| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Známkování - 2. třída

 Celkem 67 názorů.
 kachna_ 


Téma: Známkování - 2. třída 

(25.4.2017 5:38:35)
Můžete mi pěkně prosím někdo napsat, kdy u vás děti mají známkovanou novou látku?
20.4. začali násobit číslem tři (v úkolníčku úkol, naučit se násobilku pamětně)
21.4. dělení
víkend
24.4. známkované (mírně) cvičení na doplňování znamének
Mně to přijde špatně, dnes máme třídní schůzky a já bych ráda tohle téma opět otevřela, ale říkám si, že třeba jsem opravdu ten neschopný článek já a je normální, že už to měla zvládat?

(Jinak je dcera stále na stejné škole, okresní město je beznadějně plné, vyšetření v poradně má dcera za sebou s tím, že žádný velký problém nemá, ale opravdu má problém s očním rozlišováním, jak mi někdo radil, zpráva bude v půli května, objednávala jsem se koncem prosince, školu hledám)
 HelenaPa 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 5:53:38)
Co je to doplňování znamének? Jako že příklad a v něm chybí krát a děleno? To mi zase jako tak těžké nepřipadá. Vždyť vlastně vůbec ještě nemusí znát násobky, jen se podívá, kde je číslo větší a kde menší a podle toho napíše. Spíš jde o princip a to vlastně 2 hodiny ve škole probírali. A jestli ještě bylo známkování mírné, jak píšeš, tak by mě to nepohoršovalo.
Ale já jsem drsoň, určitě jde známkovat i mnohem později.
 kachna_ 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 6:09:30)
krát, plus, mínus, děleno
 HelenaPa 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 6:35:01)
No, s namíchaným sčítáním a odčítáním je to těžší, ale zase - pokud umí sčítat a odčítat, tak pozná, kam patří +/- a pak viz výše.
 kachna_ 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 7:02:44)
... a pak si splete znaménka děleno a krát ~:-D
 K_at 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 7:50:58)
Heleno, ale pokud maji doplnit +-:x, tak musi pocitat. Protoze pohledem nezjisti, jestli jde o deleni nebo odcitani. A scitani nebo nasobeni. Prijde mi to docela tezky....
 withep 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 6:37:43)
U nás klidně druhý den. Nebo syn přišel po vánočních prázdninách + 14denní nemoci do školy a psal pololetní písemku z matiky. Ale myslím, že by mu ji učitelka nedala, kdyby nevěděla, že to zvládne. Nebo v úterý donesl vyjmenovaná slova s tím, že se je má naučit zpaměti do pátku, a ve středu z nich dostal trojku. Těžko říct, jestli to popletl on nebo učitelka. Nijak to neřeším, nasbírá spoustu jedniček a trojka se v tom ztratí. Je tedy třeťák, ale nezdá se mi, že by ve druhé třídě byla mírnější. Jiného chlapce rodiče loni či už předloni přendali do jiné školy, paní učitelka jim přišla moc přísná.

Kdyby nestíhal dlouhodobě, šla bych do PPP jako ty. Pokud nejsi s výsledkem vyšetření spokojená, můžeš podat žádost o revizi. Ale počkej si na zprávu, dost možná bude mít nějaká mírná podpůrná opatření, i když nemá vyloženě dg. Plán pedagogické podpory jste měli a nestačil?
 kachna_ 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 6:59:37)
Plán podpory jsme neměli, bylo mi paní učitelkou řečeno, že má dcera doma víc cvičit, do poradny jsem se objednávala sama.
S výsledkem z poradny spokojená jsem, potřebovala jsem zjistit, kde je problém, na co a jak se zaměřit.

