Přidat odpověď
Mariano, také píšu diktáty, ale třeba je neklasifikuji, jen aby si zvykli. Někdy si s nimi ten diktát projdu předem, podíváme se na ty jevy a další hodinu to napíšeme - pak už klasifikuji, je to diktát s přípravou. Myslím ale, že nejdůlěžitější je, aby měl dostatek jiných známek - z literatury, slohu, z teorie mluvnice. A číst cokoliv. Děti s SPU mají u mě vždy maximálně o stupeň horší známku než z jiných předmětů. Když by mělo mít děcko jedničky a dvojky z jiných předmětů a z čj třeba 4, tak to zvýším aktivitu v těch nemluvnických částech předmětu, aby to nejhůř na trojku vyšlo. Ale musí se to dítě snažit, ne že mám papír z PPP, tak co bych dělal. I ta snaha je součástí hodnocení...a podstatnou. Rodiče často vidí jen známky. Pro děcko, které se snaží a je pokorné, neohání se papírama, bych udělala cokoliv, abych mu pomohla. Jak vidím, že se někdo papírem jen ohání a snaha žádná, tak se také nepřetrhnu.
Předchozí