kdoto,
jasně, že to má každá škola úplně jinak.
My ani nemáme kabinety, prvostupňové mají jen svoji třídu, ve které jsou často kroužky nebo jiná výuka, nebo družina, takže buď tam vůbec nemůžeš, nebo tam nejsou podmínky vhodné k práci vyžadující soustředění. Druhostupňoví pak mají společnou sborovnu a kabinety jsou vlastně jen sklady pomůcek.
No a každá třída končí vyučování jindy, moje třída třeba v den schůzek končí o půl dvanácté, jenže já mám do půl druhé tu informatiku a pak ještě kroužek, takže končím v 15:15. Jenže většina rodičů ví jen o tom, že dítě končí v 11:35, tak mají pocit, že já taky
.
Druhostupňoví, končí taky v 15:15, ale zase málokdo z nich je současně třídní, takže toho tolik nemusí chystat (myslím v té třídě).
Já tedy rodičům tisknu obsah schůzek, ale přeci jen většinu bodů ještě komentuju, dovysvětluju (třeba v obsahu je "pomůcky - kontrolovat lepidlo, nůžky", ale já ještě vysvětlím proč, ne proč kontrolovat, ale proč máme velkou spotřebu lepidel a že už mi děti rozebraly i moje osobní nůžky a pořád je nemají, takže poprosím i o kontrolu, jestli nemají doma nějaké, co jim nepatří atd.). Psaní na tabuli mám dost přes den, do toho bych nešla
.
Jinak ve svých počátcích jsem třeba musela dost často obhajovat, proč to a to dělám tak a tak...a stálo to za to, protože časem jsem několikrát slyšela, že to dělám dobře, že to pro jejich dítě bylo lepší, i když s tím třeba původně nesouhlasili a tak....a když tam pak rodič zůstane, jen aby tohle řekl, tak je to fajn...a taky strašně moc potřeba, protože těch komentářů obecných, pohrdlivých, znevažujících a vševědoucích je pořád nesrovnatelně víc, a i když se snažím, tak prostě jen tak je hodit za hlavu nedokážu...taky alespoň občas potřebuju slyšet, že něco, co dělám, má smysl...
U nás uklízečky dříve uklízely také před schůzkami, ale teď mají nařízeno až po skončení schůzek. A nebývám tam v těch osm jediná, ale zase než to postupně projdou, tak jim to akorát vyjde. Takže ve výsledku si učitlky ještě před schůzkami uklízí, protože v den schůzek končíme pracovkami a výtvarkou (u nás na patře tři třídy ze čtyř) a i když některé děti po sobě uklidí, tak některé ne, i když nad nimi člověk stojí, prostě se budou hodiny hádat, že to není jejich...a než to vyřešíš s jedním, další tři se porvou, protože se nudí....takže jo, ještě jsem před informatikou rychle zametala třídu
.