Lassiesevrací |
|
(1.5.2021 14:10:58) Nemyslím si, že si člověk musí za všech okolností na vše zvyknout, že by se tím nějak zocelil. Naopak - hodně lidem pomůže nějaká změna. Pro děti třeba změna školy (jiná základka, nebo přestup na gymnázium). Je dobré se umět občas s něčím poprat a něco překonat, ale je taky dobré vědět, že mnoho věcí se dá změnit a že člověk nemusí pořád jen někde přežívat.
|
Despi |
|
(1.5.2021 14:34:59) Chapu, jak to myslíš, ale to jde už o velký problem asi, ne? Kvůli jedné pitomé ucitelce, co má občas kecy se snad dítě nepřekládá do jiné skoly, ne? Ale ano, myslim si, ze vetsinou je lepší se s věcmi poprovnat než utect, ale někdy je holt lepsi se na to vyprdnout. Kvuli jednomu negativnimu hodnocení bych dite ale nestehovala urcite.
|
Lassiesevrací |
|
(1.5.2021 14:40:58) "Kvůli jedné pitomé ucitelce, co má občas kecy se snad dítě nepřekládá do jiné skoly, ne?"
Tak když je to "jedna pitomá učitelka" na prvním stupni, tak je to osoba, která s dítětem tráví poměrně dost času. A ano, dítě jsme "přeložili". Dítě samo přišlo s tím, že chce zkusit přijímačky na 8G. Což je celkem dobrá volba zrovna pro ty introvertní děti. Přístup pedagogů je tam k dětem kupodivu mnohem lepší. Alespoň tedy na škole, kde je syn.
|
Despi |
|
(1.5.2021 15:00:39) My se ale nebavime o dlouhodobem problému s ucitelkou. Ale o tom, že když jeden cloveka blbe ohodnoti nebo neco plácne, tak by se z toho nemel složit. I když to rekne to ucitelka. To je furt neptejte se na deti, na těhotenství, na manzela, nerikejte tohle a tamto.. smime spolu vubec ještě mluvit.
|
Lassiesevrací |
|
(1.5.2021 15:26:43) "My se ale nebavime o dlouhodobem problému s ucitelkou. "
Ne? Když někdo někomu něco "napíše do posudku", tak to není jen jedno plácnutí. Nebo jo? Renka třeba píše:
"Despi, moje nejstarší dcera měla za to, že je introvert snížené hodnocení z chování, měli to na procenta, tak místo 100 % měla 90 %. Důvod, nezapojuje se příliš do kolektivu, je introvertníí a odmítá společné akce. Ona vyloženě nesnáší školní výlety, takové ty teambuildingové aktivity ji děsí. "
Kdyby se jednalo o problém na straně dítěte, určitě by se objevoval všude. Pokud to dítě, které třeba přestoupí na jinou školu, pocítí tu změnu pozitivně, může mu to celkem výrazně zkvalitnit život. Bez nálepek a výsměchu se může víc otevřít, více se zapojit a třeba vyniknout - než když funguje v nějakém kolektivu s obavou, že cokoliv řekne, někdo otočí ve výsměch.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 15:31:24) při změně školy se píše posudek? Od nás děti odchází a přichází jiný, žádný posudek jsem neviděla ani nepsala, maximálně výpis, kde jsou známky a pokud má dítě nějaký pochvaly něco důtky, dvojku z chování, tak je tam důvod, ale žádný jiný věci jsem neviděla, žádný popis osoby ani chování kde to berete? nebo je to jenom vzpomínka na dobu před 30 lety?
|
|
Monty |
|
(1.5.2021 15:33:23) Otázkou je, co způsobí nějaké hodnocení "chování na 90 %". Domnívám se, že vůbec nic.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 15:35:32) kam se to hodnocení posílá? kdo ho píše? nebo je to součást vysvědčení?
jinak teda zajímalo by mě, kdo má chování 100 %, co to vlastně je?
|
K_at |
|
(1.5.2021 15:47:19) Yuki, spíš mi to přijde, že učitelka nepochopila hodnocení. Protože introvertní povaha nemůže znamenat nižší hodnocení. To je prostě úlet.
|
Monty |
|
(1.5.2021 16:07:14) Taky to vůbec nemusí znamenat "introvertní povahu", ale čistě pocit učitelky, že se dítě málo zapojuje a nespolupracuje. "Introvertní povaha" samo o sobě neznamená vůbec nic a v rámci školy z toho těžko bude vyplývat nějaký relevantní "hodnocení".
|
Renka + 3 |
|
(1.5.2021 16:08:47) Ona je opravdu velká introvertka, dle testu v PPP jsou jen 2 % lidí introvertnějších než ona. Ale tak je to její rys a ona je s tím spokojená, tak proč to nějak řešit a hlavně hodnotit?
|
Despi |
|
(1.5.2021 16:19:22) Ježíš tak vsichni nejsme stejní. Tak má nalepku introvert, nekdo sígr, nekdo ukecany, nekdo šprt. Já bych to nedramatizovala. Obecně mluvení o cemkoliv je hodnocení něčeho. To bychom už nesmeli snad o nikom rict nic.
