K_at |
|
(9.9.2022 15:32:01) Potřebuju brainstorming. Je laicky nějaký způsob, jak alespoň trochu odhadnout, zda dítě je spíš ADHD + bez návyků a hranic, nebo že je prostě "jen" zvyklé si dělat co chce? Blbý dotaz. Jen pro upřesnění - ve školce jsem ofiko diagnostikované ADHD dítě zažila 1x, zkresleno ještě dalšími zdravotními věcmi. Nemám zkušenosti s dětmi, u kterých bych VĚDĚLA, že opravdu jsou adhd. Ač u některých si myslím nešlo snad pochybovat. Nicméně tu odbornou zpětnou vazbu a jistotu NEMÁM. Teď se snažím nějak rozklíčovat, do jaké míry si děcko nepomůže a do jaké míry systematicky zkouší. Asi se ptám fakt na blbost.... Já nevím.
|
Martina Bergerová |
|
(9.9.2022 15:43:03) "do jaké míry si děcko nepomůže a do jaké míry systematicky zkouší. Asi se ptám fakt na blbost"
neptáš se na blbost, oceňuju, že připouštíš obě varianty a dál hledáš odpověď...Já v MŠ zažila spíš to, že dítě za 3 dopoledne nějak oštítkovali a nepřipustili jiný náhled, vše v duchu "děláme to už tak dlouho, že máme každé dítě bezchybně otypované za pár minut".
Nejednalo se o mé dítě, ale bylo mi té situace upřímně líto. Každé dítě by si zasloužilo, aby si s ním někdo chvíli lámal hlavu, zkoušel jiné přístupy, dával druhé a třetí šance, "nelámal hůl". Urputnou neomylnost považuju za jednu z nejhorších lidských vlastností.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 15:59:28) někdy nemusí jít o adhd, ale o symptomy adhd, který mají svůj základ někde trochu jinde, ale pracuje se s tím stejně (a taky stejně blbě)
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 15:58:17) kat, napadá mě pár věcí
Jak mluví? a nemyslím až tak výslovnost, ale způsob a intenzitu projevu když něco dělá, je něco, u čeho vydrží? ať je to cokoliv sedí, čeká, co se bude dít? koordinace pohybů, jaká je? když se zeptá na něco, co ho pravděpodobně zajímá, co dělá během tvé odpovědi? stěžuje si na hluk a přitom je jeho největším výrobcem? je hlučný/nešikovný/protivný... pořád stejně, nebo se to mění v průběhu dne, v závislosti na únavě třeba
zatím mě víc nenapadá
|
K_at |
|
(9.9.2022 16:28:00) Yuki, ode zdi ke zdi. Řeč - cizinec. V ČR delší dobu. Český ani ň, ač už má rok jiné MŠ za sebou. Pozor, reaguje stejně na nás, i na jeho řečí hovořící osoby. Tedy spíše nereaguje úplně stejně. Hraje si, pouze podle svého vkusu, vydrží 20-30 minut. Řízená činnost vůbec. Sabotuje. Řve, lítá, válí se dětem pod nohama, jakákoliv spolupráce v tomto směru na 98% nulová. Naopak obrovské vyrušování ostatních. Hlučné- nárazově. Utíká. A bohužel - zdá se, že má velkou radost z jakékoliv negativní pozornosti. Opravdu to nejde vyhodnotit jinak, než provokaci. Ten výraz "nemůžeš na mě" je to co mě vede k pochybám, že je to např "jen" adhd. Ono velmi dobře v polovině případů ví, že dělá (jemně řečeno) prudu. Je to vyloženě jako vysmívání se. Na oslovení z 99% nereaguje. Jo, únava je také faktor, který hraje roli.
|
ALL |
|
(9.9.2022 16:38:06) K_at, ten "poťouchlý" výraz znám i od některých dětí s těžším postižením (SMR + autismus.) Ony to moc dobře vycítí, že jsi nejistá, mají na to snad speciální radary, s inteligencí to zjevně nesouvisí. Často vědí, jaké chování je nežádoucí, nebo to poznají z Tvé reakce. A fakt je baví provokovat, chtějí pozornost. Je to těžké.
