Ty můžeš dát odvolání hned. Někdo pod čarou ho nedá, protože je přijat na tu druhou školu a odevzdá zápisový lístek hned. Čeká se na daný termín, do kterého je nutné odevzdat zápisové lístky. Pak se jde postupně po číslech pod čarou (ale jen u těch, kdo podal odvolání) a zveřejní se další přijatí, na odvolání. A čeká se na odevzdání zápisových lístků. Většinou škola ještě ty zájemce obvolá. Pokud se i pak uvolní další místa, jsou přijati další na odvolání. Jsou ale i školy, které to takhle nezveřejňují.
|
|
Marika Letní |
|
(22.4.2022 10:11:01) Škola sama osloví prvního uchazeče za čarou, který ale podal odvolání. Kdo nedal zápisový lísek nebo odvolání, ten nemá zájem. Tak to chápu já.
|
|
|
|
|
Federika |
|
(22.4.2022 9:35:59) Ten byznys s přijímačkama je fakt rok od roku horší. Taky bych vrátila školní zkoušky.
|
Buřt |
|
(22.4.2022 9:48:22) S těmi školními zkouškami byl asi zase problém, že některé soukromé školy nevalné pověsti přijímaly děti na základě velmi lehkých zkoušek...
Mariko, ale třeba to gymnázium, které jsem se školní částí zkoušky zmiňovala, také zveřejňuje detailní výsledky (CERMAT M - CERMAT ČJ - školní test) a ty výsledky ze školní části jsou skoro vždycky horší než cermat. Takže by vypadalo dost podezřele, kdyby někdo dal školní část na sto pro a cermat nevalně.
Zdá se mi to ze strany tooho potenciálnáho nekalého uchazeče riskantnější než si zaplatit doučko a prostě se pořádně ponořit do cermatu.
|
Federika |
|
(22.4.2022 9:50:32) Tak by si soukromé školy nevalné pověsti nabraly děti s nevalnými výsledky a její nevalná pověst by rostla dál....
|
|
Marika Letní |
|
(22.4.2022 10:15:59) "Takže by vypadalo dost podezřele, kdyby někdo dal školní část na sto pro a cermat nevalně."
"Zdá se mi to ze strany tooho potenciálnáho nekalého uchazeče riskantnější než si zaplatit doučko a prostě se pořádně ponořit do cermatu."
Podezřele nepodezřele, výsledky jsou jasné. Ale ono ani nejde o ty, kteří pohoří ze státní části. Jde o to, že všichni se nadřou na státní část, ale výhodu má ten, kdo zná zadání školní části. To je to, o čem mluvím.
Kdo se může z těch nepřijatých dotazovat na konkrétního jiného a jeho výsledky? Může se soudit? Jen kdyby měl důvodné podezření, že konkrétní paní učitelka prosákla testy tomu a tomu a tomu a tenhle pan učitel zase tomu a tomu. To když nejsi "uvnitř" nemáš šanci vědět.
|
Alena |
|
(22.4.2022 10:24:40) "Jen kdyby měl důvodné podezření, že konkrétní paní učitelka prosákla testy tomu a tomu a tomu a tenhle pan učitel zase tomu a tomu. To když nejsi "uvnitř" nemáš šanci vědět." Tak oni to nemusi ani vynaset predem, staci kdyz nekdo ma pristup k prijimackam z minulych let a nekdo ne.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(22.4.2022 10:28:42) Tak žádná škola si nevezme z protekce úplnýho blbce. Ale pomůže někomu, kdo to má nahraně.
|
Alena |
|
(22.4.2022 10:31:47) Tak kdyz si chci vybrat "sve" deti, tak nemusi podvadet a vynaset skolni zkousky, jednodussi je mit pohovory.
|
|
|
|
Alena |
|
(22.4.2022 10:21:53) "S těmi školními zkouškami byl asi zase problém, že některé soukromé školy nevalné pověsti přijímaly děti na základě velmi lehkých zkoušek..." To neni zadny problem skolnich zkousek -to je prece uplne jedno, Cermat nema zadnou povinnou hranici plneni, klidne muzes jit nekde na 25 ci 10 bodu.
U skolnich zkousek vidim spis jako problem: - korupci a protekci - narocnost - postavit trochu schopne testy neni vubec jednoduche, opravovat stovky papiru je pro skolu zatez jako hrom (jeden ucitel mi nastinil, jak takove opravovani vypadalo: cim byla pozdejsi hodina, tim nektere ucitelky vic spechaly domu a nehorazne to odbyvaly), kdyz dnes vidis nektere doplnkove testy treba z vseobecneho prehledu (same narodni obrozeni, Zofin, Babicka, proste test jak z osmdesatych let), tak vlastne nechapes, jake deti chce gympl vybrat. - protoze vyrabet vlastni testy je obtizne, gympl, kdyz nedostane cermat, si radeji koupi hotove kvalitnejsi od nejake agentury, treba SCIA - a jsme u jeste vetsiho zvyhodneni bohatych, protoze materialy pro pripravu jsou jen komercni a zdarma nedostupne.
|
77kraska |
|
(22.4.2022 11:23:58) Aleno, pises:
"kdyz dnes vidis nektere doplnkove testy treba z vseobecneho prehledu (same narodni obrozeni, Zofin, Babicka, proste test jak z osmdesatych let)"
no tohle vsechno jsou maturitni temata, to se uci a u maturity zkousi....to nejsou nejaka zapomenuta temata naseho mladi...a pro ucitele je to asi nejjednodussi tam dat - a co je na tom spatneho?
