Přidat odpověď
S Alenou ve všem ohledně školních příjímaček naprosto souhlasím.
Kromě nesporného prostoru pro protekci (přinejmenším NĚKDO má testy z minulých let příp. ví, z jakých zdrojů se čerpá, někdo jde zcela bez přípravy) bohužel musím potvrdit, že kvalita testů jako takových je často tristní. Bývá to slepenec otázek, co učitele po večerech náhodně napadly. Vypovídající hodnota je sporná, nejednoznačnost odpovědí, nestejná náročnost v obou termínech (resp. včetně náhradních ve čtyřech!!). Příklad: otázka pro páťáky "Která z uvedených dvojic pražských památek se nachází na stejném břehu Vltavy?". Prostě sestavit kvalitní test není legrace.
Pohovory, portfolia prací a motivační dopisy zní sice hezky, ale neumím si to představit v situaci, kdy má ředitel vybrat 30 dětí z 300...a z těch 300 dětí má minimálně 100 skvělé studijní předpoklady a školu by bez potíží zvládalo - tady jde čistě o omezenou kapacitu, ne o výběr "kdo na to má a kdo by se tam trápil".
Předchozí