| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

ADHD x nevýchova

 Celkem 138 názorů.
 K_at 


Téma: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 15:32:01)
Potřebuju brainstorming. Je laicky nějaký způsob, jak alespoň trochu odhadnout, zda dítě je spíš ADHD + bez návyků a hranic, nebo že je prostě "jen" zvyklé si dělat co chce? Blbý dotaz. Jen pro upřesnění - ve školce jsem ofiko diagnostikované ADHD dítě zažila 1x, zkresleno ještě dalšími zdravotními věcmi. Nemám zkušenosti s dětmi, u kterých bych VĚDĚLA, že opravdu jsou adhd. Ač u některých si myslím nešlo snad pochybovat. Nicméně tu odbornou zpětnou vazbu a jistotu NEMÁM. Teď se snažím nějak rozklíčovat, do jaké míry si děcko nepomůže a do jaké míry systematicky zkouší. Asi se ptám fakt na blbost.... Já nevím.
 Martina Bergerová 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 15:43:03)
"do jaké míry si děcko nepomůže a do jaké míry systematicky zkouší. Asi se ptám fakt na blbost"

neptáš se na blbost, oceňuju~R^, že připouštíš obě varianty a dál hledáš odpověď...Já v MŠ zažila spíš to, že dítě za 3 dopoledne nějak oštítkovali a nepřipustili jiný náhled, vše v duchu "děláme to už tak dlouho, že máme každé dítě bezchybně otypované za pár minut".

Nejednalo se o mé dítě, ale bylo mi té situace upřímně líto. Každé dítě by si zasloužilo, aby si s ním někdo chvíli lámal hlavu, zkoušel jiné přístupy, dával druhé a třetí šance, "nelámal hůl". Urputnou neomylnost považuju za jednu z nejhorších lidských vlastností.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 15:59:28)
někdy nemusí jít o adhd, ale o symptomy adhd, který mají svůj základ někde trochu jinde, ale pracuje se s tím stejně (a taky stejně blbě)
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 15:58:17)
kat, napadá mě pár věcí

Jak mluví?
a nemyslím až tak výslovnost, ale způsob a intenzitu projevu
když něco dělá, je něco, u čeho vydrží? ať je to cokoliv
sedí, čeká, co se bude dít?
koordinace pohybů, jaká je?
když se zeptá na něco, co ho pravděpodobně zajímá, co dělá během tvé odpovědi?
stěžuje si na hluk a přitom je jeho největším výrobcem?
je hlučný/nešikovný/protivný... pořád stejně, nebo se to mění v průběhu dne, v závislosti na únavě třeba


zatím mě víc nenapadá
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:28:00)
Yuki, ode zdi ke zdi. Řeč - cizinec. V ČR delší dobu. Český ani ň, ač už má rok jiné MŠ za sebou. Pozor, reaguje stejně na nás, i na jeho řečí hovořící osoby. Tedy spíše nereaguje úplně stejně.
Hraje si, pouze podle svého vkusu, vydrží 20-30 minut. Řízená činnost vůbec. Sabotuje. Řve, lítá, válí se dětem pod nohama, jakákoliv spolupráce v tomto směru na 98% nulová. Naopak obrovské vyrušování ostatních.
Hlučné- nárazově. Utíká. A bohužel - zdá se, že má velkou radost z jakékoliv negativní pozornosti. Opravdu to nejde vyhodnotit jinak, než provokaci. Ten výraz "nemůžeš na mě" je to co mě vede k pochybám, že je to např "jen" adhd. Ono velmi dobře v polovině případů ví, že dělá (jemně řečeno) prudu. Je to vyloženě jako vysmívání se. Na oslovení z 99% nereaguje.
Jo, únava je také faktor, který hraje roli.
 ALL 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:38:06)
K_at, ten "poťouchlý" výraz znám i od některých dětí s těžším postižením (SMR + autismus.) Ony to moc dobře vycítí, že jsi nejistá, mají na to snad speciální radary, s inteligencí to zjevně nesouvisí. Často vědí, jaké chování je nežádoucí, nebo to poznají z Tvé reakce. A fakt je baví provokovat, chtějí pozornost. Je to těžké.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:44:03)
All, nejsem nejistá. Naopak se snažíme nastavit aspoň základní pravidla. A trvat na nich, i kdyby čert na koze. Protože i tak je to chvilkami nezvladatelné. Ale přiznám se, že i toto mě napadlo. Ale situace, kdy opravdu čeká, až se dostaví reakce (musí se dostavit, protože ostatní děti, protože nějaký režim, protože bezpečnost) a je rád, že reakce přijde. Jinak tedy při své hře, pohyby, mluvou, tam nemam pocit, že by něco bylo blbě.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:47:41)
mimochodem máme podobný případ teď ve škole, teď 4. třída a bude to řešit psychiatr, už jsou objednaní
bohužel objednací doby jsou klidně půl roku i víc
 ALL 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:48:56)
Kolik mu je? Rodným jazykem mluví? Česky aspoň trochu rozumí? Když si hraje podle svého, jak to vypadá?
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:45:32)
kat, znáš rodinný zázemí? minulost toho dítěte?
říkáš, že cizinec, kdy se přistěhovali sem? kde a v jakých podmínkách žilo dítě před stěhováním? kdo se o něho staral v cizině? kdo před nástupem do školky?

tam může být cokoliv, od deprivace po mentální postižení, PAS, samozřejmě i to adhd, ale úplně se mi to nezdá, zajímala bych se do větší minulosti
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:51:16)
Yuki, chystám se na rozhovor s rodiči. A nejsem si jistá, jestli tohle dám celý školní rok. Neumím si představit, že se třeba nikam nehneme. Nemůžeš spustit oči ani minutu. Neustále problém. Chvilku pauza. A jedeme znovu. Nelze se spolehnout na elementární spolupráci a základní ohleduplnost. A to je to 1 děcko.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:13:34)
A opravdu musíte strpět všechno? Nemůžete nezvladatelné dítě vyloučit?
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:16:20)
Inko, nelze. Teda leda by se to nějak navlíklo na nedodržování školního řádu (v daném případě tedy rodičem), rodiče by dlouhodobě neplatili či neomlouvali nepřítomné dítě.

Na nezvladatelné dítě lze získat asistenta, ale taky jsem ještě neslyšela o AP na plný úvazek (na dítě v MŠ), natož na otvírací dobu MŠ.
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:13:48)
Kat, řešila jsem něco podobného. Měli byste mít nárok na AP, PPP by ho napsala i na chování. Jenže to by museli spolupracovat rodiče. Navíc by museli souhlasit s tím, že má dítě problém (někteří se to snaží uhrát na OMJ, ale tam není nárok na podporu).

Doporučuju promluvit si s rodiči, ať už to dopadne jakkoli, aspoň budeš vědět, na čem jsi.
 vlad. 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:32:27)
Vítr, jak píšeš, rodiče musí spolupracovat, jinak stejně žádné řešení. Dcera to zažila na prvním stupni, hrůza. Nakonec se to vyřešilo dlouhodobou hospitalizací na psychiatrii, protože v afektu zranil sestru.
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:41:17)
Vlad., přesně. Někdy zabírají naštvaní rodiče, kteří v soukromí, na poště nebo v obchodě dusí rodiče agresora, ale kde se o dítě nikdo nezajímá, tam to nefunguje.
Měli jsme tu v okolí takového kluka, který pořád napadal děti, způsobil mnoho úrazů ve škole v družině, ve sportovním klubu a hlavně jen tak venku, když někoho potkal (třeba setřepal holku z kola, ta si zlomila klíční kost).

Jednou na veřejném hřišti ležel na dítěti a škrtil ho. Šel okolo chlap, stáhl ho z dítěte a dal mu facku. Výsledek? Nezajímající se rodina povstala, ohlásila to na policii, ti si předvolali chlapa, který možná zachránil to škrcené dítě. I když tam bylo procesí lidi z obce, kteří potvrdili, že kluk je nebezpečný, stejně platil pokutu.

Školka ani první stupeň se nedalo dělat nic, pak na druhém stupni útoky zintenzivněly a prý šel někam "do pasťáku". Nedávno jsem ho tu znovu viděla...
 Pawlla 


Re: ADHD x nevýchova 

(13.9.2022 8:17:06)
"Někdy zabírají naštvaní rodiče, kteří v soukromí, na poště nebo v obchodě dusí rodiče agresora,"

Tak to už je fakt hnus :-©
 Pawlla 


Re: ADHD x nevýchova 

(13.9.2022 8:14:10)
"Doporučuju promluvit si s rodiči, ať už to dopadne jakkoli, aspoň budeš vědět, na čem jsi."

