K_at |
|
(20.1.2019 13:13:12) Hanko, vstipit skolu jako prioritu - to muzes mozna u prehodne, poslusne a uzkostne peclive holcicky. a i u te to skonci mozna s pubertou. Pokud jsou deti frustrovane uz v prvni tride, setkaji se nekdy s nudou, s buzeraci, s divnym ucitelel, leckdy s nezazivnou latkou - tak sorry, s tim fakt rodic nehne.
|
Federika |
|
(20.1.2019 13:29:22) Tak já vštěpuju, vštěpuju často vštěpuju,ale většinou z toho mají děti akorát tak srandu Teď třeba vštěpuju svýmu synovi, kterej na rozdíl od svých spolužáků umí německy přesto mívá z testů průměrnej výsledek, že je to hloupý, když se na to ani nekoukne- o mi nato jen řekne-hele, mě to "derdiedas" nebaví a německy umim, tak co... A takovej to byl poslušenej chlapeček v první třídě, to se mi to vštěpovalo
|
77kraska |
|
(20.1.2019 13:32:53) moji holce se mi vstepovat nepodarilo ani v 1. tride
dostali treba dobrovolny ukol a ona rekla, ze je dobrovolny, ze ho proste delat nebude....v 1. tride! pritom slo o vybarvovani obrazku v pisance! za cely rok nevybarvila ani jeden dobrovolny obrazek....pro mne neco naprosto nemyslitelneho
|
Federika |
|
(20.1.2019 13:34:11) Ano, znám, můj nejstarší zásadně niky dobrovolný úkoly nedělal Nedělal ani povinný vybarvovací, nenáviděl vybarvování.
|
77kraska |
|
(20.1.2019 13:38:12) Federiko, no mne jako byvalou poslusnou holcicku s copanky, ktera se vyžívala v dobrovolnych ukolech, to hodne prekvapilo, kdyz moje neposlusna holcicka s copanky nedelala dobrovolne ukoly....ale za tech skoro 8 let jeji zakladky jsem si zvykla
|
Federika |
|
(20.1.2019 13:39:43) Moje copatá holčička se taky nějak projevuje víc jako její tatínek, takže i mě docela často překvapuje Ale ještě se nechává ovlivňovat, snadno.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 14:00:11) Rozumná holka - proč by měla něco vybarvovat, když ji to nebaví a není to povinný?
|
77kraska |
|
(20.1.2019 14:03:38) Kudlo, ano, to je pravda....ale ja bych proste radeji umrela nez abych to nevybarvila :-(
ona je takova "efektivni" ve vsem....s co nejmensim usilim, s nicim se moc nebabrat.....ve skole ji chvali, jak je strasne rychla, ale nekdy na ukor kvality
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:05:20) No, 7 krásko,to si někdy nevybereš. Skoro bych řekla,že ta rychlost je někdy taky dobrá, možná takovej nějakej kompromis
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(21.1.2019 10:22:27) Právě na vybarvování obrázku by se mi prakticky všechny moje děti vybodly, pokud by to byl dobrovolnej úkol. Kluky to zoufale nebavilo, a u dobrovolnýho úkolu bych jim to schválila, neb je to úkol v podstatě k ničemu.
|
|
|
Monty |
|
(20.1.2019 13:34:29) Federiko, ale tak proč by nutně musel mít nadprůměrnej výsledek. Zvlášť pokud ho to nijak nebere a k ničemu to potřebovat nebude. Já jsem naopak synovi radila, ať se na předměty, který pro něj nejsou důležité vykašle, že je daleko důležitější být dobrej v tom, co jednou využije, než se honit za jedničkami na úkor znalostí v těch klíčových předmětech.
|
Federika |
|
(20.1.2019 13:36:22) Monty, starší syn má německý občanství. Mladší si v 18 může taky vybrat. Je na něm, co si vybere, ale je docela a hloupý mít německý občanství a neumět pořádně německy, slovem i písmem. Myslím já. Můj syn ne
|
Monty |
|
(20.1.2019 13:39:07) Federiko, pokud tam někdy bude žít nebo bude tu perfektní znalost potřebovat, doučí se ji později. Teď ji asi nepotřebuje. Navíc jsem si téměř jistá, že perfektně německy slovem i písmem neumí ani spousta Němců, co tam žijí celý život. Stejně jako většina Čechů neumí perfektně česky.
