Bouřka |
|
(10.9.2020 20:39:39) Tak já si taky zanaříkám. Proč je třeba znechucovat dětem čtení a nenechat je číst podle vlastního výběru a sil? Na místo toho hromada podmínek. Štve mě to už dlouho. Musí to být jedna kniha předepsaného rozsahu, ne 2 knihy menšího. Musí to být jeden příběh, ne soubor příběhů. Nesmí to být básničky. Nesmí to být naučný. Musí to mít písmenka takový a makový. Musí to být odpovídající věku....Dítě čte mizerně, prostě ty zatracený písmenka nevnímá, velká kniha ho děsí už od začátku, 2 kratší by psychicky skousl spíš. Dítě je sociálně velmi zpožděné, ve vlastním výběru pohádek a příběhů je vždy dost pozadu, protože potřebuje sociálně jednoduché situace, kterým rozumí. Dítě preferuje odbornou literaturu, páč neobsahuje sociální situace a celkově ho to víc zajímá. A když konečně najdu knihu, kterou by skousl, tak má 78 stránek místo předepsaných 80 a to vůbec neřeším velikost písmenek... Jsem doufala, že nová paní učitelka nebude tak rigidní, ale holt smůla
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 21:03:44) Já se to dnes dozvěděla, před spaním to vypadlo z dítěte, jaké jsou další podmínky týkající se čtení. Nevím, jestli to budu řešit, čekají nás asi větší bitvy, s tímhle si umíme poradit. Spíš mě to štve z principu, čtenářská vyspělost se nedá posuzovat věkem. Chápu, že děti mají číst. Ale jestli jedna dlouhá nebo 2 kratší...zbytečná buzerace. Měla jsem loni soubor krásných příběhů, kterého i bavily, no neprošly. Přestože původně některé části vyšly jako samostatné knihy...akorát já měla souhrnné vydání, no.
|
Ropucha + 2 |
|
(10.9.2020 21:10:02) Bouřko, to zní až neuvěřitelně Skutečně není paní učitelka otevřená takovému vysvětlení, jaké píšeš tady? To by bylo mimořádně demotivující ...
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 21:23:38) Ropucho, nemám tušení, paní učitelku jsem ještě neviděla. S loňskou jsme nehli. Dítě jen referovalo, jaké přibyly podmínky. Na ty básničky se ptalo na můj popud, protože jsem si nebyla jistá, jestli nám projde srpnová četba, tak jsem mu říkala, že když tak můžeme přidat ty básničky, co jsme ještě četli. Dali mu zabrat mnohem víc, protože on má tendenci přehlížet konce slov, což tady jde hůř neb se to pak nerýmuje. Dobrý cvičení. Nevím, jestli se mi do toho chce. Když se nebudu explicitně ptát, tak se můžu tvářit, že 78 je vlastně skoro 80
|
Alena |
|
(10.9.2020 21:28:28) Cili s ucitelkou si o tom vubec nemluvila, jeste ji ani neznas, pravidla vyberu knihy dite prevypravelo aniz jsi pozadavky videla jakkoli formulovane? ... neni trochu predcasne se rozcilovat? treba to dopadne uplne jinak.