Ona strašně zmatkuje ze strachu, že udělá chybu + má nějaký problém s rozlišováním tvarů (očním vyšetřením nepostižitelný, vyšetření v PPP ho objevilo) a tohleto známkování jí opravdu nepomáhá, ale asi je to teda fakt normální.
Já jsem si myslela, že se ten problém upravil, ale ona asi jak zvládla sčítání, tak se mohla lépe soustředit na znaménka.
 withep 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 9:06:36)
Porucha zrakového rozlišování může být jedním z podkladů SPU, ale asi sama o sobě k přiznání poruchy nestačí. Nicméně i tak by mohla být účinná reedukace - tj. speciálně pedagogický postup zaměřený právě na tento problém. Více doma cvičit pomůže časem asi taky, ale reedukace by měla být efektivnější. Řešila jsem tu tu nedávno s Delete, poradila mi, ať si na to seženu nějaké pracovní listy. Uvidíš, co ti napíšou do zprávy, třeba tam bude i úprava hodnocení problematického typu úloh, kvůli případné demotivaci. Zkus se poptat i po nějaké konkrétní publikaci - speciální pedagog z PPP by mohl vědět.
 K_at 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 7:36:12)
Lenko, to mi prijde jako dost prasteny. Pi uc predpoklada, ze deti zrejme o vikendu doma latku vstrebaji a nauci se. Ze si pisou testik, bych chapala. Zeho znamkuje, ne....
 Lewis 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 7:36:23)
S tím známkováním a psaním testů na novou látku to taky nechápu. Látka není zažitá a kontrola toho, co už děti, umí jde udělat i beze známek. Učitele nechápu. Jen se tak známky zhorší a ubere motivace dětem.
 Lewis 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 7:57:56)
Přesně, děcko ví,že to ještě neumí. Snaží se, ale je nervózní, takže přibudou další chyby. Výsledek pak vypadá tak, že čím větší úsilí, tím horší výsledek. Učitele fakt nechápu. Jde o to je naučit nebo nasbírat nesmyslné a zbytečné množství známek?
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 8:31:26)
Jitys ono je to učitel od učitele. Moje mladší dcerka má třeba skvělou učitelku 1.-3. třída ZŠ - hodnou, milou, spravedlivou a ne přehnaně ambiciózní. Když vidí, že jindy dobře jedoucí dítě klopýtne, tak místo známky dá "V"... ale když zjistí, že nějaké dítě na to kašle, tak už nemá problém dávat horší známky. Starší dcerka také měla štěstí na skvělou učitelku 1.-3. třída. Mně přijde, že velkým problémem většiny ZŠ jsou druhostupňoví učitelé - tam by to chtělo dostatečně zvednout mzdy, aby mohli vybírat ředitelé z lepších učitelů - osobně bych byla ráda, kdyby bylo víc mužů mezi pedagogy.

U druhostupňové starší dcerky jsem měla už x-krát výhrady k učitelům (především matematika) a mám je stále, na rodičovských schůzkách se snažíme s učiteli domluvit, ale někteří jsou opravdu na ránu.
Na stranu druhou když slyším a vidím, co jim ty děti ve škole dělají, co vše po nich rodiče požadují, a jak si neberou servítky vůči učitelům - učitel není často autorita ani pro děti a už vůbec pro rodiče (na ZŠ z okolí, co jsem zaslechla třeba jeden tatínek zmlátil učitelku, protože odmítla dítěti dát 4 na vysvědčení, protože na to nemělo známky - údajně by ji snad zabil kdyby nepřišel školník),- často se ani nedivím, že se z nich stávají vyhořelí učitelé, kteří jakoby zapomínají používat cit, jedou jako roboti - nepřijmou jakoukoliv omluvu dítěte a ani rodiče - za každé sebeblbější zapomenutí poznámka...
 kachna_ 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 8:53:36)
představa, že druhý stupeň bude ještě horší, než první mě děsí už teď
 K_at 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 9:02:03)
Lenko, ja uz odstrihavam metr. A doufam, ze konecne na druhem stupni dostane dcera nekoho normalniho. Kdybych tusila cca pred dvema lety, co vim dnes, je uz na jine ZS.
 Lewis 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 9:14:58)
Já odstříhávám metr na střední. To je vůbec nejhorší, co jsem zažila. S vyšším a vyšším stupněm škol, horší a horší úroveň. Teď už jsem pochopila, proč dost studentů neodmaturuje z nějakého předmětu.
 Jahala. 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 9:59:53)
Neodmaturovat z nějakého předmětu bylo normální vždy i za totáče. U bratra na gymplu neodmaturovalo min 5 lidí. Naše na průmce třída byla snad po víc jak 5 letech kde odmaturovali všichni kteří k maturitě došli. Ve vedlejší třídě neodmaturovali 3. To jsme byli na škole považovaný za horší a problemovejsi třídu.
 Lewis 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 10:14:49)
To je fakt, ale dneska je jich podstatně víc a až bude povinná matika, tak odhaduju ještě vyšší procento.
 Jahala. 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 10:20:40)
Jsou někde statistiky? Ja totiž slyším v okolí jen o přibližně stejných číslech.
 Lewis 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 10:40:38)
Čísla jsem někde viděla, ale už nevím kde. Předpokládám, že když neprojde 18% z těch, kteří si matiku sami vybrali, procento neúspěšných dohromady i s těmi, kteří si to nevyberou bude vyšší. Navíc se nemluví o tom, že jazyk budou dělat všichni, takže i tam, se procento neúspěšnosti zvýší o ty, kteří ho dělat nechtěli.
 Vranice 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 9:26:27)
Lenko, buď bez obav - druhý stupeň (alespoň u nás - běžná sídlištní škola) vypadá tak, že se výuka přizpůsobuje pomaleji chápajícím. Třeba druhou mocninu v matice procvičovali asi 2 týdny, až pak byl test. A to je v podstatě násobilka :-)
 Monty 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 9:36:20)
Lenko,
nemusí být horší.
Mám dítě na úplně obyčejný sídlištní základce a druhý stupeň je tam v pohodě.
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 10:53:22)
Za základ beru to zvednutí mzdy! Kolik mužů si může dovolit pracovat na ZŠ za ty peníze, které tam nabízí? Mám doma učitele ZŠ a samozřejmě, že se na ZŠ neučí, protože za ty peníze bychom mohli žít všichni tak maximálně v 1+1 někde na vsi. ~7~
Kdyby zvedli platy, tak by mohli i schopní učitelé - tím nevyjímám i schopné učitelky - učit na ZŠ. Dokud ty platy nebudou lepší, tak ti schopní budou raději dělat něco jiného :-(

