Delete |
|
(25.4.2017 17:22:35) zerat,
jak to myslíš s tou kvalifikací? Dneska nesmí učit nikdo, kdo nemá zákonem požadovanou kvalifikaci, leda na zástup a i tak to nemůže být hned tak někdo.
Leda bys za tu kvalifikaci považovala ten penis, ale to většinou na rozumné učitelování nestačí .
|
zerat |
|
(26.4.2017 8:46:20) Delete, já myslím, že třeba jazyky fakt neučí vždycky nejlepší jazykáři a ani tedy popravdě nevím, jestli třeba jazykáři mají povinnost mít ten či onen cizí jazyk skutečně vystudovaný. Jinak si totiž neumím vysvětlit, že někdy učí úplné bludy. Navíc si myslím, že i mezi lidmi vystudovanými titulovanými třeba Mgr. se dá vybírat dle dosažených známek... Nemyslím si totiž, že každý s titulem Mgr., Ing. je nastejno kvalitním odborníkem. Asi jsem divná, ale opravdu mi přijdou ZŠ "přebabované" a nelíbí se mi to.
|
zerat |
|
(26.4.2017 8:56:06) Ještě to rozvinu dál. Dcera mají na ZŠ učitele jen dva - oba tělocvikáře a přijde mi, že mají pro holky větší pochopení než učitelky. Holka má v prvních dnech MS opravdu bolesti a když jí učitelka řekla, že omluvenku od maminky jí bude akceptovat jen pro ten jeden případ a jindy už ji při MS neomluví, tak jsem žasla a zuřila zároveň, co je to za fenu? Žel si pamatuji z mých mladých let, že jsme také měly problémy s učitelkami. Muži tohle omlouvali v pohodě, ale paradoxně ženské měly řeči o tom, že při MS je vyšší výkonnost... Na rodičovských schůzkách jsem potom mluvila s její třídní a říkala jsem jí, že holka chodí do školy při MS zfetovaná prášky od bolesti a má při tom běhat x km, skákat... to bych pošla i já. Třídní mi řekla, že jí to bude omlouvat a s tělocvikářkou o tom nemám mluvit.
Dál, třeba jsem na to jen neměla pouze štěstí ale nezažila jsem dobrou fyzikářku nebo matikářku - ti nejlepší byli vždycky muži. Uměli to prostě podat líp, použít lepší příklady, lepší nápomocné techniky... Ale jak říkám, třeba je to zkrátka jen o štěstí a můj příspěvek vypadá, že nemám ráda ženy
A nemyslím si, že by muži neunesli pohrdání spojené s touhle profesí - aspoň co vidím manžela spolužáky z VŠ, tak všichni vlastně ze ZŠ školství odešli kvůli penězům - jsou živiteli rodin a vydělávají jinde výrazně víc než by jim kde na ZŠ nabídli.
|
zerat |
|
(26.4.2017 12:01:53) U nás to vyřešila třídní. Holka odchází před volnou hodinou domů, a pak píšu omluvenku třídní učitelce, se kterou jsem mluvila na rodičovských schůzkách. Jedná se o první dny MS a ne vždy vychází na dny tělocviku.
|
|
|
|
Delete |
|
(26.4.2017 16:07:38) zerat,
tady na škole byl chlap s titulama z několika škol, co se pyšil svou skvělostí, vysloveně pohroma. Pro děti. Učit fakt neuměl. I když známky měl ze školy asi dobré, když zvládl studovat i v zahraničí .
Fakt myslíš, že o kvalitě učitele vypovídá to, jaké měl známky?
Já, podle zákona nic, včera vysvětlovala vystudovaným učitelkám, co je to výchovná činnost v počtech . A nešlo o nějakou definici, ale byl to požadavek inspekce přímo do výuky, aby prý předvedly....
Podle tvých kritérií bych si jako učitelka neškrtla, vždyť já z pedagogických studií nemám známky žádné (kromě specky) .
Takže jsem fakt ráda, že měřítkem kvality zrovna známky nejsou.
|
zerat |
|
(26.4.2017 19:39:27) Delete, opravdu si myslím, že ty známky mohou napovědět mnohé. Samozřejmě, že praxe... je pak věc jiná, ale pokud někdo prolézá na VŠ s odřenýma ušima z matematiky a má být učitelem matematiky - moc důvěry to ve mně tedy fakt nebudí. A učit se praxí a snahou nedá? Nemám zkušenost...
|
Delete |
|
(26.4.2017 20:02:59) zerat,
nerozumím otázce: "A učit se praxí a snahou nedá?"
Jinak není nic tak neříkajícího jako známky. Je to subjektivní, nesjou jednotná pravidla, trojka z jedné školy stačí na jedničku na jiné a na jiné s tím člověk ani neprojde....podle toho přeci nejde soudit. Navíc učitelství je multiobor, vem si třeba učitelství prvního stupně, kde musíš být odborník na výtvarku, hudebku, tělocvik, technické práce, pěstitelské práce, šití a další ruční práce a k tomu i na matematiku, přírodopis, dějepis, zeměpis a češtinu....co ti řekne o kvalitě elementaristy, že měl trojku z hospodářského zeměpisu, sociální geografie nebo z plavání?