|
Federika |
|
(20.1.2019 13:41:26) Mě to rozčiluje Stačilo by se na to kouknout.
|
Monty |
|
(20.1.2019 13:47:04) Federiko, když ty jsi holt přehnaně ambiciózní, syn to nejspíš nepodědil a má na to jiný názor.
|
Federika |
|
(20.1.2019 13:49:33) Syn-tenhle, je ambiciozní velmi,asi víc než já, ale dvojka z němčiny mu je fuk, protože ji nemá rád. Jinak když měl z FCE angličtiny 97 procent, což byl nejlepší výsledek ve třídě, byla totálně naštvanej. Chtěl 100
|
Monty |
|
(20.1.2019 13:54:49) Federiko, no vždyť. Můj syn taky neřeší známky z předmětů, který nemá rád, a u těch, co je rád má by taky řešil 97 procent a chtěl sto. Teď zrovna přišel s tím, že jim ve škole říkali známky za první pololetí a byl fakt nešťastnej, že má z jednoho "oblíbeného" předmětu dvojku. Přitom jeho známky nikdo kromě něj samotnýho neřeší a neprožívá.
|
Federika |
|
(20.1.2019 13:58:47) No, tak to je podobný. Mě ta němčina mrzí, jezdíme tam a on je jedinej z naší rodiny kdo mluví se všema anglicky, jen se vyložen přinutí, když ví, že to s někým z rodiny třeba nejde.A ani se nesnaží to nějak řešit. A teď má možnost to vypilovat a kašle na to. Známky u něj neřeším, řeší si je sám, často víc, než je nutný.
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 14:01:14) Federiko,
ale pochopila jsem, že on německy umí velmi dobře?
|
|
77kraska |
|
(20.1.2019 14:01:24) Federiko, jestli mate tatu Nemce, tak s nim mluvite vsichni nemecky, ne?
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:04:05) 77 krásko, jo. To pořád ale neznamená, že umí německy. Starší syn přestupoval 2 roky před maturitou na rakouskej gympl a koukal, jak neumí německy I malí Němci mluví a čtou německy, přesto pak mají němčinu spoustu let ve škole. Moje děti neměly.
|
77kraska |
|
(20.1.2019 14:04:49) aha, to je holt nemcina....hadam, ze v AJ by to bylo jinak
|
|
Monty |
|
(20.1.2019 14:05:18) Federiko, jenže tvoje nároky na "umět německy" jsou prostě strašně vysoko.
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:07:16) Monty, neee. On má problém učit se členy, nebaví ho to. Klidně v běžný řeči řekne místo "die Burg-der Burg", je mu to fuk a je to prostě špatně. K čemu prej pitomý členy. Je přece "ten hrad", tak proč ti pitomí Němci říkají "ta hrad"
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 14:08:41) Federiko,
jenže mu ti Němci rozuměj i tak, a jemu to patrně stačí.
|
|
Monty |
|
(20.1.2019 14:11:12) Federiko, tak ale čistě pragmaticky, syn má pravdu. Ty členy jsou úplně na houby. Ta hrad nebo ten hrad, pořád je to hrad. A Němec mu bude rozumět, že jde o hrad, i když člen nepoužije vůbec. Jasně, nebude to gramaticky správně, ale domluví se.
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 14:15:47) Monty,
asi tak.
Samozřejmě záleží, jaký máš v tom jazyce ambice, umím si velmi dobře představit, že někomu naprosto stačí se domluvit, aby v příslušný zemi neumřel hlady a dokázal se přihlásit a odhlásit v hotelu, kdežto druhej bude mít pocit, že když je k rozeznání od rodilýho mluvčího, tak ještě pořád neudělal dost.
|
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:17:40) Monty, proboha, já nechci aby se jen byl schopnej domluvit.Starší syn si u němčiny píše "2. Muttersprache", tohle by bylo pro ostudu. Das Apfel, bože, uši mě to tahá On na to přijde, zatím prostě vede angličtina a jen angličtina.
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 14:19:52) Federiko,
ale úplně klidně se může odrodit, a nic s tím neuděláš.
Myslím, že tohle není v naší moci ovlivnit, pokud ho to nebaví, tak nemá motivaci a prostě to dělat nebude.
