rišulka |
|
(16.1.2019 18:15:57) Mamka brečí a to je dobře to má za to a potom mamka brečí a potom mamka je pryč a to je dobře a potom mamka jela autom a pak byla bouračka, mamka brečí a já se (s ní) nebavím a potom mamka šikanovali ve škole a mamka brečí jak malá holčička a mamka je miláček a mamka je škaredá..
Tohle furt dokola. Zpívá si ve sprše. Místo úkolu. Na co se má takové děcko učit pádové otázky? Neučil se. Křičel - "kdo,co/ čeho,co / co jakooo!! No tak odznova!" Nebudu to vypisovat, ale bylo to dvacetkrát, na každou mou poznámku řekl NE a pokračoval zas "odznova". K tomu házel věci. On nechce na mě, trefit mě, jen naznačuje, ale trefuje, že, ty věci, co měl uklidit, včerejší tričko a ponožky a papír s těmi pády a polštář a baterku a sešit a pero a papuču.. Naznačuje, že mě praští, pak mě chytí za paži a svírá, střídavě hodně a méně, jakoby chtěl a nechtěl.. Furt křičí. Je 17.52, v 17.06 jsem ho navedla (spolupráce šílená, nechce, MUSÍ dělat úkol - tímhle způsobem? on nechápe, že to je projebaný čas? pardon), aby sbíral rozházené věci, aby je odnesl do pračky v koupelně , aby si svlékl zbytek a hodil ho tam taky a vlezl do té sprchy. Přetahoval se se mnou o dveře, řval. Vlezl tam. Zpívá si. Voda teče. Voda teče. Všechno je fajn.. Byla jsem tam, umýt mu vlasy, už jen šeptá - mamka je zlatíčko, mamka je nejlepší :) Je 18.12. Leze ven. Utírat se nebude. Usmívá se. Sluníčko moje Ptá se na "jídelko", ano miláčku, jaké chceš jídelko? "snídani přece neee?!" Tak jo. Úkol je v tašce, taška sbalená dle rozvrhu na zítra, čaj uvařený, na talíři rohlík s máslem a měsíčky mandarinky. Jsem superžena! Mamóó! JJ už běžím. Nemůže být sám, bojí se - v naší! kuchyni.
Co říkáte? Kdy na mě opravdu vztáhne ruku? Kdo máte větší děti, jak se to vyvíjelo? Kdo nám pomůže? Já ho neumím vychovat.. Ta drzost, ta puberta (?) je nemožná, šílená. Každému a na všechno říká "nemel!", dvatři krát, až pak poslouchá. Práce žádná. Zítra mám pohovor ve škole, chci být připravená na pohovor s psycholožkou příští týden. Co po ní mám chtít? A po kom vlastně? Už musím..
|
Federika |
|
(16.1.2019 19:12:33) Nevím. Vztáhne, asi. Na mě vztáhl. Víckrát. nejen na mě. Pak ho to mrzelo, ale to nepomohlo. Má AS. je mu dvacet a už s náma nebydlí Takže je klid, na obou stranách. A neporadím, protože vždycky, když jsem si myslela, že se situace lepší, přišlo po řase zas něco. Dozrávání mozku? Ale kdeže. Jen byl silnější a agrese taky silnější. Držím pěsti.
|
Fern |
|
(17.1.2019 11:09:38) On bydlí někde sám,např. v nájemním bytě? Neumím si to tedy představit,respektive ani ten byt jak musí vypadat,protože asi pravidelné uklízení v něm nehrozí,pokud to neuděláte vy rodiče?Nebo jak tohle tedy funguje v praxi u dospěláků s tak rozvinutým aspergrem,kdy nechápou dosah svého jednání?
|
Půlka psa |
|
(17.1.2019 15:05:16) To s uklízením nemá co dělat. Můj brácha má stále uklizeno tak, že by mohl ledaskdo závidět. Lidi buď bordeláři nebo organizovaní nebo něco mezi. Funguje to napříč populací.