Tak to snad proběhlo jako první, nebo ne???
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:17:33)
kat, počkala bych ty dva týdny, pozorování, potom ppp a chtít od nich zprávu, to by asi u vás měla řešit ředitelka, by asi nemáte nebo jako výchovný poradce
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:24:16)
Yuki, ředitelka řekla 2 měsíce.
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:28:49)
Nemusí se čekat 2 měsíce, to se dá řešit rovnou. Ale je to nutné probrat s rodiči a ideálně i s PPP. Ber to tak, že ty jsi první instance, párkrát to probereš s rodiči a ředitelka je až další level.
Taky je zajímavé, že předtím chodil do jiné školky – jak to tam řešili? Měl AP?
 ALL 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:31:01)
A proč změnil MŠ?
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:22:38)
Větře, bylo bez ap. Nechci už psát víc. Nechám potom i téma smazat. Ale utřídila jsem si zase myšlenky. A díky mé důvtipné kokegyni mám teď o pár informací víc. Bude to spíše otázka řekněme zázemí. Potvrdila jsem si, co chci, jak to cítím. A kudy dál. Nedám se vykolejit a odbýt.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:32:31)
kat, zázemí jsem zmiňovala skoro hned, já tam vidím nějakou deprivaci nebo jenom nedostatek pozornosti, problémový attachment
akorát že s tím je pro nás práce strašně složitá, nic nesmíme, dokonce ani nesmíme nic vědět, rodičům nemůžeme nic moc říct a už vůbec po nich cokoliv chtít
jedinou možností je ppp, která jim doporučí psychiatra, ale to je ještě na půl roku práce

prosím za školu, pokuste se to vyřídit ještě ve školce, pomůže to i vám
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:34:32)
Yuki, tak já vím, že pokud se stane zázrak a někam se budeme ubírat, tak možná do školy bude mít aspoň "papíry v ruce". My se klidně zblázníme. Jinak se domnívám, že jsi to asi trefila.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:39:56)
chudák děcko, zkuste mu dát pevnou dobu maximální péče a k tomu hranice, něco ve smyslu
teď musíme pracovat, až bude velká ručička na 8, budu mít čas jenom na tebe,
stačí deset minut

a ještě samozřejmě (ale to znáš) ty jsi moc fajn kluk, ale toto chování se mi nelíbí

chválit a chválit, najít důvod, proč pochválit, vytvářet situace, který budou na pochvalu

vybudovat vztah, možná ho jinde nemá

a jestli má doma problém, pak se jenom snaží vytvářet takový situace, aby si potvrdilo, že svět je všude stejný, protože jinak by světu ve svým věku ještě nerozuměl
přeučit se to dá, ale je to náročný

a je potřeba udělat to dřív, než si k němu vybudujete averzi

to se mi to radí, v pondělí naživo
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:47:00)
Yuki, ano. V tuhle chvíli jsem si potvrdila, že potřebuje nikoliv primárně vtahovat do kolektivu, ale situace 1:1. Jen nevím, kdy. Prostě ten čas není. Ráno není klid na nic, potom už jedeme program a ven. Ani jsem se nestihla zamyslet nad tím, co jako naše děti s odkladem. Budu muset důrazně vysvětlit, že potřebujeme mít prostor navíc.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:52:34)
já vím, ve škole je to stejný, oni potřebují pozornost, a my na ně nemáme čas
ale mohli bysme učit wellbeing

mně to zní jak vtip, ale je to hluboká neznalost situace ve školách i neznalost problémů dětí
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:58:37)
Ten wellbeing by se vlastně mohl zavést i ve školkách ~5~
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:59:51)
Větře, jo. Myslím, že běžná úča v MŠ se o to instinktivně snaží. O wellbeing.
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:05:00)
Kat, jaký instinktivně – povinně! Všichni! Mohlo by se to zavést místo asistentů pedagoga a možná i místo Policie ČR a MHD ~5~
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:11:10)
Větře, samozřejmě. To půjde! Konec konců, školky jsou jen takový hlídací koutky, tak konečně dostaneme pořádnou FUNKCI.
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:03:55)
"teď musíme pracovat, až bude velká ručička na 8, budu mít čas jenom na tebe,
stačí deset minut"
"ty jsi moc fajn kluk, ale toto chování se mi nelíbí"
atd.

Ty ale počítáš s tím, že dítě rozumí, k tomu je schopno odkládat požitky, vytvářet časový rozvrh, uvědomovat si plynutí času, má vysokou schopnost seberegulace atd. ~:-D To ale evidentně není případ školkového cizineckého dítěte Kat ~;)

Tohle by fungovalo u uvědomělého dítěte na ZŠ, které není agresivní a nepozabíjí ti půlku třídy, nebo neuprchne do místní sámošky, než bude velká ručička na 8.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:07:10)
Větře, to sice máš pravdu. Ale pro mě je zásadní ten pohled, že snaha vtáhnout ho do režimu třídy AK ostatním dětem, je v tuto chvíli mimo. Že potřebuje začít opravdu s učitelkou a individuálně - komunikaci, vztahy, spolupráci.
 Velšice 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:11:36)
Kat, pokud jsem neprehledla, resili jste to s rodici? Treba by byli ochotni to resit? Jinak mne se rada Yuki naopak velice zamlouva a umim si to predstavit i se skolkovym ditetem. To ze to zezacatku nebude vnimat podle me nevadi.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:15:51)
Velsice, já si to umím představit taky. Ale ve 2 lidech na třídu. Jinak je to tanec mezi vejci. Musí ti ladit ostatní děti, abys mohla trávit 5-10 minut s 1 dítětem, které navíc spolupracuje nahodilá, nelze spoléhat na to, že zrovna za 3 minuty bude ochotné ke spolupráci. A že zrovna v tu chvíli se mi neporvou A+B, C sebou nesvihne o podlahu a D a F zrovna nebudou potřebovat vysvětlit po 10., co mají dělat. ~b~ navíc takové dítě je strašně snadno rozptýlitelné.
Ale mohu zkusit vymyslet činnost skupinovou, kde bude toto dítě plus další děti. Zase potíž - neodhadnu vůbec, co to dítě zaujme, a co ne. Ale jak to tu píšu, už mi to naskakuje.... Takže asi vím, kudy by to šlo. Nicméně neexistuje teda přesný čas "práce". To není vůbec odhadnutelné.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:12:01)
Větře, jestli tady už nějaký čas je, pravděpodobně rozumí, i když nemluví

navíc je důležitý mluvit na něho, vnímá tón hlasu,
a taky se dají vzít papírový hodiny pro větší názornost

i kdyby ho rodiče do ppp objednali hned, dostane se tam třeba za tři měsíce, potom měsíc potrvá, než školka dostane nějaký vyjádření a doporučení
jenže nikdo nedá a nikdo nedostane návod k použití s tlačítkem on/off, když se teď začne měnit přístup k dítěti, bude to jen ku prospěchu

navíc ap je ohrožený druh a bude hůř, nám ji ppp nechce dát, prý nesmí, na dítě s těžkým dys/ivp, prý možná psychiatr, jestli ještě něco najde on, objednací doba víc než půl roku

není možný čekat a nic mezitím nedělat
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:23:36)
Yuki, zařízli finance na asistenty. Tuším, že stupeň podpory 3, možná??? A to ještě kdo ví jestli.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:42:38)
my máme slíbený právě po3/ ivp a toho ap mám nechtějí dát, jenže jak se takovými dítěti můžeš věnovat, když tam máš dalších 30, včetně problémových, několika dalších po2, fakt bych chtěla vidět ty úředníky, jak by dokázali učit a naučit v takové třídě
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:56:39)
Yuki, přístup našeho státu ke školství je absolutně nehorázný.
 Akret 


Re: ADHD x nevýchova 

(14.9.2022 15:08:45)
Také pracuji v MŠ a mám pocit, že asistent/chůva/prostě kdokoli šikovný k ruce by měl být dnes na každé třídě. Je jedno, zda máte smíšenou třídu, nebo letos jako my například jednu třídu z poloviny netříletých (tzn. všichni najednou nováčci), snad v každé je nejméně (při troše štěstí) jedno, častěji více dětí, které z nějakého důvodu potřebují větší péči. Dnes jsem se byla podívat na dívenku, která je zvyklá skutečně poroučet všem okolo a jakmile není po jejím, dostává afektivní záchvaty, kdy třeba hodinu v kuse ječí (dnes to i měřím, právě uběhla čtyřicátá pátá minuta křiku), nepomáhá nic. Rozhovor s rodiči proběhl, doma stejné i horší, nepomáhá nic, nechat být... Jen jak v této situaci zajistit provoz třídy (a to tam aspoň od 9 do 12 je další síla), nikdo neporadí.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(14.9.2022 15:12:06)
ideální reakce rodiče je - doma to dělá taky, aby byl klid, tak ho necháme a uděláme, co on chce

tadadadááááá ~4~ ~8~

 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(14.9.2022 21:04:58)
Akret, myslím, ne - jsem absolutně přesvědčená, že asistent 1-2 by měli být zcela normální zaměstnanci na každé třídě od MŠ po ZŠ, a SŠ dle potřeby. Mělo by to být základní personální složení každé třídy.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(14.9.2022 21:12:30)
teď nám počet asistentů dají na počet dětí, třeba jeden AP na 70 dětí, to by odpovídalo proinkluzivní promyšlené strategii