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 21:38:46) Aleno, mně to vadí principielně, ten přístup, podle mě to bere chuť ke čtení. Já mám k dispozici dost papírů, abych si možná nějaký přizpůsobení vymohla, kdybych na tom jo trvala. Ale tohle umíme vyřešit po svém, takže nevím, jestli si nebudu šetřit munici na závažnější věci.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 21:42:43) bouřko, ivp je dokument, který by se měl CELÝ dělat ve spolupráci s rodiči, rodiče to často neví, nerozumí tomu, i když se je snažím vtáhnout, nechtějí, ale ty můžeš klidně začít tím, že budeš chtít změny kolem čtenařáku, a k tomu další, protože ty víš, co tvoje dítě potřebuje jinak, proto má ivp, aby se mu dobře učilo, aby nedělalo všechno stejně jako ostatní
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 21:52:02) Yuki, já ty papíry musím někde najít, jsme stěhovali nábytek, jsou někde v bedně. Má podpůrný opatření, ale nevím jestli IVP. Tohle tam určitě řešený není, loňské podmínky splnit dokázal, akorát by raději četl jiné věci.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 22:06:19) škola ty papíry má, to stačí
|
|
|
rišulka |
|
(11.9.2020 0:25:17) Yuki, to jsou jen teorie. Vy jste tady jakýsi mimoňský vzorek učitelek (tady je svět ještě v pořádku ), normální učitelky na normálních školách nemají šajnu ani chuť ani čas, své metody si chrání jako svatý grál, jejich komunikace je striktně asertivní, všechno ti odkýve, nechá tě vykecat a uzavře "jo chápu, ale já myslím, že bude lepší", chce jen podepsat papíry, horu papírů, nejlíp poslané v aktovce, okroužkované tužkou na místě, kde se mám podepsat. Na speckách zase komunikují dobře, ale metody mají svoje, spolupráce vypadá tak, že oni řeknou, jak to bude a my to plníme a celkem to funguje.
Bouřko, nechci tě nas.., co to máte za školu, Riškovi prošel třikrát Kocourek Modroočko :) (5+6tř. tři pololetí) Jinak jak tak píšeš, snaž se to co nejvíc zjednodušit, knížku přečtěte společně, nebo ty a vyprávěj si s ním o tom, aby věděl, o čem to je, do deníku jde stejně jen malý výtah (hodně jich najdeš i na netu už hotových, vlastně to ani číst nemusíš - tím nechci podporovat jakýsi "podvod", nám se to dost hodilo v karanténě, četbou z cizích deníků jsme projeli celé řecké báje; vlastně mě překvapilo, jak je to dostupné a taky jak ty cizí děcka to mají hezky zpracované)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.9.2020 6:24:47) rišulko, ona to není jenom teorie, já mám dítě s po, který skutečně nečte, byla jsem opravdu ráda, když ve čtvrté třídě nadšeně přečetl letadýlko Káně, bavilo ho to, a učitel řekl, že to neuznaná, že je to pro malý tak jsem si v ppp nechala napsat do doručení, že může číst knížky pro mladší, hlavně aby četl a v páté už jsem si to prosadila při podpisu plánu, nemá ivp, jen po2
faktem ovšem je, že ho tenkrát učitel zklamal a odradil od čtení na další dva roky teď mají jinou učitelku a zdá se, že jeho odpor ke čtení je menší
|
|
|
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 21:58:35) kruci, no mě v těch podmínkách vadí víc věcí. Rozsah jako takový mě až tak nedere, pokud se bere orientačně a není nutné se dohadovat o jednotlivých stránkách. Do boje se právě nechystám, zatím vyčkávám, jak se bude vyvíjet celková situace, a co všechno budu muset vyřešit, nehodlám tam lítat 2x týdně. Škola je malá, o informaci,jaké dítě to je, dozajista paní učitelka má.
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 22:09:04) kruci, s ohledem na to, kam byl posazen, určitě informaci má Máme knihu na měsíc.
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 22:21:19) Tak jsou to 2-3 stránky denně, když jeden najde něco s minimálním vhodným rozsahem. Musí se vybírat menší formát knihy, už jsme poučený Což jasně ukazuje nesmyslnost, protože je rozdíl,jestli je kniha velikosti A5 nebo A4.
|
|
Marika Letní |
|
(10.9.2020 23:30:34) Knížka na měsíc ve 3. třídě je normální požadavek. Ale je fakt, že u nás byl volnej výběr. Na mě až moc, paní učitelka uznávala i komiksy, což pro mě není "dost čtení". Domnívám se, že na prvním stupni se dítě potřebuje naučit číst plynule souvislý text. Pokud má někdo dysfázii nebo je dyslektik, tak nějaké úlevy potřebuje, ale snížit nároky na všechny mi nepřijde dobrý směr.