|
|
K_at |
|
(1.5.2021 16:31:47) Renko, tak ale to chtělo ptát se učitelky, co to má být, takové hodnocení.... Mně to přijde, že škola zavelela "a uděláte slovní hodnocení" aniž by dala metodiku a mantinely.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 16:55:48) Renko, u nás bylo podezření na autismus nebo aspoň AS, posílali si nás z ppp do spc, ti je klinické psycholožce, a ta řekla, že je to jenom tak těžký introvert ten těžký introvert dokázal sám v 16 odjet na druhý konec světa, měl tam spoustu kamarádů,se kterými je dodnes v kontaktu, včetně učitelů, teď má kamarády i tady a bude studovat obor, který vyžaduje komunikování ono se to taky vyvíjí
|
|
|
|
|
|
77kraska |
|
(1.5.2021 15:36:25) Monty, prosim Te, co myslis, kdy chodi na Rodinu nejvic lidi?
dala bych sem znovu ty zapomenute pozemky....at to v seznamech trochu ubyva ale chci, aby to melo co nejvetsi dosah na verejnost
my uz budeme pozvani k notari
|
|
Renka + 3 |
|
(1.5.2021 16:04:59) V našem případě nezpůsobilo relativně nic, protože opravdu šlo o formu hodnocení na vysvědčení. Ale dcera byla naštvaná, proč má strženo 10 % za chování za to že je ve škole tichá a nenápadná, nic neprovádí, jen nejuchá vesele při kolektivních hrách?
Při třídních schůzkách mi třídní opakovaně zdůrazňovala, že se dcera nezapojuje do kolektivu. Brala to jako negativní vlastnost, ale co já jako s tím? Ona si vystačila, byla spokojená, kamarádku měla. Fakt nevím, co na tom mělo být k řešení.
|
Monty |
|
(1.5.2021 16:11:35) Renko, tak prostě některé učitelky hodnotí kraviny. Mně zas přišlo nespravedlivé, když jsem dostala ve třetí třídě dvojku z pracovního vyučování, i když jsem měla v žákovský samé jedničky, protože jsem "nenosila pomůcky". Nenosila, protože jsem je neměla kde vzít, učitelka chtěla furt nějaký špalíčky dřeva nebo šroubečky, co má "jistě tatínek v dílně" a já holt neměla tatínka. Tak jsem si pomyslela, že je učitelka blbá a nespravedlivá a tím to haslo. A moje dítě zas dostalo na vysvědčení trojku jen kvůli tomu, že neodevzdalo všechny domácí úkoly, bez ohledu na to, co reálně umí. Je to trapný, ale je to život a o nic zásadního nejde.
|
Despi |
|
(1.5.2021 16:22:54) Konečně někdo, kdo to vidí stejně jako já. Hlavně to s detmi tak neprožívat.
|
|
K_at |
|
(1.5.2021 16:33:18) Monty, moje dítě před časem propadalo, protože neodevzdalo delší dobu úkoly. Ale nějak nemám pocit, že by to bylo nefér. Protože učitel si jaksi tu známku nevycucá z prstu.
|
Monty |
|
(1.5.2021 16:48:21) Kat, fakt myslíš, že neodevzdáním úkolů se vygumují z hlavy znalosti?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 16:59:28) Monty, nevygumují, ale jaksi není co hodnotit, teď se dost blbě hodnotí znalosti, zato se dá ohodnotit přístup k práci, a pokud neodevzdá vůbec nic, co mu dát jinýho než 5?
|
K_at |
|
(1.5.2021 17:07:29) Yuki, přesně tak. Já si hodně cením toho, že mi třeba třídní a učitel dali echo, ať dceru proberu. Teď to velmi kultivovaně probrali na online schůzce. Domluvili jsme časový rámec na nápravu. Dnes sedí a dodělává zbytky.