že potřebujeme jednoho do třídy je jedno
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(14.9.2022 21:14:35)
Yuki, je to úplná blbost. Vůbec nejde o děti, učitele, školy. Jen ušetřit peníze.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(14.9.2022 22:06:53)
slovní úloha

ve třídě s víc než 30 dětmi na prvním stupni je jedno absolutně nevychované a značně arogantní dítě, jedno těžký dyskalkulik, jedno těžký dyslektik, dvě adhd, několik úzkostných dětí, několik dětí z rodin absolutně bez zájmu, a tři Ukrajinci a pravděpodobně je tam aspoň jedno dítě s nadáním
čtyři z těchto dětí mají mít dvě hodiny pedagogické intervence
dvě z těchto dětí mají po3/ivp
Ve třídě není nikdo s nárokem na asistenta pedagoga, škola nemá speciálního pedagoga ani psychologa, protože na část úvazku nebude nikdo dojíždět, v okolí není vš, aby se dalo využít studentů, nejbližší střední škola pedagogická je 30 km, spojení hodně špatné
otázka zní - kdy se paní učitelka složí?
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(14.9.2022 22:14:51)
Yuki, odpověď zní: je konci listopadu.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(14.9.2022 22:40:16)
kat, tato úloha je gradovaná, takže pokračujeme, fantazii se meze nekladou

učitelé pro první stupeň jsou nedostatkoví, kdyby se náhodou někdo našel, jak dlouho by vydržel? někdo úplně nový

a co až odpadne i případný záskok?
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(15.9.2022 7:56:46)
Yuki, já vím. U nás je tahle situace s 1 stupněm, teď už i s 2. Čas od času odejde nějaká učitelka z MŠ učit do ZŠ. A vedení je rádo, že vůbec někdo přijde. A aspoň je to člověk, co má zkušenosti s vícehlavým "stádem" dětí, tuší něco o pedagogice, je samostatný a je zvyklý komunikovat s rodiči. A ještě umí i nějakou tu metodiku a didaktiku, i když pro předškoláky. Ale některé věci jsou prostě přenositelné.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(15.9.2022 10:13:16)
nejsmutnější na tom je, že kdyby teď dala ppp asistenta na jedno skutečné nezvladatelný dítě, dokonce v ppp jeden na jednoho byl obrovský problém, tak kdyby dali asistenta, u nás by zůstala učitelka, byla by v pohodě, dětem by se dobře učilo,
jenže když ap nedají, tato učitelka se složí, možná odejde úplně, pokud seženeme jinou, pravděpodobně dopadne stejně, děti nebudou nic umět, spousta učitelů bude suplovat, budou přetížení a o to náchylnější k nemocem...

fakt je ten jeden ap dražší než tolik problémů a budoucnost třiceti dětí?

 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:26:37)
kat, dva měsíce jsou doporučovaný, ale když nám přijde dítě ze školky s tím, že už tam byl problém, jsme domluvení s ppp, že to nemusí být dva měsíce,

Teda je fakt, že nechápu, proč to neřeší už ta školka...
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:58:07)
Yuki, nevím, proč neřeší "vaše" školka, ale školky by obvykle řešily, kdyby rodiče spolupracovali. Žádná učitelka snad není natolik masochistická, aby si nepřále výpomoc čili AP.
Ono totiž pro spoustu rodičů ve školce o nic nejde, nejsou známky, tak ani nic nehrozí. Školka je pro ně hlídárna, než dítě dozraje. Úderem 1. září v 1. třídě je vše jinak, dohání se logopedie, řeší se ADHD (teda místo zlobení a nezralosti se tomu začne říkat ADHD)...
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:50:40)
20-30 minut ve školce považuju za hodně, myslím, že to by adhd nedal
 ALL 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:02:13)
Nějaké info z minulé MŠ (jak se choval, co a jak zvládá, "jak na něj"...) nelze získat?
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:03:56)
Info bylo: velmi velmi náročné, beze změny k lepšímu. Neustálá pozornost a kontrola nutná.
 ALL 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:14:00)
Aha... Tak snad něco zjistíš z rozhovoru s rodiči.... možná časem navrhnout vyšetření u odborníka? Mohl by třeba doporučit asistenta...
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:26:18)
Řešila jsem (české) dítě, které nemluvilo, nevnímalo, neslyšelo na jméno, domnívali jsme se, že nerozumí. Chovalo se jak splašené Thorovo kladivo, ubližovalo, mručelo, bralo dětem věci, pobíhalo, lezlo na nábytek (jakkoli vysoko). Dalo se řešit jen extrémní důsledností, chycením a odnesením kopajícího dítěte, které se snažilo dát dospělému pěstí do zubů, nebo ho kousnout. Samozřejmě za neustálého vysvětlování.
No a pak jednoho dne, když mu nějaký útok už potřetí nevyšel, pravilo zřetelně, "Do pí##!"

(Nakonec pojalo k učitelce něco jako Stockholmský syndrom, teda dělám si legraci - mělo ji rádo a chápalo, že ona jeho taky. Taky mu začala vyhovovat její předvídatelnost, tedy že ho sice nenechá škodit, což je blbé, ale jinak poskytuje benefity, pokud se tedy chová aspoň chvíli přijatelně. Vyžadovalo to teda její takřka 100% pozornost.)
 Pam-pela 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:41:19)
Asi jsem necetla vse… co rodice? Pises cizinec…odkud? Ja vim, ze je neslusne se ptat, ale co koreny ditete, sirsi rodina, styl zivota? Jinak pro me je nepochopitelne nezvladatelne deti zarazovat do normalni skolky, jak k tomu prijdou ostatni deti a ucitelky? Clovek se @zabavi” s jednim, ostatni “ stoji”. Pokud chce nekdo zaclenovat problemove deti, pak do malickych kolektivu se specialnimi ucitelkami…
Zadala bych si pomoc psychologa… u nadrizenych organu
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:45:06)
"Zadala bych si pomoc psychologa… u nadrizenych organu"

Nadřízené orgány? No ty moc psychologů nemají a žádné páky na řešení taky nemají. Bohaté obce platí asistenty. K psychologovi dítě může jít, když rodiče souhlasí a ideálně i zařídí.

Jediné, co se jakž takž dá dělat, pokud nic fakt nefunguje, je obrátit se na sociálku.
 Pam-pela 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:55:30)
Vetre, napsala jsem to tak, protoze bychom si meli uvedomit, jak daleko je teorie od praxe. Je fajn zaclenovat i nezaclenitelne deti - ale odnesou to jine deti a ucitelky. Proc maji byt “ normalni” deti s agresivni nerizenou strelou? Jsou bezmocne jak deti, tak učitelky, a nadrizene organy si udelaji fajfku. Jedina moznost je obratit se na ředitele, a ten bude zadat prislusne nadrizene… jinak to nejde. To ze se po vsech strankach ucitelky strhnou a budou drzet pusu a krok a deti budou vystaveny takovemuto chovani jineho, to je bezmoc. Proc?
Pokud se nekdo nevymezi, priste v jedne tride bude o x deti vic, mene ucitelek a “ neprizpusobivych “ vic. Kdyz to tak krasne funguje, to se to “ tem nahore” zaclenuje. Ale tak ja uz ve skole nejsem, resit to nemusim…a jsem rada. Byvale kolegyne jsou dost zoufale, a to je zacatek skolniho roku
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:01:34)
Pam, jsou země, kde můžeš agresivní dítě normálně vyloučit ze školy, aspoň třeba na pár dnů. Funguje to jako páka na rodiče, protože do jistého věku musí být s dítětem a tudíž si musí vzít dovolenou, když dítě zlobí a nehlídá ho škola. Tak se logicky snaží, aby ve škole nezlobilo, že.

U nás bohužel škola nemá žádné pravomoci. Když je nejhůř, může to zkusit přes sociálku (=aby rodiče začali spolupracovat se školou).