|
K_at |
|
(9.9.2022 16:44:03) All, nejsem nejistá. Naopak se snažíme nastavit aspoň základní pravidla. A trvat na nich, i kdyby čert na koze. Protože i tak je to chvilkami nezvladatelné. Ale přiznám se, že i toto mě napadlo. Ale situace, kdy opravdu čeká, až se dostaví reakce (musí se dostavit, protože ostatní děti, protože nějaký režim, protože bezpečnost) a je rád, že reakce přijde. Jinak tedy při své hře, pohyby, mluvou, tam nemam pocit, že by něco bylo blbě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 16:47:41) mimochodem máme podobný případ teď ve škole, teď 4. třída a bude to řešit psychiatr, už jsou objednaní bohužel objednací doby jsou klidně půl roku i víc
|
|
ALL |
|
(9.9.2022 16:48:56) Kolik mu je? Rodným jazykem mluví? Česky aspoň trochu rozumí? Když si hraje podle svého, jak to vypadá?
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 16:45:32) kat, znáš rodinný zázemí? minulost toho dítěte? říkáš, že cizinec, kdy se přistěhovali sem? kde a v jakých podmínkách žilo dítě před stěhováním? kdo se o něho staral v cizině? kdo před nástupem do školky?
tam může být cokoliv, od deprivace po mentální postižení, PAS, samozřejmě i to adhd, ale úplně se mi to nezdá, zajímala bych se do větší minulosti
|
K_at |
|
(9.9.2022 16:51:16) Yuki, chystám se na rozhovor s rodiči. A nejsem si jistá, jestli tohle dám celý školní rok. Neumím si představit, že se třeba nikam nehneme. Nemůžeš spustit oči ani minutu. Neustále problém. Chvilku pauza. A jedeme znovu. Nelze se spolehnout na elementární spolupráci a základní ohleduplnost. A to je to 1 děcko.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.9.2022 17:13:34) A opravdu musíte strpět všechno? Nemůžete nezvladatelné dítě vyloučit?
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 17:16:20) Inko, nelze. Teda leda by se to nějak navlíklo na nedodržování školního řádu (v daném případě tedy rodičem), rodiče by dlouhodobě neplatili či neomlouvali nepřítomné dítě.
Na nezvladatelné dítě lze získat asistenta, ale taky jsem ještě neslyšela o AP na plný úvazek (na dítě v MŠ), natož na otvírací dobu MŠ.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 17:13:48) Kat, řešila jsem něco podobného. Měli byste mít nárok na AP, PPP by ho napsala i na chování. Jenže to by museli spolupracovat rodiče. Navíc by museli souhlasit s tím, že má dítě problém (někteří se to snaží uhrát na OMJ, ale tam není nárok na podporu).
Doporučuju promluvit si s rodiči, ať už to dopadne jakkoli, aspoň budeš vědět, na čem jsi.
|
vlad. |
|
(9.9.2022 17:32:27) Vítr, jak píšeš, rodiče musí spolupracovat, jinak stejně žádné řešení. Dcera to zažila na prvním stupni, hrůza. Nakonec se to vyřešilo dlouhodobou hospitalizací na psychiatrii, protože v afektu zranil sestru.
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 17:41:17) Vlad., přesně. Někdy zabírají naštvaní rodiče, kteří v soukromí, na poště nebo v obchodě dusí rodiče agresora, ale kde se o dítě nikdo nezajímá, tam to nefunguje. Měli jsme tu v okolí takového kluka, který pořád napadal děti, způsobil mnoho úrazů ve škole v družině, ve sportovním klubu a hlavně jen tak venku, když někoho potkal (třeba setřepal holku z kola, ta si zlomila klíční kost).