Nicméně muže bych opravdu uvítala. U nás ve škole je mužů coby člověk spočítal na prstou jedné ruky, a to tam počítám i školníka :-(
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 12:36:11)
Nemyslím si to. Kdyby měl ředitel možnost lidi motivovat výší jejich platu, myslím si, že by spousta z nich svou práci brala vážněji. Případně by ředitelé mohli minimálně přidat těm, kteří by si to zasloužili na úkor těch, kteří nemají výsledky... Ale když prý není z čeho ~d~
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 10:55:05)
Jak jsem psala před chvílí - kdyby byly platy ve školství vyšší, tak by to zajistilo víc kvalifikovaných lidí, kteří by mohli využít své vzdělání... Ředitelé by měli více z čeho vybírat... Myslím si, že to je základ problémů ve školství. Platy :-(
 Lewis 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 11:09:49)
Zerat, nemyslím si, že by plošné zvedání platů učitelům něco vyřešilo. Ten, kdo je dobrý učitel dostane stejně, jako ten špatný, který nic nedělá a na všechno dlabe. Ten na to bude ale dlabat dál. Souhlasím s tím, že je to namáhavá práce a měla by být oceněná alespoň průměrným platem (což dnes mnohdy není).
 Lewis 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 11:58:48)
Až tak přesně do toho nevidím, ale je fakt, že kdybych dostala část jejich platu za to, že supluju jejich práci a učím děti to, na co se jiní vykašlali, byla bych boháč:-)
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 17:18:15)
Jitys,

mám úvazek 42,5 hodiny týdně. Včem se liším od ostatních zaměstnanců?

Dnes jsem 6 hodin měla přímou výuku, 3 přestávky (včetně té dlouhé před vyučováním jsem dozorovala), pak půlhodina na oběd a od 14:00 do 16:30 Den otevřených dveří. Ve škole jsem od 7:00. Ať počítám, jak počítám, už teď mám 1,5 hodiny nad běžnou pracovní dobu a to jsem ještě neměla kdy sáhnout na sešity a přípravy. Těch sešitů tu mám 6x 27.

Argument, že to není denně, nějak neprojde, protože od začátku dubna ještě nebyl týden, abychom tu nebyli alespoň 2x týdně opravdu do večera. Byly zápisy (dva dny do pěti), pedagogická rada (do pěti), třídní schůzky (ráno na sedmou, večer jsem odjížděla ve 20:00, samozřejmě bez oprav a příprav, protože 6 hodin učím, pak kroužek, pak třídní schůzky do těch osmi).

Upozorňuju, že si nestěžuju (ani na práci, ani na plat), jen mi fakt vadí tahle stokrát opakovaná storka, že máme jiný úvazek než ostatní zaměstnanci.

A fakt za ty dvanáctky nemáme ani korunu příplatku, tohle se do přesčasů nepočítá.
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 20:18:23)
Jitys,

mo ano, mám 8 týdnů dovolené.