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:22:02) No jo,ale jsem si jistá, že zastávat za bráchou a nesmět nikde uvádět, že nemá němčinu jako "2.Muttersprache " nebude chtít, jak ho znám. A pak ale nemůže říkat "der Burg" To je to,co mu chci vysvětlit. Sice počítám s tím,že mu to dojde, ale když už tu němčinu ve škole má,, tak aˇtoho využije teď..
|
Monty |
|
(20.1.2019 14:29:04) Federiko, tak sice jsme na netu, kde lze být o něco benevolentnější, ale vzhledem k tvým nárokům na úroveň jazyka připomínám, že v češtině taky sekáš dost chyb, byť je to tvá "Muttersprache".
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:34:21) Monty, i hrubky typu tvrdý.měkký Y-I? Protože na tý úrovni jsou asi ty členy v němčině...Nejsi pak schopná ani skloňovat správně.
|
Monty |
|
(20.1.2019 14:40:05) Federiko, i/y jsem si nevšimla, ale neděláš např. často mezery za interpunkčními znaménky. Dvě tečky za větou jsou taky chyba. Osobně je mi to fuk, vím jak jsou na tom lidé se znalostí češtiny, píšu to jen proto, abych v praxi demonstrovala, že ty nároky na perfektní znalost může mít každý úplně jinde.
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 14:43:28) Monty,
ale to už je opravdu hnidopišství, který se znalostí ČEŠTINY nesouvisí.
|
Monty |
|
(20.1.2019 14:47:37) Kudlo, no není, je to standardní požadavek na výstup na profesionální úrovni. Ale stejně tak může být pro někoho hnidopišský lpět na členech v němčině, když ten dotyčný sám to neřeší a je mu to - minimálně v dané chvíli - fuk.
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:48:32) Monty, ty členy v němčině-to fakt není maličkost. Není to jako v angličtině a pokud je nebude znát, bude se vždycky vyjadřovat jako idiot.
|
Monty |
|
(20.1.2019 14:49:58) Federiko, jenže k tomu musí kluk dospět sám. Buď mu nebude vadit, že se vyjadřuje jako idiot, nebo bude a naučí se to. Ty mu můžeš říct svůj názor, ale rozhodnutí je na něm.
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:50:34) No to jo. To taky tak je, říkám mu svůj názor. Říkám a říkám
|
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:51:36) Taky co už můžeš, ve 14. Já mám pocit že ve 14 jsem ani u jednoho kluka víc než říkat svůj názor nemohla
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 16:44:41) Monty,
ale to je propastnej rozdíl.
Ten požadavek, co píšeš, platíi pro lidi, co se ŽIVĚJ písemnýma výstupama, u kterejch navíc záleží na vizuální stránce.
Garantuju ti, že pokud by to byl text, jehož jedinou chybou je, že nedělá po tečce mezeru, tak by to většina lidí vůbec nepoznala, a na znalosti ČEŠTINY by to nemělo sebemenší vliv. A kdyby mluvil, tak by to bylo úplně jedno.
Zatímco ty členy, pokud je to na úrovni českýho "ten kočka" a "ta stůl" by na toho člověka okamžitě proflákly, že je cizinec, to jsou chyby nesrovnatelně závažnější.
Ostatně stačí srovnat, jak by to vypadalo, kdyby člověk napsal tentýž text jednou jen bez mezery po tečce a podruhý s přeházenejma rodama. Asi těžko by to kdokoli postavil na stejnou úroveň.
|
Eudo |
|
(20.1.2019 16:52:41) Prabe, Kudlo.
"že nedělá po tečce mezeru," neni nic typicky cesky gramatiskyho. To se pouziva ve vsech jazycich, ktery pisou latinkou.
|
|
|
Eudo |
|
(20.1.2019 16:50:48) no, cleny v nemcine jsou jaksi neco podstatne jineho. To je pis jako bys sklonovala zensky podstatny jmena podle vzoru rodu muzskyho.
|
|
|
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:44:36) Ano, ale to není znalost. Tayk dělám přesmyčky a občas mi chybí písmenko. Píšu na mobilu a nejsem dostatečně zručná, jedním prstem v autě mi to jde dost blbě. Už jsem uvažovala, že vůbec budu psát bez interpunkce dokud nevymyslí nějaký chytřejší ovládání na mobilu. U rodilýho mluvčího předpokládáš, že mu dáš napsat dopis a že to zvládne na jakýstakýs úrovni a bez chyb. To já v češtině dokážu zatímco on v němčině ani náhodou. A dokud nebude znát perfektně členy, tak to bude vždycky problém. I když on si zatím myslí něco jinýho.
|
|
Lída+4 |
|
(21.1.2019 10:26:36) Monty, to, co zmiňuješ, ale nejsou chyby v češtině. To jsou prohřešky proti typografickejm pravidlům, čili něco úplně jinýho.
|
Monty |
|
(21.1.2019 10:58:47) Lído, chyba ve formě zápisu je taky chyba.