Jednou na veřejném hřišti ležel na dítěti a škrtil ho. Šel okolo chlap, stáhl ho z dítěte a dal mu facku. Výsledek? Nezajímající se rodina povstala, ohlásila to na policii, ti si předvolali chlapa, který možná zachránil to škrcené dítě. I když tam bylo procesí lidi z obce, kteří potvrdili, že kluk je nebezpečný, stejně platil pokutu.
Školka ani první stupeň se nedalo dělat nic, pak na druhém stupni útoky zintenzivněly a prý šel někam "do pasťáku". Nedávno jsem ho tu znovu viděla...
|
Pawlla |
|
(13.9.2022 8:17:06) "Někdy zabírají naštvaní rodiče, kteří v soukromí, na poště nebo v obchodě dusí rodiče agresora,"
Tak to už je fakt hnus
|
|
|
|
Pawlla |
|
(13.9.2022 8:14:10) "Doporučuju promluvit si s rodiči, ať už to dopadne jakkoli, aspoň budeš vědět, na čem jsi."
Tak to snad proběhlo jako první, nebo ne???
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 17:17:33) kat, počkala bych ty dva týdny, pozorování, potom ppp a chtít od nich zprávu, to by asi u vás měla řešit ředitelka, by asi nemáte nebo jako výchovný poradce
|
K_at |
|
(9.9.2022 17:24:16) Yuki, ředitelka řekla 2 měsíce.
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 17:28:49) Nemusí se čekat 2 měsíce, to se dá řešit rovnou. Ale je to nutné probrat s rodiči a ideálně i s PPP. Ber to tak, že ty jsi první instance, párkrát to probereš s rodiči a ředitelka je až další level. Taky je zajímavé, že předtím chodil do jiné školky – jak to tam řešili? Měl AP?
|
ALL |
|
(9.9.2022 17:31:01) A proč změnil MŠ?
|
|
K_at |
|
(9.9.2022 18:22:38) Větře, bylo bez ap. Nechci už psát víc. Nechám potom i téma smazat. Ale utřídila jsem si zase myšlenky. A díky mé důvtipné kokegyni mám teď o pár informací víc. Bude to spíše otázka řekněme zázemí. Potvrdila jsem si, co chci, jak to cítím. A kudy dál. Nedám se vykolejit a odbýt.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 18:32:31) kat, zázemí jsem zmiňovala skoro hned, já tam vidím nějakou deprivaci nebo jenom nedostatek pozornosti, problémový attachment akorát že s tím je pro nás práce strašně složitá, nic nesmíme, dokonce ani nesmíme nic vědět, rodičům nemůžeme nic moc říct a už vůbec po nich cokoliv chtít jedinou možností je ppp, která jim doporučí psychiatra, ale to je ještě na půl roku práce
prosím za školu, pokuste se to vyřídit ještě ve školce, pomůže to i vám
|
K_at |
|
(9.9.2022 18:34:32) Yuki, tak já vím, že pokud se stane zázrak a někam se budeme ubírat, tak možná do školy bude mít aspoň "papíry v ruce". My se klidně zblázníme. Jinak se domnívám, že jsi to asi trefila.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 18:39:56) chudák děcko, zkuste mu dát pevnou dobu maximální péče a k tomu hranice, něco ve smyslu teď musíme pracovat, až bude velká ručička na 8, budu mít čas jenom na tebe, stačí deset minut
a ještě samozřejmě (ale to znáš) ty jsi moc fajn kluk, ale toto chování se mi nelíbí
chválit a chválit, najít důvod, proč pochválit, vytvářet situace, který budou na pochvalu
vybudovat vztah, možná ho jinde nemá
a jestli má doma problém, pak se jenom snaží vytvářet takový situace, aby si potvrdilo, že svět je všude stejný, protože jinak by světu ve svým věku ještě nerozuměl přeučit se to dá, ale je to náročný
a je potřeba udělat to dřív, než si k němu vybudujete averzi
to se mi to radí, v pondělí naživo
|
K_at |
|
(9.9.2022 18:47:00) Yuki, ano. V tuhle chvíli jsem si potvrdila, že potřebuje nikoliv primárně vtahovat do kolektivu, ale situace 1:1. Jen nevím, kdy. Prostě ten čas není. Ráno není klid na nic, potom už jedeme program a ven. Ani jsem se nestihla zamyslet nad tím, co jako naše děti s odkladem. Budu muset důrazně vysvětlit, že potřebujeme mít prostor navíc.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 18:52:34) já vím, ve škole je to stejný, oni potřebují pozornost, a my na ně nemáme čas ale mohli bysme učit wellbeing
mně to zní jak vtip, ale je to hluboká neznalost situace ve školách i neznalost problémů dětí
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 18:58:37) Ten wellbeing by se vlastně mohl zavést i ve školkách
|
K_at |
|
(9.9.2022 18:59:51) Větře, jo. Myslím, že běžná úča v MŠ se o to instinktivně snaží. O wellbeing.