Nevím, proč je politická vůle, aby nezvladatelné děti mohly volně řádit ve školách.
 Pam-pela 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:18:07)
Vetre, skolka do urcite chvile neni povinna. Ale ja vim, co mi chces rict. Ja to psala hlavne proto, ze ten tlak zezdola byt mudi, jinak se nahore nic nehne. Tam seberou jen bonusy a poplacaj se, jak to zvladli. Resenim jsou treba miniskolky, zas na ne vsichni nemaji. Reditele se boji o misto, vim… ale odnaseji to bezne deti a ucitelky, ty musi minimalne zajistit bezpecnost vsech….reseni je bud ponechat to dite samo sobe, at su dela v ramci moznosti, co chce… a pracovat s jinymi… nebo si nabourat cely kolektiv a praci. Tlak by mel jit i od ostatnich rodicu, ale zda se mi, ze vetsina z nich taky jen tak zvlastne preziva a nechce si delat problemy…ja vim, ze to nevyresim(e), ale zezhora se nic samo resit nebude…tam ty problemy z praxe uplne nevidi
 vlad. 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 22:12:45)
"Nevím, proč je politická vůle, aby nezvladatelné děti mohly volně řádit ve školách."

Větře, to netuším, tady je to ode zdi ke zdi, buď nic a absolutní separace nebo tahle situace, kterou trpí celý zbytek třídy.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 22:26:11)
v době, kdy se rušily speciální třídy nebo i některý speciální školy slibovali asistenty,
potom dávali asistenty opravdu celkem ochotně, teď už je berou zpátky, nový dávat nechtějí
Nové od ledna prý bude zase změna, počet asistentů na počet dětí ve škole, fakt by mě zajímalo, jak zajistit, aby se zároveň věnoval ap děcku s dysfázií a zároveň děcku s problémovým chováním

a protože některý ap musely dostat smlouvu na dobu neurčitou a některý mají smlouvu vázanou na konkrétní dítě, bez ohledu na kvalitu

celý je to blbě
 Pam-pela 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 17:57:05)
… no a asi ty psychology budou muset zajistit - pro diagnostiku…a mozna brzy i pro ucitelky.
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:03:56)
To fakt nefunguje. Tady v okolí se v poslední době rozpadlo několik pedagogických sborů, utekly ředitelky, některé dokonce i těsně po konkurzu. No a nikdo to neřeší...maximálně se vyhlásí další konkurz, někdo se pověři vedením, když se teda řízení nenašlo, přijme se kdokoli, kdo jde náhodou okolo...
 Pam-pela 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:19:09)
Vetre… co na to rict…tak snad jen - pevne nervy praktikujicim ucitelum…
 Ráchel, 3 děti 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 21:59:32)
no to zní jako ADHD kombinované s autismem. ale jako takhle se nedá diagnostikovat, to je ti určitě jasný
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 22:02:24)
Ráchel, to je jasné. Já si tu občas utřídím myšlenky. Pomůže mi to. Instinktivně mám dojem, že nejde "jen" o nevýchovu. Pomalu začneme vyvíjet nějaké kroky směrem k rodičům atd.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 22:20:11)
Mmch nevíte někdo, zda jde smazat z diskuze jen moje zakládající téma? A ostatní nechat? Zazněly tu zajímavé informace.
 kachna_ 


Re: ADHD x nevýchova 

(11.9.2022 8:13:31)
Kat, upravit by to určitě (v normálně moderované diskusi) jít mělo, to je otázka práv admina.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:05:31)
úplně laicky mám dojem, že se dá dost odpozorovat od interakce s rodiči... ale chce to trochu času a ideálně možnost je tak trochu pozorovat - třeba i v šatně při převlékání do třídy... z toho, jak se rodiče k dítěti chovají (a opačně) se dá pak ledacos odvodit...
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 16:18:33)
Na to bych moc nesázela, on i ten rodič dítěte s adhd ráno pospíchá a odpoledne je unavený z práce, oba možná mají pocit, že dělají maximum a všechno správně, oba se možná stydí, že své dítě nezvládají, oba jsou unavení z toho dítěte

já bych chvíli pozorovala dítě, týden dva, zkusila bych, jestli na něho zabírá cokoliv, a potom bych mluvila s rodiči, ale ne v šatně, požádat je o schůzku, ale bez dětí, bez jiných dospělých

a ta schůzka už by měla celkem běžný postup
 Pawlla 


Re: ADHD x nevýchova 

(13.9.2022 8:26:00)
"já bych chvíli pozorovala dítě, týden dva, zkusila bych, jestli na něho zabírá cokoliv, a potom bych mluvila s rodiči, ale ne v šatně, požádat je o schůzku, ale bez dětí, bez jiných dospělých

a ta schůzka už by měla celkem běžný postup"



Yuki, ano konečně rozumný začátek řešení.



 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:19:26)
NJ, období vzdoru vypadá diametrálně jinak.
 Velšice 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:23:19)
Kat, neznat Te, tak si myslim, ze je tema o mem diteti. Tyden chodim kazdy den na "koberecek", vcera bylo vyrcena obava, ze je to nejaka diagnoza. Hned jsem volala na PPP, pani psycholozka mi volala dnes,byla velice ochotna a v rijnu se prijde na syna podivat primo do skolky, aby videla, jak se syn chova pri hre, pri praci, v kolektivu atd.
Diskuzi jsem jeste neprocetla, proctu se zajmem vecer, az toho rostaka ulozim. Sama jsem dnes chtela zalozit tema.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:26:47)
Velsice, myslím si, že u vás to bude jiné. Jako už mi prošlo rukama pár "kousků". Ale takovouhle kombinaci projevů a chování jsem namátkově zažila možná 1x. Napiš klidně sem.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 18:35:34)
začátek je vždycky hrozně náročný, nervová soustava je přetížená, moc nárokůzm ze všech stran, brzo vstávat, pro školáky ještě povinnosti

je za námi týden školy a u nás už se řeší jedno hrubý porušení školního řádu u dítěte, kde by to nikdo nečekal a vlastně tomu nikdo nerozumíme a k tomu právě taky jedno nezvladatelný dítě vás 4. třídě

s tímto tempem budeme do Vánoc vyřízení 😁
 Bouřka 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:57:06)
No držím palce. Jinak podle mě se to moc poznat nedá, můžou být nějaké indicie, ale člověk ten obraz nikdy nevidí celý, i rodičům chybí ten kus z instituce, a i oficiální diagnostika nemusí být jednoduchá, ostatně taky jsme začínali s ADHD a popisovaný případ dost připomíná naše dítě. Jinak PPP, psycholog i psichiatr můźou něco ozřejmit a nasměrovat, bohužel to neznamená, že dokážou něco vyřešit. U nàs roky snaha všech stran a stejně to jde od desíti k pěti a je čím na dàl hůř. Na něco jsou lidské síly krátké ~:(
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 19:59:33)
Bouřko, u vás půjde už do puberty, ne? A potřeboval by jinou školu a přístup. Co si od tvých slov zde tak pamatuji. Ach jo. Nezvládla bych to, co ty. To není planá řeč. Tohle bych nedala.
 Bouřka 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 20:06:34)
No pomaličku se puberta blíží, ale ještě je čas, je mu deset a půl, hlavní problém bude asi jinde, bojím se, že jsme narazili na limity a dokud se výrazně neposune zralost NS (pokud vůbec), tak se nehnem. Rozdělili třídu, tak alespoň něco, ale už je podělaný, co se dalo.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 20:08:00)
Bouřko,to je děsný. Nemáte možnost nějaké alternativní školy. Něco úplně jiného? ~n~
 Bouřka 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 20:24:28)
Bohužel nic, Montessori jsem pro něj kdysi zamítla a roky potvrdily, že jsem udělala dobře. V jeho případě by byla vhodná leda malá třída vysloveně zaměřená na podobné děti s lidma co ví, co dělají. Ale pochybuju, že něco takového existuje, natož aby to bylo tady.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 20:29:27)
To je smutný. Musí vás to moc trápit. ~s~
 Bouřka 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 20:48:02)
No dělá nám to hodně těžkou hlavu, dost se o něj bojíme. Když bude nejhůř tak půjdeme do domácího vzdělávání, ale vhodné to pro něj není ani náhodou.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 21:17:07)
Bouřko, je nutné čekat, zda bude nejhůř? Já vím, finance....
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 21:03:22)
Máme ve škole dvě speciální třídy (do 10 dětí) pro děti s poruchama chování. Sem tam mezi nimi někdo s PAS, LMP, dost z nich z DD s rodiči ve vězení. Ale v té třídě fungují všichni dost dobře, ten malý počet dětí dělá strašně moc, mají dostatek pozornosti (učitelka + AP). Nemáte někde v dosahu taky něco podobného?
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 22:27:26)
Delete, jak se dá zařídit v dnešní době speciální třída ve škole?
u nás bývala, před asi deseti lety ji zrušili, a strašně to chybí
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 0:43:46)
Je to podobné jako s přípravkou. Každý rok se musí dávat žádost na kraj, složení dětí ve třídě musí odpovídat vyhlášce, všechny děti musí mít doporučení z PPP pro zařazení do spec. třídy.