|
|
Monty |
|
(1.5.2021 17:09:55) Yuki, viz níže. Jazyk není matematika. Veškeré hodiny toho jazyka jsou o jeho používání v praxi. Domácí úkoly mohou "hodnotit" aktivitu mimo hodinu, ale znalosti dost těžko, to ten učitel ví i bez nich.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 17:24:50) Monty, to už tu jednou bylo, nehodlám se opakovat, jen jediná věta pokud dítě umí, určitě pro něho není tak těžký odevzdat udělanou práci, učitel potřebuje podklady pro hodnocení každý rok, nestačí loňský, snad kdyby dítě mělo ivp, ale i tam musí doložit svou aktivitu
moje dítě má 5 za jeden z mých předmětů, neodevzdával práci, zasloužený hodnocení a šance to změnit děláme to tak asi všichni, co už s tím, když jsou to lemry líný
|
Monty |
|
(1.5.2021 17:34:46) Yuki, OK, tak poslední věc k tomuto tématu. Není to pro něj těžký, je to pro něj ztráta času, protože to prostě umí a nechápe, proč to pořád dokola dokazovat. Anglicky umí nejspíš líp než česky, pokud jde o pravopis, tak rozhodně. Fakt od něj nikdo nepotřebuje "podklad pro hodnocení" v podobě nějakýho domácího úkolu. Pochopila jsem, že myšlení některých lidí zde je v tomto směru podivně ujetý, beru to na vědomí a tím s touto věcí končím.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 17:42:55) Monty, není možný ohodnotit bez podkladů, musíme mít pro případ kontroly i loňský písemky, letos všechno dohledatelný, fakt není možný jen tak dát známku
Syn má ivp, opravdu nedělá nic do školní matiky, ale musí doložit, co dělá jinýho místo toho, zkoušky na vš, sočka, soutěže, pak má učitel podklady pro hodnocení kdyby nedodal toto, musel by dělat to, co ostatní, přestože už učitelé na gymplu dávno konstatovali, že mu nemají co dát
zkus pochopit, že jsme vázaní taky nějakými pravidly a požadavky
|
kachna_ |
|
(1.5.2021 18:06:56) A proč nelze nechat se přezkoušet na konci roku? Hele, jako když dám příklad: dohodla jsem se s dcerou, že jí během korony naučím psát všema deseti. K čemu jí bude, když bude na střední muset klofat asdf jklů? A jaký bude mít pro ní kladný důsledek pro život, když za to neklofání dostane dejme tomu čtyřku (předpokládám, že diktáty dá)?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 18:11:04) kachno, pokud má škola jako pravidlo, že zkouší jednou za půl roku, pak ok, ale pokud má pravidla jiná, je potřeba je dodržovat samozřejmě dítě, který dlouho chybí, přezkoušíme třeba jednou za půl roku, ale třeba já jsem psala teď ve čtvrtletí 120 hodnocení, i kdybych zkoušela každý dítě čtvrt hodiny, po tom půl roce, je to 40 hodin bez přestávky, naštěstí toto v našem školním řádu nemáme každý rodič by si měl přečíst školní řád školy, kde má dítě, pokud nesouhlasí, ať najde takovou školu, kde mu to bude vyhovovat, ale jinak se musí podřídit
|
|
K_at |
|
(1.5.2021 18:13:27) Kachno, propana Jána, přezkoušet se může nechat - komisionální přezkoušení. To je určitě super pro žáka i učitele. Nemůžeme se bavit o systému známek atd, ale obecně když je dítě (tady plnoletý student) na škole, kde se známkuje, tak učitelé musí - jak píše Yuki - mít čím doložit známky. Takže úvahy "proč má dělat zadanou práci" - ještě v systému distančky - je fakt úsměvná.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 18:15:28) mimochodem u toho přezkoušení musí být myslím že tři učitelé, tak si spočítej nároky na čas, kdo bude v té době učit za tři učitele?
|
Senedra |
|
(1.5.2021 18:18:04) Yuki, ano tři učitelé - učitel, který daný předmět dotyčného učí, druhý, ideálně s aprobací na daný předmět a třetí bývá třeba ředitel, zástupce, předseda předmětové komise..
|
|
Monty |
|
(1.5.2021 18:23:30) Yuki, tím spíš bych z pozice učitele nedala "neodpovídající" známku, když je to časově komplikované - nemůžeš přece vyloučit, že o něj student požádá, zvlášť když on i učitel ví, že je to známka "za neochotu dělat úkoly" a nikoli za znalosti. Kdybych to třeba udělala na střední já, tak by byla češtinářka fakt za úplného blbce, ale v té době se s tím dejme tomu až tak počítat nedalo. Dneska bych na místě učitele byla v tomto směru opatrná.
|
Senedra |
|
(1.5.2021 18:29:40) Monty, znova - tvůj syn neprokázal, že ty znalosti má...
Rozhodl se ignorovat pravidla - jeho volba.
Následek - blbá známka.
Svět tady není od toho, že když se mu něco nechce, tak všichni sednou na zadek.
Může se rozhodnout jít na jinou školu, může se na SŠ vykašlat - tohle všechno je jeho volba. Nebo začne dělat, co se po něm chce a nemusí řešit blbou známku.
Dál se odmítám točit v kolečku.
|
Monty |
|
(1.5.2021 18:31:38) Senedro, jistě. Znalosti se prokazují výhradně domácími úkoly. Pak tedy nechápu, proč se učitelé obtěžují s písemkami nebo nějakým zkoušením. To fakt nemá smysl, nikam to nevede.
|
Senedra |
|
(1.5.2021 18:37:51) Monty, ne znalosti se neprokazují POUZE domácími úkoly, ale I jimi.
|
Monty |
|
(1.5.2021 18:41:48) Senedro, fajn. Takže budeš jako učitelka mít ve třídě dítě, které má z písemek jedničky, ze zkoušení jedničky, v hodině bude aktivní, ale když neodevzdá domácí úkoly, bude pro tebe v pohodě dát mu trojku. Akceptuju, že to tak někdo má, ale pochopit to teda fakt nedokážu...