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 14:30:15) opravdu jsi si tím jistá?
mně to takhle podle popisu spíš zní tak, že je mu to úplně fuk, jestli si bude někde něco uvádět (když se tý němčině vyhýbá, kde to jen jde, i v komunikaci s lidma)
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:35:05) Jsem si tím jistá. Sám říká, že má němčinu jako Muttersprache a jeho znalosti tomu neodpovídají.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.1.2019 18:02:42) Federiko, jen ze zvědavosti, děti doma s tatínkem nemluví německy? Vrtá mi hlavou, že členy by přece měl automaticky naposlouchané ..
|
Federika |
|
(20.1.2019 18:30:21) Ne, nemluví. právě. Každej si doma mluví, jak chce a co je mu nejbližší. Takže manžel německy, jen německy a my česky, jen česky Naposlouchaný možná, ale aktivně to nepoužívá a když to má napsat, musel by se na tu látku aspoň podívat. Jako jemu vychází osmička, to je v přepisu na běžný známky vlastně ještě jednička, ale mě to zaráží, protože na začátku si dělal spíš starosti, co tam jako bude dělat. A měl by tam co dělat. Minimálně na ty členy by se mohl kouknout
|
Ropucha + 2 |
|
(20.1.2019 18:50:54) Federiko, aha, tak to bude asi spíš jen laxnost, ne? Kdyby se zamyslel, přišel by na to.
|
Federika |
|
(20.1.2019 18:57:49) Spíš má pocit, že to umí a netřeba se na něco kouknout. A ostatní to sice neumí, ale připraví se na test, naučí se to.A výsledek mají lepší. Jako jasně, on umí německy líp, ale není pravda, že se nemá na co kouknout. A je možný, že jednoho dne zjistí, že v gramatice na tom bude líp ten, co se to učil. Ten starší dělal němčinu dva poslední roky před maturitou intenzívně a koukal, co toho neumí. Takový rozbory básní z 18. století v němčině nebo odborný texty, najednou byl vedle a ani slovní zásoba nestačila.
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 19:37:14) Tak rozbory básní z 18. století asi v životě moc nevyužije, a na takovým Puchmajerovi nebo Hněvkovským by si myslím vylámal zuby i průměrnej Čech, jinak s češtinou nijak nezápasící:
„Že teď to množství panen (mnozý hádají) A jich čepce strašlivé a divné kroje Dobrého nic nevyznamenávají, Než zas nejspíš nové ženské boje: Nebojte se, že by zas vedly rvačky, Leda mezy sebou omuže, A to sotva, jdeť to okůže! Radši lícý naně stroj a hračky. Kdo zvás znáte ty, co leží v zrcadle, Ty, co místo zbraně mají jehly, krajky, Nahých mečů snésti nemohou ni v divadle."
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.1.2019 18:06:56) "Ty členy jsou úplně na houby. Ta hrad nebo ten hrad, pořád je to hrad. A Němec mu bude rozumět, že jde o hrad, i když člen nepoužije vůbec. Jasně, nebude to gramaticky správně, ale domluví se."
To tedy neodpovídá mé zkušenosti. Němec není Američan, aby byl dojat pokusem o nápodobu své řeči. Němec se ofrní a chybu mu opraví
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 18:26:34) Ropucho,
tak záleží, kdy a jak s tím Němcem bude mluvit.
Pokud jako turista v obchodě, tak si myslím, že ho nikdo asi opravovat nebude. Pokud na nějaký vyšší úrovni, tak tam by se to asi naučit musel, ale zase záleží na tom, jestli o to vůbec bude stát.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.1.2019 18:48:54) Kudlo, mě takhle opravil třeba číšník Elegantně, ale srozumitelně Ale to samozřejmě píši spíš na okraj jako úsměvnou záležitost, Němci jsou prostě akurátní. (A členy asi plete kde kdo.) Při běžné provozní komunikaci si člověk určitě vystačí s angličtinou, rukama, nohama a základy němčiny bez členů.
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 19:15:16) Tak možná to opravení považuje za službu, kterou Ti jako cizincovi prokazuje.
