Děkuju moc za toto téma.
TAky to řeším dnes a denně.
Ne u sebe. ale u dcery.
Dcera je v šesté třídě. Ted přešla na jinou školu (2. stupeň), my ve vesnici máme školu jen do páté třídy.
A ted vidím tu kupu učení - kdy podle mě by bylo dobré se připravovat z hodiny na hodinu do každého předmětu (učení a zápisků hodně přibylo v porovnání s naší vesnickou pátou třídou). Nemyslím jako aby se nějak biflovala. Stačilo by že by si to jen přečetla - to co psali do sešitu. Aby to úplně nezapomněla. Za první dva týdny už psali písemky. A jak jsme na to nebyli zvyklí, tak už i nachytala špatné známky. Ale ona se prostě vůbec nesoustředí.
Má individuální plán od druhé třídy - od neuroložky "hyperaktivita na ADHD podkladu" - ani nevím jestli to určila podle EEG na kterém jsme byli, nebo jen jak ji viděla (říkala že to je hyperaktivita jak Brno - ta co v ordinaci vždy dělala..... neposedí ani chvíli, furt cosi říká - jakože srandičky, hlavně aby se jí druzí smál - tomu co říká)
má diagnostikovánu dyslexii, dysgrafii, prý nějaké dyskalkulické znaky, dysortografii
Teď v pátek jsme byli na vyšetření školní zralosti nebo jak se to jmenuje - v PPP - a paní psycholožka (jiná než co jsme měli v druhé třídě) říkala že ta hyperaktivita je opravdu výrazná, že tak se už dlouho při vyšetřování nenasmála ona i dcera. Že každou otázku omílá ze všech stran než odpoví. Dává různé varianty, než aby normálně odpověděla. Ano a v tomto duchu se nese i dělání domácích úkolů. Jsem z toho na prášky. Protože úkol který běžnému dítěti trvá třeba deset minut, ona dělá třeba hodinu. Protože se nesoustředí a kolikrát vidím jak je úplně někde jinde. Nebo si cosi maluje.
Náš pan učitel na prvním stupni jí to toleroval, že si malovala někdy v hodině. A byla mimo. Bal moc fajn a tolerantní k tomuto. Ale tady mi přijde že na tom druhém stupni se to takto nedá, protože té látky a zápisků je prostě moc.
Když jim zadají at si udělají výpisky z knížky, tak ona vůbec neví co si tam zapsat, nedává to hlavu ani patu. Přeskakuje.
Je toto všecko co píšu, projev toho ADHD? vy dospělí, co tu píšete, že to máte, - tak to tak máte taky? a taky jste takto prožívali školu? jestli ano, tak to fakt musí být hrozné
Já jsem s tímto neměla problém, byla jsem takový ten šprt, co se připravuje do školy dobrovolně a skoro snad až ráda. Bavilo mě to. Dcera školu nesnáší, do všeho ji musím nutit. Všecko odbývá. A mě to ničí , že nemá tu zodpovědnost.
Furt cosi zapomíná. Imrvere cosi rozleje, pokype se. Je roztržitá hrozně. Neustálé úrazy.
Fakt je mi jí líto. I ona je z toho někdy úplně smutná, že neví co s tím.
Nebo i oblíkání - zavazování tkaniček, obouvání bot. Všecko jí strašně trvá. Přitom přece hyperaktivita - to bych řekla, že právě to děcko je zrychlené ne? Nebo to pletu?
Ráda bych si přečetla názor dospělého, který tohle prožil/prožívá...
Ranní vybavování se do školy - jak lenochod.
Jak hledí na televizi, tak absolutně není schopná dělat u toho nějakou jinou věc - snídat třeba. To je taky projev toho ADHD?
Nebo přijde ze školy, a když se jí hned po příchodu (kdyby to bylo večer, tak chápu) zeptám, co mají za úkoly, tak neví. Až když se podívá do úkolníčku, tak ví.
Nebo se zeptám, co dostala od babičky k svátku - ona mi řekne, že kytičku. Pak za pár hodin řekne "jo ještě jsem dostala čokoládu" . A na druhý den řekne "ještě jsem dostala dvě stovky". To je taky projev toho ADHD? nebo je to projev mimozemšťana? Opravdu mi přijde často, že je jak z jiné planety. Co z ní padají za hlody.
I ona často říká že je asi z jiného světa. Děcka ji úplně neberou mezi sebe, je taková jiná - někdy úplně v koutě, neříká nic. A někdy hypersuper. A padají z ní hrozné ptákoviny.
Omlouvám se za takový elaborát. Ale nějak jsem se musela asi z toho vypsat.