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.5.2021 18:18:07) Kat, možná ti to uniklo, ale já nepsala o písemkách nebo zkoušení, psala jsem o domácích úkolech. Argument "nedostatkem podkladů" k hodnocení je nesmysl, ze spousty předmětů se nikdy žádné domácí úkoly nedělají a děti jsou přesto hodnoceny nějakou známkou.
|
Senedra |
|
(1.5.2021 18:20:21) Monty, počet a typ podkladů si určuje vyučujícího daného předmětu + bývá v klasifikačním řádu školy, kolik minimálně podkladů má být při konkrétní hodinové dotaci k dispozici. Takže argument, že jiný učitel něco nechce, je mimo.
|
|
K_at |
|
(1.5.2021 18:26:06) Monty, já umím číst. Domácí úkoly. Vím, co jsou domácí úkoly. U dcery jsou to také domácí úkoly. A? Co jako? Její zodpovědnost. Ale dcera teda nevyrůstá v tom, že se dělá jen to, co jí baví. Když nedělá a nebaví, má to následky. Zajímavý, že ji teda ani nenapadlo si stěžovat na to, že by něco bylo nefér.
|
Monty |
|
(1.5.2021 18:30:02) Kat, OK, pochopila jsem, že kdyby tvoje výtvarně nadaná dcera dostala z výtvarky pětku kvůli neodevzdaným úkolům, přišlo by ti to v pořádku. Uvažuješ prostě jinak, upřednostňuješ jakousi povinnost před reálnou dovedností žáka, já to mám holt naopak a přijde mi to absurdní.
|
K_at |
|
(1.5.2021 18:33:29) Monty, ano. Pokud jsem to chtěla jinak, měla jsem ji dát někam na neznamkovací ZŠ. Mmch kdyby to šlo, klidně bych byla pro zrušení známek. Slovní hodnocení mi přijde lepší. Ale ten systém tu je, učitele jsou jím také vázáni. A mají své povinnosti. Navíc i chápu, že se snažili získat co nejvíc známek.
|
|
|
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(1.5.2021 17:47:09) Monty, tvůj syn se svobodně rozhodl, že nebude něco dokazovat. Dobře. Tak holt schytá tu blbou známku, protože nepředkládá důkazy toho, že umí. Příčina - důsledek.
|
|
Okolík |
|
(1.5.2021 19:30:02) Monty, ujeté je tvé přesvědčení, že student nemusí dělat vůbec nic a má za to dostat známku/hodnocení jako když dříve něco dělal. To je praštěný i na Tebe
|
Monty |
|
(1.5.2021 19:33:13) Okolíku, mno, kdybys četla, co píšu, možná by pak z tebe nepadaly takové perly. Nedělat domácí úkoly fakt neznamená "nedělat nic".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 19:41:07) Monty, každá škola a každý učitel na nějaký požadavky, ty potom vyžaduje od všech, s výjimkou těch, kdo mají ivp, tam potom může být jiná domluva, pokud se rodič nebo dospělý student domluví s učitelem předem na jiných podmínkách, proč ne, ale očekávat, že přece moje dítě umí a proto něco z toho nemusí, to je blbost Jak už jsem psala, není problém vyřídit ivp a domluvit jiný podmínky, pokud to ale není, pak pro všechny platí stejný, zná je učitel, všichni žáci i rodiče, každý ví, čím je porušuje a co bude následovat, všechno ostatní jsou stupidní výmluvy
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 19:41:53) Monty, každá škola a každý učitel na nějaký požadavky, ty potom vyžaduje od všech, s výjimkou těch, kdo mají ivp, tam potom může být jiná domluva, pokud se rodič nebo dospělý student domluví s učitelem předem na jiných podmínkách, proč ne, ale očekávat, že přece moje dítě umí a proto něco z toho nemusí, to je blbost Jak už jsem psala, není problém vyřídit ivp a domluvit jiný podmínky, pokud to ale není, pak pro všechny platí stejný, zná je učitel, všichni žáci i rodiče, každý ví, čím je porušuje a co bude následovat, všechno ostatní jsou stupidní výmluvy
|
|
Okolík |
|
(1.5.2021 19:47:42) Kdyby nedělal vůbec nic, jistě by chlapec propadl, i kdyby mluvil jak rodilý mluvčí. Beru zpět to "vůbec nic". V distanční výuce holt jsou vypracované samostatné úkoly převažující nad jinými formami práce. Že ty a tvůj syn to neakceptujete, to je čistě váš problém. Kolikrát to tu ještě budeš rozebírat?
|
Monty |
|
(1.5.2021 20:05:57) Okolíku, zase vedle. Já to zmínila jako jeden z příkladů, rozebírat to začali ostatní. Každopádně doporučovala tuto nikam nevedoucí odbočku ukončit, už jsem napsala, že akceptuji, že to "tak někdo má", chápat to snad ani nepotřebuju.
|
Okolík |
|
(1.5.2021 20:10:45) To víš že jo. PS. Ne jsou, že se chlapec neodvolal proti známce. Mohli ho přezkoušet a měl by jedničku.
|
Monty |
|
(1.5.2021 20:42:14) Okolíku, měl. Ale nestojí mu to za to. Nepotřebuje nikomu nic dokazovat.
|
Okolík |
|
(1.5.2021 20:46:24) Ani sobě? Hmmm...