Už jsem psala stokrát, že bych jich radši měla 6 a to, co dělám doma, radši dělala pod dohledem píchaček, protože to sice dělám, ale nikdo mi to nevěří.

A ano, vím, že někdo má jen 4 týdny.

Ale fakt si myslíš, že pracuju méně než někdo v kanceláři? Fakt je potřeba neustále naši práci shazovat?

Upřímně je mi to líto, protože mám svoji práci hrozně ráda, ale při větách, jako že oproti ostatním dělám méně a můžu být ráda, že beru takové prachy, si připadám jak lempl, vyžírka, co ukrajuje z tvého krajíce a okrádá tě, prostě póvl....nerozumím tomu, proč si tak mám připadat bez ohledu na to, jakou práci odvádím.

Upřímně si myslím, že jak tu volá zerat po více mužích ve školství, tak to vůbec není o penězích, ale právě o té pozici ve společnosti, jakou učitelé mají. To pohrdání málokterý chlap ustojí ~d~.
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 21:34:50)
Šuplíku,

já vím, že jsou i horší....ale obešla bych se i bez těchto ~;).

Na druhou stranu to, jak Zufi komentuje ve své diskuzi advokacii se tomuhle dost blíží ~:(.
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 21:42:59)
Šuplíku,

jo, taky mám ten dojem.
 wexi 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:13:59)
Když čtu příspěvky Zufi, modlím se, aby nebyla učitelkou mých děti. No naštěstí snad bydlíme hodně jinde...
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:20:20)
wexi,

Zufi měla ale určitě červený diplom a učí svoji aprobaci. Tak bude z těch nejkvalitnějších ~;).
 Zufi. 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:22:18)
Neměla, učím i jeden neaprobovaný předmět, mám FF UK.
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:26:49)
Zufi,

já vím, co máš za šklolu, ale nevím, jak to souvisí s tím, jestli jsi měla nebo neměla červený diplom ~d~. Podle toho, jak tu o sobě píšeš, bych ho u tebe čekala ~d~.

Při dotaci naukových předmětů 2 hodiny týdně těžko očekávat, že učitel na plný úvazek nebude učit něco i neaprobovaně. Ale předpokládám, podle tohoo, co tu píšeš,že učíš předměty humanitní, tedy zaměření VŠ blízké.
 Zufi. 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:23:26)
A ano na škole patřím k těm dobrým, k těm, co si rodiče přejí, abych učila jejich děti. Myslíš, že nějaká Rodina cz. to zpochybní?
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:29:02)
Zufi,

rodina.cz nezpochybňuje nic. Já zpochybňuju ne tvoji kvalitu, ale souvislost mezi známkami a kvalitou.

Tys moje zpochybnění navíc potvrdila, když tedy patříš k těm dobrým a přitom jsi neměla červený diplom, tedy dostatečně dobré známky ~d~.
 Zufi. 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:21:19)
Co ty víš, třeba je učím~z~.
Myslíš, že špatně učím? Mám málo soutěží, projektů, akcí....Nejsem k dětem milá, tolerantní, pečlivá v přípravě, ....s klidem mohu říci, že si se mnou rádi povídají, svěřují se a mají mě rády. Už 30 let~j~
 Kaipa 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:41:35)
wexi, já mám stejný pocit, naštěstí to u nás už nehrozí. Mohla bys mi napsat, co se ti na Zufi "nezdá"? (Já pak klidně svůj názor taky napíšu). Jinak ten červený diplom bych u ní klidně viděla, prostě taková šprtka bez nápadu (net může zkreslovat, ne že ne~;)).
 Zufi. 


Re: Známkování 2. třída 

(27.4.2017 16:33:09)
Mě to taky strašně zajímá~;).
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 21:23:45)
Jitys,

tys nenapsala jen to, že "učitelé běžně dosáhnou na průměrný plat", ale právě s tím komentářem "Když vezmeme v úvahu jaké mají úvazky proti ostatním pracujícím."
 K_at 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 21:34:44)
Já bych to posunula ještě do jiné roviny - v určité firmě fakturuje partner, tedy top vedení, za hodinu svého času pro zahraniční klienty tolik, co já vydělám v čistém za měsíc ~t~~t~ To musím říct, že mě fakt hodně pobavilo. Protože na tohle mi třeba do té doby představivost chyběla ~b~~b~~b~
 K_at 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 20:43:48)
Delete, nedej se. Nenech se zdeptat. Delas svou praci vyborne a myslim, ze ve vetsim rozsahu nez je onech cca 40 hodin tydne. Me tyhle reci taky deptaji.
 Zufi. 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 19:01:24)
U nás od 17 do 20.
 K_at 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 20:13:00)
U nás od 17.00. Ale nejdu. Už tu osobu nemůžu ani vidět. Známky vím z ŽK, kdyby byl průser, má pí uč kontakty a poznámky si přečtu v žákovské.
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 20:03:21)
kdoto,