|
Termix |
|
(10.9.2020 23:42:26) Vždyť jo. Akorát byl právě rozdíl v tom, že knihy mého syna měly běžně 400 a více stran. Nikdy nebyl problém, že knihu četl klidně déle než ten měsíc. Ale je fakt, že třeba dcera teď pořád ještě nemá moc učení a aktuálně čte každý den jeden díl Hraničářova učně. A syn už teď přečetl dvě knihy z povinné četby na tento rok.
|
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 23:57:42) Já bych řekla, že komiks není tak jednoduchej, jak by se zdál. Jen klade nároky na jiné věci. Textu je málo, ale o to náročnější je domýšlet si ostatní věci, které se musí odvodit z ilustrace. Už jen odvodit správné pořadí bublin. Samotný mi to nedocvaklo, dokud jsem neviděla svý dítě, jak tápe. I když jsem to četla já, tak se prostě nechytal, nedokázal rozpoznat situaci na obrázku. Viděl jednotlivé jevy, obrázek popsal, ale smysl mu to nedávalo.
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(11.9.2020 17:42:06) Náš pravdu v tom, že komiks může být na zvládnutí a pochopení těžší. Určitě je to jiné než klasické čtení. Proto podle mě jen komiksy opravdového čtenáře neudělají.Je to zkrátka jiné vnímání.
|
|
|
|
|
|
|
|
magrata1 |
|
(11.9.2020 6:47:38) hodně záleží na učioteli a vedení školy. Já jsem od první třídy upozorňovala, že dítě má poruchu pozornosti. Učitel celou dobu jel v tom, že to není žádná porucha, ale její flegmatická povaha (rozuměj: je to debil, s tím se nic nenadělá). Upozornil na její tupost celou sborovnu. Takže rodičáky byly ve stylu: Je problém, ona hledí. Když jsem ji objednala do PPP, řekli mi, že jim je jedno, jestli jí dají nějaký papír, protože tam dají každému to, co jim nadiktuje. Zrovna, když do školy přišla zpráva z PPP, jsem zjistila, že ji učitel mlátí do zad, např. když neví, kde čtou. Na další škole jí zkracovali písemky, ale asistentka nestíhala pro samé kopírování a pochůzky na poštu ani kluka, na kterého byla psaná, natož třeba mrknout, jestli má ta naše zapsané úkoly. Teď přešla na vyšší stupeň, třídní vypadá, že je rozumný, ale co ti další, to nevím. U nás učitelky pročítají zprávy z PPP, v jedné třídě mají 2 děcka s podpůrnými opatřeními a 3 s poruchami učení, je tam 1 asistentka. Ten přístup je naprosto jiný. Jsem ráda, že naše škola je v tomto fakt dobrá.
|
|
|
Alena |
|
(10.9.2020 21:47:22) " Ale tohle umíme vyřešit po svém, takže nevím, jestli si nebudu šetřit munici na závažnější věci." ale skola by nemela byt bojiste. Komunikace s rodici je zakladni vec. Ja nikterak nepolemizuji s tim, zda jsou pozadavky vhodne ci nikoliv. Ale na to, abych se rozcilila bych musela nejdriv videt pozadavky na cetbu napsane (a mluvit s ucitelkou, mohla vylepsene pozadavky zdedit, mohla rict i trochu neco jineho...)
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 22:03:39) Aleno, já si svoje pořeším. Mně se prostě nelíbí ten přístup k zadávání četby a nelíbil by se mi, i kdyby dítě bylo po mně a bylo na opačné straně čtenářkého spektra, což byl taky problém Jsem doufala, že se to školství posunulo. Asi jo, když jinde to mají volnější. Holt smůla na zkostnatělejší prostředí v tomto.
|
Termix |
|
(10.9.2020 22:18:01) Bouřko, a co konkrétně ti vadí? Vždyť děti mohou číst cokoliv jiného nad rámec toho povinného. Že je daný počet stránek a druh literatury, je v pořádku. Spousta dětí by pak opravdu jen četlo "blbosti". Základní škola má taky vést k nějaké základní kultuře. A výběr knih s tím souvisí.
