Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
Janet+sluníčko:-) | 75570 |
24.9.2017 18:28:17
Děkuju moc za toto téma.
TAky to řeším dnes a denně. Ne u sebe. ale u dcery. Dcera je v šesté třídě. Ted přešla na jinou školu (2. stupeň), my ve vesnici máme školu jen do páté třídy. A ted vidím tu kupu učení - kdy podle mě by bylo dobré se připravovat z hodiny na hodinu do každého předmětu (učení a zápisků hodně přibylo v porovnání s naší vesnickou pátou třídou). Nemyslím jako aby se nějak biflovala. Stačilo by že by si to jen přečetla - to co psali do sešitu. Aby to úplně nezapomněla. Za první dva týdny už psali písemky. A jak jsme na to nebyli zvyklí, tak už i nachytala špatné známky. Ale ona se prostě vůbec nesoustředí. Má individuální plán od druhé třídy - od neuroložky "hyperaktivita na ADHD podkladu" - ani nevím jestli to určila podle EEG na kterém jsme byli, nebo jen jak ji viděla (říkala že to je hyperaktivita jak Brno - ta co v ordinaci vždy dělala..... neposedí ani chvíli, furt cosi říká - jakože srandičky, hlavně aby se jí druzí smál - tomu co říká) má diagnostikovánu dyslexii, dysgrafii, prý nějaké dyskalkulické znaky, dysortografii Teď v pátek jsme byli na vyšetření školní zralosti nebo jak se to jmenuje - v PPP - a paní psycholožka (jiná než co jsme měli v druhé třídě) říkala že ta hyperaktivita je opravdu výrazná, že tak se už dlouho při vyšetřování nenasmála ona i dcera. Že každou otázku omílá ze všech stran než odpoví. Dává různé varianty, než aby normálně odpověděla. Ano a v tomto duchu se nese i dělání domácích úkolů. Jsem z toho na prášky. Protože úkol který běžnému dítěti trvá třeba deset minut, ona dělá třeba hodinu. Protože se nesoustředí a kolikrát vidím jak je úplně někde jinde. Nebo si cosi maluje. Náš pan učitel na prvním stupni jí to toleroval, že si malovala někdy v hodině. A byla mimo. Bal moc fajn a tolerantní k tomuto. Ale tady mi přijde že na tom druhém stupni se to takto nedá, protože té látky a zápisků je prostě moc. Když jim zadají at si udělají výpisky z knížky, tak ona vůbec neví co si tam zapsat, nedává to hlavu ani patu. Přeskakuje. Je toto všecko co píšu, projev toho ADHD? vy dospělí, co tu píšete, že to máte, - tak to tak máte taky? a taky jste takto prožívali školu? jestli ano, tak to fakt musí být hrozné Já jsem s tímto neměla problém, byla jsem takový ten šprt, co se připravuje do školy dobrovolně a skoro snad až ráda. Bavilo mě to. Dcera školu nesnáší, do všeho ji musím nutit. Všecko odbývá. A mě to ničí , že nemá tu zodpovědnost. Furt cosi zapomíná. Imrvere cosi rozleje, pokype se. Je roztržitá hrozně. Neustálé úrazy. Fakt je mi jí líto. I ona je z toho někdy úplně smutná, že neví co s tím. Nebo i oblíkání - zavazování tkaniček, obouvání bot. Všecko jí strašně trvá. Přitom přece hyperaktivita - to bych řekla, že právě to děcko je zrychlené ne? Nebo to pletu? Ráda bych si přečetla názor dospělého, který tohle prožil/prožívá... Ranní vybavování se do školy - jak lenochod. Jak hledí na televizi, tak absolutně není schopná dělat u toho nějakou jinou věc - snídat třeba. To je taky projev toho ADHD? Nebo přijde ze školy, a když se jí hned po příchodu (kdyby to bylo večer, tak chápu) zeptám, co mají za úkoly, tak neví. Až když se podívá do úkolníčku, tak ví. Nebo se zeptám, co dostala od babičky k svátku - ona mi řekne, že kytičku. Pak za pár hodin řekne "jo ještě jsem dostala čokoládu" . A na druhý den řekne "ještě jsem dostala dvě stovky". To je taky projev toho ADHD? nebo je to projev mimozemšťana? Opravdu mi přijde často, že je jak z jiné planety. Co z ní padají za hlody. I ona často říká že je asi z jiného světa. Děcka ji úplně neberou mezi sebe, je taková jiná - někdy úplně v koutě, neříká nic. A někdy hypersuper. A padají z ní hrozné ptákoviny. Omlouvám se za takový elaborát. Ale nějak jsem se musela asi z toho vypsat. |
Lassiesevrací | 134328 |
24.9.2017 18:00:42
Withep, tam teprve půjdem. Až přijde zpráva od té doktorky. V PPP byl syn naposledy na testu školní zralosti. Ale s tím psychologem, co ho tehdy poslal do školy se trochu znám, občas jsme si volali - tak ten mi doporučil to vyšetření.