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 19:05:00) Kat, jaký instinktivně – povinně! Všichni! Mohlo by se to zavést místo asistentů pedagoga a možná i místo Policie ČR a MHD
|
K_at |
|
(9.9.2022 19:11:10) Větře, samozřejmě. To půjde! Konec konců, školky jsou jen takový hlídací koutky, tak konečně dostaneme pořádnou FUNKCI.
|
|
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 19:03:55) "teď musíme pracovat, až bude velká ručička na 8, budu mít čas jenom na tebe, stačí deset minut" "ty jsi moc fajn kluk, ale toto chování se mi nelíbí" atd.
Ty ale počítáš s tím, že dítě rozumí, k tomu je schopno odkládat požitky, vytvářet časový rozvrh, uvědomovat si plynutí času, má vysokou schopnost seberegulace atd. To ale evidentně není případ školkového cizineckého dítěte Kat
Tohle by fungovalo u uvědomělého dítěte na ZŠ, které není agresivní a nepozabíjí ti půlku třídy, nebo neuprchne do místní sámošky, než bude velká ručička na 8.
|
K_at |
|
(9.9.2022 19:07:10) Větře, to sice máš pravdu. Ale pro mě je zásadní ten pohled, že snaha vtáhnout ho do režimu třídy AK ostatním dětem, je v tuto chvíli mimo. Že potřebuje začít opravdu s učitelkou a individuálně - komunikaci, vztahy, spolupráci.
|
Velšice |
|
(9.9.2022 19:11:36) Kat, pokud jsem neprehledla, resili jste to s rodici? Treba by byli ochotni to resit? Jinak mne se rada Yuki naopak velice zamlouva a umim si to predstavit i se skolkovym ditetem. To ze to zezacatku nebude vnimat podle me nevadi.
|
K_at |
|
(9.9.2022 19:15:51) Velsice, já si to umím představit taky. Ale ve 2 lidech na třídu. Jinak je to tanec mezi vejci. Musí ti ladit ostatní děti, abys mohla trávit 5-10 minut s 1 dítětem, které navíc spolupracuje nahodilá, nelze spoléhat na to, že zrovna za 3 minuty bude ochotné ke spolupráci. A že zrovna v tu chvíli se mi neporvou A+B, C sebou nesvihne o podlahu a D a F zrovna nebudou potřebovat vysvětlit po 10., co mají dělat. navíc takové dítě je strašně snadno rozptýlitelné. Ale mohu zkusit vymyslet činnost skupinovou, kde bude toto dítě plus další děti. Zase potíž - neodhadnu vůbec, co to dítě zaujme, a co ne. Ale jak to tu píšu, už mi to naskakuje.... Takže asi vím, kudy by to šlo. Nicméně neexistuje teda přesný čas "práce". To není vůbec odhadnutelné.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 19:12:01) Větře, jestli tady už nějaký čas je, pravděpodobně rozumí, i když nemluví
navíc je důležitý mluvit na něho, vnímá tón hlasu, a taky se dají vzít papírový hodiny pro větší názornost
i kdyby ho rodiče do ppp objednali hned, dostane se tam třeba za tři měsíce, potom měsíc potrvá, než školka dostane nějaký vyjádření a doporučení jenže nikdo nedá a nikdo nedostane návod k použití s tlačítkem on/off, když se teď začne měnit přístup k dítěti, bude to jen ku prospěchu
navíc ap je ohrožený druh a bude hůř, nám ji ppp nechce dát, prý nesmí, na dítě s těžkým dys/ivp, prý možná psychiatr, jestli ještě něco najde on, objednací doba víc než půl roku
není možný čekat a nic mezitím nedělat
|
K_at |
|
(9.9.2022 19:23:36) Yuki, zařízli finance na asistenty. Tuším, že stupeň podpory 3, možná??? A to ještě kdo ví jestli.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 19:42:38) my máme slíbený právě po3/ ivp a toho ap mám nechtějí dát, jenže jak se takovými dítěti můžeš věnovat, když tam máš dalších 30, včetně problémových, několika dalších po2, fakt bych chtěla vidět ty úředníky, jak by dokázali učit a naučit v takové třídě
|
K_at |
|
(9.9.2022 19:56:39) Yuki, přístup našeho státu ke školství je absolutně nehorázný.