|
|
|
|
K_at |
|
(16.1.2019 19:16:04) Risulko, zcela prakticky - existuje nejaky denni stacionar, misto, kde by vyhledove Riska mohl jednou pobyvat - s tebou, s jinymi pecovateli, kde by jednou mohl mit zazemi? Protoze opravdu muze byt hur. A je treba si to priznat. Druha vec - proc se mate trapit klasickym ucivem? Nechapu to. Potrebujes, aby byl co nejsikovnejsi v praktickem zivote. Ano, pokud si neco precte, spocita, napise - je to vyborny! Ale pri vsem stresu jeste mit peklicko kvuli jazykovym rozborum. To bych resila,s psycholozkou.
|
K_at |
|
(16.1.2019 19:19:35) Jeste pro objasneni - davas mu maximum, co jde. Ale - nejsi nevycerpatelna, rodice asi taky budou casem potrebovat tvuj cas a silu. A hlavne - pokud mas vydrzet byt tu pro syna dalsich mnoho let, nemuzes se proste totalne znicit. Jenze - nevim, jake jsou moznosti. Kazdopadne na jednu maminku toho je fakt dost.
|
|
Hanka 75 |
|
(16.1.2019 19:25:32) Rišulko, neznám nikoho s PAS, ale othle mě také napadlo. Co nejvíce tobě i jemu odlehčit, dělat jen ty důležité a podstatné věci (pro oba), možná, péči o něj někomu na část dne přenechat, předat, ať ty plníš tu úlohu maminky, té co pečuje, vychovává (ale Rišulka určitě nemusí splňovat nároky na výchovu jako jiné děti), učí (ale zase mne napadá, zda trápit jeho i tebe pády má smysl) a nebere to vám oběma spoustu energie, nekazí vztahy a proč ? Bude ty pády opravdu v životě potřebovat ? A možná jsou pro něj jiné vyučovací metody, nevím. Znám dítě s autismem a jeho rodinu, dopoledne bývá v nějakém zařízení, pečovatelé si vydechnou, i tak je vše náročné..je mi jasné, že toto není všude, že jsou zařízení třeba obsazená, pak tuším, že čerpali různé příspěvky.. využívali pomoci dobrovolníků a myslím, že i studentů, kteří práci s jejich dítětem měli možná i jako svou praxi. Tyhle možnosti asi nejsou všude a nejdou všude využít (menší město, vesnice...) Moc ti držím palce.
|
Hanka 75 |
|
(16.1.2019 19:33:22) Myslím, že jsi úžasná, ale máš toho prostě na sobě hodně. Hledala bych možnosti jak ti odlehčit, co vypusit, co je u Ríši důležité a co ne, ať toho máteoba co nejméně a zatěžujete se jen tím nejdůležitějším. A ne třeba tím, co si někdo, kdo s dětmi jako je Ríša nemá zkušenosti a vzdělání myslí, že má splňovat, dělat, umět... ale mé názory jsou také jen nápady laika, co ale četl některé tvé příspěvky a tuší, jak moc toho máš. Přeji jen a jen to nejlepší.
|
|
|
|
Federika |
|
(16.1.2019 19:19:23) Ríšulko, já nevím přesně, jakou míru postižení má tvůj syn, ale taky bych vyhledala pomoc. Moc bych si neslibovala od rad psycholožky,, ale třeba by s tebou mohla probrat možnosti-třeba pomoc nějaký organizace, kde se řeší tyhle problémy apod... Dlouhodobě se to nedá zvládat.
|
K_at |
|
(16.1.2019 19:22:37) Fed, jo.
|
|
|
Len |
|
(16.1.2019 19:57:39) Moje dite resilo veci fyzicky, kdyz nerozumelo. No a pak take ve skole, kdyz byl sikanovan, tak se fyzicky branil. Popravde, nam velmi pomohlo odbourat ukoly. Ukoly jsou celkem nepochopitelne, protoze ma jasne rozdeleni domov-skola, ty dva svety neprotina, z toho u nas bylo mnoho stresu. Vadi mu rodicaky (u nas s pritomnosti ditete) a jine, proste propojeni tech dvou svetu. A co vim, tak to tak ma vetsina autistu, je to vyznamny stresovy faktor.