oficiálně jsou od 16:30, konec určený není. Jenže kdo má více dětí na škole, často chodí dřív, takže já už tam měla rodiče od 15:30 (v 15:15 jsem přišla z družiny, kam jsem odváděla děti po kroužku). Společné povídání je celkem na krátko, i když někdy se protáhne, když se řeší něco zásadnějšího. Jenže pak většina z rodičů chce ještě slyšet, jak na tom dítě je, což cháp, takže fronta a i když máš na každého 5 minut, tak při 20 rodičích (vždycky někdo nepřijde) jsme na hodině a půl. No a když už jsem v těch sedm myslela, že končím, tak došli další rodiče ze tříd od sourozenců. A mám to tak fakt skoro vždy.

Když jsou čistě individuální konzultace (lede, červen), mám hodiny rozepsané od 15:30 do 19:30, vždy 10 minut na každého i s vystřídáním se a ještě mi tam půlhodina chybí, protože při 27 dětech potřebuju 4,5 hodiny. Ale opět, nikdy nepřijdou všichni, tak bych byla sama proti sobě, abych tam psala hodiny do osmi....zaručeně by se tam někdo na ty koncové napsal a to už bych fakt mohla v té škole přespat ~d~.

Jak se pořád řeší počty žáků ve třídách, tak nejen o výuce to je, ale právě i o tomhle...je sakra rozdíl mít jich 18 a 27....ve všem....s každým žákem navíc se každá činnost časově natahuje a přitom samotná práce s žákem se zkracuje ~:(.
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 20:58:20)
kdoto,

jasně, že to má každá škola úplně jinak.

My ani nemáme kabinety, prvostupňové mají jen svoji třídu, ve které jsou často kroužky nebo jiná výuka, nebo družina, takže buď tam vůbec nemůžeš, nebo tam nejsou podmínky vhodné k práci vyžadující soustředění. Druhostupňoví pak mají společnou sborovnu a kabinety jsou vlastně jen sklady pomůcek.

No a každá třída končí vyučování jindy, moje třída třeba v den schůzek končí o půl dvanácté, jenže já mám do půl druhé tu informatiku a pak ještě kroužek, takže končím v 15:15. Jenže většina rodičů ví jen o tom, že dítě končí v 11:35, tak mají pocit, že já taky ~d~.

Druhostupňoví, končí taky v 15:15, ale zase málokdo z nich je současně třídní, takže toho tolik nemusí chystat (myslím v té třídě).

Já tedy rodičům tisknu obsah schůzek, ale přeci jen většinu bodů ještě komentuju, dovysvětluju (třeba v obsahu je "pomůcky - kontrolovat lepidlo, nůžky", ale já ještě vysvětlím proč, ne proč kontrolovat, ale proč máme velkou spotřebu lepidel a že už mi děti rozebraly i moje osobní nůžky a pořád je nemají, takže poprosím i o kontrolu, jestli nemají doma nějaké, co jim nepatří atd.). Psaní na tabuli mám dost přes den, do toho bych nešla ~;).
Jinak ve svých počátcích jsem třeba musela dost často obhajovat, proč to a to dělám tak a tak...a stálo to za to, protože časem jsem několikrát slyšela, že to dělám dobře, že to pro jejich dítě bylo lepší, i když s tím třeba původně nesouhlasili a tak....a když tam pak rodič zůstane, jen aby tohle řekl, tak je to fajn...a taky strašně moc potřeba, protože těch komentářů obecných, pohrdlivých, znevažujících a vševědoucích je pořád nesrovnatelně víc, a i když se snažím, tak prostě jen tak je hodit za hlavu nedokážu...taky alespoň občas potřebuju slyšet, že něco, co dělám, má smysl...