|
Akret |
|
(14.9.2022 15:08:45) Také pracuji v MŠ a mám pocit, že asistent/chůva/prostě kdokoli šikovný k ruce by měl být dnes na každé třídě. Je jedno, zda máte smíšenou třídu, nebo letos jako my například jednu třídu z poloviny netříletých (tzn. všichni najednou nováčci), snad v každé je nejméně (při troše štěstí) jedno, častěji více dětí, které z nějakého důvodu potřebují větší péči. Dnes jsem se byla podívat na dívenku, která je zvyklá skutečně poroučet všem okolo a jakmile není po jejím, dostává afektivní záchvaty, kdy třeba hodinu v kuse ječí (dnes to i měřím, právě uběhla čtyřicátá pátá minuta křiku), nepomáhá nic. Rozhovor s rodiči proběhl, doma stejné i horší, nepomáhá nic, nechat být... Jen jak v této situaci zajistit provoz třídy (a to tam aspoň od 9 do 12 je další síla), nikdo neporadí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.9.2022 15:12:06) ideální reakce rodiče je - doma to dělá taky, aby byl klid, tak ho necháme a uděláme, co on chce
tadadadááááá
|
|
K_at |
|
(14.9.2022 21:04:58) Akret, myslím, ne - jsem absolutně přesvědčená, že asistent 1-2 by měli být zcela normální zaměstnanci na každé třídě od MŠ po ZŠ, a SŠ dle potřeby. Mělo by to být základní personální složení každé třídy.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.9.2022 21:12:30) teď nám počet asistentů dají na počet dětí, třeba jeden AP na 70 dětí, to by odpovídalo proinkluzivní promyšlené strategii
že potřebujeme jednoho do třídy je jedno
|
K_at |
|
(14.9.2022 21:14:35) Yuki, je to úplná blbost. Vůbec nejde o děti, učitele, školy. Jen ušetřit peníze.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.9.2022 22:06:53) slovní úloha
ve třídě s víc než 30 dětmi na prvním stupni je jedno absolutně nevychované a značně arogantní dítě, jedno těžký dyskalkulik, jedno těžký dyslektik, dvě adhd, několik úzkostných dětí, několik dětí z rodin absolutně bez zájmu, a tři Ukrajinci a pravděpodobně je tam aspoň jedno dítě s nadáním čtyři z těchto dětí mají mít dvě hodiny pedagogické intervence dvě z těchto dětí mají po3/ivp Ve třídě není nikdo s nárokem na asistenta pedagoga, škola nemá speciálního pedagoga ani psychologa, protože na část úvazku nebude nikdo dojíždět, v okolí není vš, aby se dalo využít studentů, nejbližší střední škola pedagogická je 30 km, spojení hodně špatné otázka zní - kdy se paní učitelka složí?