|
withep | 93862 |
24.9.2017 17:54:53
Lassie, to je dobře, ta úleva, když se člověk dozví, je fakt potřebná a povzbuzující.
A v PPP co, udělali mu WISC? Asi vypadám, že jsem tím posedlá, ale množství identifikovaných nadaných dětí zdaleka neodpovídá statistice, tak dumám nad každým dítětem, které projeví nějaký ten symptom |
Kafe | 134466 |
24.9.2017 16:38:08
Danulu - také mám problém soustředit se na mluvené slovo, zejména pokud někdo něco říká přímo mně, a nikoli nějaké skupině, ve které jsem. Sešity ve škole jsem měla plné obrázků a čmáranic.
Knihy čtu velmi rychle, až posednutě. Když se začtu, vydržím číst celou noc. Ale zase faktografické učebnice mě po 2 stránkách uspávají. |
Lassiesevrací | 134328 |
24.9.2017 16:35:52
To je ale běžné, že člověk po určité době, kdy se na něco musí koncentrovat, vypne. Na to není třeba žádné dg. Proto by učitelé neměli učit stylem půlhodinových monologů.
A na střední jsem hodně spala. Dojížděla jsem vlakem, vstávala brzy a seděla pod katedrou - tak svetr pod hlavu a |
Lassiesevrací | 134328 |
24.9.2017 16:31:11
Jo, zrovna maluju chodbu u schodů - kromě toho jsem i tady a ještě třídim boty.
|
Kafe | 134466 |
24.9.2017 16:29:25
Lassie - také mi pomáhá dávkování si práce. A střídání činností.
|
Lassiesevrací | 134328 |
24.9.2017 16:27:41
U nás hodně pomohlo, že jsem si o tom během posledních několika měsíců stihla něco přečíst (i když netvrdím, že jsem všechno dočetla do konce ) , takže nebylo žádné překvapení a nebylo ani velké vysvětlování jak a co se synem. Spíš jsem tam šla proto, abych už nemusela dokola obhajovat, vysvětlovat a urovnávat ve škole. Jako snad už mi nikdo nebude říkat kvůli zapomenutym věcem věty typu "tak mu aspoň vynadejte".
No a taky vzhledem k tomu, že se jednalo o lékařku, tak jsem nemusela vysvětlovat, že mám priority oproti jiným rodičům trochu posunuté. Měla jsem s sebou šanon plný lékařských zpráv, z nichž stačilo vytáhnou libovolnou... Ta paní byla úplně skvělá. Co se organizace práce týče - jsem mnohem produktivnější, co si činnosti umím rozfázovat. Už si neříkám "do toho se nebudu pouštět, to je časově náročný úkol", ale pustím se do toho s vědomím, že udělám jen část. Což nejde třeba u pečení kuřete , ale u žehlení nebo mytí oken ano. |
Kafe | 134466 |
24.9.2017 16:01:18
Lasssie - koukám, že vaše sezení u paní doktorky probíhalo přibližně stejně, jako když jsem tam byla se synem já. Také nás diagnostikovala oba nejednou.
|
Ráchel, 3 děti | 76748 |
24.9.2017 15:34:34
to je hezký!
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.