(což i tak klidně může být, někdo, kdo se učí, by za to třeba mohl být rád)
|
Lefff |
|
(22.1.2019 20:37:06) Co jsou akurátní Němci proti Sherlockovi... Hung vs. hanged
|
|
|
|
|
Monty |
|
(20.1.2019 19:02:49) Ropucho, mojí zkušenosti to odpovídá naprosto. V Německu jsem strávila fakt hodně času, matka má dost německy hovořících přátel (a přes dvacet let žila s Rakušanem), manžel má v Německu kolegy, se kterými se stýká i řekněme neformálně a nikdy nikdo neopravil moji němčinu, přestože nepoužívám členy.
|
Federika |
|
(20.1.2019 19:11:02) Jo Monty, kdyby ale věděli, že máš německý občanství, dívali by se na to jinak.
|
Monty |
|
(20.1.2019 19:13:03) Federiko, to je možný, ale Ropucha asi německý občanství mít nebude.
|
Federika |
|
(20.1.2019 19:15:54) Když si vzpomenu na svý zážitky v mých začátcích s němčinou, tak mě asi i opravovali, ale já jsem byla ráda, jinak bych tak třeba mlela s chybama dál.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.1.2019 19:23:27) Já jsem ráda, já si ta opravená slova dodnes pamatuji Ne nadarmo se propaguje zážitkové učení, to zanechá nejspolehlivější stopu.
|
|
|
|
|
* Liv |
|
(20.1.2019 19:24:11) Monty, pokud jedeš mluvenou němčinu zásadně bez členů, tak tě samozřejmě žádnej slušněj člověk (němec/neněmec) neopraví, protože vidí na první dobrou, že jsi ráda, že nějak horko těžko komunikuješ, sorry jako.
obecně ti cizí, slušně vychovaný lidi nebudou gramatický chyby v mluveným projevu opravovat - není to zdvořilé. opraví tě kámoš, kterýho jsi o to požádala, nebo placenej lektor
|
Ropucha + 2 |
|
(20.1.2019 19:32:15) Liv, mě tedy opravoval i kámoš, kterého jsem znala první den Ne že by nebyl vychovaný, to byl, měl krásné způsoby, ale asi si nemohl pomoci Já si to vysvětluji puntičkářskou náturou, že oni tu zkomolenou němčinu prostě nemohou slyšet Ale jak píši, to je spíš taková vedlejší poznámka napůl v žertu, většina lidí mě samozřejmě nijak neopravovala.
|
|
Monty |
|
(20.1.2019 19:42:39) Liv, proč sorry, vždyť píšu, že mě nikdy nikdo neopravoval. Řeknu na rovinu, že mluvím mizerně a nevšimla jsem si, že by tím někdo pohrdal. Nemám větší ambice než se domluvit, na běžnou konverzaci mi to stačí a rozbory Lorelei v němčině ani výhledově neplánuju.
|
Liaa |
|
(20.1.2019 19:59:41) No, mluvíš-li německy s absencí členů, tak tě nikdo neopravuje z jednoho prostého důvodu - usoudili, že to nemá cenu. Mluvit německy bez členů je jako mluvit česky bez skloňování. Oceníš snahu a řekneš si, že na víc ten člověk nemá.
A ještě k tomuhle: "Osobně je mi to fuk, vím jak jsou na tom lidé se znalostí češtiny..." Ráda bych podotkla, že ani ty na tom dokonale nejsi, zejména pokud jde o interpunkci (vedlejší věty vložené se oddělují čárkou z obou stran, čárka před nebo záleží na tom, zda se jedná o poměr slučovací, nebo vylučovací, v tom chybuješ takřka pokaždé).
|
Monty |
|
(20.1.2019 20:04:27) Lio, děkuji za upozornění, ale vím o tom. Několikrát jsem zde psala, že na netu po sobě čárky neopravuji. V češtině jsou pravidla psaní čárek proti smyslu vyjádření, fakt nemám náladu dělat u každého souvětí větný rozbor.
|
Kudla2 |
|
(20.1.2019 21:37:54) Monty,
ale pokud to bereš tak, že na netu se to bere mírnějc, tak neměla bys stejnej metr brát na sebe i Federiku?
|
Monty |
|
(20.1.2019 21:42:44) Kudlo, no, já ale nemám tak vysoké nároky jako Federika obecně, proto jsem o tom vůbec začala.