|
Monty |
|
(1.5.2021 20:59:42) Okolíku, nerozumím. Proč by měl sobě dokazovat, že něco umí, když to ví? Nehledě na to, že to ví i ten učitel. Jediný "zádrhel" je v tom, že učitel nechápe, proč ty úkoly nedělá, když to umí a tudíž to pro něj přece není nic těžkýho.
|
Okolík |
|
(1.5.2021 21:02:47) No, to je názor matky. Stálo by za to znát i názor učitele a studenta.
|
Monty |
|
(1.5.2021 21:20:51) Okolíku, mě fascinuje tvoje přesvědčení, že to student neumí, což se pozná podle toho, že nedělá domácí úkoly. Vyjádření učitele znám, vyřizovala ho studentovi třídní na třídnické hodině. Myslím, že jsem ho tu už taky psala. Učitel nechápe, proč ty úkoly nedělá, když to pro něj přece není nic těžkýho, že mu to přijde jak kdyby byl "dva v jednom, Jekyll a Hyde", při hodinách excelentní a doma nedělá nic. Prostě mu nedochází, že doma nedělá úkoly právě z toho důvodu.
|
Okolík |
|
(1.5.2021 21:25:29) Kde jsem prosím psala, že to student neumí??? Mám přesvědčení že student se rozhodl, že z lenosti nesplní podmínky/pravidla a matka se tu diví. PS. Když to učitel nechápe, možná by mu to měl syn vysvětlit, ne? Proč to neudělá? Bojí se?
|
Monty |
|
(1.5.2021 21:33:19) Okolíku, proboha, dítěti je osmnáct, fakt s ním nehodlám v tomhle věku začít probírat školu a vyptávat se, co kterýmu učiteli řekl nebo neřekl a proč. To je jeho věc. Kdyby se před pololetím v nasranosti nesvěřil, že mu učitel vyhrožuje pětkou, tak to vůbec nevím. Že mi to přijde absurdní, to ano, ale rozhodně necítím potřebu to jakkoli řešit nebo s dítětem "rozebírat". A nemám ji ani zde, takže bych to s dovolením opravdu ukončila.
|
Okolík |
|
(1.5.2021 21:34:35) Jasné, proč bys to měla probírat s dítětem, lepší je probrat to s tetkama na rodina.cz
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 21:37:32) Monty, stejně jako u mě ve škole tak ve školách u kluků není vůbec divný, že se dávají pětky za nesplněný úkol, a taky jsem si doma i ve škole ověřila mockrát, že kdo umí, úkoly plní, kdo neumí, ten neplní nemůžeš se potom ty ani tvůj syn divit samozřejmě, nemusíte tomu rozumět, ale přečíst školní řád byste mohli zvládnout oba, jeho součástí je i klasifikační řád a tím, žes kdysi podepsala synovi zápisový lístek na tuto školu, jsi odsouhlasila, že se budete řídit školním řádem té školy
samozřejmě chápu, že tvůj syn umí všechno a učitel je debil, stejně tak ty bys to udělala na místě učitele líp, ale co už, když je učitel debil
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.5.2021 8:49:35) Eleonor, pokud je dítěti 18, je ve 3. ročníku gymnázia, je to trochu jiná situace, než kdyby mu bylo 8, nemyslíš? těžko budeme mluvit o nějaké nálepce z minulých let v případě Monty jr. jakákoliv debata na téma školy skončí vždycky stejně
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.5.2021 9:48:01) Eleonor, já jsem popsala situaci z pohledu školy, že máme nějaká pravidla, kterými se musí řídit učitelé a pravidla, kterými se musí řídit žáci, a ta pravidla jsou ve školním řádu, to není žádná zbraň, to je prostě fakt, pokud někdo nedodržuje školní řád, přijde nějaká sankce, u chování je to třeba dvojka z chování, u neplnění práce je to horší známka z předmětu, prostý fakt
co se týká možnosti přezkoušení, zase jsem jenom popsala, že to trvá dost dlouho a že u toho musí být víc lidí, a je to pro základní a střední školy něco, co se děje z těchto důvodů jen ojediněle
Blbý je, že každá diskuse na téma školy skončí u Monty jr.
|
Senedra |
|
(2.5.2021 9:51:37) Yuki, spíš skončí na tom, že se Monty nebo Montíkovi něco nechce, je to prohlášené za trapné, zbytečné, přízemní.... A mělo by se to zrušit.
|
|
Monty |
|
(2.5.2021 10:01:23) Yuki, dám ti tip na to, aby tak příště neskončila. Stačí ovládnout svou touhu "napsat Monty, jací jsou ona i její syn idioti" na každé její konstatování, což je, kdybys to náhodou nevěděla, oznamovací věta - tedy věta bez otazníku na konci a neobsahující tázací slovesa. Monty na svém názoru, který konstatuje nezmění nic a co si o ní, i jejím synovi a dalších osobách jí zde zmiňovaných myslíte už ví poměrně dlouho, není potřeba to neustále opakovat.
