Marko,
geometrie pro deváťáky mi připadala překvapivě lehká, až jsem si říkala, že to nějakému koumákovi bude podezřelé a bude v tom hledat složitosti - tuším, že to mohl být zrovna tvůj syn...
Celkově je geometrie na školách obecně dost podceňovaná a braná dost okrajově (co vím od dětí, se kterými jsem v kontaktu), přitom je to skvělý trénink představivosti.
K češtině - líbilo se mi zastoupení různých typů textu, ale na můj vkus jich je také zbytečně moc a jsou zbytečně dlouhé. Děti jsou zvyklé se vyjadřovat heslovitě a ve zkratkách a chápu, že přelouskat to je pro mnohé (i bez dys-) oříšek. Na druhou stranu - každý bude muset v životě přelouskat nudné a dlouhé smlouvy, pracovní pokyny, návody apod a je tedy žádoucí na tom pracovat.
Hledání chyb v textu je obtížné a zdlouhavé, pravopis bych testovala jen na jednotlivých větách. Ale zase dítě, které vyhodnotí, že se mu vyplatí úlohu přeskočit a radši stihnout celý testu a ž do konce, prokazuje hezky schopnost prioritizace
tak třeba to tam dává Cermat kvůli tomu ...