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 22:36:55) Termix, my už nic jinýho než tu knihu do školy nedáváme. Leda že to čteme my. Což je asi to, co mi vadí. Čtení rád nemá, kdyby mohl číst věci mu blízké, byla by větší šance na zlepšení. Umím si představit, že to tak bude mít víc dětí. Navíc mám dost problém odhadnout, co je to čtení odpovídající věku. Nemám se čeho chytit, já knihy odpovídající věku nečetla, v knihovně mi to cenzurovali "že je to ještě moc složitý", jemu vybírám to, co si myslím, že by ho mohlo bavit, jenže to zase může být moc jednoduchý příběh...nejspolehlivější jsou zvířátka, nějak je dává líp než lidi.
|
TaJ |
|
(10.9.2020 22:41:51) Bouřko, to je stejné, jak u nás...
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 22:45:44) TaJ jo, než dočte stránku, neví co bylo na začátku...nějak nechápu, jak dokáže číst ty atlasy zvířat, protože ty si pamatuje...
|
TaJ |
|
(10.9.2020 22:50:19) Bouřko, u nás si o vlacích pamatuje taky neskutečné množství údajů, přezdívky, čísla jednotlivých lokomotiv a mraky informací, i jeho vedoucí z dopravního kroužku mi tuhle říkal, že ho překvapilo, jaké má znalosti...
|
|
|
|
Termix |
|
(10.9.2020 23:01:04) No tak to přesně takto řekni té učitelce. Často mám tady v diskusích dojem, že lidé rovnou z těch učitelek dělají monstra a nejdou za nimi rovnou. Syn třeba ve třetí třídě četl všechny díly Harryho Pottera. Měli mít jednu knihu měsíčně. Že jednou četl díl dva měsíce samozřejmě nijak nevadilo. Mělo to více stránek než knihy některých dětí za celý školní rok. Ale já mám děti, co čtení milují a čtou opravdu hodně.
|
Alena |
|
(10.9.2020 23:06:24) "Často mám tady v diskusích dojem, že lidé rovnou z těch učitelek dělají monstra a nejdou za nimi rovnou." presne tak
|
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 23:14:37) Termixi, já se naučila spíš strategicky vyčkávat. Z mé zkušenosti škola zvládne jen omezené množství požadavků typu "potřebujeme to jinak". Takže si to shromáždím a ujasním si, co je nejpodstatnější, strategicky přihodím pár věcí, ze kterých můžu ustoupit a pak jdu vyjednávat.
|
rišulka |
|
(11.9.2020 0:30:59) Bouřko, jsi skvělá! Jestli ti to funguje, žádné rady nepotřebuješ (ty moje) :) |To půjde, to se utřepe. U nás mi taky přišlo, že snad padli na hlavu, podle těch papírů, jakoby chtěli všechno dohánět, taky třeba ta samostatnost, pořád tlak, ať je učíme zvládat běžnou samoobsluhu, teď nemáme vstup do školy a tkaničky a zipy zapínají stejně oni :)
|
|
|
Vika |
|
(11.9.2020 8:34:46) No, Termixi, já takhle naivně za novou učitelkou šla, že jí trochu přiblížím synovu realitu a domluvíme se. Učitelkou jsem byla poučena, že žádné dys-poruchy neexistují, ty vymýšlí psychologové kvůli rodičům a její vysvětlení je takové, že ve skutečnosti jsou to jen hloupé děti. Vůbec jsem nedokázala reagovat, tak moc jsem byla překvapená. To byl syn v 5.třídě, říjen 2017. Do téhle chvíle nás vůbec nenapadlo zvažovat přestup na 8G, protože se musí nepohodlně dojíždět. Tahle učitelka to ale úplně změnila. Bylo sice těžké ubojovat s ní alespoň dvojku v pololetí, ale povedlo se a můj "hloupý" syn je na osmiletém gymnáziu. Stalo se to dost nedávno a hned vedle Prahy, žádný pravěk za sedmero horami.
|
|
Lassiesevrací |
|
(11.9.2020 9:18:30) Tvůj hloupý, můj pomalý . Podle třídní učitelky na ZŠ by to absolutně nedával. To ho, paradoxně, nakoplo a na ten gympl šel. Teď tam perlí v zeměpisu, dějepisu, biologii. A je tam moc rád. Tyhle "učitelky"
|
Lída+2 |
|
(11.9.2020 9:28:04) Lassiesevrací, já se zase v páté třídě svého staršího syna v PPP dověděla, že by nedal dojíždění, protože na to není zralý.