|
|
|
|
|
|
kachna_ |
|
(2.5.2021 13:48:30) Už několikrát jsem s prostřední dcerou Montyproblém (proč mám dělat úkol, když to umím a učitelka ví, že to umím) řešila a zatím jsem nepřišla na odpověď, při které bych si sama nepřipadala hloupě. Je to ve školním řádu (jsou jistá pravidla)... a co přesně jí dá do života, když bude dělat věci jen proto, že jsou v nějakém řádu? Já na to odpovědět neumím, přijde mi to stejně nesmyslné, jako jí, vedu své děti k tomu, že mají pracovat a žít efektivně, pokud nejde o hobby. Že musím držet hubu, krok a zákryt, pokud nemám na to, abych dítě dala do soukromé školy, mi prostě nepřijde správně, vidím, že armády učitelek (dobrých učitelek) to tak prostě vnímají. Nevidím cestu, když ani učitelky jako vy (podle toho, jak se tu prezentujete s elánem, snahou pomoci, vzdělávat se a růst) nejsou ochotny přistoupit na moje argumenty.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(1.5.2021 20:55:45) Monty,
to máš těžký.
Taky se mi nechce pořád někomu dokazovat, že tuhle práci umím. Kdyby bylo možné, aby učitel s desetiletou praxí šel a udělal státnice, klidně i s obhajobou diplmky, jdu do toho. Ale abys vůbec mohla, musíš stejně 5 let někam chodit, něco plnit, něco odevzdávat. A pokud to neuděláš, je úplně jedno, jak dlouho jsi okolím uznaná a uznávaná jako způsobilá, možná i dobrá, oficiálně jsi nula.
Takže ač sama jsem příznivcem spíše toho systému, že by měla být volba, jakým způsobem znalostí dosáhneš a jak je prokážeš, protože pro někoho je příjemnější průběžné dokazování a řízené nabývání znalostí, pro někoho naopak, tak jinou možnost, než se podřídit zaběhnutému systému momentálně nemám, a čakat, až se to změní, většinou není čas. Sám člověk nic nezmění a těch, co v tomhle touží po změně, je zejména mezi vlivnými sakra málo.
Takže sice rozumím, o co ti jde, ale v tomto případě bych prostě šla cestou nejmenšího odporu. A pokud hrozí, že známky budou mít vliv na přijetí na vysněnou školu, tak bych se prostě kousla. Můžu bojovat se systémem, ale ne za cenu vlastního sebezničení. Já jsem tedy i k tomuto kroku odhodlaná, ale řekněme, že já už svého profesního cíle, byť na kratičko, dosáhla. Takže co bude dál, už není tak důležité.
|
Monty |
|
(1.5.2021 21:14:01) Delete, díky, aspoň někdo chápe, o co jde. Jinak pro upřesnění, nemyslím si, že jde o nějaký záměrný boj se systémem. On to nedělá schválně, ani to nebere jako protest, jen nerad investuje čas zbytečně, nevidí smysl v neustálým dokazování zjevnýho, ten čas chce využít pro jiný věci, který jsou na rozdíl od domácích úkolů z angličtiny pro něj nějak užitečné.
|
Okolík |
|
(1.5.2021 21:16:41) Monty, řekla bych, že to chápeme všichni. Až na tvoji potřebu to pořád probírat.
|
Monty |
|
(1.5.2021 21:25:36) Okolíku, dnes již podruhé - když napíšu, že pokládám za největší lahůdku hadí maso v diskuzi o jídle, neznamená to, že to hodlám rozebírat. Dokud na to nikdo nereaguje, je to pouhé konstatování. Kdyby moje dnešní poznámka nevyvolala v ostatních potřebu se v tom patlat, já sama ji rozhodně nemám. Konstatování je prosté sdělení, není to otázka, a neobsahuje-li žádost o názor/reakci, nelze ho pokládat za "problém, předkládaný k řešení".
|
Okolík |
|
(1.5.2021 21:27:45) Mno, já zapomněla, Monty, ze tu diskutuješ první den. Takže nemůžeš vědět, že se tu diskutuje o věcech, které sem někdo napíše.
|
|
K_at |
|
(1.5.2021 21:28:42) Monty HAHAHA. Celou situaci tu zmiňuješ minimálně potřetí. A čekáš, že na DISKUSI na to nikdo nebude reagovat. No to je panečku úvaha dnešního dne.
|
Monty |
|
(1.5.2021 21:34:55) Kat, zajímavé je, že jsem uvedla dva příklady v diskuzi, v jednom příspěvku, ale reakce byly jen na ten jeden. A ani u jednoho jsem se neptala na něčí názor.
|
Okolík |
|
(1.5.2021 21:37:02) No, ale bavím se, Monty. Dneska jsi měla kotel vtipný kaše, což?
|
|
K_at |
|
(1.5.2021 21:40:43) Monty, tyhle kolečka si nech někam jinam. Je to trapný. Druhý příklad? U toho jdi se taky asi na nic neptala, viď? No vidíš.
|
Monty |
|
(1.5.2021 22:47:16) Kat, správně, neptala. Ostatně, můžeš si to dohledat.