|
|
rišulka |
|
(16.1.2019 20:03:59) Holky, díky, jste zlaté! Právě to učení jdu zítra do školy řešit - je to přece speciální škola (sakra!), v září jsme řešili obrovské nároky na samostatnost - uvidíte, že to půjde, no už teda dokáže otevřít kladku na skříňce, teda odemknout, dokonce si zapne zip na svetru+ v říjnu tam byla paní ze SPC, dala mu snížené výstupy, děcka se učí počítat statisíce a dělení se zbytkem, on furt jede do dvaceti a nepřekonatelně zakletý přechod přes desítku, násobilku odříká, semtam, ale nespočítá, v čj to je asi třetí třída (?), zájmena, s/z a teď ty pády - nic, jako žádný posun, on to tam nasází, jak se mu hodí, něco vyjde.. No a to chování - místo pozdravu vyplázne jazyk a volá jakési hehe, směje se, místo odpovědí, říká "nemel", směje se, na žádost o cokoliv říká "noub", směje se, všechno je velká sranda.. Doma úplně stejné, úplně. Nerozlišuje, děcko/dospělák, matka, blízký/cizí, ke všem stejně, furt s úsměvem, smíchem. Ze smíchu se počurává. Jedenáct let.
Nevím, jestli rozumíte - ale pro mě to není těžké, jinak to neznám, takhle prostě žijem. Jak jsem měla tu ruku v sádře, přišla mi kamarádka umýt okna - jak ho slyšela, úplně to s ní cukalo, že by teda svému šestiletému jednu flákla razdva. Mě naši nikdy nepraštili, já ho taky ne. Ale jaké jsou teda výchovné metody u takového děcka? Zákazy? Co zakázat? Tablet? No a co, on se postaví ke zdi a povídá si svoje fantaskní světy (většinou katastrofy - auta, bouračky, výbuchy nebo přírodní katastrofy, zemětřesení, sopky, blackout /ten asi není přírodní :)/ atd.).
Takže to není o tom, že se já nějak ničím, však je půl dne v té škole (panebože a co pak, co dál?) prostě potřebuju pomoc a nevím, kam se obrátit - ale já si řeknu :) Vlastně, co jsme v téhle škole, dost se nám ulevilo. Jenže už jsme jenom tam, prohloubila se ta izolace, už nemám s kým zajít na kafe a popravdě pokud mám čas (úřady, lékaři na vyšetření, lékaři na kontrolu, lékaři na papíry, zprávy nosit z místa na místo,k tomu mám taky svoje zuby a svou chorou ruku, ach jo), jdu si lehnout s knížkou, zlatá knihovna hned za barákem!
|
K_at |
|
(16.1.2019 21:01:30) Risulko, naprosto nechapu,jak teda sakra funguje inkluze a specka skola a to vsechno,kdyz se po detech jako Risa chce s/z, i/y a jina gramatika Pokud jsou pro vas ukoly minove pole,mas svate pravo rict,ze ukoly nebudou. Naopak bych tvrde tlacila na jakoukoliv praktickou dovednost typu ten zip u svetru, zamek atd. Vim,ze takhle zijete. Ale tvou odpovednosti mj.jine je, ho zajistit tak,aby mel zazemi i pro dobu,kdy ty fungovat nebudes - a ona staci blba zlomenina, borelioza, chripka...
|
K_at |
|
(16.1.2019 21:03:32) Asi to pisu tvrde, ale neni rozhodne mym zamerem byt zla. I to, v jake jste izolaci, je proste pruser. Misto debilnich dom.ukolu potrebujete zazemi, lidi, pecovatele, lidi, na ktery si Risa bude zvykat a kteri VI. Chapou, jak to vsechno je. Je strasny, ze v 21.stoleti v Evrope jste na vsechno vlastne sami.