U nás uklízečky dříve uklízely také před schůzkami, ale teď mají nařízeno až po skončení schůzek. A nebývám tam v těch osm jediná, ale zase než to postupně projdou, tak jim to akorát vyjde. Takže ve výsledku si učitlky ještě před schůzkami uklízí, protože v den schůzek končíme pracovkami a výtvarkou (u nás na patře tři třídy ze čtyř) a i když některé děti po sobě uklidí, tak některé ne, i když nad nimi člověk stojí, prostě se budou hodiny hádat, že to není jejich...a než to vyřešíš s jedním, další tři se porvou, protože se nudí....takže jo, ještě jsem před informatikou rychle zametala třídu ~d~.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 20:20:37)
A to rodiče stihnou? U nás byly od 18.
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 12:32:52)
Jitys, nejsem učitelka a být bych nechtěla (minimálně zatím :-D ), ale učitelům bych jejich práci nezáviděla, opravdu ne, ani kdyby brali měsíčně čistého 50 000 Kč. Ten kdo tady píše o úvazcích učitelů mi přijde, že vůbec netuší, co taková práce obnáší.
Musí být vysokoškolsky vzdělaní, stále se musí učit nové věci, umět si poradit s nevychovanými dětmi, zodpovídají se desítkám možná i stovce rodičů; stačí slyšet od dcery, jak po učitelích někteří žáci plivou... mně to přijde tak strašně náročné, stresující a zodpovědné povolání, že mi ty momentální platy přijdou vysloveně směšné. Chceme po nich, aby děti vychovávali, učili, zodpovídali za ně a přitom se všem zdá, jak strašně lehkou, nenáročnou práci mají a všichni vidí jen to pozlátko, ale to že mají problém si vzít během roku dovolenou, volno když jim není dobře, OČR... to nějak už nikdo vidět nechce.
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 17:22:35)
zerat,

jak to myslíš s tou kvalifikací? Dneska nesmí učit nikdo, kdo nemá zákonem požadovanou kvalifikaci, leda na zástup a i tak to nemůže být hned tak někdo.

Leda bys za tu kvalifikaci považovala ten penis, ale to většinou na rozumné učitelování nestačí ~d~.
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 8:46:20)
Delete, já myslím, že třeba jazyky fakt neučí vždycky nejlepší jazykáři a ani tedy popravdě nevím, jestli třeba jazykáři mají povinnost mít ten či onen cizí jazyk skutečně vystudovaný. Jinak si totiž neumím vysvětlit, že někdy učí úplné bludy. ~d~
Navíc si myslím, že i mezi lidmi vystudovanými titulovanými třeba Mgr. se dá vybírat dle dosažených známek... ~d~ Nemyslím si totiž, že každý s titulem Mgr., Ing. je nastejno kvalitním odborníkem. Asi jsem divná, ale opravdu mi přijdou ZŠ "přebabované" a nelíbí se mi to.
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 8:56:06)
Ještě to rozvinu dál. Dcera mají na ZŠ učitele jen dva - oba tělocvikáře a přijde mi, že mají pro holky větší pochopení než učitelky. Holka má v prvních dnech MS opravdu bolesti a když jí učitelka řekla, že omluvenku od maminky jí bude akceptovat jen pro ten jeden případ a jindy už ji při MS neomluví, tak jsem žasla a zuřila zároveň, co je to za fenu? Žel si pamatuji z mých mladých let, že jsme také měly problémy s učitelkami. Muži tohle omlouvali v pohodě, ale paradoxně ženské měly řeči o tom, že při MS je vyšší výkonnost... ~a~ Na rodičovských schůzkách jsem potom mluvila s její třídní a říkala jsem jí, že holka chodí do školy při MS zfetovaná prášky od bolesti a má při tom běhat x km, skákat... to bych pošla i já. Třídní mi řekla, že jí to bude omlouvat a s tělocvikářkou o tom nemám mluvit.

Dál, třeba jsem na to jen neměla pouze štěstí ale nezažila jsem dobrou fyzikářku nebo matikářku - ti nejlepší byli vždycky muži. Uměli to prostě podat líp, použít lepší příklady, lepší nápomocné techniky... Ale jak říkám, třeba je to zkrátka jen o štěstí a můj příspěvek vypadá, že nemám ráda ženy ~:-D

A nemyslím si, že by muži neunesli pohrdání spojené s touhle profesí - aspoň co vidím manžela spolužáky z VŠ, tak všichni vlastně ze ZŠ školství odešli kvůli penězům - jsou živiteli rodin a vydělávají jinde výrazně víc než by jim kde na ZŠ nabídli.
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 12:01:53)
U nás to vyřešila třídní. Holka odchází před volnou hodinou domů, a pak píšu omluvenku třídní učitelce, se kterou jsem mluvila na rodičovských schůzkách. Jedná se o první dny MS a ne vždy vychází na dny tělocviku.
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 16:07:38)
zerat,

tady na škole byl chlap s titulama z několika škol, co se pyšil svou skvělostí, vysloveně pohroma. Pro děti. Učit fakt neuměl. I když známky měl ze školy asi dobré, když zvládl studovat i v zahraničí ~l~.