Yuki, a ty si zas můžeš dohledat, že o tom, že je učitel debil kromě tebe nikdo nepsal.
|
Okolík |
|
(1.5.2021 22:49:05) Ale bylo to tu dost okatě naznačováno, Monty.
|
|
77kraska |
|
(1.5.2021 22:56:01) Monty, nektere nicky, treba muj a tvuj, tady holt schytaji sodu, i kdyby napsaly, ze podle predpovedi pocasi zitra bude prset na vetsine naseho uzemi
|
77kraska |
|
(1.5.2021 22:57:18) chtela jsem sem dat odkaz na "bitky mladistvych" vcetne videa, ale akorat bych provokovala zdejsi pohoršovačky
|
K_at |
|
(1.5.2021 23:05:41) ... já spíš nevím, proč sem dávat odkaz na to, jak se pitomci zrubou? Proč? Nebo za jakým účelem?
|
77kraska |
|
(1.5.2021 23:13:41) Kat, zrejme si jiz nevzpominas na diskusi o tomtez....
|
|
77kraska |
|
(1.5.2021 23:14:42) kdyz nic jineho, tak je to zajimavy fenomen....ktery treba v dobe meho mladi neexistoval, aspon nikoliv v této podobe
|
|
77kraska |
|
(1.5.2021 23:15:41) Kat, proc Ty jsi tak zoufale nezvidava??? vzdyt pracujes s mladezi !
|
K_at |
|
(2.5.2021 9:04:46) 77, "Kat, proc Ty jsi tak zoufale nezvidava??? vzdyt pracujes s mladezi !" .... to jsi mě fakt pobavila. Ve školce mi rozhodně pomůže video mlátících se puberťáků. Moje zvídavost je zaměřena opravdu úplně jiným směrem.
|
77kraska |
|
(2.5.2021 9:57:11) Kat, nekdy bych fakt rada zjistila, jakym smerem.
|
K_at |
|
(2.5.2021 10:33:01) 77, teď jsem si poslechla přednášku na téma oční pohyby u dyslektiků například. Mám koupenou literaturu na téma přípravy projektů v MŠ. A cvičení s předškoláky na potlačení primárních reflexů. Chystám se na reedukační kurz grafomotoriky. A vytiskla jsem si nový vzor na šátek, mám krásný materiál viskóza, kašmír, hedvábí. Ten bude asi pro tychyňku.
|
77kraska |
|
(2.5.2021 10:35:25) Kat, klobouk dolu.
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(2.5.2021 9:36:48) Nezvidavá?? Když někoho nezajímá jak se cizí lidi a děti mlatej po hlavě tak je nezvidavý? No to jsou mi věci.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2021 21:22:36) Monty, moment, já rozumím, co píšeš. Jistě by bylo logické dostat za 1 = ovládá jazyk výborně. Mně ale zaráží tvé nepochopení toho, že prostě škola má nějaká pravidla a těmi se řídí....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2021 17:03:02) Monty, ne. Dostalo práci, vyprdlo se na to. Učitel potřebuje z něčeho vycházet. Problém není v učiteli, ale v lenochovi.
|
Monty |
|
(1.5.2021 17:07:35) Kat, myslíš, že učitel bez nějaký úlohy nemůže vědět, co to dítě umí? Zejména pokud jde o cizí jazyk, kterým se komunikuje v hodinách a který má to dítě ve škole x let? Že jsou k tomu potřeba nějaký domácí úlohy, aby na to přišel? Ale prosím tě.
|
K_at |
|
(1.5.2021 17:09:11) Monty, ty jsi přiletěla odněkud z Marsu??? Znova tohle kolečko nejedu. Tvůj syn se na to vybodl. 3 je zcela ok.
|
Monty |
|
(1.5.2021 17:12:12) Kat, tak s tím nezačínej, já to jen zmínila, chytla ses toho ty. Nemám potřebu to rozebírat. Mohu k tomu jen dodat, že tohle uvažování (nedělá domácí úlohy, potrestáme ho bez ohledu na to, co umí) je jeden z důvodů, proč je naše školství v takových sračkách, v jakých většinově je.
|
kachna_ |
|
(1.5.2021 18:01:12) Monty, taky považuju tu úchylnou potřebu známkovat a hodnotit, za zhoubu českého školství.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 18:05:08) známkovat a hodnotit jsou dvě různé věci, a jak chceš udělat hodnocení někomu, kdo nedodá vůbec nic? napíšeš mu "loni všechno uměl"? nějaký výkon podat děti musí, to nejen v českým školství
|
Monty |
|
(1.5.2021 18:10:47) Yuki, jo, to je zajímavá otázka - kdyby někdo známku "za domácí úkoly" rozporoval, bude předpokládám přezkoušený před nějakou komisí a o výsledku bude rozhodovat to přezkoušení, nebo se snad mýlím?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 18:13:18) rozporovat známku můžeš, pak bude přezkoušení, pokud to udělá 120 dětí, bude to zábava pro všechny
|
kachna_ |
|
(1.5.2021 18:46:18) pokud se ovšem bude přemýšlet (ale tyhle cesty má nabízet MŠMT), jak školství otevřít zároveň bystrým lenochům a pomalejším pracantům, možná to bude opravdu zábava pro všechny, kromě pomalejších lenochů.
|
|
|
Senedra |
|
(1.5.2021 18:16:38) Monty, ale při přezkoušení se přihlíží i k známkám, které student posbíral během pololetí...
