Slonisko |
|
(10.11.2017 16:08:07) Je v osmé třídě, když si na začátku školního roku nadepsal stránku v žákovské "vítvarná víchova", bylo mi jasné, že ani tento rok nebude snadný. Jen jsem tak nějak doufala, že si letos oddechnu (loni jsem připravovala na přijímačky staršího syna) a další učicí kolečko budu mít až příští rok. Bohužel jim letos změnili učitelku, jejich původní odešla a rodiče si vyžádali "přísnou a tvrdou", co učila už snad prarodiče dnešních školáků. Každý den píšou diktáty nebo desetiminutovky a než jsem se stačila rozkoukat, tak v ŽK přibyla hezká sbírka pětek. Snažila jsem se přijít na to, s čím má problém a vypadá to, že 1.nezvládá věci, na který nejsou pravidla,resp. jsou ale jsou založená spíš na jazykovém citu (tj. klasicky předpona vy/vý, je/ě a spol.) 2. i ve věcech které umí občas udělá chybu - nepozornost, přepíše se...
Ve zprávě z PPP má dysgrafii, dysortografii ale ne v takové míře aby měl IVP, platnost končí v lednu, už je objednaný na kontrolní vyšetření.
Budou třídní schůzky, půjdu tam, ale jinak moc nevím co s ním, různá procvičování doma děláme, ale nemám pocit, že by si z toho něco odnášel.
Celkově hloupej není, z ostatních předmětů má většinou jedničky, dvojky (z češtiny měl loni trojku), tak mi přijde škoda, aby mu čeština zkazila vysvědčení a možnost přijetí na nějakou slušnou střední školu.
Asi to není vysloveně žádost o radu, jen jsem si chtěla srovnat myšlenky, snad jedině kdybyste někdo znal nějaký jednoduchý a hlavně jednoznačný pravidla na takový ty zapeklitější jevy, že bych si je někam napsala a zkusila mu postupně natlouct do hlavy.
|
Monika |
|
(10.11.2017 16:23:48) Pravidla na vysvětlování bohužel neporadím, já moc vysvětlovat neumím a nemám na to hlavně moc nervy. Ještě, že mám šikovné děti ... Ale pokud jde o tu známku z Čj na vysvědčení, ta snad nemůže být udělená jen podle znalostí gramatiky, učí se snad taky literaturu, sloh atd. ... To musí přeci učitelka taky hodnotit a jestli mají děti 20 známek z diktátů a gramatický pětiminutovek a 1 z literatury a 1 ze slohu, nemůže snad automaticky dělat rovnou průměr?
|
Slonisko |
|
(10.11.2017 16:30:55) Vypadá to, že známku ze slohu a z literatury zatím žádnou nedostal, má tam 2x kontrolní práci za 3, ale ta má stejnou váhu jako pětiminutovka. Díky, to je dobrá připomínka, na co se zeptat na tř. schůzkách.
|
Dana |
|
(10.11.2017 18:17:46) U mého syna se osvědčilo, že jsem mu řekla, pokud slovo začíná vy, tak se skoro vždycky píše tvrdé y. Tak ať ho vždy napíše a většinou to bude dobře. A jen ať si pamatuje viset a vidět.
|
-Velšice- |
|
(10.11.2017 19:14:36) Zrovna jsem chtela rict a co slovo "videt". Jinak take me zajima, zda pro takove exoty (Slonisko promin, neni to ve zlem), existuje nejaka jednoducha rada, protoze muj partner napise klidne VYDĚT, vcera napsal ZAZYMOVAT Je to dospelej uspesnej chlap, ale co si mysli obchodni partneri na druhe strane monitoru, nechci vubec vedet
|
Slonisko |
|
(10.11.2017 19:37:59) velšice, Slonisko promine, taky píše automaticky vydět, protože přece slyšet. My dospělí máme výhodu, většinou můžeme použít kontrolu pravopisu
To s tím vy- by možná šlo použít, vidět, viset, viklat, vidlička, vidle a vikýř syn vyjmenovat umí, když přidáme ještě vířivku a vilejše
|
|
|
|
|
|
neznámá |
|
(10.11.2017 16:33:46) Můj taky. Ale, dle jeho slov už se lepší, z posledního diktátu dostal čistou pětku, zatímco z těch předešlých by to byla snad desítka. Co dělat nevím, píšeme denně diktáty doma, vysvětlujeme, gramatiku umí, ale stejně je schopný sešit nadepsat "český jazik" Teď jdeme do poradny, tak uvidím, ale počítám, že IVP nedostane neb jak nám bylo vysvětleno, laťka pro IVP se s inkluzí posunula a IVP je potřeba pro jiné případy.
|
sylvaina |
|
(10.11.2017 16:43:02) Třeba by pomohlo, kdyby mu v poradně napsali nějaká doporučení, co dělat. Dcera má doporučeno psát tiskace. Je to jednoduchá věc a pomohlo to zázračně. Tolik se při psaní neunaví a má čas se věnovat pravopisu.
|
neznámá |
|
(10.11.2017 16:48:57) Zkusíme se vyptat, popřípadě zkusíme i psát tiskace, dík. On má výbornou učitelku, úlevy mu dává, dle ní je potřebuje a snaží se, aby měl dost jiných známek, ale ten pravopis je prostě strašný.
|
|
|
HelenaPa |
|
(11.11.2017 7:20:17) neznámá, IVP přece nemusí nic stát, aby se s ním muselo "šetřit pro horší případy". IVP se může vypracovat i bez PPP. Pokud ho má napsaný PPP, tak je nárokový. Pokud o IVP požádáš bez výslovného doporučení poradny, rozumná učitelka / škola ti vyjde vstříc. Pokud je učitelka k ničemu, tak ani IVP z nařízení PPP nebude dodržovat.
|
Epepe |
|
(11.11.2017 8:30:12) IVP ne, PLPP.
|
|
|
|
Slonisko |
|
(10.11.2017 16:55:56) Šuplíku, tak cíleně jsme naposledy procvičovali přechod na tiskací písmo na začátku 5. třídy, jinak se spíš tak nárazově snažím mu pomoct, když vidím někde problém, tak aby si našel nějaký způsob jak ho kompenzovat. On jak vyspívá, tak se to postupně lepší samo, třeba mezery mezi slovama už většinou píše správně.
|
Majákova |
|
(10.11.2017 20:26:02) Šuplíku, tak předpokládám, že tyto kompenzační pomůcky mají vyjmenovány ve zprávě. Aspoň u mých dys to tak vždycky je. Včetně doporučené literatury, dyslektické čítanky atd.
|
Slonisko |
|
(10.11.2017 20:53:45) Jj. přesně tak, ze 4. třídy, a nemá tam napsáno jak dlouho platí, já jí mám uloženou dohromady s o rok novější správou staršího syna a ten tam má právě platnost do ledna 2018, když jsem to naposledy kontrolovala, tak jsem to nějak přehlídla. Ale už jsou do PPP na leden objednaný oba dva. Jinak ve třídě je několik dětí s IVP a několik dalších má právě tu kategorii "ohledy", předešlá učitelka s tím pracovala, měli různá zadání a benevolentnější hodnocení.
Jinak, já věřím že časem nějak dozraje, já na tom byla v jeho věku podobně.
Jenom se ještě zeptám, až půjdeme do té poradny, mám chtít rovnou i nějaké doporučení k přijímačkám?
|
|
|
|
|