|
|
rišulka |
|
(16.1.2019 21:25:40) Kat, však jo, s tou rukou jsem od května (!) v háji, září+říjen v sádře, mamka tu byla každý den, dělala všechno - dnes kontrola po rehabkách, fakt intenzivních, na ruce mám jakousi bulku a s prsty furt nehýbu, vlastně jsem ani necvičila, přes tu bulku to nejde, byly to spíš jen masáže a stimulace, no kontrola špatně - další operace na obzoru, jako revize. Věř nebo ne, ale normálně jsem se tam rozbrečela, operace mi neva, ale ta doba potom je strašně dlouhá, zas dva měsíce sádra a pak rozcvičovat bůhvíjak dlouho. Mamka ho odpoledne vzala ven, ať si lehnu, to víš - vyčistila jsem kočkám, umyla nádobí, dočetla knížku.. když jsem se přikryla chlupatou dekou, přišli zpátky :) V té škole to nějak domluvím - hrozně se mi líbilo, jak píše Len, že oddělují domov/škola - asi tak si to představuju (já i on), jen jsem to neuměla vypíchnout a definovat tak jako ona..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.1.2019 21:32:46) ta škola jedná neprofesionálně, ppp nebo spc taky, pokud toto dopustí
|
rišulka |
|
(16.1.2019 21:36:14) Yuki - jupí :) ráda tě vidím! děkuju, že ses ozvala. U nás jsou v SPC taky dobří - ale dost vyhořelí, někdo jim tu šlape na krk - víc nevím, ani vědět nechci. Taky je to tady hodně o tom ozvat se, dokud jsem ticho, nic neva a pak mě ujišťují, že zkusit se musí všechno. Jo a puberta je pro všechny a jednou prý přejde!
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.1.2019 21:39:20) Rišulko, nedej se a nedej Rišku, když bude v pohodě on, budeš v pohodě i ty a naopak, a samozřejmě když budeš v pohodě ty, bude v pohodě i tvoje maminka, takže taková blbost, jako jsou nesmyslný domácí úlohy a vůbec nesmyslný učivo, kazí život třem generacím najednou, to je přece špatně, braň vás
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.1.2019 21:40:30) a na tu školu do Zlína si třeba aspoň napiš, mají na starosti koordinaci péče o děti s pas v našem kraji, budou vědět, kdo to má u vás, poradí, na koho se obrátit
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.1.2019 21:42:51) a ještě, jaký podpůrný opatření má Riška? myslím, že by v pohodě mohl mít po4 a s tím už se dá domlouvat opravdu tak, aby vás to zbytečně neničilo, toto se nedá dlouhodobě vydržet, a ty už to zvládáš strašně dlouho, je jejím otázka času, kdy se složíš, tak daleko to nenechej dojít
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.1.2019 21:44:08) www.zasklem.com
konečně jsem to našla, domluv se tam, poradí, pomůžou
|
|
|
|
|
*Kate |
|
(17.1.2019 18:40:37) Risulko, jestli budeš mit čas a chuť, zrovna dneska byl na Čro Plus spoluzakladatel Deti uplnku Petr Tresnak. https://plus.rozhlas.cz/i-diky-dokumentu-deti-uplnku-lide-vedi-ze-autismus-neni-jen-rain-man-rika-petr-7728313
|
Marika Letní |
|
(17.1.2019 19:27:44) Kate já si to poselechla, díky za tip. Mluví tam o tom, jak se to nedá ve dvou rodičích zvládnout. A Rišulka je na to sama.