|
K_at |
|
(14.9.2022 22:14:51) Yuki, odpověď zní: je konci listopadu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.9.2022 22:40:16) kat, tato úloha je gradovaná, takže pokračujeme, fantazii se meze nekladou
učitelé pro první stupeň jsou nedostatkoví, kdyby se náhodou někdo našel, jak dlouho by vydržel? někdo úplně nový
a co až odpadne i případný záskok?
|
K_at |
|
(15.9.2022 7:56:46) Yuki, já vím. U nás je tahle situace s 1 stupněm, teď už i s 2. Čas od času odejde nějaká učitelka z MŠ učit do ZŠ. A vedení je rádo, že vůbec někdo přijde. A aspoň je to člověk, co má zkušenosti s vícehlavým "stádem" dětí, tuší něco o pedagogice, je samostatný a je zvyklý komunikovat s rodiči. A ještě umí i nějakou tu metodiku a didaktiku, i když pro předškoláky. Ale některé věci jsou prostě přenositelné.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.9.2022 10:13:16) nejsmutnější na tom je, že kdyby teď dala ppp asistenta na jedno skutečné nezvladatelný dítě, dokonce v ppp jeden na jednoho byl obrovský problém, tak kdyby dali asistenta, u nás by zůstala učitelka, byla by v pohodě, dětem by se dobře učilo, jenže když ap nedají, tato učitelka se složí, možná odejde úplně, pokud seženeme jinou, pravděpodobně dopadne stejně, děti nebudou nic umět, spousta učitelů bude suplovat, budou přetížení a o to náchylnější k nemocem...
fakt je ten jeden ap dražší než tolik problémů a budoucnost třiceti dětí?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 18:26:37) kat, dva měsíce jsou doporučovaný, ale když nám přijde dítě ze školky s tím, že už tam byl problém, jsme domluvení s ppp, že to nemusí být dva měsíce,
Teda je fakt, že nechápu, proč to neřeší už ta školka...
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 18:58:07) Yuki, nevím, proč neřeší "vaše" školka, ale školky by obvykle řešily, kdyby rodiče spolupracovali. Žádná učitelka snad není natolik masochistická, aby si nepřále výpomoc čili AP. Ono totiž pro spoustu rodičů ve školce o nic nejde, nejsou známky, tak ani nic nehrozí. Školka je pro ně hlídárna, než dítě dozraje. Úderem 1. září v 1. třídě je vše jinak, dohání se logopedie, řeší se ADHD (teda místo zlobení a nezralosti se tomu začne říkat ADHD)...
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 16:50:40) 20-30 minut ve školce považuju za hodně, myslím, že to by adhd nedal
|
|
ALL |
|
(9.9.2022 17:02:13) Nějaké info z minulé MŠ (jak se choval, co a jak zvládá, "jak na něj"...) nelze získat?
|
K_at |
|
(9.9.2022 17:03:56) Info bylo: velmi velmi náročné, beze změny k lepšímu. Neustálá pozornost a kontrola nutná.
|
ALL |
|
(9.9.2022 17:14:00) Aha... Tak snad něco zjistíš z rozhovoru s rodiči.... možná časem navrhnout vyšetření u odborníka? Mohl by třeba doporučit asistenta...
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 17:26:18) Řešila jsem (české) dítě, které nemluvilo, nevnímalo, neslyšelo na jméno, domnívali jsme se, že nerozumí. Chovalo se jak splašené Thorovo kladivo, ubližovalo, mručelo, bralo dětem věci, pobíhalo, lezlo na nábytek (jakkoli vysoko). Dalo se řešit jen extrémní důsledností, chycením a odnesením kopajícího dítěte, které se snažilo dát dospělému pěstí do zubů, nebo ho kousnout. Samozřejmě za neustálého vysvětlování. No a pak jednoho dne, když mu nějaký útok už potřetí nevyšel, pravilo zřetelně, "Do pí##!"