Nebo myslíš, že správným pojmenováním metod a forem výuky (jednička z didaktiky) zajistíš, že je někdo bude umět a hlavně chtít používat?
A když už jsme u těch známek....tak zrovna muži je moc neřeší a prolézají s co nejmenší námahou....pár spolužáků z praxe, co si muselo dodělat školu už jsem na těch třech různých oborech měla a všichni byli v tomto stejní....přitom učitelsky i lidsky byla většina z nich výborná, co tak člověk mohl poznat při různých prezentacích vlastní práce a z komunikace....
|
zerat |
|
(26.4.2017 20:31:58) Delete, nejsem učitel... Nemám zkušenosti, více méně teoretizuji. Faktem je, že sama ani nevím, jaké vzdělání, kdo má, nemá, učitele spíš posuzuji podle toho, jak umí naučit, vysvětlit, jaký mají přístup k dětem... ale myslím si, že i jeho výsledky z dob studií pro začátek vodítkem být mohou.
|
Delete |
|
(26.4.2017 21:02:48) zerat,
známky fakt neříkají vůbec nic.
Já jsem třeba na původní VŠ několik zkoušek musela opakovat. Ne proto, že jsem lajdák, ale prostě mi není naděleno v oblasti, která je taky občas potřeba....přesto si mě většina vyučujících pamatovala a měla mě za výbornou studentku, protože mám naopak naděleno jinde.
Klasický peďák vůbec není v mých schopnostech, zejména učitelství pro první stupeň je pro mě nedostupné a nevystudovatelné. Přesto to vypadá, že mě i moje jinak dost kritické kolegyně jako schopnou učitelku uznávají. Taktéž rodiče a asi i většina dětí. Významné pak pro mě je, že jedna kolegyně si přímo přeje, abych její dítě učila.
Schopnost dobře studovat a schopnost dobře vykonávat své povolání spolu téměř nesouvisí. Vem si, že já, ač mě původní obor hodně bavil a plánovala jsem ho dělat, jsem na konci studia zjistila, že ho asi nikdy nebudu dělat dobře nebo ne až tak, jak bych si představovala, že bych ho dělat měla. Bavilo mě získávat ty informace, neměla jsem až na těch pár předmětů náročných na paměť problém se znalostmi a jejich prokazováním....ale najednou jsem zjistila, že do oboru nemůžu jít, protože....nechci dělat v kanceláři a nebaví mě ani čistě terénní práce. Umím sice projektovat, ale nemám schopnosti potřebné k prosazení a realizaci vlastních projektů. Dost se rozchází to, co by mě bavilo, s tím, co mi jde v oboru vlastně nejlépe...atd.....
Řada učitelů jsou skvělí teoretici, ale bez schopnosti učit. A právě tihle mívají ty červené diplomy a samé jedničky .
|
zerat |
|
(27.4.2017 10:13:01) Delete, jak píšu neumím tohle úplně posoudit, jedině co můžu je soudit dle toho, s kým či kým jsem se potkala při studiích já a nebo s kým se potkaly mé děti...
Ohledně známek... to jde asi poznat pouze na úplném začátku, kdy učitele bere ředitel bez praxe... dál samozřejmě ten člověk musí ukázat, prokázat, jak je šikovný, jaký plat si ve skutečnosti zaslouží... Ale myslím si, že nějaký žebříček hodnocení by být asi měl (a nemělo by to být jen o odučených rocích), ne že všichni berou stejně mizerný plat a v reálu je vlastně fuk, jak učí, jak moc se zajímá o to, zda někdo od něj něco pochopil... Že je mi jasné, že někdo může být ve škole lajdák a praxe ho naučí fungovat, to asi psát nemusím. Že ve škole nejde jen o znalosti, ale i o formu - autoritu, přístup k dětem... to také beru jako fakt, že je to potřeba a možná důležitější než dobré známky na VŠ, ale myslím si stále, že i ten, kdo hned po škole má problém učit se to může při troše snahy naučit. A nebo je nějak dokázáno, že když to neumí, tak by si měl hledat jinou práci, protože neexistuje možnost, že se to naučí?
|
|
|
|
|
|
zerat |
|
(27.4.2017 10:17:28) Šuplíku, já třeba vím, že se bere ohled ve školství i na to, kde byla pedagogická fakulta vystudována. Sama pedagog nejsem, ale jsem obklopená pedagogy z řad kamarádů... a oni říkají, že není titul z jedné jako ten z druhé... takže je to asi složitější. Schopnost něco vysvětlit je možná opravdu člověku daná a nejde naučit - to nevím - pokud to tak ale je, tak by to měli zjistit už na VŠ v průběhu studia - praxe... a od toho by se mohla odvíjet i známka případně hodnocení, ne? Tohle nevím, nikdy mě nenapadlo se na to někoho zeptat.
|
|
|
Lída+4 |
|
(27.4.2017 9:32:28) Zerat, známky během studia neznamenají vůbec nic. Je mnohem lepší mít učitele, co se v pokročilejších věcech (který ale ty děti učit nebude) trochu plácá, ale umí dobře vysvětlit, než toho, kdo tomu sice výborně rozumí, ale vysvětlit nedokáže.
|
|
|