|
Kudla2 |
|
(21.1.2019 9:10:10) Monty,
jo, to je fakt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(20.1.2019 13:51:13) Fed, a kolik němci žijících v německu mělo jedničku z němčiny? A kolik z těch co meli 2 a výš řeknou, že neumí pořádně německy? Tvůj sny má pravdu. Známka je nepodstatná...
|
Federika |
|
(20.1.2019 13:53:06) Já neříkám, že je podstatná známka. Jenže loni se rozhodoval, jestli němčinu nebo čínštinu, nakonec zvolil němčinu,ale měl kecy,co že se tam jako bude učit, když přece německy umí a oni s tím teprve začínají. Neřeším známku, ale ten přístup.
|
Jahala. |
|
(20.1.2019 13:56:15) Fed,nedivím se přístupu pokud je se znalostí němčiny u začátečníkům. To jsi ho měla motivovat spíš k té čínštině.
|
Federika |
|
(20.1.2019 14:02:31) Jahalo, jedou docela rychle a on gramatiku nikdy nebral. Neškodilo by mu se na to podívat, umí prd, jen mluví a čte. Vybavila jsem si teď-dcera zítra píše pololetku z češtiny. Ráno jsem jí v autě házela věty,ať mi říká pády. Nechtělo se jí, že to umí. Říkám- "Nalepil to lepidlem.." Lepidlem-jaký pád?
A ona ospale:" Lepidlem na CO, koho co? Na papír, 4 pád...
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(20.1.2019 13:38:52) Málokteré dítě již na ZŠ ví, které předměty pro ně budou ty klíčové. Mnohé to nevědí ani na SŠ a pak se u maturity a výběru VŠ nestačí divit....
|
Monty |
|
(20.1.2019 13:40:31) Okolíku, tak já píšu o střední škole. Počítám, že dítě, co si vybere školu se zaměřením k tomu má asi nějaký důvod a už tak nějak ví, jakým směrem se hodlá vydat.
|
Okolík |
|
(20.1.2019 16:51:50) Monty, to se právě pleteš. Prvne rozhodnuté děti jsou spíš výjimka. Ty, které se na některý předmět vyprdnou se pak nestačí divit. Naposled loni dcera kamarádky zjistila, že kdyby se bývala byla nevyprdla na matiku a neměla z ní za 3, byli by ji vzali na zubařinu bez zkoušek.
|
|
|
|
|
Kaipa |
|
(21.1.2019 11:32:41) federiko, velmi mě překvapuje to, co teď píšeš. Jednou jsme se obě zapojily do nějaké debaty o škole a já jsem psala, že už moji rodiče mi vštěpovali, že škola je základ, a že já totéž vštěpuju svým dětem. Ty jsi tam psala, že nikomu nic vštěpovat nemusíš, že tvoje děti to vědí samy od sebe.
A pamatuju si to proto, že jsem ti ty uvědomělé děti záviděla.
|
Federika |
|
(21.1.2019 13:08:03) Kaipo, já nevštěpuju, protože bych i vštěpovala, ale k ničemu to není, oni sami fakt vědí, co a jak chtějí dělat nebo nedělat. Například prostřední syn si nedá do ničeho mluvit, dělá tolik,aby byl spokojenej, má a vždycky měl výborný výsledky,ale co ho moc nebere, to nedělá nebo dělá jen tak,aby měl uspokojivej výsledek, pr ně, třebaže by mohl mít lepší. A nic by nepomohlo a nepomáhá, že bych mu něco vštěpovala. Naopak když něco chce, dělá víc, než bych si i já představovala
|
Kaipa |
|
(21.1.2019 14:02:49) No, Federiko, včera jsi psala tohle: (20.1.2019 13:29:22) Tak já vštěpuju, vštěpuju často vštěpuju,ale většinou z toho mají děti akorát tak srandu Teď třeba vštěpuju svýmu synovi, kterej na rozdíl od svých spolužáků umí německy přesto mívá z testů průměrnej výsledek, že je to hloupý, když se na to ani nekoukne- o mi nato jen řekne-hele, mě to "derdiedas" nebaví a německy umim, tak co... A takovej to byl poslušenej chlapeček v první třídě, to se mi to vštěpovalo
|
Federika |
|
(21.1.2019 16:18:07) Ano, Kaipo, ale jak se to vylučuje? Synovi vyvhází z tý němčiny osmička, což je v přepočtu ještě jednička a jemu to stačí, je mu fuk, že by mohl mít desítku, kdyby se na to adpoň mrknul.On si to šéfuje sám, po svým, já s tím nehnu. Když byl menší, víc mu záleželo na tom, aby měl co nejlepší výsledky, teď si tu laťku posouvá ´odle svýho s já na to žádnej vliv nemám, stejně jako jem neměla dřív. Jede si tak, jako by jel beze mě.