Fakt myslíš, že o kvalitě učitele vypovídá to, jaké měl známky?

Já, podle zákona nic, včera vysvětlovala vystudovaným učitelkám, co je to výchovná činnost v počtech ~d~. A nešlo o nějakou definici, ale byl to požadavek inspekce přímo do výuky, aby prý předvedly....

Podle tvých kritérií bych si jako učitelka neškrtla, vždyť já z pedagogických studií nemám známky žádné (kromě specky) ~d~.

Takže jsem fakt ráda, že měřítkem kvality zrovna známky nejsou.
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 19:39:27)
Delete, opravdu si myslím, že ty známky mohou napovědět mnohé. Samozřejmě, že praxe... je pak věc jiná, ale pokud někdo prolézá na VŠ s odřenýma ušima z matematiky a má být učitelem matematiky - moc důvěry to ve mně tedy fakt nebudí. ~d~ A učit se praxí a snahou nedá? Nemám zkušenost...
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 20:02:59)
zerat,

nerozumím otázce: "A učit se praxí a snahou nedá?"

Jinak není nic tak neříkajícího jako známky. Je to subjektivní, nesjou jednotná pravidla, trojka z jedné školy stačí na jedničku na jiné a na jiné s tím člověk ani neprojde....podle toho přeci nejde soudit. Navíc učitelství je multiobor, vem si třeba učitelství prvního stupně, kde musíš být odborník na výtvarku, hudebku, tělocvik, technické práce, pěstitelské práce, šití a další ruční práce a k tomu i na matematiku, přírodopis, dějepis, zeměpis a češtinu....co ti řekne o kvalitě elementaristy, že měl trojku z hospodářského zeměpisu, sociální geografie nebo z plavání?

Nebo myslíš, že správným pojmenováním metod a forem výuky (jednička z didaktiky) zajistíš, že je někdo bude umět a hlavně chtít používat?

A když už jsme u těch známek....tak zrovna muži je moc neřeší a prolézají s co nejmenší námahou....pár spolužáků z praxe, co si muselo dodělat školu už jsem na těch třech různých oborech měla a všichni byli v tomto stejní....přitom učitelsky i lidsky byla většina z nich výborná, co tak člověk mohl poznat při různých prezentacích vlastní práce a z komunikace....

 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 20:31:58)
Delete, nejsem učitel... Nemám zkušenosti, více méně teoretizuji. Faktem je, že sama ani nevím, jaké vzdělání, kdo má, nemá, učitele spíš posuzuji podle toho, jak umí naučit, vysvětlit, jaký mají přístup k dětem... ale myslím si, že i jeho výsledky z dob studií pro začátek vodítkem být mohou.~d~
 Delete 


Re: Známkování 2. třída 

(26.4.2017 21:02:48)
zerat,

známky fakt neříkají vůbec nic.

Já jsem třeba na původní VŠ několik zkoušek musela opakovat. Ne proto, že jsem lajdák, ale prostě mi není naděleno v oblasti, která je taky občas potřeba....přesto si mě většina vyučujících pamatovala a měla mě za výbornou studentku, protože mám naopak naděleno jinde.

Klasický peďák vůbec není v mých schopnostech, zejména učitelství pro první stupeň je pro mě nedostupné a nevystudovatelné. Přesto to vypadá, že mě i moje jinak dost kritické kolegyně jako schopnou učitelku uznávají. Taktéž rodiče a asi i většina dětí. Významné pak pro mě je, že jedna kolegyně si přímo přeje, abych její dítě učila.

