No velmi těžko.
Mám dva dysortografiky. Hlavně u syna je čeština je boj, spoustu věcí jsme museli nadrilovat, ale snad se to trochu lepší věkem.
Na češtinu nějaká ta pomoc je, mají dyslektickou hodinu ve škole, i nějaké ty úlevy. Ale ohledně angličtiny se mi nepodařilo ničeho dopídit. PPP ani škola s těm dys neumí v angličtině nijak pomoci, bohužel. Tudíž bojujeme.
Co jsem vypozorovala, během online vyúky škola zavedla použití online programů a tam najednou ta slovíčka šla lépe. Akorát to zas pak zrušili, tak sem tam něco pouštím na počítači. Rozhodně co vím, tak dyslektici se nenaučí (nebo jen dost obtížně) slovíčka tou "klasickou" formou.
Byl to třeba wocabee program, to byla najednou úplná změna. Funguje to na tokovém principu drilování, opakování dokola a fakt oba najednou se ta slovíčka naučili v relativně rozumném čase, kdy jinak jsme nad tím mohli sedět a nic.
Takže doporučuji slovíčka učit na počítači.
Ale je to taky na učiteli. Syn dostal loni jinou učitelku, a najednou místo čtyřek má dvojky, trojky. A to přitom ani předešlý učitel mi nepřišel špatný, snažil se mu vyjít vstříc. Ale teď je má třídní, víc ho zná a nějak si to líp sedlo.
A ona teda dost používá i tyto metody, programuje jim na počítači ty slovíčka, využívá co je zajímá, postavy z her. Třeba dává možnosti referátů, tam se podařilo trochu lepší známky, syna to začalo víc bavit, získal trochu větší sebedůvěru, takže přišly i trochu lepší známky z jiného zkoušení.
Ale ta vaše škola mi přijde děsivá, čtverky z výtvarky
Bohužel když tím přístupem zakopou dítě někam do zákopu, kde má pocit ať dělá co dělá stejně to bude leda za 4, tak to pak má těžké řešení. To nepomůže ani milion zpráv z PPP.
Držím palce.