Přidat odpověď
Je to podobné jako s přípravkou. Každý rok se musí dávat žádost na kraj, složení dětí ve třídě musí odpovídat vyhlášce, všechny děti musí mít doporučení z PPP pro zařazení do spec. třídy.
Nejtěžší je asi rozjezd, protože už před podáním žádosti musí mít děti doporučení z PPP, ale přitom PPP nemá důvod toto doporučení dát, když není speciální třída dostupná. Takže se musí poradně sdělit záměr takovou třídu zřídit a současně musíš mít vytipované a předdomluvené děti, abys měla jistotu, že jich bude dost na otevření té třídy.
AP pak v té třídě vůbec být nemusí, většinou PPP asistenta nenapíše, když dá doporučení do specky, ale my máme AP v obou i tak, bez doporučení, z rozhodnutí ředitele školy. To je asi také podle té vyhlášky.
Máme ty třídy asi sedmý rok, tedy nejdřív byla jedna a po asi dvou letech druhá a přípravka. Asi polovinu dětí máme z DD (musejí mít tu poruchu chování, což většina má), a nízký počet dětí v té třídě jim hodně vyhovuje. Do běžné třídy by jich bylo také dost, ale DD není v naší spádové oblasti, takže ty, co nejsou na specku, chodí spíš do spádovky (chtějí spíš k nám, ale kvůli počtu dětí to většinou neklapne).
T
akže náročné je to zajiěťování dostatečného počtu dětí a složení třídy, ty důvody se nedají moc kombinovat, takže je potřeba dobře rozvážit, pro jakou poruchu je třída zřízená.
Předchozí