...ty emoce může dostat ze sebe jinak, než slovy...třeba hraním hudby, malováním, vyřezáváním do něčeho a tak...nemusí to být jen slova.
A osobně, pokud to chtějí lidi slyšet...hodně pomáhá to, když si i ten člověk uvědomí, že každý jsme na jiné úrovni vnímání...a každý máme jiné vlastnosti a moudrost, takovou tu vnitřní. Mladí a děti tohle dokážou dobře pochopit...
Představuju si lidi jako "autíčka", prostě vozítko, které se pohybuje v tomhle světě. Autíčko se narodí a do něj se nastěhuje řidič...naše Já...každý máme jiné Já...jsme každý jiný, byť jsme si podobní.
Ale ta Já jsou na různé úrovni vědomí, jsou Já různě moudrá ( a chytrá), ale tady jde o ty zkušenosti, tedy o moudrost. My vidím auta - vozítka a jejich stáří, a předpokládámáme, že v tom autíčku se dí tak starý řidič, jak staré má auto. Ale kdybychom ty řidiče vyndali, viděli bychom, že třeba Já malého dítěte je starší (a ve své podstatě i moudřejší), než třeba jeho rodič, nebo učitelka...nebo...
A proto nepochopitelně jeden "ubližuje" a "nechápe" druhého, i když vypadá, že by měl být moudrý a nedělat to.
Pak vlastně nemůžže až tak moc cítit křivdu, protože najednou si můžeme uvědomit, že to ten druhý nedělá z touhy ublížit nebo proto, že není hodný, ale proto, že neví, jak ta která věc bolí...a taky určité věci prostě a jednoduše nechápe.
Problém vzniká pouze tím, že koukáme naůautíčka" a jejich "palubní počítače"...a ne na řidiče samé...moudrý neublíží a pochopí...a moudrost se koupit nedá.
Tihle mladí mourří, co se cítí nepochopeni, nebo že jim někdo ubližuje, by měli vyhledávat takové lidi, se kterými rezonují, souzní...a nebude to určitě celý kolektiv, ale i kdyby našli jen jednoho na stejné vlně...jenže oni se spíš cítí osamoceni, nehledají...drží to v sobě, nevěří, že někdo takový existuje.
Je jich docela dost, těch "osamělých"...a pokud chtějí být ve větším kolektivu....ať tam nehledají u všech tu hloubku.
Zkus to dcerce přečíst...třeba porozumí...s ní nění nic špatně, vlastně ani s těmi druhými, ale nemůže od nich čekat víc, než jsou schopni ze sebe vygenerovat. Školkáč taky nechápe "učivo" se střední
, a leccos může třeba zesměšňovat...