Samostatně do školy dojížděl BUSEM od pololetí první třídy. V té době mi jezdil už 2 roky i samostatně domů.
Asi se jevil jako blbec.
|
Lassiesevrací |
|
(11.9.2020 9:30:49) Jo, to taky proběhlo. "A to budeš jako dojíždět? A sám ????????"
|
Lída+2 |
|
(11.9.2020 9:33:44) Lassiesevrací, syn si na to pamatuje a před třema lety si dělal legraci. Jestlipak jsem zralý na dojíždění do jiného kraje na Vš.
|
Lassiesevrací |
|
(11.9.2020 9:42:08)
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(10.9.2020 23:18:58) Tohle, pokud to nezna, by nedal? Syn taky inklinuje k odborne literature, ale prislo mu to vtipne. Je to o zviratkach, ma to teda 120 stran https://www.knizniklub.cz/knihy/182207-samson-a-roberto-dedictvi-po-stryckovi.html
|
Bouřka |
|
(10.9.2020 23:47:56) Aleno, možná časem, tohle vypada spíš na pro něj už moc složitý příběh.
|
|
|
1kulička |
|
(11.9.2020 11:19:43) Bouřko, já ti rozumím, taky si myslím, že se na to zbytečně tlačí. Přece každý nemusí mít rád knížky nebo dokonce čtení. A není každý zralý od raného dětství na čtení. Já jsem hodně intelektuálně založená a čtu/četla jsem hodně, ale bavilo mne to až od tak od 12 let - začínala jsem pohádkama. Nějaké letadélko káně a podobné to mi zase naopak nic neříkalo ani v první, ani ve třetí třídě, ani teď - nebavilo, měla jsem k tomu odpor. Moje starší dcery jsou v knížkách neustále, taky tak nějak od těch 12, ale ten první stupeň nic moc. Nejhorší je nejmladší, jak vidí knížku, utíká a nechce ani abych jí předčítala. Chce ty knížky velkých sester, ale ty maj malý písmenka a tak je má jen na ozdobu. Já s ní snad budu muset zajít do té ppp, aby nemusela číst tolik knih a čtenářský deník...je druhačka a požadavky jsem zatím neviděla, ale loni četli a zapisovali ve škole, nijak se to nehodnotilo. Ale jinak by to byla práce pro mě, ne pro dítě a já bych měla nervy v kýblu....
|
Filip Tesař |
|
(11.9.2020 13:21:31) Kuličko, u nás je to dost podobně, ono to má svůj správnej čas, a to já byl ranej čtenář i hltač knih.
Syn se rozečet na sbírce vtipů (to není vtip).
|
1kulička |
|
(11.9.2020 14:03:45) Filipe, taky myslím, že to má svůj čas. Já když čtu nahlas, nebo někdo jiný, nedokážu to vnímat (audioknihu jo...). Takže když se něco četlo z učebnice nebo jsem četla já nahlas, tak jsem vůbec nevěděla o čem. V dospělosti jsem pak náhodou u psychologa přišla na to, že to je porucha pozornosti - můj mozek vyloženě vypne a to i když si na to dávám pozor. Veškeré přednášky a školení pro mne naprosto ztracený čas, vše se pak musím doučit sama. Kdyby mě do čtení někdo nutil ve třetí třídě a ještě vyžadoval čtenářský deník, tak bych asi ke čtení akorát tak získala trvalý odpor. A to jsem v podstatě byla celou základku premiantka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|