(Nakonec pojalo k učitelce něco jako Stockholmský syndrom, teda dělám si legraci - mělo ji rádo a chápalo, že ona jeho taky. Taky mu začala vyhovovat její předvídatelnost, tedy že ho sice nenechá škodit, což je blbé, ale jinak poskytuje benefity, pokud se tedy chová aspoň chvíli přijatelně. Vyžadovalo to teda její takřka 100% pozornost.)
|
|
Pam-pela |
|
(9.9.2022 17:41:19) Asi jsem necetla vse… co rodice? Pises cizinec…odkud? Ja vim, ze je neslusne se ptat, ale co koreny ditete, sirsi rodina, styl zivota? Jinak pro me je nepochopitelne nezvladatelne deti zarazovat do normalni skolky, jak k tomu prijdou ostatni deti a ucitelky? Clovek se @zabavi” s jednim, ostatni “ stoji”. Pokud chce nekdo zaclenovat problemove deti, pak do malickych kolektivu se specialnimi ucitelkami… Zadala bych si pomoc psychologa… u nadrizenych organu
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 17:45:06) "Zadala bych si pomoc psychologa… u nadrizenych organu"
Nadřízené orgány? No ty moc psychologů nemají a žádné páky na řešení taky nemají. Bohaté obce platí asistenty. K psychologovi dítě může jít, když rodiče souhlasí a ideálně i zařídí.
Jediné, co se jakž takž dá dělat, pokud nic fakt nefunguje, je obrátit se na sociálku.
|
Pam-pela |
|
(9.9.2022 17:55:30) Vetre, napsala jsem to tak, protoze bychom si meli uvedomit, jak daleko je teorie od praxe. Je fajn zaclenovat i nezaclenitelne deti - ale odnesou to jine deti a ucitelky. Proc maji byt “ normalni” deti s agresivni nerizenou strelou? Jsou bezmocne jak deti, tak učitelky, a nadrizene organy si udelaji fajfku. Jedina moznost je obratit se na ředitele, a ten bude zadat prislusne nadrizene… jinak to nejde. To ze se po vsech strankach ucitelky strhnou a budou drzet pusu a krok a deti budou vystaveny takovemuto chovani jineho, to je bezmoc. Proc? Pokud se nekdo nevymezi, priste v jedne tride bude o x deti vic, mene ucitelek a “ neprizpusobivych “ vic. Kdyz to tak krasne funguje, to se to “ tem nahore” zaclenuje. Ale tak ja uz ve skole nejsem, resit to nemusim…a jsem rada. Byvale kolegyne jsou dost zoufale, a to je zacatek skolniho roku
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 18:01:34) Pam, jsou země, kde můžeš agresivní dítě normálně vyloučit ze školy, aspoň třeba na pár dnů. Funguje to jako páka na rodiče, protože do jistého věku musí být s dítětem a tudíž si musí vzít dovolenou, když dítě zlobí a nehlídá ho škola. Tak se logicky snaží, aby ve škole nezlobilo, že.
U nás bohužel škola nemá žádné pravomoci. Když je nejhůř, může to zkusit přes sociálku (=aby rodiče začali spolupracovat se školou).
Nevím, proč je politická vůle, aby nezvladatelné děti mohly volně řádit ve školách.
|
Pam-pela |
|
(9.9.2022 18:18:07) Vetre, skolka do urcite chvile neni povinna. Ale ja vim, co mi chces rict. Ja to psala hlavne proto, ze ten tlak zezdola byt mudi, jinak se nahore nic nehne. Tam seberou jen bonusy a poplacaj se, jak to zvladli. Resenim jsou treba miniskolky, zas na ne vsichni nemaji. Reditele se boji o misto, vim… ale odnaseji to bezne deti a ucitelky, ty musi minimalne zajistit bezpecnost vsech….reseni je bud ponechat to dite samo sobe, at su dela v ramci moznosti, co chce… a pracovat s jinymi… nebo si nabourat cely kolektiv a praci. Tlak by mel jit i od ostatnich rodicu, ale zda se mi, ze vetsina z nich taky jen tak zvlastne preziva a nechce si delat problemy…ja vim, ze to nevyresim(e), ale zezhora se nic samo resit nebude…tam ty problemy z praxe uplne nevidi
|
|
vlad. |
|
(9.9.2022 22:12:45) "Nevím, proč je politická vůle, aby nezvladatelné děti mohly volně řádit ve školách."