Rišulko co se zkusit obrátit na ten spolek Děti úplňku? Proto ho založili. www.detiuplnku.cz
|
|
|
|
|
Hanka 75 |
|
(17.1.2019 14:58:23) Rišulku to je skvělé, rada od Len, myslím, že bys našla, i měla najít víc takovýchto návodů, rad, co je důležité, co pro Ríšu schůdné, možné, nemožné, jak se to a to naučit víc, snáz, co odbourat, co vypíchnout, jak sobě ulevit... chce to odborníky, podporu, informace... moc ti přeji, ať tohle všechno pro sebe najdete a co nejdřve. Já mám jednu drobnost týkající se skládání puzzle, možná to víš, znáš, děti se učí skládat tak, že první je celý obrázek složený a doplní jen jeden, dva vyndané dílky, pak těch vyndaných je víc a víc.. a takto se učí skládat puzzle (ale nevím, zda to je vhodné pro Ríšu), ale třeba by ho to bavilo.
|
|
|
|
karma |
|
(16.1.2019 21:04:33) Neučil se třeba "stopku"? Pokud se chová tak, že tj nežádoucí, nepřístojné, dávat nějak, vždy stejně, najevo, že tohle chvání ne! Stop! Podpořit krom hlasu i nějak vizuálně, gestem (třeba překřížit ruce, ukázat dopravní značku "STOP" apod.)
|
rišulka |
|
(16.1.2019 21:17:32) karmo, super tip, díky moc! jo, znám to, viděli jsme, jak se používá u nemluvících dětí, je to už pár let, tehdy jsem netušila, že nám to bude k potřebě - a hle potřeba je tady :)
|
karma |
|
(16.1.2019 21:51:14) jsi od jinud, asi, ale v olomouci máme dle mého super organizaci. Dávám odkaz, třeba inspirují. Klidněě zkus i zavolat, myslím klidně by poradili a třeba nasměrovali, jsou taková "alternativa" a myslím jim hodně jde o děcko http://www.jan-olomouc.cz/
Hodně sil, hodně štěstí. Obdivuju a držím palce.
|
|
|
|
|
Rozállie |
|
(17.1.2019 14:10:34) Rišulko, co myslíš sníženými výstupy? Podle jaké ZŠ se učí - podle běžné a má jen ty snížené výstupy, nebo se učí podle praktické nebo speciální ZŠ? Podle toho, že se učí násobilku ve třetí třídě, to vypadá na běžnou školu, což je pro něj prostě asi moc náročné. U nás v práci se takto chaoticky chovají děti přetížené učením, po snížení laťky (přechod na nižší vzdělávací program) se jim velmi uleví a chování se nesrovnatelně spraví. Což netvrdím, že je nutně váš případ, jen jak to popisuješ, úplně to vidím. Jsme teda taky specka. Děti k nám přichází do programu pro běžné školy, a pak se případně posouvají do praktické nebo i do specky.
Ale teda to by měla ta paní z SPC poznat... Určitě se poptej, zjevně by se vám hodně ulevilo.
|
|
Rozállie |
|
(17.1.2019 15:45:20) Risulko, to nemyslis vazne, podle popisu to vypada, ze skola ani SPC s vami nic neresi, to je neuveritelne... Mas to daleko na Ostravsko? Mame tu specialku pro autiky, vsechny otazky, co tu pises, se u nas resi automaticky, poradenstvi pro rodice, psycholog pro deti i rodiny, nastaveni vzdelavani na miru... Ted mi davaji tvoje diskuze vetsi smysl, zadna podpora ze strany skoly a asi ani SPC
|
K_at |
|
(17.1.2019 15:51:09) Rozalie, jsem rada, ze to pises. Protoze mne jako laikovi to prijde taky jako neuveritelny.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.1.2019 16:30:04) přesně tak, chyba že strany spc, protože autika nemůže nechat jet podle ničeho běžýho, musí brát v úvahu větší unavitelnost, menší ochotu překonat se, taky možnosti zvládnout něco, škola to pak samozřejmě nezvládá, tak to přehodí na rodiče na odpoledne, kdy už to prostě nejde a rodiče jsou neschopní, děcko nevychovaný, ale nikoho nezajímá, jak opravdu pomoc
|
K_at |
|
(17.1.2019 18:18:28) Yuki, mne je ti z toho do breku. Takovej debilni system! Fakt mam vztek. Vzdyt to ti lidi ve skole musi prece videt! I v SPC.