Schopnost dobře studovat a schopnost dobře vykonávat své povolání spolu téměř nesouvisí. Vem si, že já, ač mě původní obor hodně bavil a plánovala jsem ho dělat, jsem na konci studia zjistila, že ho asi nikdy nebudu dělat dobře nebo ne až tak, jak bych si představovala, že bych ho dělat měla. Bavilo mě získávat ty informace, neměla jsem až na těch pár předmětů náročných na paměť problém se znalostmi a jejich prokazováním....ale najednou jsem zjistila, že do oboru nemůžu jít, protože....nechci dělat v kanceláři a nebaví mě ani čistě terénní práce. Umím sice projektovat, ale nemám schopnosti potřebné k prosazení a realizaci vlastních projektů. Dost se rozchází to, co by mě bavilo, s tím, co mi jde v oboru vlastně nejlépe...atd.....

Řada učitelů jsou skvělí teoretici, ale bez schopnosti učit. A právě tihle mívají ty červené diplomy a samé jedničky ~d~.
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(27.4.2017 10:13:01)
Delete, jak píšu neumím tohle úplně posoudit, jedině co můžu je soudit dle toho, s kým či kým jsem se potkala při studiích já a nebo s kým se potkaly mé děti...

Ohledně známek... to jde asi poznat pouze na úplném začátku, kdy učitele bere ředitel bez praxe... dál samozřejmě ten člověk musí ukázat, prokázat, jak je šikovný, jaký plat si ve skutečnosti zaslouží...
Ale myslím si, že nějaký žebříček hodnocení by být asi měl (a nemělo by to být jen o odučených rocích), ne že všichni berou stejně mizerný plat a v reálu je vlastně fuk, jak učí, jak moc se zajímá o to, zda někdo od něj něco pochopil...
Že je mi jasné, že někdo může být ve škole lajdák a praxe ho naučí fungovat, to asi psát nemusím. Že ve škole nejde jen o znalosti, ale i o formu - autoritu, přístup k dětem... to také beru jako fakt, že je to potřeba a možná důležitější než dobré známky na VŠ, ale myslím si stále, že i ten, kdo hned po škole má problém učit se to může při troše snahy naučit. A nebo je nějak dokázáno, že když to neumí, tak by si měl hledat jinou práci, protože neexistuje možnost, že se to naučí?
 zerat 


Re: Známkování 2. třída 

(27.4.2017 10:17:28)
Šuplíku, já třeba vím, že se bere ohled ve školství i na to, kde byla pedagogická fakulta vystudována. Sama pedagog nejsem, ale jsem obklopená pedagogy z řad kamarádů... a oni říkají, že není titul z jedné jako ten z druhé... takže je to asi složitější.
Schopnost něco vysvětlit je možná opravdu člověku daná a nejde naučit - to nevím - pokud to tak ale je, tak by to měli zjistit už na VŠ v průběhu studia - praxe... a od toho by se mohla odvíjet i známka případně hodnocení, ne? Tohle nevím, nikdy mě nenapadlo se na to někoho zeptat. :-)
 Lída+4 


Re: Známkování 2. třída 

(27.4.2017 9:32:28)
Zerat, známky během studia neznamenají vůbec nic. Je mnohem lepší mít učitele, co se v pokročilejších věcech (který ale ty děti učit nebude) trochu plácá, ale umí dobře vysvětlit, než toho, kdo tomu sice výborně rozumí, ale vysvětlit nedokáže.
 Sio 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 8:34:24)
Doplnit znamínka mi nepřijde jako něco, na co by potřebovali měsíc procvičovat násobilku. Dvě třetiny příkladů určí od oka, nad zbytkem se lehce zamyslí.
 kachna_ 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 9:02:07)
Siobhian, popletla si znaménka krát a děleno. Zasmály jsme se tomu, ale přijde mi jako naprostá hloupost, že pak třeba dostane trojku na vysvědčení a bude to problém pro ní, dojde k závěru, že je neschopná a hloupá (od nás to fakt nemá, nikdo jsme nikdy nekritizoval její známky).
A nejhorší mi přijde, že i tu látku bude v té době už ovládat téměř na 100% (diktáty a opisy asi ne, to je pravda).
 kachna_ 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 9:27:40)
souhlasím, ale nějak není v mých silách to dětem dopřát.
 Simeona+3 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 14:25:03)
Jitys, do kamene tesat. Zlate slovni hodnoceni.
 sun 15 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 12:04:12)
U nás už jedou násobilku do pěti , krát - děleno , každý den malá písemka za jednu chybu 1-, za dvě 2 , za tři 2- atd..
 jen tak 


Re: Známkování 2. třída 

(25.4.2017 17:50:57)
U nás dnes začali násobilku 5, teď jsme dopsali úkol, naučit se jí má do čtvrtka. Známkuje se každou hodinu, alespoň malý test.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.