Nejtěžší je asi rozjezd, protože už před podáním žádosti musí mít děti doporučení z PPP, ale přitom PPP nemá důvod toto doporučení dát, když není speciální třída dostupná. Takže se musí poradně sdělit záměr takovou třídu zřídit a současně musíš mít vytipované a předdomluvené děti, abys měla jistotu, že jich bude dost na otevření té třídy.

AP pak v té třídě vůbec být nemusí, většinou PPP asistenta nenapíše, když dá doporučení do specky, ale my máme AP v obou i tak, bez doporučení, z rozhodnutí ředitele školy. To je asi také podle té vyhlášky.

Máme ty třídy asi sedmý rok, tedy nejdřív byla jedna a po asi dvou letech druhá a přípravka. Asi polovinu dětí máme z DD (musejí mít tu poruchu chování, což většina má), a nízký počet dětí v té třídě jim hodně vyhovuje. Do běžné třídy by jich bylo také dost, ale DD není v naší spádové oblasti, takže ty, co nejsou na specku, chodí spíš do spádovky (chtějí spíš k nám, ale kvůli počtu dětí to většinou neklapne).
T
akže náročné je to zajiěťování dostatečného počtu dětí a složení třídy, ty důvody se nedají moc kombinovat, takže je potřeba dobře rozvážit, pro jakou poruchu je třída zřízená.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 7:18:14)
Delete, dík, že to píšeš. Tohle je pro mě zcela netušená věc. Celé je to strašné. Myslím, že v celém tomhle molochu zvaném školství nejde vůbec o děti. Jde pouze o prachy. Nejde ani o to, aby ve škole bylo dobře. Ani o vzdělávání. Ani o učitele. Hlavně aby to nějak jelo.
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 8:10:47)
Delete, u nás třeba přípravka není vůbec.

Nejbližší je na okrese Praha Západ, kam nevedou žádné trasy busů a podobně, dojezd od nás autem cca 45 minut.
Existuje tu přípravka na soukromou školu, která nemusí splňovat podmínky a je placená. Vím o jednom dítěti, které tam chodí – školné mu dotuje zaměstnavatel rodičů. Školné na dotyčné škole zatím 8tis/měs., bude 16 tis/měs. (v nové budově).

Školy už takové marginality (jako je přípravka) vůbec neřeší, jsou rády, když se jim vejdou děti, které vzít musí. Okresní město vůbec neřeší rozvoj škol, naopak.
Zajímá ho akorát to, jak zabránit přístupu dětí z okolních vesnic do městských škol a svádí na ně veškeré problémy, které školy mají.


Rodiče jsou ze stavu zdejšího školství naprosto na větvi. Ti lépe situovaní už v podstatě všichni uvažují o soukromých školách, ale ty nejsou svým zaměřením a kapacitou pro každého. Nejlepší místní soukromá škola, co má tu přípravku, bude žádat snad už od příštího roku těch 16 tis. – což si ani velmi dobře situovaní avšak vícedětní rodiče nemohou dovolit pro všechny své děti.

Další si mění trvalé bydliště.


Okresní město navíc dělá všechno pro to, aby maximálně utlumilo školství, odmítá jakýkoli rozvoj a dokonce i blokuje stavbu svazkové školy na svém území. Obce z okolí, jejímž občanům Beroun odmítá přístup na 2. stupně berounských škol, pokud nezaplatí absurdní výpalné, si chtěly samy zafinancovat a postavit školu, ale z důvodu dopravní dostupnosti (paprskovité trasy busů a vlaků) je možná jen na území Berouna.

Ředitelé fakt nemají energii na to, aby předjednávali s rodiči a přecpanou PPP počty dětí do přípravky. Stejně na ni ani nemají místnost. Navíc hrozí, že by někteří ze zájemců neměli trvalé bydliště v okresním městě – a ředitelé by měli akorát tak průšvih.

Dozorci z úřadu jim šlapou na paty a ředitelé musejí furt vypisovat seznamy domovských obcí dětí, jejich počty, rodiče musejí furt škole místopřísežně prohlašovat, kde mají trvalé bydliště oni, jejich děti a jejich sourozenci.

Místní jsou sice situací a úrovní škol v okresním městě znechuceni, ale postupně začínají věřit svým zvoleným zastupitelům, že za všechno můžou občané okolních vesnic, kteří berou okresní město útokem a zneužívají jeho vymožeností.


Jak je tohle vůbec možný??? ~o~
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 8:21:14)
Větře, to je paráda. ~a~ děti a ZÁKLADNÍ vzdělávání jako rukojmí. Jako nedostupný luxus.
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 8:46:03)
Kat, přesně tak!

Nechápu ani to, že to neřeší ministerstvo, nebo aspoň kraj, ombudsman... Do médií se každou chvíli procpe nějaký chytrolín, který brojí proti osmiletým gymnáziím – ale tady ještě v květnu lidi nevěděli, jestli jejich děti budou někam chodit na 2. stupeň!

Do toho Beroun coby silný hráč řídí a mění jízdní řády, takže děti odtud, které se do některých škol přece jen dostaly a už tam pár let chodí, se nemají jak dostat domů, protože spoj byl zrušen. Další, které se kvůli přetíženosti existujících spojů nevejedou do prvního ranního busu, zase nestihnou včas začátek školy.


Mít děti v dobré škole u nás znamená mít dost peněz, štěstí, chytré dítě a auto.
Mít dítě v průměrné škole vyžaduje mít správné trvalé bydliště.

Kdo nemá peníze, auto, chytré dítě, štěstí ani trvalé bydliště, taky nemusí mít ŽÁDNOU školu (z naší obce se nakonec ještě v červnu i poslední děti ASPOŇ NĚKAM umístily, ale v některých okolních obcích to nevyšlo a nevím, jak to s nimi dopadlo).
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 9:05:38)
To je neskutečný. Jak je možné, že před Úřadem nestojí davy rodičů?
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 9:25:28)
No jednoduše. Občané Berouna jsou naštvaní na vesničany, že JIM obsazují JEJICH školy. S ne-občany se Beroun vůbec bavit nebude. Jednotlivé obce furt řeší, ale nic jiného než škola v Berouně situaci nevyřeší.

Sama jsem volala na Stč Kraj a tam jsou kupodivu na straně Berouna (nechápu).

Beroun to podává tak, že děti vezme, když obce zaplatí ročně za dítě nějakou absurdní částku (přitom Beroun zákonitě obdrží za každé přijaté dítě dostatek peněz na platy i ostatní neinvestice). Je to zhruba 2–3x tolik, kolik normálně dítě ve škole stojí a navíc je to ještě k tomu.


Čili dítě ve škole běžně stojí X. Beroun dostane X, ale žádá ještě k tomu 2-3 krát X. Čili by chtěl mít troj až čtyřnásobek běžných nákladů na dítě a KRAJ TO PODPORUJE.


Postavit svazkovou školu na brownfieldu Beroun nenechá, nevím proč, ale nelze jej donutit.


Na 2. stupňovou školu je nutné splnit určité podmínky – například počet tříd, dětí, kvalifikovaný personál – to žádná z obcí nedá dohromady, dokonce ani 2 nebo 3 spolu. Dopravní situace je tu zkrátka taková, že se doprava paprskovitě sjíždí do Berouna, kde by se tím pádem mohly dát dohromady ty třídy, děti a personál (prostě by se tam všichni dokázali dopravit v dostatečném množství).


Tohle by vyřešilo akorát tak ministerstvo nebo sněmovna – stanovením odpovědnosti, povinností a práv zřizovatelů. Třeba že by okresní města měla povinnost zajistit 2. a vyšší stupně škol v dostatečném množství pro okres, za což by dostala odpovídající peníze (a nemohla by tak vyžadovat nesmyslné výpalné jako nyní Beroun).


Hodit tuhle povinnost (zajistit občanům kvalitní školy) na malou obec o 500 občanech pod vedením zvoleného oblíbeného hospodského je prostě absurdní ~o~
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 9:29:19)
Větře, nemám slov. ~n~
 Rigel 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 9:38:39)
To je tedy síla. Pár mých spolužáků bydlí v Berouně - lidi, kteří studovali a pracují v Praze, ale Beroun byl pro ně jako "pražáky " možnost koupit byty na dojezdovou vzdálenost do Prahy.
Mají tam ve školách tak plno ?
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 10:15:02)
Rigel, jo, do skol uz se i losuje. Reditele jsou uz tak celou situaci zahlceni, ze mam dojem, ze rezignovali na rozvoj skol.