|
Rozállie |
|
(17.1.2019 19:11:25) Viď, Kat. Pořád nad tím přemýšlím, a říkám si, jestli ta paní z SPC to ale vůbec ví? Jestli viděla chlapečka z rychlíku někdy na začátku šk. roku ... Rišulce asi nikdo neřekl, že se na ni může obrátit, kdyby byly nějaké problémy (a tohle jsou problémy jak hrom). Aby máma v téhle situaci musela zakládat diskuze na netu, když chce nějaké informace, to je horor. Navíc asi nic neřeší ani učitelka, což nechápu vůbec, je to hrozně divný. Nějaká mizerná komunikace škola-rodič mi to přijde, i podle starších diskuzí.
Nevím, jestli tomu dobře rozumím, podle slov Rišulky jsem vůbec nepředpokládala, že se chlapeček učí běžné učivo, jen s nějakými úpravami - počítání do 20 a k tomu násobilka a pádové otázky, co to je?! Co se přesně učí, v které je třídě, IQ vám měřili? Já vím, že to jsou příliš osobní otázky, když dáš mail, ráda ti napíšu
Rišulko, prosím tě, zkus to s tím naším systémem ještě znovu, psycholožce všechno řekni a zkus kontaktovat i to SPC, že se ti zdá, že to chlapeček nezvládá. U nás by tě teda škola maximálně podpořila, i rychlý termín bychom ti domluvili a úprava vzdělávání by proběhla prakticky druhý den po návštěvě SPC, mezitím x konzultací maminky s vedením, učitelkou, asistentkou, psychologem, okamžitá domluva na režimu, včetně praktických doporučení, co zkusit. Ach jo, to je mizérie ...
|
K_at |
|
(17.1.2019 19:16:34) Rozalie, tohle je zase supr, ze Riska zjisti, jak to funguje JINDE. Ja myslim, ze ona je ta pokorna a uctiva maminka, co nechce obtezovat. Misto toho by ss asi mela desne nastvat a s rozbehem nekoho obrazne nakopat do pozadi. Oni jsou tam PRO RISU. I skola, i SPC.
|
|
rišulka |
|
(17.1.2019 22:00:54) Rozállie, děkuju pěkně - teď budu do půlnoci ležet v papírech, jak to tam je vlastně napsané. Ten dnešní rozhovor s učitelkou vyšel tak nějak ..naprázdno - ona ho chválila za tu samostatnost (ten zip) a dokonce i za práci v hodinách, tam samostatnost kulhá, většinou mi poznačí "s dopomocí", občas si prý vymůže, že chce dělat sám (umím si představit, asi jako doma, když MUSÍ ty úkoly) a tak se jednu matiku stalo, že za celou hodinu udělal jen tři příklady - mi řekla a hlavou mi běželo: CO dělal? tři příklady? Jako jak jsem psala v úvodu, že je to pro.ebaný čas.. Co týká chování, žádný problém, je drzý, řeknou mu, že je to nevhodné, on přestane. Co se týká strachu, úzkosti, to tam nemá, prý asi proto, že nikdy není sám. Úkoly psát nebudem, slíbila ona, já zas, že si podle sešitů s ním budu o učení povídat, jen nějaké shrnutí. Tak na to myslím celý den. On je tam spokojený, není důvod jí nevěřit. Tak mě napadá, že je to mezi námi, že má něco proti mě a dělá to doma, dělá to mi.
Chtěla jsem tu zkušenosti jiných maminek s takovými dětmi. A pustili jste se do mě, že to mám řešit s odborníky - tak jsem teda zvědavá, co ta psycholožka..