|
JaninaH |
|
(21.1.2019 18:15:54) Federiko, jen technická - osmičku jsem vždycky brala jako dvojku, proč myslíš, že je to ještě jednička? S klukem jsem se tedy o osmičku nikdy nehádala, jen o čtyřku, o které tvrdil, že je to ještě trojka. A nebyla, na oficiálním vysvědčení v oktávě tu čtyřku z fyziky měl.
|
Federika |
|
(21.1.2019 18:22:19) Janino, nevím, říkala to třídní, když jeden spolužák odcházel na jinou školu a přepisovali mu to. Mně osmička princ. nevadí, jen z tý němčiny mi přijde hloupá.
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(21.1.2019 13:37:50) Já si čím dál víc myslím opak - že škola NENÍ základ.
Respektive takto: ve škole se dá dovědět spousta zajímavých věcí, NEMÍT školu určitě není řešení, ale v řadě případů jsou ti učitelé tak odtržení od praxe, že je nutno jejich informace brát se značnou rezervou, a někdy je opravdu mnohem efektivnější jen "prolézt" s minimem námahy, protože vynaložená námaha by nebyla úměrná výsledku.
|
TaJ |
|
(21.1.2019 13:43:02) Kudlo, jo, já už k tomu doma se synem přistupuju taky tak, že školou prostě projít musí, protože máme povinnou školní docházku...a že ve škole se může ledacos dozvědět, ale stejně ho nenaučí všechno, co bude jednou potřebovat a naopak ho naučí něco, co třeba nikdy nevyužije...a že pokud se o něco zajímá, tak musí informace a vědomosti hledat i sám všude možně, kde se dá...
|
|
Monty |
|
(21.1.2019 13:50:52) "Já si čím dál víc myslím opak - že škola NENÍ základ."
Tvl já padnu. Léta tu píšu, že znalosti nezávisí na škole, ale na přístupu jednotlivce k nim, léta jsem za to vysmívána, a teď čtu tohle?
|
Monty |
|
(21.1.2019 14:13:16) kruci, myslíš, když už ze zoufalství používám řekněme těžkotonážní ironii?
Nic, nechci vést debatu tímhle směrem, jen mě tenhle názor překvapil, toť vše.
|
|
|
Kudla2 |
|
(21.1.2019 14:28:57) Přesně tak.
A tomu dodám, Monty, že u Tebe mám pocit, že bys tu školu zatracovala jaksi preventivně a že k tomu máš přístup, že pokud není zcela podle Tvých představ, že vlastně ani není nutná a že si motivovanej člověk ty příslušný informace snadno získá "vedle" samostudiem (můj dojem, který může být mimo, protože výslovně jsi nic takovýho neřekla, ale je poměrně silnej).
Já jsem ale v tomhle odpornej konzervativec a myslím si, že tu školu je dobrý absolvovat, i když není úplně dokonalá, a přiřknout jí ten význam, kterej má a kterej rozhodně není nulovej (i když se shodnem v tom, že není absolutní).
|
Monty |
|
(21.1.2019 15:02:35) Kudlo, nikoli. Já zatracuji preventivně pouze systém českého školství, který ustrnul v Rakousko - Uhersku. Proti školství, které respektuje fakt, že píšeme již 21. století nemám ani to nejmenší.
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(21.1.2019 14:15:59) "Já si čím dál víc myslím opak - že škola NENÍ základ."
a to já bych zase řekla, že škola by měla být základ... tak jako se v ní děti naučí číst, psát, počítat, naučí se (měly by), jak se učit, že vědění není o náhodných poznatcích, ale je třeba ho budovat od základů, měly by se naučit, že i to, co teď nepovažují za důležité, může mít svůj význam a bude se jim to hodit... a pokud nebude, minimálně si potrénují paměť, upevní si logické souvislosti a pořád to nebude ztracený čas... naučí se, že ve společnosti žijí vedle sebe a společně různí lidé, s různými schopnostmi... prostě podle mne škola JE základ, na kterém pak lze stavět dál...
|
|
|
|