|
Monty |
|
(1.5.2021 18:19:06) Senedro, ke známkám za domácí úkoly, navíc neodevzdané? To snad ne.
|
Senedra |
|
(1.5.2021 18:21:08) A proč ne - žák během pololetí neplní svoje povinnosti...
|
|
Senedra |
|
(1.5.2021 18:21:08) A proč ne - žák během pololetí neplní svoje povinnosti...
|
|
|
|
|
kachna_ |
|
(1.5.2021 18:12:52) Yuki, budu-li k tomu mít aspoň trochu prostoru (což uznávám, že může být problém), přezkouším ho tak, jako se to dělá na konci semestru na vyšších a vysokých školách - test, zkoušení?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.5.2021 18:14:21) kachno, my jsme na vš dělali i během semestru, nakonec ani ten zápočet by bez toho nebyl a bez zápočtu nás nepustili ke zkoušce
|
kachna_ |
|
(1.5.2021 18:28:36) Yuki, určitě jsem zažila přístup, kde člověk buď pracoval přes rok a pak dostal zápočet nebo to vyšvihl při zkoušce, tebou popsané jen v minimu případů a vlastně když tak nad tím přemýšlím, mně to asi stálo titul .
|
Delete |
|
(1.5.2021 18:51:49) kachno,
u nás to bylo ve všech předmětech technického rázu. Ve stavební mechanice každý týden "úkol", jako mohla sis dovolit odevzdat jich víc najednou, ale pokud jsi neodevzdala většinu, tak smůla, nepustil tě ani k zápočtu. V jiných předmětech celosemestrární projekty a rysy, které se nedaly udělat bez průběžné práce, jedna část navazovala na druhou.
Měli jsme i předměty, kde nám tři měsíce něco vykládali, pak se psala zápočtová písemka nebo byla zkouška, ale bylo jich minimum. Naopak většina takto pojatých předmětů byla potom na peďáku. Tam stačilo jednou za půl roku předvést, co člověk nasál nebo našprtal, napsal se nějaký teoretický canc coby seminárka pro zápočet, výjimečně bylo potřeba něco udělat mezi začátkem a koncem semestru.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(1.5.2021 16:51:41) Pokud jde jen o známku, o nic zásadního nejde. V tom se shodneme. Pokud jde o "nálepkování", kdy si učitel dítě nějak zařadí (a někdy mylně), pak už o něco jít může. Protože učitel s dítětem nějak pracuje a může ho z nějakých činností nesmyslně vynechávat. Synova třídní rozdávala nálepky ve dveřích, někdy i diagnózy. Třeba autismus. Některým dětem, které odhadovala na víceletý gympl, dala cvičné testy. Synovi ne. Prý je na 8g pomalý a PZ by nezvládl. Nakonec se syn dostal, ty vytipované děti ne. Měl teď v sekundě samé. Tak to byl jen příklad. Ona vlastně ta učitelka syna namotivovala k odchodu, čímž mu pomohla. Kdyby byl na ZŠ spokojený, na gympl by se nehlásil.
|
Monty |
|
(1.5.2021 17:04:14) Lassie, njn, ale i učitel je jenom člověk. A taky nemusí být erudovanej psycholog. Navíc při práci s lidmi, i když jsou to děti, se těžko ubráníš nějakým osobním, byť subjektivním a "nespravedlivým" sympatiím nebo antipatiím. Některé věci není ani na první dobrou schopný rozeznat, protože s tím třeba nemá zkušenost. Ne že by neexistovaly učitelé/učitelky, co jsou fakt kreténi, ale to je v každým povolání a není úplně marný setkat se s tím ještě ve škole, aby pak člověk nebyl nepříjemně překvapenej v pozdějším věku, že existují i kreténi.
|
Lassiesevrací |
|
(1.5.2021 17:28:37) Monty, ano, učitel je člověk a není psycholog. Tudíž by neměl rozdávat diagnózy a hodnotit děti takto neprofesionálně. Mimo jiné by měl rozpoznat, co je pomalé dítě a co perfekcionista. Když dítě nedopíše písemku z dějepisu, nemusí to být proto, že je pomalé, nebo že neví. Když popíše A4 z obou stran a rozepíše se do detailu, tak mu čas nemusí stačit. To byl příklad. A pak co s tím. Mohl zůstat na ZŠ a zocelovat se. Možná by se ještě důkladněji seznámil s faktem, že mezi lidmi jsou kreténi, dostal pár pohlavků od spolužáků navíc. Ale nevím, co jako z toho. Když to srovnám s tím, co získal na tom gymplu. Ono i tam určitě dochází k nepříjemnostem, život není vždy spravedlivý. A i na gymplu jsou kreténi. Jen píšu, že změna může být dobrá.
|
|
|
|
|
Stará husa |
|
(1.5.2021 17:03:40) Já mám pocit, že to zapojování do kolektivu se strašně přeceňuje. Proč je zapojování do kolektivu bráno jako strašně pozitivní a nezapojovani negativní? Jako chápala jsem to v minulém režimu, kdy se ten kolektivismus strašně zdůrazňoval, ale dnes?
|
|
|