Urvat misto v berounske statni skole uz davno neni vyhra z hlediska kvality. Samozrejme tu nenapisu, kde jsou jeste v okoli vyborne statni skoly, abych nevyvolala run (rodice sedi cele mesice u compu a googli, co delat).

Misto v berounske statni skole uz vlastne znamena “jen” to, ze dite bude ASPON NEKAM chodit. Coz se ale uz dlouho nepodari kazdemu.

Je tu hodne soukromych skol, ktere zachranuji situaci (predevsim vsak kvantitativne). V te asi nejvetsi jsou prevazne rodice-neresici, kteri zaroven hledaji bublinu “na urovni”. V nove skole je bublina movitych hledacu kvality, kteri maji schopnost ji opravdu rozeznat a/nebo zaplatit.
Dalsi skola je pro specificke publikum a krome placeni dela i prijimacky. Dalsi skolu si zalozili nespokojeni rodice, kteri chteji respektujici pristup, projekty a mirne poplatky (nakonec mezi nimi prevladli odpurci domaci pripravy) a v minule statni skole jim vadilo, ze jejich deti vzdelava uklizecka poustenim ji vybranych filmu.
Pak je tu par lesnich skol a komunitnich skupin, ktere sdruzuji domskolaky.

Pri vyzkumu kvality bydleni v Beroune dostalo mesto slusnou znamku za skolstvi s komentarem nekoho z ucastniku ankety, ze “nejvetsi vyhodou berounskeho skolstvi je, ze se odtud da dojizdet do prazskych skol”.
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 20:48:35)
Větře,

nějak nerozumím, proč mi tohle všechno píšeš.

Yuki se zeptala, jak postupovat, já jsem popsala, jak jsme postupovali my před šesti nebo sedmi lety. Ona jiná cesta není, a buď to tedy ředitelé udělají nebo ne.

Proto holt není přípravka nebo specka všude, ale jen tam, kde do toho ten ředitel tu energii vloží. Náš to udělal a teď už jen udržujeme vlak v jízdě, přípravkové děti se domlouvají už u zápisu, o naší přípravce a speckách se ví, takže se po zápisech ozývají rodiče i dětí z jiných škol, specky doporučují PPP v dosahu i ty pražské...

A fakt mi nemusíš říkat, co dělají ředitelé. Tak nějak to mám už druhý rok z první ruky a před tím jsem několik let byla natolik blízko, abych si udělala představu.
 Pawlla 


Re: ADHD x nevýchova 

(13.9.2022 8:43:16)
Delete, nemůžeš se naklonovat?:-) Tvoje příspěvky mi vždy dávají naději, že se školství někam posunuje.
I když mi to už může být jedno, pořád mám v sobě ty vzpomínky na "pedagogy", co všechno jsem si museli vyslechnout, jak zacházeli s dětmi i tady zmíněná akce poštveme na ně ostatní rodiče padla. Naštěstí ostatní rodiče měli tehdy stejný názor jako já, jen to neříkali. Já jsme se školou chtěla spolupracovat vždycky a vždycky, kromě soukromé školy, jsem "pedagogy" musela o nějakou komunikaci prosit. Záměrné píšu pedagogy v uvozovkách, protože jsem za ta léta potkala i Pedagogy, u kterých "problémové děti" přestávaly být problémové. Ne mávnutím kouzelného proutku, ale měli tu práci rádi, měli empatii pro každé dítě a intuitivně uměli s každým jednat tak, aby to klapalo. Moc mě mrzí, že nejde tyhle lidi ocenit víc než ty druhé, je to nespravedlivé, protože jich není moc a oni kolikrát kromě učení ještě zachraňují to, co "pedagogové " podělali.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(13.9.2022 11:10:59)
Pawlo, mám taky zkušenost s "pedagogy", od školky po gymnázium svých dětí a tak vím, že některýma nehneš a je lepší odejít
bohužel, spousta rodičů to řeší tím, že přestavbou do školy chodit, dítě musí, oni se vyhýbají, neřeší nic, jenže nikdo potom nemá kontrolu nad prací učitele, nikdo neví, jak jedná s rodiči a vlastně ani s dětmi
já jsem ráda za každýho rodiče, který přijde
bohužel jsou i takoví, co rezignovali a ještě k tomu doma ventilují svůj postoj, děcko potom samozřejmě nemá chuť cokoliv měnit, vzniká začarovaný kruh, který se hodně špatně zastavuje a napravuje

a úplně nám nepomáhají ani ppp, kde diagnostikují někdy dost zvláštně, psychiatři s půlroční objednací dobou, to když dáš dohromady s všeobecnou nespokojenosti a nervozitou, vzniká tento stav
 Pawlla 


Re: ADHD x nevýchova 

(13.9.2022 19:13:27)
Yuki, ani mi nejde o to, abych kontrolovala práci učitele. Ale když mám nestandardní dítě, můžu jako rodič učiteli pomoct, aby nemusel tápat. Bohužel moje zkušenosti jsou, že většina o to nestojí. A souhlasím s Tebou, že tam vzniká ten začarovaný kruh.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(13.9.2022 20:08:13)
to jsme se špatně pochopily, práci učitele nemá kontrolovat rodič, ale ředitel, rodič se má pozvat, pokud je někde problém a ředitel má zjistit, kde ten problém je a co s tím

Na druhou stranu, je taky spousta rodičů, kteří problém vyrábí všem kolem sebe tím, jak mají nevychovaný děti, ti taky odmítají cokoliv řešit.
pokud je takový nevychovaný a přitom hájený dítě ve třídě, dokáže kazit snahy učitele i všech dětí

a bohužel, není moc jak to změnit, nepomůže ppp ani ospod, nejsou peníze na třeba asistenta nebo druhýho učitele do takové třídy, učitel se může snažit a být úžasný, někdy je to mimo možnosti kohokoliv
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 10:13:42)
Del, díky za popis, ale to nedáme. By máte vlastně výhodu toho DD,o poruchy chování tam není nouze, ppp je zná, tak není problém
u nás se poslední dobou vždycky najde nějaký děcko, který ppp ohodnotí jako "to jsme ještě neviděli", a to naše děti máme v asi osmi různých ppp nebo spc několika krajů
ale ani se nás nikdy nikdo neptá, jestli máme třeba tu třídu podle paragrafu 16, ap nám odmítají napsat, poslední dobou už nedávají ani ivp, vydolovat po3 je těžký, k tomu děti z Ukrajiny, takže tříd pod 30 dětí máme pár, 26 považujeme za super stav
jenže vzhledem ke složení dětí je to úplně o něčem jiným, než když bývalo před 40 lety ve třídě 34 dětí, tenkrát ti nejvíc problémoví odcházeli na praktickou nebo na zvláštní, z naší třídy tak odešly dvě nejen prvního stupně, v dnešní době nemají kam odejít, praktická škola je jedna na okres, dojíždět 30 km je pro takový děti samozřejmě nemožný, pro jejich rodiče taky, takže vím o jednom dítěti za posledních deset let, který odešlo z této školy do speciální, těžký autista, rodiče ho vozili do školy jenom jednou za týden
když jsem učila na specce, byly tam děti s po3, který byly stejný jako ty děti s po3/ivp, co byly na naší normální škole,
v průběhu minulých pěti let některým těm našim dětem sebrali ivp, snížili na po2, ale vůbec nechápu důvod, učím je, znám je a žádnou změnu nepozoruju
jednomu chtěli vzít ap, to jsme teda uhájili, asi hlavně proto, že už byl rozjetý školní rok
takže je to jenom kvůli prachům

když potom slyším o klesající úrovni škol... ať nám jde někdo ukázat, jak to zvládat líp
 Senedra 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 10:22:27)
YUki, důvod snížení PO je jednoduchý - kupodivu se zjistilo, že integrace stojí nemalé peníze, tak PPP dostaly příkaz už ne každému přiklepnout, co by potřeboval. U nás máme AP v každé třídě, ale je to boj je každý rok nějak vykázat, obec spolupracuje a něco doplácí, ředitelka shání prachy, kde může, aby je zaplatila. Pak se teda člověk nemůže divit, že v jedné třídě jsou dva autisté ( jeden už napadl AP), v další dítě, které v osmé třídě píše velkým tiskacím písmenem a písemka ze zeměpisu vypadá tak, že dostane 4 obrázky a dítě řekne, že na jednom je řeka, na druhé moře, na třetím rybník... A tohle dítě neuvolnili z výuky chemie. Druhý jazyk se povedlo zrušit.