Větře, to netuším, tady je to ode zdi ke zdi, buď nic a absolutní separace nebo tahle situace, kterou trpí celý zbytek třídy.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 22:26:11) v době, kdy se rušily speciální třídy nebo i některý speciální školy slibovali asistenty, potom dávali asistenty opravdu celkem ochotně, teď už je berou zpátky, nový dávat nechtějí Nové od ledna prý bude zase změna, počet asistentů na počet dětí ve škole, fakt by mě zajímalo, jak zajistit, aby se zároveň věnoval ap děcku s dysfázií a zároveň děcku s problémovým chováním
a protože některý ap musely dostat smlouvu na dobu neurčitou a některý mají smlouvu vázanou na konkrétní dítě, bez ohledu na kvalitu
celý je to blbě
|
|
|
|
|
Pam-pela |
|
(9.9.2022 17:57:05) … no a asi ty psychology budou muset zajistit - pro diagnostiku…a mozna brzy i pro ucitelky.
|
Vítr z hor |
|
(9.9.2022 18:03:56) To fakt nefunguje. Tady v okolí se v poslední době rozpadlo několik pedagogických sborů, utekly ředitelky, některé dokonce i těsně po konkurzu. No a nikdo to neřeší...maximálně se vyhlásí další konkurz, někdo se pověři vedením, když se teda řízení nenašlo, přijme se kdokoli, kdo jde náhodou okolo...
|
Pam-pela |
|
(9.9.2022 18:19:09) Vetre… co na to rict…tak snad jen - pevne nervy praktikujicim ucitelum…
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(10.9.2022 21:59:32) no to zní jako ADHD kombinované s autismem. ale jako takhle se nedá diagnostikovat, to je ti určitě jasný
|
K_at |
|
(10.9.2022 22:02:24) Ráchel, to je jasné. Já si tu občas utřídím myšlenky. Pomůže mi to. Instinktivně mám dojem, že nejde "jen" o nevýchovu. Pomalu začneme vyvíjet nějaké kroky směrem k rodičům atd.
|
K_at |
|
(10.9.2022 22:20:11) Mmch nevíte někdo, zda jde smazat z diskuze jen moje zakládající téma? A ostatní nechat? Zazněly tu zajímavé informace.
|
kachna_ |
|
(11.9.2022 8:13:31) Kat, upravit by to určitě (v normálně moderované diskusi) jít mělo, to je otázka práv admina.
|
|
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(9.9.2022 16:05:31) úplně laicky mám dojem, že se dá dost odpozorovat od interakce s rodiči... ale chce to trochu času a ideálně možnost je tak trochu pozorovat - třeba i v šatně při převlékání do třídy... z toho, jak se rodiče k dítěti chovají (a opačně) se dá pak ledacos odvodit...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2022 16:18:33) Na to bych moc nesázela, on i ten rodič dítěte s adhd ráno pospíchá a odpoledne je unavený z práce, oba možná mají pocit, že dělají maximum a všechno správně, oba se možná stydí, že své dítě nezvládají, oba jsou unavení z toho dítěte
já bych chvíli pozorovala dítě, týden dva, zkusila bych, jestli na něho zabírá cokoliv, a potom bych mluvila s rodiči, ale ne v šatně, požádat je o schůzku, ale bez dětí, bez jiných dospělých
a ta schůzka už by měla celkem běžný postup
|
Pawlla |
|
(13.9.2022 8:26:00) "já bych chvíli pozorovala dítě, týden dva, zkusila bych, jestli na něho zabírá cokoliv, a potom bych mluvila s rodiči, ale ne v šatně, požádat je o schůzku, ale bez dětí, bez jiných dospělých
a ta schůzka už by měla celkem běžný postup"
Yuki, ano konečně rozumný začátek řešení.
|
|
|
|
K_at |
|
(9.9.2022 18:19:26) NJ, období vzdoru vypadá diametrálně jinak.
|
|
|