12.5.2022 19:14:39 terapeutka
Re: Výuka cizího jazyka a dyslexie/dysgrafie
Ta myšlenková mapa mě zaujala - jen moc nechápu, jestli tam mám jako napsat slovíčka klasicky anglicky- čili u bubliny ROOM bude ondož CHAIR, TABLE, BED, CARPET..., protože on se pak právě učí, že židle je "chair", nepřečte ji "čér"...nebo mu to mám jako napsat foneticky (v jeho případě zjednodušenou výslovností)?
My tedy využíváme hodně i obrazové slovníky (máme asi tři, některé určené i pro předškoláky, mladší děti, ale účel plní), pexesa a karty- jenže ani tak si nezapamatuje najednou víc než 10 slovíček třeba...a když se ho zeptám druhý den, tak si vzpomene na tři a ještě je plete.
Teď vložila učitelka na bakaláře, že v pondělí bude test z AJ a má se naučit slovíčka opět z nové lekce, jsou toho tři odstavce (celkem 32 slovíček), k tomu samozřejmě vyžaduje i znalost předchozích slovíček, slovosled, gramatika ... představa, že by byl zkoušen jen formou jakési konverzace je jen sen.
Odpovědět