Už prý proběhly návrhy, že by napříště měly školy jednu AP na celý první stupeň a jednu na druhý. I když máme v každém ročníku jen jednu třídu, tak by u třeba u mě ve třídě byla AP hodinu nebo dvě týdně ~q~
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 11:13:51)
Senedro, bohužel, toho se bojím

máme podobnýho kluka v devítce, druhý jazyk jsme zvládli zrušit třem žákům najednou, to ještě měli všichni po3/ivp, rok na to u jednoho z nich po2 bez ivp, chtěli vzít ap, tak jsem se dohadovala s ppp, jestli fakt toto dítě, kterýmu oni schválili vzít druhý jazyk, je najednou tak schopný, a jestli vůbec může být bez druhýho jazyka, pokud už má jenom po2, po telefonu jsme se domluvili, že to já přepíšu v papírech, včetně Doporučení z ppp, a ona že to změní u sebe.
jestli na toto někdy přijde kontrola...

 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 21:11:54)
Yuki,

já vím a proto to píšu, ten rozjezd je hodně yěžký a i udržet to není snadné. My už bychom bez dětí z DD měli dost dětí na jednu spec. třídu, už se o nás ví, rodiče vozí děti i z větších vzdáleností, naopak už někdy i děti odmítáme, protože se nevejdou, ale začátky byly o nervy, speciální pedagožka se modlila a sháněla po známých (z PPP a ZŠ praktické) vhodné děti.

Ono to chce hlavně toho spec. pedagoga, který to chce dělat a vlastně to zařídí a obstará i tu komunikaci s PPP (u nás asi 3 nebo 4 různé).

PPP by měly mít přehled o možnostech školy, to se určitě posílalo a aktualizuje se to.

Nám se zatím daří udržet třídy na počtu kolem 20, jen v ročnících, kde jsou jen dvě paralelky máme těch dětí 23 - 26. Teď se dělá sondáž kvůli možnosti další přístavby a pokud by se to povedlo, budeme moct mít tři paralelky ve všech ročnících a třeba i nějakou odbornou učebnu. Ale také jsme tohle léto zrušili školní knihovnu (resp. přestěhovali ji do takového kumbálu, co měl sloužit jako šatna pro sportovní oddíly, co k nám chodí do tělocvičny) a je z toho malá třída se 14 dětmi (v paralelkách je pak přes 20, ale ty jsou v normálních třídách), loni se rušila sborovna, z té je také třída, a sborovna je ze dvou spojených kabinetů. Jazyky se učí v kuchyňce a v družině, kde sice nejsou nejlepší podmínky (není tam tabule, projektor apod., PC, CD přehrávač), ale zase je ve skupině do 10 dětí...

Spousta škol v okolí tu funguje tak, že se snaží jakékoliv náročnější dítě vypudit, Ukrajincům tvrdí, že nemají místo apod. Rodiče pak na tyhle školy dávají děti, o kterých si myslí, že by u nás zakrněly. Takže se původně nechtěně a nezáměrně profilujeme jako škola vhodná pro děti s SVP ~d~.

Myslím, že tohle je hodně o povaze našeho pana ředitele.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 21:56:40)
jestli se nám bude dařit, třeba taky zkusíme aspoň přípravku, a uvidíme, jak to bude dál, ale teď se nán hlásí spousta dětí, vůbec nevím proč, máme asi o pětinu děti víc než před třemi lety, a nejsou to jen Ukrajinci,

už nemáme volné místnosti, sborovnu potřebujeme, protože nemáme kabinety
ještě pořád máme učebny jazyků, ale vzhledem k velikostem všech tříd musíme dělit, takže je tento způsob zatím lepší
možná budeme dělit jednu třídu na dvě od ledna, pokud seženeme učitelku
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 22:53:36)
My taky nemáme kabinety, teď už, ani na pomůcky, ani pro učitele. Výjimkou je jeden, co si ho drží bývalý zástupce, tedy okupuje místnosti dvě, ale z té jedné je pomaličku vypuzován, protože jinak by ostatní učitelé museli sedět na chodbě. Ve sborovně je 10 lidí, proti předloňsku je rozdíl v tom, že jsou na polovičním prostoru. Ale není to špatně vymyšlené, spíš ubylo hluchých a prázdných míst a skříně s nepořádkem.

Ale chtěla jsem tím říct, že každý rok se něco přemění na třídu a pořád to nějak vychází, akorát tedy ty nově vznikající třídy už nejsou klasické třídy a jsem tak trochu zvědavá, co na to hygienické normy. To je oblast, do které jsem ještě nezabrousila a ani se mi nechce.

Taky se nám hlásí čím dál víc dětí, ale tady je to dost jasné, prostě se sem stěhují, obec se rozrůstá. Ale s třemi prvními třídami se na letošek původně nepočítalo, tak to byly šachy. Uvažovalo se o spojení třech šestek do dvou, protože odešlo 14 dětí, ale nakonec jich taky dost přišlo z obcí, kde mají školu jen do 5. ročníku, takže i šestky zůstaly tři.

Třídy po 30 dětech mě děsí (taky jsme je tu měli, často právě jako důsledek spojování 6. tříd po odchodu dětí na gymply), pořád si myslím, že ta hranice 24 by neměla být jen pro jazyky.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 23:01:16)
nám některý třídy vyrostly díky Ukrajincům, máme obavy, že to rozdělíme, oni odejdou a budeme zase spojovat a propouštět učitele, jenže v tomto množství se fakt blbě učí, není místo na koberec u malých, věřící jsou prostorově výrazní vzhledem k věku, je to taková neřešitelná situace
dokud je ten počet na hranici pro rozdělení, je to riziko
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 23:46:50)
Taky necháváme jednu tu hraniční třídu nerozdělenou (i na cizí jazyk), protože ten počet dělají Ukrajinci a učitelka řekla, že by je raději měla všechny (prvostupňové děti).

Jinák já, plánovač až do morku kostí, jsem rezignovala na jakékoliv plány. Těch faktorů, co ty plány narušuje, je teď tolik, že se to prostě nedá ~7~.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(11.9.2022 21:57:59)
Delete,a poslední tři roky se nedalo naplánovat vůbec nic, teda dalo, ale tím to skončilo
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(11.9.2022 22:13:23)
Přesně tak, to mě dost vycvičilo.
 Bouřka 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 11:56:31)
Delete, bohužel, o žádných speciálních třídách při normální ZŠ jsem neslyšela, pokud vím ani přípravku tu široko daleko nikdo nemá. Možná by něco bylo v ČB, ale to je hodinové dojíždění autem, neumím si představit že by to dával, vadí mu to i jednou týdně. A hodinu to je při hladké dopravě, už se mi stalo, že jsme se zasekli v zácpě a bylo to 2,5h...
Ironie je, že on AP napsanýho má už několik let, ale škola to odmítá...
.

 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 15:06:45)
Bouřko, vůbec do neumím představit, proč by škola odmítala AP
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 21:20:05)
Yuki,

pořád jsou školy, kde se bojí, že by jim AP nakoukl pod pokličku a zjistil něco, co by se vědět nemělo. Taky tu jednu takovou školu máme. Manželé starosta a ředitelka školy v jedné obci...
 Bouřka 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 21:47:08)
Yuki, tak podle toho co vím, tak řadě učitelů další osoba ve třídě moc nevyhovuje,asi mají dojem, že jsou moc pod dozorem či co. Já tomu taky nerozumím, syn mi ještě říkal, že si myslí, že jedna spolužačka má taky nějaký problém s řečí, že strašně špatně čte, často nerozumí apod. Asistentka by mohla ledacos ulehčit. Ale prostě jí tam nechtěj a v SPC zase říkali, že nutit je nemůžou. Dcera má oproti tomu ve speciálce asistentku i ve třídě s 6 dětma, ale jsou teda spojený 2 ročníky.
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 21:53:19)
Bouřko, nerozumím tomu, jak může škola neposkytnout přiznaný stupeň podpory? Vždyť to je svým způsobem cosi jako šikana a zneužití moci?
 Bouřka 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 22:39:12)
Kat, no zjevně to není povinnost, jen možnost. Původně asi měli dojem, že je to zbytečný, protože je chytrej a ty poruchy učení zase nijak výrazný nejsou. Jenže důvod proč dostal PO3 byly výrazné problémy v sociální oblasti. Původně to ve škole zas tak strašný nebylo, měl snahu se držet. Jenže pak došlo ke sloučení tříd do 32hlavého davu, přišli další problematičtější děti, dostali se do věku kdy už se vůči sobě dost vymezujou, do toho covid...no přestal to zvládat a ve škole se začalo projevovat to, co my jsme znali, ale nebylo nàm to moc věřeno. Takže loni jsme to znovu nadnesli, ale furt se na to netvářili, což už nechápu, protože ho všichni mají plné zuby, čemuž se sice moc nedivím, ale není mi jasný, co si teda představujou. Když teda pominu medikaci, do které se zase nehrne psychiatrička, na kterou už pomalu tlačím i já. Akorát že já chci řešit depresi, zatímco škola spíš to nevhodné chování a nějak moc nepobírají, že na to jaksi medikace moc nepomůže.
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 21:18:39)
Bouřko,

to je pech. Do ČB to máte na jih, sever, východ nebo západ? Já jen, abych si udělala představu o poloze...