Rozi, na tvé dotazy odpovím, ale nechci to až tak veřejně, klidně mi napiš - peknyb@centrum.cz - ne klidně, určitě, prosím.
|
Winky |
|
(17.1.2019 23:03:03) Predesilam ze nejsem odborník. Jen k tvému poslednímu dotazu - povzdechu, ze ve škole se jim jeví OK (není vystrašený, poslechne...) a tobě “odporuje” nebo nevnímá. To je podle me “normální”, vzhledem k tomu, ze v te škole se asi víc emočně namáhá (aby to dal, pravidla..) a doma pak “vypne” a je to skutečný on, už se nechce / nemůže kontrolovat - nemůže to tak být? Nebo ještě jak jste psali o těch dvou neprolínajících se svetech - třeba opravdu bude doma fungovat na jiné pokyny než ve škole, protože je proste “jinde”.
S tou agresí mám bohužel z doslechu info (od matky dítěte, vídáme se málo), ze se to bohužel stupňuje, a ten nepoměr sil se projeví už brzy (ca po 14. roce věku). Najít vhodnou medikaci a zařízení je pak hodně těžké.
Držím palce at najdeš aspoň na nějakém uvedeném kontaktu pomoc.
|
TaJ |
|
(17.1.2019 23:16:17) Winky, jo, tohle dělá přesně můj syn, který má sice oficiálně jen dysfázii, ale čím je starší, tím víc jsem přesvědčená, že tam nějaká aspoň hraniční PAS taky je... A přesně, ve škole funguje bez problémů, nejsou na něj žádné stížnosti, učení ok, chování ok, ale odpoledne je vidět, že se fakt v té škole musí asi hodně přemáhat, aby fungoval (a to je v malém kolektivu, ve třídě o téměř 30 dětech si to vůbec nedokážu představit) a odpoledne si to doma někdy vynahrazuje fest, vybuchne kvůli maličkostem, někdy je unavený, nebo vzteklý, aniž by bylo nějak patrné z čeho...prostě ho to asi stojí dost sil někde v cizím prostředí fungovat tak, jak se od něj čeká...doma to pak potřebuje upustit a vypnout a na nic si nehrát...
|
|
|
TaJ |
|
(17.1.2019 23:21:55) Rišulko, klidně mi napiš, jestli máš někde na mě ještě mail, nebo já ti napíšu, až budu mít víc času, řešíme s J. něco podobného, bohužel i s tou agresí máme už zkušenost, úzkostný je taky, přitom ve škole, nebo někde jinde jim to nepřijde, právě že není nikde sám...doma nechce být ani sám nahoře v pokoji, usínat po tmě, to vůbec apod...
|
|
|
|
|
|
Mamadvou |
|
(17.1.2019 18:15:55) U nas ve skole (specka) jeste visi letacek od Mikasa www.mikasa-detem.cz Misto pusobeni maji Ostravsko. Tak zkus kouknout co nabizi za sluzby. My vyuzivame jako odlehcovaci sluzbu I-TY , zrovna zitra vezeme ditko na vikendovy pobyt.
|
|
LenkaMad |
|
(18.1.2019 9:41:14) Rozálie, můžu se zeptat (spíš pro info, nás se to už netýká), kde je v Ostravě škola pro autíky?
|
|
|
kreditka |
|
(17.1.2019 20:16:02) To je bohužel další důkaz našeho občas nesmyslného školství - tvůj syn pravděpodobně nějaké pády nebo cizí jazyk v životě moc neuplatní - tak proč ho týrat. Bohužel často to jsou dámy s SPC, které mají dojem žez dítěte které má těžké mentální postižení udělají inženýra a kladou nesmyslné nároky a dělají posudky tak říkajíc z rychlíku. Zažila jsem střední školu speciální kde byly "děti" (uvozovky píši záměrně věkově byly okolo 20 let a výš), které o sobě nevěděly, nemluvily... natož aby četly apod. a přesto měly v osnovách povinnou angličtinu Proč se proboha tyto děti neučí praktickým činnostem, které mohou uplatnit jednou na chráněném pracovišti či ve svém vlastním chráněném bydlení!!!
Rišulko máš můj hluboký obdiv
|
|
|