u dcery mely deti v doplnkovych testech ze vseobecneho prehledu na 8G: kdy byla prvni a druha svetova valka, kdy bylo zalozeno Ceskoslovensko, kdy byla zalozena Ceska republika....pak trochu zemepisu, hlavni mesta a reky....to mi prislo pro pataky docela rozumne
|
Alena |
|
(22.4.2022 11:39:23) "no tohle vsechno jsou maturitni temata, to se uci a u maturity zkousi....to nejsou nejaka zapomenuta temata naseho mladi...a pro ucitele je to asi nejjednodussi tam dat - a co je na tom spatneho?" Protoze je to jedna maturitni otazka (v minulosti i vlivem rezimu nafouknuta ) to ma byt gro vseobecneho prehledu jedenactiletych deti?
|
|
|
Ivka (dva kluci) |
|
(22.4.2022 11:28:01) S Alenou ve všem ohledně školních příjímaček naprosto souhlasím. Kromě nesporného prostoru pro protekci (přinejmenším NĚKDO má testy z minulých let příp. ví, z jakých zdrojů se čerpá, někdo jde zcela bez přípravy) bohužel musím potvrdit, že kvalita testů jako takových je často tristní. Bývá to slepenec otázek, co učitele po večerech náhodně napadly. Vypovídající hodnota je sporná, nejednoznačnost odpovědí, nestejná náročnost v obou termínech (resp. včetně náhradních ve čtyřech!!). Příklad: otázka pro páťáky "Která z uvedených dvojic pražských památek se nachází na stejném břehu Vltavy?". Prostě sestavit kvalitní test není legrace. Pohovory, portfolia prací a motivační dopisy zní sice hezky, ale neumím si to představit v situaci, kdy má ředitel vybrat 30 dětí z 300...a z těch 300 dětí má minimálně 100 skvělé studijní předpoklady a školu by bez potíží zvládalo - tady jde čistě o omezenou kapacitu, ne o výběr "kdo na to má a kdo by se tam trápil".
|
|
|
Marko + 2 |
|
(22.4.2022 10:41:03) Buřte, škola zveřejní výsledky. Přijatí mají 10 dní na odevzdání zápisového lístku. Nepřijatým je odeslán dopis, že nebyli přijati. Od té doby mají 3 dny na zaslání odvolání. Poté, co uplyne doba na odevzdání zápisových lístků a zjistí se, kolik je volných míst, jsou přijati ti pod čarou, kteří podali odvolání, dle pořadí, jaké měli. V reálu je to rychlejší, protože školy doporučují volat, pokud dáš zápisový lístek jinam a oznámit, že dítě na školu nenastoupí, aby věděli dříve, že budou mít volná místa.
|
picidada |
|
(22.4.2022 10:49:43) Prosím o vysvětlení, jak to funguje. Dejme tomu, že bylo 300 přihlášek na školu, 300 dětí dělalo přijímačky. Škola bere jenom 100. Takže zveřejní, že přijímá oněch 100 a zbývajícím 200 pošle, že přijati nebyli? Z těch 100 třeba polovina pošle ty zápisové lístky, protože skoro každý měl dvě školy a je velká šance, že ti na začátku řady budou přijati na obě. Čímž pádem se uvolní ještě docela dost míst - a teď bude záležet, kdo z těch 200 nepřijatých podá odvolání?
|
Federika |
|
(22.4.2022 11:09:52) Jo. Ale ještě to berou podle pořadí pod carou…
|
|
Marko + 2 |
|
(22.4.2022 12:55:59) ano, ti, kteří nebyli přijati a podali odvolání se v tom pořadí, v jakém se umístili v přijímačkách posunou tzv. nad čáru podle toho, kolik zbylo míst po odevzdání zápisových lístků původně přijatých.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(22.4.2022 9:19:12) Mně se školní přijímačky líbí. Nedá se na ně připravovat, víc vypovídají o tom,co v těch dětech opravdu je. Navíc si škola může spíš vybrat děti,které se hodí pro jejich styl výuky. A nevím,jak moc se to dá zmanipulovat. Syn se dostal na základě jen školních přijímaček ve kterých byl na 2. místě a rozhodně jsme tam nikdy žádnýho známýho neměli. A odpadala domácí příprava nebo placené přípravky.
|
Marika Letní |
|
(22.4.2022 9:21:49) "A nevím,jak moc se to dá zmanipulovat. ...Syn se dostal na základě jen školních přijímaček"
To je vážně míněný dotaz? Že se tam dostane i někdo bez známosti je samozřejmé, ale jde o ty, co se tam dostanou neoprávněnou výhodou.
|
Federika |
|
(22.4.2022 9:28:54) Moc tomu nevěřím.A pokud ano, tam tamto dítě bude stejně bojovat, mezi pečlivě vybranými dětmi, moc mu to nepomůže.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X__X |
|
(21.4.2022 14:12:10) Včera jsme se o úrovni přijímaček na 8G bavili s ředitelem gymnázia, kam chodí nejstarší syn, v rámci schůzky třídních důvěrníků. Sám říkal, že to letos bylo opravdu těžké, že mu to nepřijde normální, kam se ta laťka za poslední roky posunula a že to nepovažuje za normální.
je to pár let nazpátek, co jsem naopak slyšela debatu, ve které naopak jakýsi ředitel jakéhosi gymplu si na testy CERMATu stěžoval. že test, ve kterém mu většina dětí skončí se stejným vysokým bodovým ziskem mu je naprosto k ničemu, takže kromě státní matiky a češtiny si ještě musí dělat školní matiku a češtinu, aby si děti víc protřídil. takže možná to bylo tak, že si ředitelé gymplů stěžovali a stěžovali, až to pak zašlo do dalšího extrému, že je jsou přijímačky naopak hodně těžké? a ty špatné bodové výsledky byly po celé republice, nebo to bylo jenom otázka toho konkrétního gymplu?
|
|
|