přiznám se, že tohle téma je pro mne poměrně aktuální... nějak nedokážu přimět syna k čtení knížek
![~d~](/g/s/29.gif)
má pocit, že to je moc zdlouhavé, nebaví ho to... přitom i nahlas čte velmi dobře, střídají se s dcerou ve čtení mrňavce na dobrou noc, to mu nevadí, ale sám čte jen a pouze poseroutku... jinak knížku vezme, začne prvních pár stránek a odkládá... (kupodivu u hry, videa, filmu, povídání, udrží pozornost fakt dlouho)
moje podpora popravdě už moc není, pomalu to vzdávám... šla jsem spíš cestou hledání možných zajímavých knížek, povídání o nich a doporučování... muž zkoušel i "taktiku" sázky o přečtenou knihu (počet stran, kapitol...), ale jinak velmi soutěživý syn na to stejně kašlal, sázku s klidem prohrál - já s tím tedy nesouhlasím, čtení má být požitek a ne práce
![:-)](/g/s/0.gif)
pořád mě to teda mrzí, protože když už něco přečte, je schopný o tom mluvit, rozumí textu, má představivost, příběhy jako takové ho baví, ale je prostě líný aktivně číst
![~d~](/g/s/29.gif)
od školy jsem očekávala asi větší přísun podnětů ke čtení, možná víc doporučení, práci s texty, uvítala bych třeba, kdyby děti představovaly své oblíbené knihy... uvítala bych, kdyby se třeba v rámci literatury věnovali i možnému vlastnímu psaní... sama si pamatuju takové ty sborníky úryvků z knih (které mě často osobně přivedli k různým autorům), ale u dětí jsem nic podobného neviděla...
v praxi mám pocit, že škola moc čtení neřeší, syn si už několik let vystačí s poseroutkou pro čtenářský deník... teď se jim změnila češtinářka a on rozjel druhé kolo (teda aspoň neopisuje to původní, zápisy "tvoří" nové, ale ke starým dílům)
![~8~](/g/s/37.gif)
no na druhou stranu aspoň jim to čtení nezprotivují
![~;)](/g/s/2.gif)
(a popravdě znám spoustu fajn lidí, co prostě nečtou - jako VŮBEC - a taky žijou
![~;)](/g/s/2.gif)
)