Taky znám školu, kde AP nechtěli...ale udělali to chytře, nejdřív mě přijali, vyfásli peníze, pak mě ve zkušebce vyhodili a nového asistenta už pro dítě nehledali. Rodiče se marně bránili.
 Bouřka 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 21:50:27)
Delete máme to na východ, jsme z jihozápadního koutu.
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 22:41:28)
Tak to je fakt daleko ~7~.
 Delete 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 20:58:20)
Někdy je nerozlišitelné těžší ADHD a vysokofunkční atypický autismus nebo AS. Podle některých zmínek (neslyší na jméno, nezapojuje se do společných a řízených aktivit, "poťouchlý" výraz - nemusí jít o vědomé tváření se, může jít o neschopnost tvářit se přiměřeně situaci a číst emoce) bych to viděla spíš k té PAS. Ono i to "systematické zkoušení" může mít původ v stereotypu, který přináší jistotu. Ví, že když udělá to nebo ono, bude následovat konkrétní reakce. Reakce jako taková je mu jedno, často neumí rozpoznat, jestli je pozitivní nebo negativní (křičet se dá i radostí a výraz obličeje nemusí umět přečíst), ale je předvídatelná. Proto by klidně mohlo zafungovat i to pozitivní opakování. Tam akorát bývá problém, že ta reakce nebývá tak výrazná, takže se hůř čte. A klidně k tomu může mít i to ADHD. ony se tyhle potíže rády sdružují.

Každopádně to vede na pedopsychiatrii a obávám se, že ať bude diagnóza jakákoliv, řešení a náprava jsou v nedohlednu ~7~.

 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 21:09:16)
Delete, prostě radost až na kost. ~7~
 Velšice 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 21:16:03)
Kat, to je sileny.

Bourko, to se necte hezky ~7~ ~;((
 Vítr z hor 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 21:41:49)
Delete, ono to tak muze byt, ale stejne tak je mozna i varianta pseudo, cili determinovana vychovou.
Proto je tak dulezite promluvit si s rodici, aby ucitelka prestala tapat.
Asi existuje i varianta PAS + nevychova, ale nikdy jsem to nevidela.
Vetsinou se to vyjasni na prvni dobrou, protoze i ti nezainteresovani to vetsinou popisou svymi slovy, ktera ucitelka rozkoduje.

Uplne jinak popisuje problemy maminka autisty a zase jinak maminka nevychovavaneho ditete.

Stejne popsatelny obraz totiz davalo i treba dite s VD, PAS, poruchou sluchu i normalne nevychovane dite z nepodnetneho prostredi (neslyší na jméno, nezapojuje se do společných a řízených aktivit, "poťouchlý" výraz - nemusí jít o vědomé tváření se, může jít o neschopnost tvářit se přiměřeně situaci a číst emoce)
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 21:56:42)
kromě psychiatra asi nikdo nemá jak to zjistit, ono se to všechno rádo maskuje něčím jiným,

třeba ten poťouchlý výraz může být jen nedočkavost, kdy už konečně přijde známá reakce, svět je v pořádku
nebo podle hesla klidně na mě křičte, hlavně si mě všimněte
nebo nepochopení situace
nebo únava,a to klidně hned ráno, kdoví, jaká byla noc

 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(9.9.2022 22:02:33)
nereagovat na jméno může dítě s PAS, ale taky dítě s mentálním postižením, nebo může blbě slyšet, možná nevnímá svoje jméno proto, že na to není zvyklý, kdoví, jak se doma mluví a jak probíhá výchova i péče, klidně tam může být cokoliv, včetně nějaké formy týrání

já bych se to pokusila hnát co nejdřív do ppp a mamince vysvětlit, že je to to nejlepší, co můžete všichni udělat, pohlídat si termín vyšetření a nejpozději za měsíc chtít zprávu

ale může to trvat až do Vánoc, mezi tím musíte fungovat
 kachna_ 


Re: ADHD x nevýchova 

(11.9.2022 8:10:11)
Vidíš, to je pravda, naše školní bezhraniční dítě se do aktivit zapojuje rádo.
 Filomena74 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 15:06:06)
Zalezi hodne na pohlavi,u holwk to neni zak videt jako u kluku,projevuje se to u nich spise v emocich. Nwmyslim si ze se to vzdy poznat, stoprozentne jen odbornik
 Filomena74 


Re: ADHD x nevýchova 

(10.9.2022 15:09:28)
Zalezi hodne na pohlavi,u holek to neni tak videt jako u kluku,projevuje se to u nich spise v emocich. Nemyslim si že se to da vzdy poznat, stoprocentne jen odbornik
 babi_ 


Re: ADHD x nevýchova 

(1.6.2023 21:41:39)
Kat, jaký jste nakonec zvolili postup? Byla ta schůzka s rodiči? Nějaká odborná pomoc, diagnostika? Nebo se to zlepšilo samo?

Když jsi téma zakládala, říkala jsem si: začátek docházky, na rozhodování co s tím je brzo... ale teď mě zajímá, jak jsi postupovala a jak to dopadlo :-)


(kamarádka měla v září nemluvícího cizince v těžké frustraci z "odložení" matkou do ústavu, choval se jak zvířátko, teď je celkem v pohodě, akorát se jí vytrvale "drží za sukni")
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(1.6.2023 22:19:35)
Teda Babi, teď jsem se musela podívat, jestli jsem řešila opravdu to dítě, které si myslím :-)
Dítě má pár měsíců asistenta. Pokroky neděláme téměř žádné. Rozhodně kombinace nevýchovy (hooodně posunuté vnímání toho, co je tady bráno jako přiměřené, rodič to zkrátka nevidí a nevnímá) a k tomu budou další faktory, které ale neznáme.

Bohužel jsme setrvale jednou nohou v lochu, reakce dítěte jsou tak náhlé, a bez nějaké logiky, že prostě neumíme předvídat, kterou vteřina je ještě dobrý, docela dobrý, jo, ještě stále to jde. A bum, stop, tak tohle teda ne.
Chápání příčina a důsledek - nulová. Použití aktivní ČJ - takřka nulové. ~d~
Pokud je v nepohodě, zaměstná 2 dospělé a máme co dělat.
Nejblbější je, že i tohle dítě bylo použito jako argumentační faul ve smyslu "no ale jiná paní učitelka ...", jeden z důvodů mé změny zaměstnání.
Každopádně dítko vidím spíš opravdu do specky a musí projít nějakou diagnostikou.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(1.6.2023 22:25:26)
Kat, od kdy měníš?

ale jiná paní učitelka... to je neštěstí, který je potřeba umět neslyšet, my tak míváme "ale na jiné škole", a jde třeba o to, že "tato strašná a neschopná škola nezajistila asistenta", akorát že škola už domluvila i termín v PPP a rodiče se neuráčili tam s dítětem jet,
dělat si něco z keců některých rodičů je zbytečný
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(1.6.2023 22:26:59)
Yuki, nejde o rodiče, ale nadřízené. Asi tak. Jinak by se mnou rodič nehnul. Jsem celkem už zkušená a s rodiči nemám problém, Kromě naprostých čestných výjimek. Měním od konce srpna.
 Yuki 00,03,07 


Re: ADHD x nevýchova 

(1.6.2023 22:44:00)
pokud vedení nepodrží v této situaci, tak je lepší odejít, to souhlasím
 babi_ 


Re: ADHD x nevýchova 

(1.6.2023 22:35:08)
Kat, díky za odpověď. Tak adpoň ten asistent... ale dítě tedy v nepohodě ~:(
 K_at 


Re: ADHD x nevýchova 

(1.6.2023 22:37:56)
Babi, ano, upřímně - nemít asistenta, asi už jsme obě učitelky na PN, nebo pryč. Ono i tak to je často mazec. Dítě v nepohodě, a často s ním v nepohodě celá třída. A nebo dítě v pohodě, a všichni kolem v háji. To je ta častější varianta ~t~

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.